[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:56

Ow joh nee ik heb nog niks echt bijgelezen, alleen even foto's gescrold! Maar jeetje wat is er met hem? Hopelijk niks ernstig?! En meid, wat niet kan, kan niet hoor, paard gaat altijd voor!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:46

regine schreef:
Hallo dames, ik kom heel even ego binnen vallen, mijn excuses maar ik maak het echt wel weer goed. Ik ben op het moment gewoon nog waanzinnig druk met de Lange Teugel dag voorbereidingen en werk en paard en ..... pfffff %)

Ik wilde hier alleen even melden dat ik een uitvaller heb in de beginners clinic, wie weet heeft hier iemand interesse? De les is om 1300u op stal Nimmerdor te Leusden. Graag pb of mailtje.
http://www.gezienbijgien.com/werk-aan-d ... l-dag-2009

Degene die Frío en mij brengt was razend enthousiast. Zal vragen of hij het leuk vindt.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:48

Ja prima!! Het is de les meteen na jou.

Ik heb naast deze beginnende langeteugelaar plek nog een plaats vrij overigens. De les die bij Piet Bakker nog open is, is eigenlijk bedoeld voor de gevorderde lange teugelaar met eigen paard, maar mocht je je hier niet op aangesproken voelen, kan de les ook gevolgd worden met een van de schoolpaarden die die dag aanwezig zijn en alle kneepjes van het vak kennen en aan jou kunnen laten 'voelen'.
Laatst bijgewerkt door regine op 29-09-09 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:50

Heb daarvoor ook al geprobeerd Brenda zo gek te krijgen. Die heeft al een paar lessen bij Piet gevolgd (afgelopen zaterdag nog) en dat ging ook erg goed. Maar geloof dat ze het toch even te veel en snel achter elkaar vond.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:38

Helaas heb ik geen tijd om les te gaan nemen. Maar... ben net wel begonnen met LL met Jippe! Eerst even gelongeerd en dan met de longe als LL eraan gaan werken. Gewoon eerst stap. Ik had geen idee wat hij al kon of hoe hij het vond maar hij deed het alsof ie het wel kende! Liep prima weg, lekker actief ook, kwam een aantal keer mooi in aanleuning. Was hem soms ook kwijt maar ik werkte dan ook met hele slappe lijntjes. Heb hem wel geprikkeld tot steeds actief stappen en heb een paar mooie stukken gezien. Heb even de draf geprobeerd. Ging prima op commando in draf... het zweet staat me nu nog op de rug :+ Dat was even doorpezen voor mijn korte beentjes in een hele mulle bak (de rest was bezet). Dus verder bij stap gehouden, halt, achteruit geprobeerd (doet ie niet, dus het kleinste beetje achterwaards beloond) en van hand veranderen. Ergens gaf ik bepaalde hulpen aan en toen ging ie wijken! Echt mooi iets stelling naar rechts en prachtig overstapwerk met voor en achter!!! Maar daarna lukte het mij niet het te herhalen. Ik denk nu dat ik daarna de stelling niet meer gevraagd kreeg. Was eigenlijk te verbaasd dat ie dit ineens deed. (Ik weet dat ie dressuur gereden is dus er zullen nog wel meer verborgen knopjes op zitten)

Wilde daarna zonder zadel erop uitstappen maar de stoel was net te laag. Miste echt 5 cm om er echt op te kunnen komen. Dus toen maar gewoon geoefend met de stoel naast hem. Heb wel 5 min van alles gedaan: been over zijn rug gelegd, opgesprongen met beide handen op zijn rug, over hem heen gehangen, aan zijn manen gehnagen zowat en hij bleef keurig staan. (Deze dingen dus gedaan met oog op zelf opstappen via stoel en het erop zetten van de kinderen wat niet altijd even soepel zal gaan. Dus als ikz eg HO moet hij gewoon blijven staan ook al klimt Stefan erop door zijn nagels in hem te zetten bij wijze van). Ja echt weer lekker gewerkt vandaag.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:46

is er al nieuws van marielle?!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:49

Mies_Apollo schreef:
is er al nieuws van marielle?!

Waarover?
En wat is haar Boktnaam (dan kan ik het miss plaatsen)?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:04

Volgens mij bedoelt Mies Jellie en die zou vandaag een paard laten keuren.
Ben ook benieuwd!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:14

Ik bedoelde inderdaad Jellie

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:15

Aha!

OK deze post voegt weinig toe... hihi

Edit: ben oook benieuwd!!!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:26

Sorry sorry sorry, heb al een tijdje niet gereageerd, maar ik lees wel hoor.

Ik ben weer lekker aan het werk en lekker aan het rijden.

Jellie weet je al wat????

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:56

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:58

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

En nu moet je ons wel even meer vertellen hoor! wie wat waar en wanneer!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:59

Zal ik zo doen :D Zit nu aan mijn eten.. val bijna flauw :+

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:01

Jellie gefeliciteerd met je onwijs leuke nieuwe paard!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:22

Bedankt :)

Ben net klaar met eten :D Mén wat een dag hihi...
De dierenarts zou tussen 3 en 4 komen maar dat werd rond 5 uur.
Klinisch gekeurd, bloedgetrokken e.d. Was goed. Alleen wat gevoelig op rug dus afgesproken om daar ook foto's van te maken..
Foto's waren gelukkig goed _/-\o_ dus nadat we nog even met Lem in t bos gelopen hadden, konden we hem inladen.
Dat was even lastig maar gelukkig stond hij zo. Trailerrijden vind ie niet fijn dus was hij wel errug druk maar ging gelukkig goed.
Flinke rit van 1,5 uur erop zitten. Uitladen ging prima. Helaas was t al wel donker dus kon hij niet even in de paddock.
In zijn box gezet waar hij gelijk even kennis maakte met zijn buum. Ging goed zonder gegil :)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:40

Afbeelding

Nog plaatje van zondag met uitstappen..
Vandaag helemaal niet van gekomen om fotos te maken.

Trusten

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:46

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:49

Jellie, GEFELICITEERD!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:05

Marielle gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:07

gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*
Leuk ding is het!!

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:22

Jellie gefeliciteerd!

Hier even een ego berichtje... ;) De keuring was echt tof! Ik heb dit keer veel paarden mogen voorbrengen (11) waarvan 0 van mij :-) Ik ben erg blij dat mijn arm het heeft gehouden want ik ben herstellende van een scheur in mijn schouderblad (trap van een paard gehad op de keuring in Belgie 5 weken geleden). Ik heb een paar hele leuke hengsten mogen voorbrengen (resp. 4e, 5e en 10e in dezelfde sectie) waarvan 1 de hoogste score had voor exterieur! Deze mooie zwarte, Burgues, was van http://www.yeguada-lapasion.nl. Van deze yeguada heb ik ook Cesaro voorgebracht. Hij behaalde een 10e plaats. Don Enamorado liet zich weer van zijn beste kant zien en scoorde een 4e plek(http://www.raimonddressagehorses.com) .

Ik had met 3 merries een ex-equo op beste bewegingen waarvan er 1 doorging naar de kampioenschap. Er was sterke tegenstand want er waren 3 Grelo-nakomelingen geselecteerd (allen gefokt door http://www.woeste-hoeve.com) waaronder die van Cyrina en twee andere "kwijl" hengsten. Maar toch heeft Principia van al het mannelijk geweld gewonnen en daarmee is ze de eerste merrie die kampioen beste bewegingen geworden over 6 secties (51 paarden)! De andere merrie, Tchika, die ex-equo beste bewegingen was, was geselecteerd voor het kampioenschap "kampioene van het ras". Echter is ze niet in de prijzen gevallen. Haar zoon Machicco (die ik niet heb voorgebracht maar wel ooit ingereden heb) is reserkampioen van het ras geworden.

De jonge paarden deden ook goed hun best. Jammer genoeg moesten er 2 buiten mededingen meedoen omdat de paarden nog niet correct ingeschreven stonden in het stamboek (2 x 2 jarige merries :x) 1 daarvan had, mits ze in haar rubriek had mee mogen doen, een 2e plek behaald. Volgend jaar gaat ze voor het echie meedoen!

De BBQ was ook heel gezellig en voor de rest heb ik veel te weinig tijd gehad om met iedereen bij te praten dus op naar het volgende evenement! :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:43

Marielle gefeliciteerd.

Elske was echt super gezellig he. Vond het zo jammer dat Halley zich aan de hand niet liet zien.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 00:14

Bedouin: Nee hoor, niet onverwacht schrikken. Er stond heel veel om van te schrikken en Sam heeft overduidelijk een fotografisch geheugen: De vorige keer stond dat ding er nog niet! Het stikte er ook van de vliegen. Hij had er duidelijk last van.
In de binnenbak waar ik reed stond gelukkig niks nieuws. 8-)

Barraye: Kom je ook wel eens met je show in de buurt van Den Bosch? Ben heel benieuwd! Onhandig idd om zonder bril te rijden. Ik heb min 2 ofzo en ik voel me dan ook behoorlijk kippig.
Ah, dan heb ik dat mooie verslag van jou te snel gelezen idd. Wat voor show heb je gereden? Ben je ook op de horse Event geweest?

Ik plaats altijd foto's met de Img knop en dan via de foto-eigenschappen van hyves. Anderen doen het via photobucket, maar dat vind ik dan weer te moeilijk. Hyves ken ik weer beter.

Elise: Mijn voornemen: Alleen nog reageren op positief nieuws!! :Y) 't Is bijna 1 januari hè? Maar ik had nog wat boos bloed in mijn aderen vanwege een zeer coöperatief en modern postbedrijf. Foutje van mijn kant. Zal niet meer gebeuren. Ik wil het ook graag weer gezelli hier.

Gab: Die Moreno, wouw, wat een plaatje! Mag je met recht trots op zijn!

Elise: Als je nog even geduld hebt? Voor wat lesjes wil ik best sponsoren tzt...

Suus: Bah, goya nog steeds kreupel? En klaplong! Mijn nicht heeft dat eens gehad een paar keer. Dan 'plakken' ze als het ware de long weer vast toch? Sneu zeg! Dan is je neef zeker heel lang? Mij is verteld, dat lange mensen meer risico lopen. Mijn nicht is ook al zo'n lang eind.

Cyrina: Wat een topprestatie!!! KEURIG GEDAAN GEFELICITEERD!!!!
Ja, zo onhandig als 2 paarden aan elkaar gehecht zijn. Soms is het een voordeel. Lang geleden hielden we een B-welsh in de ring met 3 pony's op de hoeken. :+ Dat was het enige wp dat mijn zusje er uit gereden kreeg dat wel, maar das ook meteen de 2e prijs. Daarna ging ze er elke keer weer als een sneltrein vandoor over het terrein.
Haha, die Arrajado, wat een dondersteen!

Saida: Frank gaat zelden mee op concours. Geeft er helemaal niks om en hij kan niet tegen mijn gemopper na het concours. :D :o Sam en ik zijn meestal ook kalmer als hij er niet bij is. Gevoelsmatig is dat zo. Sam en Frank klikken pas sinds een week of 6 weer beter.

Bedouin: Gaaf! Ik hoop dat het een fijne, lange zakelijke relatie van jullie gaat worden, waar beide partijen tevreden over worden! Ik vond het toen een heel fijne maatschappij om mee op vakantie te gaan. SUCCES!!!

Anita: Lekker warm bad pakken! Knap je van op!

Suus gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Cyrina: Mooie foto!!!! Een terechte hoge notering!
Ik vind een cap een heel nuttig ding. Ik heb namelijk geen reserveset hersens op een plank liggen. Bij Sam rijdt ik NOOIT zonder cap. En bij Despi tegenwoordig wel. De kinderen leer ik ook dat ze NOOIT zonder cap op een pony mogen gaan zitten.

Jellie: Heel veel sterkte met je nichtje!!! Ik brand een kaarsje hoor! Hopelijk knapt ze weer op. STERKTE! En succes met de keuring!
En wat zien ik? FANTASTISCH! Wanneer komt ie, dan kom ik tzt even kijken... Ow, hij staat er al!!! Even de tijd geven, maar ik kom een keertje kijken! Wat vond Flan van hem?

Beda: Ik vind het Engelse kostuum altijd heel onhandig op concours. Binnen 2 minuten heeft Sam daar altijd wel ergens een veeg op kunnen geven. Wit staat mij ook niet zo. Ik heb geen fotomodelfiguurtje. Ik doe altijd een spijkerbroek over mijn broek, maar ja, Sam is gewoon heel handig. :Y) (Of ik heel onhandig, natuurlijk)

BrankaZ: Dat is heel goed nieuws!!! Gelukkig is Frio beterder.

Regine: Jammergenoeg is het te ver en heb ik geen E... Ik kom wel kijken. Ow, schoolpaarden? Wat waren de kosten ook al weer. :+ Dat zou ik natuurlijk ook kunnen proberen!

Elske: Netjes gedaan joh! Klinkt als een leuke dag voor je! Goede prestaties. GEfeliciteerd.

Ik heb hopelijk binnenkort ook meer nieuws, maar mijn zoektocht naat zadelmakers begint ook vruchten af te werpen....Mss heb ik er binnenkort meer nieuws over.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 01:29

Leuk Canta in 2006 :D ! Wat is hij wit geworden :D ! En hij is zeker nog flink gegroeid in bespiering zeg :j
En nog een leuke verassing met de rij uitslag :D ! Whaaa, het houd niet op haha, ROZE WOLK alarm!! ;)

Elske, leuk verslag :D ! Top conditie jij hihih?! ;) Wel ontzettend leuk. Wat is die zwarte hengst een pláátje.. :~

Jellie: GEFELICITEERD!! Wat een ontzettend leuk dier. Van het filmpje heb ik ook genoten, echt een heel aansprekend,
speels dier, mooi koppie ook enzo!! Ben blij voor je!! Foto's spammen hoor ;)