cynthia18: Mooi paardje heb je!!

Erg mooie foto's ook!!
Mandy: Moest even terug kijken in mijn mail maar weet weer over welk sinterklaascadeautje het gaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthia18 schreef:blensink schreef:Hai cynthia18 welkom hier, mooi paard is Salvador, wat mij opvalt is dat hij al aardig in vorm is voor zijn 3,5 jaar.
Onze Bikain is nog echt een baby met 3 jaar en 2 maanden.
Heb je Salvador in Nederland of spanje gekocht?
dankjewel!
Ja klopt, ik heb hem gekocht in Nederland. Zijn moeder is destijds drachtig uit Spanje gekomen. Dus daar is die wel gemaakt :p.
Het is ook echt nog wel een puppy hoor, en dat mag zeker ook op deze leeftijd. Qua lichaam is hij nu enorm aan het groeien begint langzaam aan uit te zwaren en gaat ook de hoogte in. Toen ik hem kreeg was die 156 a 157 nu heeft hij de 1,60 aangetikt.
Deze foto is afgelopen mei gemaakt. Nog erg smal.
Deze foto is afgelopen oktober gemaakt. Je ziet al een heel verschil! Dus hij is echt in de zomer maanden ontzettend veel veranderd.
blensink schreef:Hier met Iru aan de teugel gewerkt vanaf de grond, dat ging super en daarna gelongeerd.
Bikain lekker betutteld en verder niets heb mezelf een hele vrije middag gegeven, lekker in het zonnetje gelegen.
Sammyoo schreef:Ik heb weer iets te spammen!!
Pepita is nu 2,5 maand onder het zadel. En gek hoor.... ik heb mijn dochter de laatste maand niet meer horen zeggen dat ik haar moet verkopen omdat ze te klein is! Nee.. ik hoor verhalen over hoe goed ze het doet onder het zadel: ze leert zo snel, ze is makkelijker te rijden dan mijn eigen paard, haar draf en galop zijn zo goed, ze kreeg complimentjes van weet ik veel wie allemaal!
Voorlopig zeg ik dat ze Pepita voor mij aan het doorrijden is. En ja, daar hoort tzt starten ook bij, kan mamma fijn de B overslaan. En dan hoop ik dat Pepita ondertussen ietsje langer, breder en hoger is geworden, en kindlief haar gewoon lekker door blijft rijden.
We hebben Pepita ooit gefokt voor 'lol met je knol', zodat mijn dochter er met net zo'n brede glimlach er op zou rijden als op de moeder van Pepita. Alleen moest de nakomeling iets elastischer worden als haar moeder. Ik zeg, missie geslaagd!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
blensink schreef:Hier ook weer heerlijk genoten vandaag, ongelooflijk ook hoe graag ze aan het werk gaan. Als ik al met het halster aankom komt Iru al naar het hek gelopen.Heerlijk echt fijn werken met dit ras. Ben benieuwd hoe het strakjes met Bikain gaat.
MissDD schreef:Humpf.... 3 dagen geleden kwam ik na mijn werk op stal zie ik in zijn hals, vlakbij zijn schouder 2 enorme bijtwonden en een soort scheur tussen de beide wonden....![]()
Zelfs nog een stukje pees zichtbaar, ik dacht dat ik van mijn stokje ging......
Wat was er gebeurd, de pas gecastreerde draver van een stalgenoot was in de kudde gezet en ze hebben de rangorde opnieuw moeten bepalen.
Dus direct de veearts gebeld want ik dacht het ziet er zo heftig uit dat moet zsm gehecht worden.
Echter zei hij, bijtwonden hechten we niet ivm bacteriën, dus ik kreeg instructies mee hoe ik de wond moest verzorgen en als hij sloom zou worden antibiotica... Tja en dan heb je nog geen echte band opgebouwd met je onzekere Pre omdat je hem nog maar net hebt....![]()
Dus al mijn moed bijeen geraapt en ben even het gesprek met hem aangegaan dat ik 3x per dag zijn wonden moest insmeren.
We zijn nu dus 3 dagen verder en wat een fantastisch paard heb ik....!!
Vanaf het eerste moment smeren stond ie doodstil en liet ie mij compleet mijn gang gaan en stond ie op een gegeven moment zelfs te kauwen en nota bene te suffen.![]()
Vandaag kwam ik eraan met de tube in de aanslag en werd ik begroet met een luid gehinnik.
Was er gewoon ontroerd van. Hij is compleet ontspannen en wacht netjes tot ik klaar ben en kijkt dan veelbetekenend naar mijn jaszak of er nog een appeltje voor hem inzit..... De wond geneest wonderbaarlijk snel en zo heeft deze nare gebeurtenis toch nog een positief tintje gekregen.
Ik verbaas me telkens weer over de sensitiviteit van dit ras, ik hoop dat dit het begin is van een prachtig partnerschap!
cynthia18 schreef:dankjewel!
Ja klopt, ik heb hem gekocht in Nederland. Zijn moeder is destijds drachtig uit Spanje gekomen. Dus daar is die wel gemaakt :p.
Het is ook echt nog wel een puppy hoor, en dat mag zeker ook op deze leeftijd. Qua lichaam is hij nu enorm aan het groeien begint langzaam aan uit te zwaren en gaat ook de hoogte in. Toen ik hem kreeg was die 156 a 157 nu heeft hij de 1,60 aangetikt.
Deze foto is afgelopen mei gemaakt. Nog erg smal.
[ [url=m/1bhD7e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze foto is afgelopen oktober gemaakt. Je ziet al een heel verschil! Dus hij is echt in de zomer maanden ontzettend veel veranderd.
[ [url=m/ifwhqq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UcPQxf.jpg]Afbeelding[/url] ]