[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:49

haiii

okee even heeeeeel erg klein Haha!

toen toonde die nog slank femke Bloos

rent heeeeel snel weg ,... duikt ...schuilt onder bureau Schijnheilig

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:50

ut is jammer dat die fietser lanceert ..
is echt een heerlijk ding om te rijden

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:51

Jeeeeeeeetje Fem het lijkt wel een heeeeel ander paard! Zoals al eerder gezegd vind ik hem ook met lange manen mooier, maar zoals die toen was had ik hem denk ik ook mooier gevonden met korte manen. Ben het met Everest eens, hij is mooi opgedroogd Tong uitsteken

Friesje is ook echt een tank he Tong uitsteken

Suevo had echt heeeele lange manen, toen hij net uit Spanje kwam. Als ik foto's van hem zie van op zn oude stal in Ridderkerk kan ik echt wel janken Huilen Ik zou ze graag weer zo mooi en lang hebben, want nu is het echt een heel stuk korter en met een hap eruit van zijn deken. Hij krijgt al een supplement waar biotine inzit dus iemand nog tips?

In Spanje heb ik de manen nooit gevlochten trouwens, hier ook niet. Ik kamde ze wel ongeveer 1x per week uit met equistar.

Welkom aan allebei de nieuwe, leuk paardje die op transport komt. Ik vind het echt een knapperd Kwijl Hoe oud is hij? Kan me voorstellen dat je baalt hoor, maar veiligheid voor alles Ja
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 25-01-07 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:53

Leuke foto's allemaal weer trouwens! Die schimmel is echt apart Fem, moest ook gelijk aan een fjord denken haha Haha!

Idra ja Furia heeft zeker een knap kopppie Kwijl
Heb nog steeds geen tijd gehad voor je PB Bloos maar dat komt hopelijk van het weekend wel!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:04

haha voor tips van lange manen moet je zeker niet bij mij zijn Tong uitsteken

en nicky,ja daar toonde hij zeker slank,maar mooi was het niet....maar goed,de een vind dit wel mooi,ik dus echt niet,toen ik hem meenam naar belgie was het eerste wat edwin zei,waarom koop je voor zoveel geld zo'n kadaver...voor een leek die dat zegt,lijkt het me,dat ik niet hoef uit te leggen,dat ie er op zijn minst gezegd,niet zo heel florisant uitzag...

maestro is gewoon mooier nu hij breder en ronder is,maar over het algemeen hou ik zowiezo van rond en breed,zoals lazlo,die je gezien hebt,die is voor mij echt nog steeds te rank,nu heb ik foto's van hem,da ie getraind is,daarop is het een heel ander paard,dus ik hoop,dat zodra hier alles nu eens normaal gaatverlopen,en ik echt met dat paard aan de slag kan gaan,dat er een brede worst "lazlo" in de stal staat.. Haha!

maar goed,de een vind dus dat ranke,mooier ,ik dus niet Haha!

op die ene foto waar ik er voor het eerst opzat,durfde ik amper te gaan zitten,bang dat ie door zijn pootjes zou zakken,zo dunnetjes was ie toen Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:15

Hehe Fem ja dat kan ik me wel voorstellen, hij was wel heel erg iel toen Haha! Ik ga voor de gulden middenweg hehe maar ik moet zeggen dat ik Maes nu hij in Duitsland staat er wel beter uit vindt zien (beetje afgeslankt maar verder geen ieltje ofzo, hij moet wel een beetje rond blijven Tong uitsteken).
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 25-01-07 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:16

wauw kimmie hij is nogal veranderd! en wat heeft hij een stoere nek gekregen Haha! De manen vind ik op zich ook niet super maar in het lang vond k ze ook niet super. Misschien dat helemaal eraf nog beter staat? Maar zijn nek vind ik echt geweldig!! mm speknekje!!

pfff ik zit hier compleet te stressen! Zo meteen examen Frans en ik kan er niks van. Het is niet men beste vak (lichtjes uitgedrukt). Nog een dikke week en dan heb ik een weekje vakantie!! Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:19

Malin, Licor zijn manen waren ook een stuk langer toen hij in Spanje stond. Vooral het onderste stuk is helemaal uitgedund... Maar hier staat hij constant op de wei in weer en wind en ik denk dat die manenslijtage daar ook veel mee te maken heeft, zal bij Suev ook het geval zijn!
Verder zou ik geen Equistar gebruiken, dat is echt brol en mijn ervaring leert dat het de manen gigantisch afbreekt! Ik raad Cowboy Magic of Riders Magic aan om in de manen te doen, heeft eeen super verzorgende functie!
Neem maar je tijd voor een PM hoor, je hoeft niet per sé te antwoorden Knipoog

Maestro is wel een stuk knapper geworden, wat een ielig ventje was hij toen! Ik vind zijn sportcoupe ook wel mooi, heb er bij Licor al aan gedacht maar ik durft het niet aan Haha!

Voor de schrikkende andahengst die zich omdraait: gewoon blijven voorwaarts doorrijden, dit is pubergedrag. Licor heeft dit ook lange tijd gedaan. Nu ben ik er helemaal van verlost. Hij draaide zich ook altijd langs dezelfde kant om, en ik heb zo enkele keren mijn zweep in mijn had gepakt, met het uiteinde naar boven, als hij zich dan omdraaide draaide hij eigenlijk tegen de zweep en dan gaf ik hem een tik. Dan bleef hij gewoon rechtdoor gaan. Klinkt misschien wreed, maar hij was er wel behoorlijk van onder de indruk en heeft het na 3 keer ook niet meer gedaan. Het blijven toch altijd hengsten... Maar verder is het een watje hoor Haha!

Gisteren trouwens heerlijk gereden!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:52

kimmie261 schreef:
,maar mooi was het niet....

kimmie261 schreef:
,
maestro is gewoon mooier nu hij breder en ronder is,....

Ja helemaal eens

kimmie261 schreef:
,
op die ene foto waar ik er voor het eerst opzat,durfde ik amper te gaan zitten,bang dat ie door zijn pootjes zou zakken,zo dunnetjes was ie toen Haha!
,....

aan de foto te zien had ik m ook erg iel gevonden Bloos
denk dat ik het zelfde gevoelhad gehad (ben ook niet een der slanksten Bloos )

hoop dat maik der nekkie ook iets breder word
merk wel al dat der ondernek stuk minder is geworden
nu boven op nog wat bij zien te krijgen Bloos Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:31

het "geluk"hier in duitsland was,dat op een gegeven moment de weides zo goed als op waren,ik ben toen wel gaan bijvoeren,maar alsnog vielen er een paar paarden echt vreselijk af,o.a. maestro,dat is dan ook de enigste waarbij het "goed" heeft gedaan,jippie was vel over been,bij mijn letlander kon je ribben tellen,welke dat normaal echt niet zo is,en dan maar niet te spreken over het oude paard wat hier staat,welke echt bijna in elkaar stortte van magertje(letterlijk),deze wordt nog steeds heel erg bijgevoerd en gaat er nu eindelijk weer normaal uitzien!

ik voerde in de wei echt die vette kuil bij,kuilmais bij enz,maar ja,mijn paardjes zijn niet gewent aan regen,en kou enz enz...dus dat was een drama,heeft me heel wat frustraties gekost Haha!

maar goed,maestro is ook afgevallen,maar had toch spek teveel,en bij hem is het alleen maar ten goede geweest,daarnaast had ik kuil besteld en heb voordrooghooi gekregen,waardoor de paarden nu ook minder spekkie worden,in belgie had ik echt van die vette kuil Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:21

jemig, we zijn weer ver haha.
Vandaag zou ik mn zadel wegbrengen om op te vullen, hoefde het niet volgens de zadelmaker. Nouja, prima. Hij vond het iig een prachtig zadel en hij vond het maar raar dat de zadelmaker van de vrouw aan wie ik het zadel waarschijnlijk kan verkopen had gezecht dat het zadel maar opgevult moest worden omdat je anders niet kunt zien of het past. Ik vond het ook wat raar, maar goed. Het hoefde niet, dus alleen maar mooi.
Heb ze vandaag maar weer even in het land gezet, Goya snapte niets van de bevroren plekken, hij ging maar graven. Maar ja, dan komt er niet veel tevoorschijn. Claudia kent t allemaal wel, dus geen probleem. Goya zit ook altijd in een bak met (inmiddels bevroren) water te likken. Vind ie heerlijk volgens mij haha.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:56

Maestro was mooi donker toen hij nog jong was. Ja
Maar nu is het ook een pracht paard. Lachen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:21

DinkeyGirl schreef:
Welkom aan allebei de nieuwe, leuk paardje die op transport komt. Ik vind het echt een knapperd Kwijl Hoe oud is hij? Kan me voorstellen dat je baalt hoor, maar veiligheid voor alles Ja

hoi,

hij is nu bijna 2, hij is van 15 maart 2005.
jazeker, ik was zelf ook nooit de weg op gegaan met dat in het vooruitzicht...

wat ik je voor de manen aanraad is Cowboy Magic. dat is echt superspul. je hebt er maar weinig van nodig en het ruikt ook nog eens lekker. je kunt het zelfs voor je eigen manen Tong uitsteken gebruiken.

@kimmie261
ik moet zeggen dat ik Maestro er nu supermooi uit vind zien. ik heb em al eens eerder op bokt voorbij zien komen en toen vond ik hem wat aan de "bolle" kant om het zo maar te zeggen. de manen vind ik nu wel erg kort, ik zou voor de gulden middenweg gaan en ze iets langer laten groeien, zo'n beetje 2x zo lang als dat hij ze nu heeft, handbreedte zeg maar.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:58

Ik gebruik dus ook Cowboy Magic Lachen (enkel voor Licor zijn manen Tong uitsteken )

Balen dat je paardje nog even op zich laat wachten, maar het zal vast de moeite zijn!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:52

Nouvel schreef:
Soeske, ik stuur je wel een pm!
ben benieuwd hoe je zulke dingen aanleert...

Nou, wat wil je ze leren Knipoog
Ben met kusje begonnen, die uitleg had ik al wat in het topic gezet, weet niet of je het gelezen hebt? Vervolgens spaanse pas. Ben met kietelen over zijn benen met een zweep begonnen, als er wat beweging in kwam gelijk belonen. op een gegeven moment weet je welke plek hij zijn voet op tilt en dan tik je daar op en zeg je "pas" of iets anders natuurlijk. Dan alleen belonen bij beter/hogere passen.
Als je nog meer wilt weten hoor k het wel, zal even beestjes eten geven Lachen
Zadel is trouwens waarschijnlijk verkocht, nog even meten en zien of het past, anders gaat hij volgende week zaterdag weg Lachen
Groetjess Suzanne

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:07

Goedemorgen allemaal Doei!

Ik zal eens kijken waar ik die cowboy magic kan krijgen hier in de buurt! Ik gebruikte overigens niet de echte equistar maar een thuismerk van de ruitersportzaak, of main and tail conditioner, maar dat zal wel allemaal hetzelfde zijn toch? Sinds kort heb ik zo'n oste of oeste (geen idee hoe het heet Verward) borstel voor zn manen en staart, echt helemaal geweldig! Daar trek je bijna geen haren mee uit en is lekker stevig (heb binnen 1 maand een keer 3 haarborstels versleten haha Haha!). Het zal idd ook wel door de klimaatsverandering komen Lobke!

Heb gisteren heerlijk genoten van het weer en ben lekker op buitenrit geweest met hem. Hij liep in het begin niet super fijn maar op het einde weer helemaal los in zn lijf en daar ging Suevvie appuyerend over de weg Tong uitsteken

's Avonds is Nancy van Stal Danae bij ons op stal geweest en heeft Suevo, Dinkey en het paard van mn beste vriendin geread. Dat was echt een ontzettend bijzondere ervaring, ik kan het nog even niet onder woorden brengen. We hebben alles opgenomen met een voicerecorder dus dat ga ik strax na mn werk op mn gemak naluisteren.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:51

Die 'kunstjes' vind ik zelf ook erg leuk om te doen en te zien! Lachen Het is weer eens een beetje afwisseling met je paard...

Mijn Fell kan kusje, en ik ben al een eindje met de buiging.. Lachen Ik wilde eigenlijk toch ook nog wel meer dingen aanleren Lachen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:02

Goedemorgen
kimmie wat is hij mooi en bij gekomen zeg, als je die vroege foto's ziet en nu hij had bijna geen nek, en de korte manen staan hem goed hoor.

Sorry heb niet alles bij kunnen lezen

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:08

Goodmorning!

Die Oster borstel voor staart en manen is idd super,ik heb had hem al voor Ligon en nu weer voor Mynke,nog steeds dezelfde,kan je nagaan hoelang ie meegaat Clown
Gaaf dat j Suev en die kleine uk hebt laten readen,ga je hier nog een verslagje van neerzetten?
Ik ben nl erg benieuwd,ook of je je er goed in kan vinden.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:56

Het bijzondere aan Cowboy Magic is dat het geen spray is maar een gel met een verzorgende functie Lachen
Ik bestel het altijd on line www.equihof.be maar er is vast ook een nederlandse site.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:57

er zijn ook verschillende webwinkels die cowboy magic verkopen.
bv www.justwestern.nl van cornelie hier op bokt.

het spul dat je moet hebben is Detangler & Shine.
het is niet goedkoop maar je doet er echt lang mee Ja

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:29

hier is hij volgens mij het goedkoopste:
http://www.uhg-shop.nl/

want mij was het ook al aangeraden om in de manen van Enno te doen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:35

super spul dat CM maar ik vind het gruwelijk duur.... ik was manen en staart gewoon met regelmaat en gebruik creme-spoeling dan heb je ook geen andere zooi nodig Knipoog

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:48

ja, duur is het wel...maar ik vind het superfijn spul en je hebt er echt maar een heel klein beetje, per keer, van nodig, een druppel zo groot als een kwartje is genoeg voor de staart. of je paard moet een enorme bos aan z'n kont hebben hangen...

ik hoorde dat mijn paard samen met 3 andere hengsten voor monya komt? die zal ook wel balen dan, dat ze later zijn...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:05

Alleen blijft de staart van mijn paard er net zo snel vies van worden dus wassen doe ik em toch een paar x per week Knipoog