[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:46

haha... cyrina,
hij vliegt

waar blijven al die foto's nou?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:47

Citaat:
superkent hetzelfde kwa boom vorm

Super kent heeft een syntetische boom en 1 zadelblad en een new kent heeft een houten boom , daarom past de superkent vaak op meerdere paarden.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:51

jus schreef:
Citaat:
superkent hetzelfde kwa boom vorm

Super kent heeft een syntetische boom en 1 zadelblad en een new kent heeft een houten boom , daarom past de superkent vaak op meerdere paarden.

de nieuwe new kent heeft ook een kunststof boom (is identiek) alleen de new kent ouder dan 4 jaar hebben de oude houten boom nog

sandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:56

Cyrina, mijn complimenten , ik heb het gezien en het ging heel goed . Heel leuke foto

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:02

even leuk de verkleuring te zien van cantaor
dit was volgens mij 2006? toch cyrina?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:12

Leuk om te zien , wij rijden gewoon in ons Engelse pakjes (zijn er ook wel die nog steeds in traje corto rijden maar niet zo veel meer )

Aan de hand word het nog wel traditioneel gehouden.

Nombrado vandaar dat ik vraag krijg naar het oudere model new kent. Koop vaak tweedehands NewKents. maar die zijn vaak wat ouder.

Cyrina

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:14

Was idd 2006. Wat is hij wit geworden he!! Toen was ik al hevig vliefd op hem en dacht ooohhh wat zou ik graag met hem als mijn paard verschijnen!!

Ik rijdt ook gewoon in Engels tenue hoor Jus.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:26

Cyrina schreef:
Was idd 2006. Wat is hij wit geworden he!! Toen was ik al hevig vliefd op hem en dacht ooohhh wat zou ik graag met hem als mijn paard verschijnen!!

Ik rijdt ook gewoon in Engels tenue hoor Jus.

ik haat echt caps...dus in dit soort situaties zeker spaans tenuetje aan.
en kheb een hekel aan witte rijbroeken (wie dat ooit heeft verzonnen? }:0 ) bij mij blijven die nooooooooooit schoon

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:27

Vanaaf op stal 2 boxen leeggehaald/schoongemaakt.
Voor t geval dat hij morgen ggk wordt. Dan staan hij en Flan naast elkaar.

Kreeg nog wel een rot berichtje van schoonma :\
Ons nichtje ligt weer in t zh. Ze heeft zweren in haar darmen en heel ziek. Ze denken dat t toch van omgekeerde afstoting komt. Morgen weer onderzoek.. t zit haar echt niet mee. Momenteel ligt ze heel slecht. Dus als iemand nog een kaarsje aan wil doen...

bedouin schreef:
Oh Anouk, bedankt voor je tip: ik heb stoute emailschoenen aan getrokken en nu krijg ik een emailreactie dat Trailfinders zeer geinteresseerd is. Ohoh spannend! Even goed doorlezen maar, inclusief contracten etc.

Wat goed!!!!

Moet op pag 97 weer bijlezen maar dat ga ik morgen doen..
Trusten.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:37

Jellie schreef:
Vanaaf op stal 2 boxen leeggehaald/schoongemaakt.
Voor t geval dat hij morgen ggk wordt. Dan staan hij en Flan naast elkaar.

Kreeg nog wel een rot berichtje van schoonma :\
Ons nichtje ligt weer in t zh. Ze heeft zweren in haar darmen en heel ziek. Ze denken dat t toch van omgekeerde afstoting komt. Morgen weer onderzoek.. t zit haar echt niet mee. Momenteel ligt ze heel slecht. Dus als iemand nog een kaarsje aan wil doen...

.

kzal een kaarsje voor haar aansteken.
wel dubbel voor jou..., morgen en nu je nichtje

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:39

de uitslagen staan op internet!!!

Ik wist mijn rijpunten nog niet eens (niet goed geluisterd) ik ben gewoon 5e geworden met rijden, omdanks het stuiterbal effect af en toe, met maar liefst 23,500 punten!!!!! paasei!!!

hier de hele lijst;

http://www.pre-stamboek.nl/index.php?paginaid=36

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:45

Citaat:
ik haat echt caps...dus in dit soort situaties zeker spaans tenuetje aan

We rijden met dressuurhoedje , maar mij maakt het geen bal uit ook al rij ik met cap , ze kijken toch naar het paard. Je hebt nu witte broeken die vuilafstoten ( of die broek een bak koffie afstoot weet ik niet *D )

Er is hier heel gedoe met de draf hier bij de keuringen veel ruiters rijden de draf in een trote passageado vertaald naar Nederlands denk ik een pasageachtige draf en dit word door veel juryleden niet gewaardeerd. Invloed moderne dresuur denk ik.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:50

Cyrina en de mejores movimientos , gefeliciteerd.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 23:04

Wat een schitterende foto van mijn favoriete knuffelpaard :D
Jemig zeg,wat kan die strekken :~
En wat is ie lekker vol geworden vergeleken die foto's van een paar jaar terug,mijn complimenten Cyrina +:)+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:19

jus schreef:
Er is hier heel gedoe met de draf hier bij de keuringen veel ruiters rijden de draf in een trote passageado vertaald naar Nederlands denk ik een pasageachtige draf en dit word door veel juryleden niet gewaardeerd. Invloed moderne dresuur denk ik.

De passage-achtige draf wordt hier in de dressuurring ook niet echt gewaardeerd als gewone draf gevraagd wordt maar ik weet niet hoe dat bij jullie is natuurlijk ;)

Cyrina wat een prachtige beweging heeft hij, hihi we moeten een pas-de-deux doen met onze skimmels, twee van die bewegingskanonnen 8-) jij zit nog wel een tijdje op je roze wolk, volgens mij heb je een prive wolkje toegewezen gekregen :D

Witte haren noemen ze toch ook wel 'stekelharig' als ik het me goed herinner? veel paarden hebben dat hoor maar ik heb het nog niet veel bij Friezen gezien (tenzij het door wondjes komt zoals jus al aangaf)

Ik heb geen hekel aan mijn witte rijbroek, kan em over het algemeen goed wit houden al vind ik de champagne (gelige) kleur met een mooi bruin wollen jasje natuurlijk ook wel helemaal de blits maar ik heb zwart tuig dus houd ik het maar bij mijn witte broek en komt er een mooi grijs jasje bij in combi met een mooi zwart dekje *D hihi

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:18

cloris schreef:
_Saida_ schreef:
't Is te hopen dat je mij en Madelief zaterdag niet hebt aangestoken!
Anders komen we bij jou uitzieken! :P :r

Oh gezellig :D

Ja dat denk je nu, maar ik neem die zwarte ook mee, hoor.
Die kan ik niet alleen achter laten natuurlijk.
Mogen zij en Piep gezellig samen spelen, maar wel veilig! Hahaha! :D

Wanda -> Daarom vind ik het paardrijden voor kinderen en volwassenen met een lichamelijke of verstandelijke beperking ook zo goed.
Je hoort daar zoveel goede berichten over en dat deze mensen zich dan pas echt ontspannen en er zo vreselijk van genieten, echt geweldig!
Rints geeuwt ook regelmatig, net als wij mensen doen eigenlijk.
En nee, ik moest er niet van geeuwen. ;)

Martine -> Gefeliciteerd met de verkoop van je huis!
Dat geeft al weer een stuk meer ruimte!
En weer heerlijk terug bij je mannen en in het zonnetje!

Cyrina -> Gave foto van jou en Cantaor!
Gefeliciteerd met de resultaten!

Marielle -> Kaarsje brandt voor je nichtje! Heel veel sterkte en beterschap voor haar!

Beda -> Had je nog gekeken bij het jasje van de link die ik door had gegeven?

Wat witte rijbroeken betreft; je ziet op wedstrijd de ruiters vaak met een dunne trainingsbroek oid over hun witte broek lopen, die ze pas uittrekken op het moment dat ze moeten inrijden.
Das natuurlijk ook een manier om 'm wit te houden. ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:20

Dank jullie wel!

Cloor; dat lijkt me wel wat! Moet ik Canta alleen nog iets verder opleiden, maar dat komt goed!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:06

Cyrina schreef:
Dank jullie wel!

Cloor; dat lijkt me wel wat! Moet ik Canta alleen nog iets verder opleiden, maar dat komt goed!

Gaaf, lijkt me echt heel leuk *D

Saida, ja ik heb gekeken, heb alleen geen idee hoe of wat met die maten :o

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:06

Ik trek vlak voor vertrek van stal pas mn witte rijbroek aan...alle voorbereidingen in een trainingsbroek die ik daarna weer over mn rijbroek aandoe... pas als als shannon helemaal opgezadeld is gaat de trainingsbroek uit...anders zou mijn rijbroek ook al zwart zijn voor ik ging rijden ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:09

Cyrina, gefeliciteerd met de resultaten. Geweldig! Foto is inderdaad al een knaller, dus als het nog meer kan.... wow!

Jellie, ik ga duimen voor je. Zowel voor de keuring als voor jouw nichtje. Het typt lastig, maar gaat goedkomen met dat duimen ;)

_Saida_ schreef:
Wat witte rijbroeken betreft; je ziet op wedstrijd de ruiters vaak met een dunne trainingsbroek oid over hun witte broek lopen, die ze pas uittrekken op het moment dat ze moeten inrijden.
Das natuurlijk ook een manier om 'm wit te houden. ;)

Dat doe ik ook. Komt die broek die ik ooit voor het fitnessen kocht toch nog van pas :D

Even een Frío-update: toen ik gisteren richting land liep zag ik hem al in de jolige-jopie-stand. De dames wegbokkend bij de ingang van hun landje, ik kwam tenslotte voor hem. Was wel heel makkelijk hem uit het land pakken.
Ik wilde hem even in 1 van de paddocks longeren om geen stalgenoten in de bak tot last te zijn. Was alleen niet echt een succes omdat de paarden op dat moment binnen werden gehaald. Gevolg was dat hij dus liep te rennen en niet te zien was of hij goed liep en toen hij weer in stap liep was het vooral krabbelen.
Gelukkig was de binnenbak daarna leeg en konden Brenda en ik daar even rustig kijken.
Met instappen liet hij toen al duidelijk los en stapte goed ruim en gelijke paslengte. Draf ging ook prima. Galop maar niet uitgeprobeerd omdat hij in deze stemming mogelijk even zou knallen en dat niet echt slim zou zijn. Onder het zadel houdt Frío zich doorgaans in, dus dat proberen we vanavond weer.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:12

Thanx Spokie :) T stapwerk maakt dus heel wat los.

Soeske hoe loopt Goya nu? Leuke pic's :D

Bedouin, druk bezig achter je lappie.. jammer dat je niet meer van NL kunt genieten.

Martine, fijn dat t gelukt is met je huis +:)+

Zilfstar ik geeuwde wel.. maar ben brak :+ Maar Flan geeuwt ook weleens.
Meestal 1 x voor ik t bit in doe.

Cyrina, gave foto!

Nombrado heel erg bedankt! Witte kleding is sowieso niet handig :))

Thanx Saida.

Wens jullie allemaal een fijne dag toe!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:13

Jellie, Goya loopt weer stukken beter :)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:17

Mooi!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:41

Hallo dames, ik kom heel even ego binnen vallen, mijn excuses maar ik maak het echt wel weer goed. Ik ben op het moment gewoon nog waanzinnig druk met de Lange Teugel dag voorbereidingen en werk en paard en ..... pfffff %)

Ik wilde hier alleen even melden dat ik een uitvaller heb in de beginners clinic, wie weet heeft hier iemand interesse? De les is om 1300u op stal Nimmerdor te Leusden. Graag pb of mailtje.
http://www.gezienbijgien.com/werk-aan-d ... l-dag-2009

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:53

Regine.. heb je gelezen over Piropo? donderdag wordt hij weer nagekeken op dit moment mag hij geen garrochawerk doen nog..