[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:08

wassen en dan CM erin en dan in een vlecht...blijft de staart veel mooier bij

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:27

Voor de witte haren werkt "ouwe oma shampoo" toch het beste hoor! Heb door de jaren heen veel uitgeprobeerd en gewoon wassen met die paarse shampoo werkt het beste. Het is ook een kwestie van bijhouden eigenlijk he.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:31

Ik heb voor Mynke ook CM gekocht,voor haar staart en manen.
Geloof niet dat ik fan ben( waarschijnlijk de enige Bloos ).
Ik vind nl dat je er best veel van moet gebruiken (Mynke heeft idd wel een mega staart Knipoog ) en dan is zo'n tube wel erg gauw leeg.
Gebruik het nu alleen nog af en toe voor haar manen en haar staart doe ik idd wassen en dan antiklit erin en soms,heel soms een main and tailconditioner,soort Equistar.
Moet daar wel erg mee uitkijken dat ik dat niet op haar staartwortel spuit,want dan wordt ze gek van de jeuk en schuurt de boel in no time kaal Boos!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:39

Farruquito schreef:
ja, duur is het wel...maar ik vind het superfijn spul en je hebt er echt maar een heel klein beetje, per keer, van nodig, een druppel zo groot als een kwartje is genoeg voor de staart. of je paard moet een enorme bos aan z'n kont hebben hangen...

Voor Licor zijn staart heb ik wel een halve bus (bij wijze van spreken Knipoog ) CM nodig, dus die doe ik gewoon met een spray, hij heeft zo'n geweldig dikke staart dat ik blij ben als er een paar haren van breken, haha!

Ik zie dat Pipi hetzelfde probleem heeft Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:46

Farruquito schreef:
ik hoorde dat mijn paard samen met 3 andere hengsten voor monya komt? die zal ook wel balen dan, dat ze later zijn...

Monya? Van Balingehof? Want dan moet ik haar eens even pben Haha! *LOL*

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:48

hier bij de dikke staarten kam ik ze ongeveer 1 x per week , spray met een goede antiklit en week later weer , zelfs schurk zijn enorme lange manen kam ik zo 1 x per week
ze blijven zo mooi dik en makkelijk door kambaar

pablo spoot ik ook 1 x per week in (stukje van mijn geheim femke Knipoog )
waardoor ook modder en mest en gras vlekken makkelijk te verwijderen waren Haha! en hij dus mooi wit bleef

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:50

Een goedkoper alternatief voor Cowboy Magic is trouwens Riders Magic. Net hetzelfde Lachen

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:29

Hoi, ik was de staart van Beauty vrij geregeld met gewoon goedkope shampoo en daarna doe ik er cremespoeling in. Geeft ook een fijn effect.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:51

Ik gebruik om de manen, staart en sokken te wassen.. teershampoo.. Dat vind ik echt heel erg fijn spul.. Helpt ook goed bij het losmaken van dode huidschilfers enzo..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:28

Amable schreef:
Farruquito schreef:
ik hoorde dat mijn paard samen met 3 andere hengsten voor monya komt? die zal ook wel balen dan, dat ze later zijn...

Monya? Van Balingehof? Want dan moet ik haar eens even pben Haha! *LOL*

ja, dat hoorde ik van Cyrina hier op bokt...of ze voor haar zelf zijn weet ik niet...

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:18

wat een leuke pony heb jij, moll! Haha! Wat akelig dat hij aan zijn been had.. gelukkig komt t weer goed Bloos Hij is trouwns ook niet zo groot of wel?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:25

Monya krijgt er 4. 2 van bijna 2 jaar en 2 die bijna 3 zijn welke ze gaat beleren. Ze heeft ze inderdaad voor de verkoop

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:34

Ik zag het net op het andalusier forum! Wat gaaf! Dan toch binnenkort maar weer eens een weekje vrij maken Haha!

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:35

Picassox schreef:
Ik hoop niet dat mijn paardje dat krijgt; zomerexceem. Scheve mond
Ik heb 'm pas 4 maanden, dus ik weet nog weinig van 'm, maar ik zag wel wat schilfertjes rond z'n staart en manen toen ik 'm kreeg. Ik ben juist zo zuinig op z'n manen! Haha!

Weet je wat trouwens helpt? Afgietsel van aardappelen. Knipoog
Het water waar je je aardappelen in kookt, af laten koelen, en elke dag erop smeren. Deed ik ook bij mijn vorige Hafje. Ja

Everest; leuk profiel heb je! Haha!

haaahaa vreemd! Heb ik echt nog nooit van gehoord. Gelukkig heeft mijn knollie geen zomer exceem. Hij vind t wel heel lekker als je m een beetje kratst en heeel soms schuurt hij ook een beetje zijn staar, maar das glukkig niet omdat hij exceem heeft. K kende vroeger een ijslander die had t heel erg. die ging altijd op zijn kont zitten zo'n jeuk had hij.. echt zielig.
Wat mijn zus trouwns laatst zei, is dat als je pony zijn staart geschuurt heeft, dat het dan kan zijn dat hij dat blijft doen omdat er dan bacterien in een wond zitten die jeuken. T klinkt eignlijk heel logisch. Dan moet je het dus gewoon met bacteriedodend spul wassen. Dat was dus nog nooit bij me opgekomen. Knipoog

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:38

kimmie261 schreef:
nee ,dat ligt aan de kleur van dat fototoestel...was zo'n goedkoop ding,hij was in het echt gewoon wit Haha!

maar zo'n 3 jaar geleden waren de digi's nog niet zo heel erg goed,en we hadden nog een redelijk goedkoop trust ding Haha!

en dat paard,geloof me of niet,maar het was een fjord in een andalusier jas...echt talent voor dressuur 0,0,en echt heel erg lomp.

maar goed peerd moest verkocht worden,en met de gewone foto's wilde het niet,dus hem toen even op de prikkers gereden,toen tilde hij voor 5 sec zijn benen op,en snel foto's maken,en de volgende dag was ie verkocht Clown

gelukkig naar iemand die alleen maar buitenritten wilde maken,daar was ie uitermate geschikt voor...

dressuur 0,0 Tong uitsteken aggos.. hij loopt wel netjes daar vind ik hoor. Misschien wat teveel met de kin op de borst.

Je zou echt niet zeggen dat hij wit is. Ik ken wel een paar valkjes.. ook andalusiers Lachen is echt een mooie kleur Cool Romero heeft ook donkere manen en een aalstreep, alleen is het het een bruinschimmel en heeft ie dus niet zo'n goudbruin kleurtje. Boos!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:13

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:36

Ik heb even een berichtje geplaatst. Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:54

clijntje paardje was echt wit hoor Tong uitsteken

Afbeelding

mss hier beter op te zien...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:15

wel erg mooi ding om te zien , heb als puber een tekening gemaakt die als 2 druppels op dit paard lijkt (zei toen ..later als ik groot en rijk ben wil ik zo'n paard !)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 01:38

Halley en ik zijn weer terug van de horse experience in Amsterdam. Was echt ontzettend gaaf om mee te doen. Naast Halley deden er een fjord, fries en een appaloosa mee. Eddy de Wolff legde uit dat de basis in principe hetzelfde is, ongeacht het ras.

Ik was de staart van Halley meestal met cowboy magic en soms met zilvershampoo. Voor de staart gebruik ik ook wel de gel van CM. De manen doe ik niets in. Ben bang dat ze dan te glad worden, want nu zakt de hengstenvlecht al uit. 1x schudden met zijn hals en daar hangt de vlecht al weer. Gebruik nu heel veel elastiekjes en dan blijft de vlecht wel zitten.

Jullie gaan hier lekker hard. Zal proberen van het weekend wat bij te lezen, maar ga nu eerst slapen. Ben moe, maar heel voldaan en trots op mijn kereltje.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:46

jullie hebben het steeds over het andalusiër forum...waar vind ik dat? heeft iemand een link voor me?

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:56

kimmie261 schreef:
clijntje paardje was echt wit hoor Tong uitsteken

Afbeelding

mss hier beter op te zien...

wooow, das echt een coole kleur Haha!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:08

Jongens [eh, meiden], we hebben bijna de honderd pagina's. Dat moeten we even vieren natuurlijk! Go jij! Go jij!
Wie kan er zo'n screensaver of screenprint ofzo maken? Dan blijven we eraan herinnert! Haha!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:10

regine schreef:
Voor de witte haren werkt "ouwe oma shampoo" toch het beste hoor! Heb door de jaren heen veel uitgeprobeerd en gewoon wassen met die paarse shampoo werkt het beste. Het is ook een kwestie van bijhouden eigenlijk he.

Klopt, zilvershampoo! Ik kan het weten, heb bijna alleen maar witte paardjes gehad! Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:14