Bedankt allemaal

Gisteren lekker in het bos gestapt. Ik had zelf veel spanning om de een of andere reden, maar we konden uiteindelijk allebei tot rust komen en toen was het ook echt lekker ontspannen.
Wat een spiegels zijn het ook.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jenara schreef:@Audesta, Oh spannend!! wanneer?
@Century, wat een fijne ervaring voor jullieen gewoon rustig op jullie tempo opbouwen, klinkt echt al supergoed! Hier heeft het ook best lang geduurd voor we zijn gaan galopperen en dan nog veel langer voor dat een beetje goed begon te gaan
![]()
Nog een gelukkig nieuwjaar voor iedereen hier!
Ik ben helaas na oudjaar weer even flink ziek geweest, dus vandaag pas voor het eerst terug bij Jenara geraakt.
Die is gelukkig niet nog verder af gevallen! Ook nog niet echt terug bij gekomen, maar dat is mss ook wel wat snel?
Ik ben toch even aan het kijken wat ik ga doen qua voer ... ze krijgt nu dus grotere porties hooi, voorlopig geef ik zo'n 700gr equifyt green balance + 600gr florian ecosportsmix (=ruwvoermix) en krijgt ze ook een kleine portie bietenpulp van de stal bij, maar als ik mijn stalgenoten mag geloven, is dit niet zo veel.
Ik wil dus nog een keer goed zoeken en nadenken om op een min of meer betaalbare manier toch nog wat extra te voeren. Pavo fibrebeet (of florian multibeet xtra) is eventueel een optie, maar die moeten wel vrij lang weken en zijn niet heel goedkoop.
Equifyt zupa is al iets minder duur, maar moet nog langer weken.
Aveve all in soup is de betaalbaarste optie voorlopig, maar is mss niet het beste product.
Meer voeren dan wat ze nu krijgt is ook een optie, dan moet ik gewoon grotere potjes gaan halen (er past nu maar max. de helft van wat ze krijgt in en dat 2x per dag)
Ik zie in ieder geval een beetje door het bos de bomen niet meer :/ Er zijn zooo veel opties, maar waar doe ik nu het beste aan om haar te laten bijkomen en een beetje extra energie te geven zonder dat ze ineens een hele hoop suikers gaat binnen krijgen?
Alle advies is dus meer dan welkom!
Ella_dewit schreef:Dankjewel!
Het is een hengst en inderdaad, het is een handelaar. Geen slechte dingen over haar gezien/gehoord of gelezen, maar vroeg het me toch af. Ik heb namelijk zelf nooit een PRE gekocht vrienden van mij wel maar die hebben dit nog niet meegemaakt. Maar stel wij hebben Intresse kunnen wij het zelf verder invullen en insturen, de handelaar hoeft dit dus niet eerst te doen voordat wij kopen? Zijn er toevallig nog meer tips voor het kopen van een PRE? Alle tips zijn welkom. mij trainer helpt mij ook, maar ik sta voor alles open
Dankjewel voor je tip ik stuur ook nog even een mailtje
Ella_dewit schreef:Hoi, even een beetje offtopic.. ik was naar een PRE aan het kijken en hadden al een datum afgesproken om te gaan kijken, alleen ben ik er nu achtergekomen dat deze nieuwe eigenaar de oude carta heeft van de eigenaar uit Spanje, ze hebben hem nog niet ingevuld en opgestuurd dus hij staat niet op haar naam. Kan dit nog ? en kunnen wij hem zo nog kopen ? Ik dacht van niet maar er is al een handtekening alleen de rest is niet ingevuld
Maar wat nu?
Elisa2 schreef:Jenara, wij geven altijd geweekte bietenpulp met olie als een paard moet bijkomen..maar dan zit je wel met het weken. Je kunt ook kijken naar iets met meer eiwitten.
Flubberboot schreef:Hier eventjes weer een update. Helaas geen leuke. Peet is terug kreupel. Heeeel minimaal dus we gaan nu lichtjes door trainen om te kijken of dat het betert. 5 februari weer controle. Volgende stap is MRI of CT maar dat ga ik niet meer doen. Kans is dus groot dat het klaar is en hij met pensioen mag/moet.