[FOTO] trekpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 05:06

Wat een mooie foto s weer, heerlijk zomerweer :-D echt weer voor een ijsje!

Ulano is een heel paard zeg! 176, nu al :wow: Wat een plaatje!

Ik vind de voorlijk bij astor wel mooi, komt zijn hoofd beter uit. De bloesem doet natuurlijk ook heel veel <3

Beer alweer 4 weken!

Wij genieten ook volop van het mooie weer, heerlijk!

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:33

Wauw wat een joekel! Inderdaad maar een laddertje om er op te komen straks :')

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:49

Stef is inmiddels goed ingeburgerd en Rachel kan eigenlijk niet meer zonder hem. Ook niet met, trouwens.

He kijk Rachel, daar is mamma! Kom snel!
Afbeelding

Wat jij snotaap! Ga es heel snel uit mijn peroonlijke zone!
Afbeelding

Wow! Die's boos! Rennen!
Afbeelding

Die jeugd van tegenwoordig....
Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 02:27

Geweldige foto's weer!

Ik ben vrijdag met een cluppie mee gegaan naar de hei.. voor mij veel onbekenden en ik met Kiwi ook voor hun.. "kan ze hard galopperen?" "Kan ze eigenlijk wel galopperen?" _O-
Gingen ze in galop.. was het zo'n kalm galopje dat Kiwi haar grote passen niet kwijt kon.. :') Koste haar duidelijk heel veel kracht om kleinere sprongen te maken, maar ze deed het wel.. de schat. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:38

Haha Helene83, inderdaad altijd vet grappig dat iedereen denkt dat je trekpaard géén paard is.
Ik heb ooit een keer in een groepje van 3 mee gedaan aan een berg cross. een parcours over de lemelerberg, met een aantal natuur hindernissen in het parcours. Er was geen wedstrijd verband dus er hoefde niks gesprongen te worden. Ons team bestond uit een new forest pony, een fjord, en dus mijn Belg. Onderweg werd ik uitgelachen en gevraagd of ik wel goed wijs was, maar die Belg heeft wel een aantal hindernissen gesprongen. EN HOOG! 'Spring gefokte belg heeee!!'

En daarbij had hij een hoger stap tempo dan een kwpn spring paard.... DOEJJJJJ

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:40

Belgen springen prima hoor. Ik heb regelmatig een cross met hem gereden. Hij springt los 150cm, onder het zadel ben ik nooit hoger gegaan dan 100cm. Ik geloof dat Kim ook vaker springt!

Altijd grappig hoe ze belgen onderschatten

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:43

Jaa een Belg is een paard, en ze kunnen daarom prima springen. Ik zou nooit wedstrijd ambitie hebben om met een Belg te gaan springen, maar als ze eenmaal de kop d'r naar hebben staan is het toch wel heel imposant om te voelen dat jouw kolos van 900 kilo over een hindernis dendert van 60 cm. En veel te hoog over natuurlijk. Want we moeten wel overdrijven hè :)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:05

Heerlijk hè. Dat een trekpaard toch echt een paard is :D

Wij rijden ook veel met wisselende mensen, maar zien regelmatig meerdere trekpaarden bij. Moet zeggen dat de meesten wel een sprintje trekken, maar het niet lang vol houden :=

Wij doen 29 mei mee aan een oefenCross, als team samen met een ander trekpaard. Ben heel benieuwt hoor het zal gaan :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:27

Oooooooh! Ik ben zó jaloers! Heeeeel tof! Zie t helemaal voor me! Maar met de draf van mijn Belg houdt hij makkelijk de galop van mijn fjord bij!

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:32

Fabster schreef:
Oooooooh! Ik ben zó jaloers! Heeeeel tof! Zie t helemaal voor me! Maar met de draf van mijn Belg houdt hij makkelijk de galop van mijn fjord bij!

Zeker waar. Ze zijn gefokt op draf en stap. Ik steek veel energie in de galop om hem daarin te verbeteren. Maar de draf zit er goed in. Leuk om de bevestiging te krijgen van andere individuen

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:45

Haha inderdaad. Galop was met die van mij ook niet het sterkte punt. IN de bak was het hoeken afsnijden, verkeerd aanspringen enz. Maar buiten had ik de ruime keus tussen:
1. Hard
2. Hard
3. Hard.
Een handgalopje zat er niet bij. Maar opzich ook wel logisch want dat was gewoon niet zijn sterkte punt. Ik heb er nooit echt een probleem van gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:48

Prachtige foto's komen er weer voorbij. <3
Ze zijn toch wel erg indrukwekkend altijd. :j

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:49

Haha... inderdaad. Kon makkelijk mee in een drafje toen hun aan t galopperen waren.
Ik ben wel blij dat ze niet alleen maar hard kan.. Was in t begin wel anders. :wow:

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:50

Ja, hier precies dezelfde ervaringen. Een vriendin adviseerde me om geen trekpaard te nemen, want daar kun je minder mee. Nou die is laatst mee gaan rijden en was uiterst verbaasd over het tempo en de werklust. Ongelofelijk wat een machtig mooie paarden zei ze. Kan het alleen maar met haar eens zijn. :D

En omdat dit toch een foto topic is maar een fotootje van die rit. :+
Afbeelding

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:14

Hij galoppeert nu heel netjes en richting oprichting en verzameling. Het vraagt gewoon meer van hem. Met draven raakt hij niet buiten adem. In galop heel snel. Daar zijn ze niet op gebouwd denk ik dan.

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:25

DarkoFoitzik schreef:
Hij galoppeert nu heel netjes en richting oprichting en verzameling. Het vraagt gewoon meer van hem. Met draven raakt hij niet buiten adem. In galop heel snel. Daar zijn ze niet op gebouwd denk ik dan.

Mee eens. Het blijven trekpaarden. trek-paard. Het meeste zware werk werd altijd gedaan in stap en draf. Als je de galop traint dan kom je al wel een heel eind, maar met die van mij is nooit getraind in de bak. Altijd buiten even flink het pad over kletteren. Nooit echt aandacht aan de verzameling besteed... En dan krijg je het er heel moeilijk ( achteraf helemaal NIET ) meer uit :P

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:04

Kiwi was eerst inderdaad ook een scheurmonster maar kan steeds beter verzamelen.. niet voor lang.. op den duur valt ze dan uit elkaar.
Maar daar werken we aan.. juist buiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:30

Kim heeft een soort Friezengalop.
Gooit hoog op van voor en absoluut niet vlak.
Daar moest ik eerst erg aan wennen, maar daarna kun je volgens mij elk paard uitzitten. _O-

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:31

Misschien een hele stomme vraag. Maar wat bedoel je dat je paard uit elkaar valt, en hoe merk je dat met rijden? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:33

Dan voel je dat hij als het ware in twee delen galoppeert.
Het hobbelt vooral heel erg, hoofd vaak in de lucht en rug niet mooi rond.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:34

tx KBK +:)+

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:42

Bij Kiwi bedoel ik dat ze heeeeeel erg lang gaat worden.. en inderdaad erg gaat hobbelen..
Voor en achterhand werken dan niet samen, ze valt zo ontzettend op dr voorhand en dan die lengte erbij dat je bijna denkt dat ze een koprol gaat maken..

Edit; het is dan echt geen lang en laag meer.. namelijk totaal niet ontspannen maar alle zeilen bijzetten voor dr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:54

Bij Kim voelt het dan ook inderdaad alsof je zo voorover een koprol gaat maken. :j
En een beetje alsof ze bij elke galopsprong een bokje geeft.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:56

Hihi, grappig uitgelegd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op Rachel nog niet heb durven galopperen. :oo Vind het echt heel erg spannend en ben bang dat ik eraf stuiter of zo.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:57

Ja inderdaad.. Alsof ze op haar voorbenen loopt en dr achterbenen als een soort molentje mee draaien maar voornamelijk je omhoog gooien ipv naar voren. _O-