ik ben een beetje een meelezer/niet zoveel berichtjes poster ga nu weer snel een heleboel pagina's lezen
maar ik wilde even snel gezegd hebben dat ik dat wel een erg gaaf paard frankiej! had hem al eens te koop zien staan op mp en toen viel die me ook al op ! ben benieuwd hoe die in het echt is
Saida gefeliciteerd, jij moet even in de 7de hemel zijn nu of niet ?! Essss wat fijn dat die man je zo goed kon helpen ik kan me voorstellen dat je een beetje met je handen in het haar zit over al die voerkeuzes haha, en dan nog hoeveelheden ook! Grappig dat fuego zich even voor het publiek wilt laten zien haha, wel een beetje jammer voor jou misschien af en toe, maar daar blijf je lekker wakker van !
Ilona: Das balen dat het zo'n slecht hotel is Maar laat het je week niet bederven and have fun in London!!!!
Michelle: Ik kan me heel goed voorstellen bij wat je bedoelt met dat je graag een uitdaging wil. Dat heb ik zelf ook, ik heb het al snel gezien als een paard gewoon braaf zijn rondjes sjokt (hoewel ik dat wel heel erg op prijs stel met een buitenrit)
Frankiej: Haha, je gaat naar Lisenka Ik ben benieuwd hoe het is gegaan.
Ik heb foto's van Fifty dat we aan het lange teugelen zijn. En verder nog wat leuke plaatjes, ik zal ze zo even uploaden en ze laten zien
hey saida gefeliciteerd heb even in je topic gekeken wat een plaatje zeg.. super mooi kom hem binnenkort even in het echt bewonderen en neem dan mijn camera mee kan ik meteen mijn kyrtje weer een keer zien
Ik ben namelijk ook nog even op Fifty gaan zitten Soms stap ik even een rondje op hem, hij vind het leuk en dan leert hij dat een ruiter op zijn rug zit. Het is namelijk de bedoeling dat het oppaskindje van de eigenaar er op kan straks.
Sanne, de foto's zijn leuk! Eigenlijk is Fifty gewoon een miniatuur barokje, wat een lekker nekkie heeft hij eigenlijk (komt mooi uit zo in de vlechten!).
sanne wat een leuke foto`s maar van commetaar trek je je toch gewoon niks aan het is jouw pony en wat je ermee doet moet je zelf weten als je zelf maar plezier hebt denk dat er hele veel jaloerse mensen zijn hoor lekker genieten nu ga ik commetaar geven ...........nog ff en je kan meelopen hihihihi
frank wat een plaatje zeg ben je al geweest heb je hem al gekocht erg hoog kwijl gehalte als ik het mag zeggen
ilona geniet lekker in je vieze hotel hihihi kun je wel gewoon in het bed liggen of heb je dat eerst moeten ontsmetten !!!!!!!!! krijg wel een beetje kippevel op me armen hoor, maar wel fijn dat jullie zoveel lol hebben
Frank: Hoe was het, ook bij de club van nieuwe aanwinsten?
sanne: Op een dag zal ze wel rondjes sjokken, de stukken die ze goed wil ontspannen doet ze dat ook. Er zit wat meer training aan vast, maar op een dag sjokt ze rondjes! Fifty lijkt het niet erg te vinden dat je op zn rug zit, die paard rondjes kunnen echt geen kwaad hoor! Hou je ze toch lekker voor ons! Ik vind het leuke foto's! hij kijkt erg stoer in ieder geval!
Mn ouders kwamen vanochtend kijken toen ik shannon ging rijden, mn moeder kreeg nog net geen hardverzakking volgens mij Ik kwam thuis; het eerste wat ze zegt: Wat kun jij zitten zeg! ik zou het niet durven. Maar ze zag ook verbetering op het eind! Maandag is niet zonder gevolgen geweest, ik stapte op en weg paard, dus zat daar met 1 voet in de beugels rondjes te galoperen, toen raakte ik die natuurlijk ook nog kwijt, maar ben blijven zitten ze is weer wat angstiger geworden, maar ik heb gereden tot ze op allebei de kanten rondjes draafde en ze wilde ook wel weer wat ontspannen. Het is echt een paard met een gebruiksaanwijzing. Maar heb nog steeds het volle vertrouwen dat het goed gaat komen met ons!
Ah wat balen Michelle. Maar je kan er geloof ik wel goed mee om gaan. Komt wel goed!
Ik ben net ff naar Fuego gegaan. Weer in de buitenbak gereden, voor het eerst zonder geklier. Alleen het opstappen ging niet goed, hij werd helemaal hysterisch. Voor de rest heeft hij goed z'n best gedaan, en weer heerlijk genoten van zijn nieuwe voer.
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 21-05-08 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Ja, ik vind het niet zo heel erg. Ze is nog jong en onervaren en sneller angstig dan een ander paard. Het is niet dat ze het niet wilt, gewoon met geduld en consequent door blijven werken
iris: Ahja ze moet even leren dat dr eigen poep niet eng is Maandag schrok ze tijdens het poepen van een opvliegende duif en als ze nu ging poepen schrok ze van dr poep wat tegen dr been kwam
hahahahahhaa, hoe moet je dat nou aan gaan pakken haar eigen-poep-angst wegnemen hihi ik heb ooit eens op de manege een hele spannende les gehad, ik zat op een pony die erg druk was en erg veel ging scheten van opwinding en van élke scheet schrokdie weer en liet die er nog een ..pff lastig hoor, de slappe lach hebben op zo'n moment
Ik kom even van mijn heule grote roze wolk..... Iedereen weer bedankt voor de felicitaties!
Sanne -> Ja ik dacht dat ze haar wel zou verkopen aangezien ze zelf ook zegt dat ze er niks mee heeft. Maar helaas........ Haar zoon zei vandeweek dat ik naar hem had moeten komen, dan had hij het wel geregeld, maar jammer voor hem had ik toen Rintske al gekocht. Hopelijk heb ik met Rintske meer geluk! Het is idd geen gezicht om jou op zo'n shetje te zien. hahaha
Petra -> Heb je je duimen alweer uit het ijs? Ik leef op een hele grote roze wolk nog steeds, en kan het niet laten aan iedereen te vertellen dat ik straks een eigen zwarte parel heb!
Frankiej -> Ik ben heel benieuwd hoe het vanmiddag is gegaan bij die andalusiër!
Lindy -> Succes met je zoektocht naar een bijrijdster! Rintske komt niet op de manege te staan maar bij een pensionstal in Hem, niet al te ver bij Mayke vandaan. Maar je bent evengoed welkom om te komen, hoor! En foto's maken mag natuurlijk altijd!
Ilona -> Heel veel plezier nog in het smerige hotelletje..... Hopelijk zijn de douches, wc's en bedden nog te doen.
Ingeborg -> Ja dat zei de eigenaresse zelf ook, dat ze het fijn vindt te weten waar ze terecht komt. Helaas kwam ze er later pas achter dat ze moet werken en dus niet mee kan, maar de vaste verzorgster komt geloof ik mee. In de zomer hebben ze een paar weken vakantie en dan komen ze waarschijnlijk nog een keer langs.
Michelle -> Misschien toch eerst weer een paar keer beginnen aan de longeerlijn?
De keuring gisteren vond ik echt niet leuk en ik hoop dat ik zoiets nooit meer mee hoef te maken! We zijn met Rintske naar de kliniek gegaan, en daar aangekomen stond ze helemaal nat van het zweet op de trailer. Toen moesten we ook nog dik een half uur wachten en ze mocht niet van de trailer af. Ze werd best wel onrustig, begon tegen de stangen aan te duwen en te schrapen met haar voorbenen. Ik ben bij haar gaan zitten en heb haar hooi gevoerd uit de hand en haar geaaid, gelukkig werd ze toen een stuk rustiger maar zodra ik een klein pasje wegdeed begon ze weer. Tijdens de keuring kwam er een wagen mest halen, en reed er een paar keer een heftruck met strobalen heen en weer. Dit vond ze best wel eng, ze was natuurlijk op vreemd terrein en er werd van alles van haar verwacht. Draven met de proefjes wilde ze niet erg, degene die de longe vasthield moest flink werken om haar aan het draven te krijgen en te houden. Hij maakte daarbij flink gebruik van de zweep, de striemen stonden op haar billen. Ik vond het vreselijk om te zien, de tranen stonden in mijn ogen en ik moest me echt inhouden om hem te laten stoppen. Rintske begreep er helemaal niets van, ze keek telkens onze kant op en viel vlak voor ons steeds weer terug in stap waarop ze weer wat tikken kreeg. Het was echt omdat ze MOEST draven, maar ik vond het echt vreselijk om te zien. Tegen de eigenaresse en haar vader zei ik ook dat als ik ooit iemand zo met mijn paard aan het werk zie dan denk ik niet dat ze rechtop lopend de bak uitkomen, om het maar eventjes netjes te zeggen. Toen Rintske later thuis even in de buitenbak stond kon ik de striemen nog zien en kreeg ik weer de tranen in mijn ogen. Arme meis, dat ze dit moest doorstaan...... Als het aan mij ligt dan overkomt haar dit NOOIT meer!
Het is trouwens nog gelukt! Zaterdagmorgen wordt Rintske gebracht!!! 1x raden waar ik het hele weekend uithang......
Iris: Tsjah het is alleen onder het zadel, dus gewoon een kwestie van veel poepen denk ik
saida: Vrijdag stond zoieso al iets anders dan rijden op de planning, ga dan ook gewoon weer even oefeningentjes voor het opstappen herhalen. Maar aan het eind wist ze weer dat er niks aan de hand was. ALs ik nu alleen ga longeren bevestig ik dat rijden 'eng' is en zal ze het misschien gaan gebruiken om onder werk uit te komen. Je moet slechte dagen hebben om goede te hebben. Het ging ook wel zo goed met ons, een kleine terugval had ik ook zeker wel verwacht. Maar nu gewoon door werken naar verbetering! Die er in principe al weer was in vergelijking met maandag!
Jeetje, zo hoort een keuring ook niet te gaan volgens mij! Die vent zou is tikken moeten krijgen! Gelukkig komt ze zaterdag al! Weet je zeker dat zoiets niet meer gebeurt! Ehmm volgens mij ben je het weekend op stal
Ach gos Saida, het arme beest. En zichzelf maar afvragen waar ze die tikken aan heeft verdiend. Maar je hoeft niet lang te wachten en ze is alweer bij je! Gaaf hoor!
hey saida waarom ga je niet op die ene stal staan?
Sorry maar als ik dit zo lees vind ik dat die keuring echt belachelijk is verlopen.. ik heb meerdere paarden laten keuren en er heeft er nog nooit 1 een tik gehad.. Ik vind dit echt onwijs raar.. Zelfs mijn paarden die wat minder makkelijk waren hebben geen tik gehad... Ik kan mij voorstellen dat de tranen in je ogen stonden. Ooit heeft een hoefsmit dit bij mijn pony geflikt wel te verstaan veulen .. Ik heb haar weggestuurd en toeb dreigde ze mij ook nog een tik voor mijn Bek te geven zoals ze dat toen zei.. Ik heb mijn veulen op stal gezet en ben snel naar huis gegaan hadden toen nog geen mobieltjes was pas 13.. toen ik thuis kwam had de hoefsmit al gebeld om een heel ander verhaal aan mijn ouders te vetellen.. K wijf.. snap dus precies hoe je je voelt.. maar ik blijf er bij vind het erg vreemd voor een keuring
Machonito