ik heb een andalusier hengst die in april 5 word. foto's staan in mijn profiel maar er komen nog nieuwe foto's want op die foto's van het rijden was hij een beetje gespannen en tegen de hand.
gelijk een vraag aan jullie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
alano schreef:ik lees al een tijdje mee en ik meld me nu maar eens![]()
ik heb een andalusier hengst die in april 5 word. foto's staan in mijn profiel maar er komen nog nieuwe foto's want op die foto's van het rijden was hij een beetje gespannen en tegen de hand.
gelijk een vraag aan jullie..sinds een tijdje is Socrates (mij paard dus) kijkerig en bang voor elk grassprietje die hij maar ziet. in het begin (ong. 4 maanden geleden) was hij helemaal niet zo en was hij super braaf en ging hij overal langs enzo maar nu sinds ong. 2 maanden is hij echt elke keer bang voor alles en schrikt hij van niks enzo...hoe moet ik daar op reageren?
shelltje schreef:alano schreef:ik lees al een tijdje mee en ik meld me nu maar eens![]()
gelijk een vraag aan jullie..sinds een tijdje is Socrates (mij paard dus) kijkerig en bang voor elk grassprietje die hij maar ziet. in het begin (ong. 4 maanden geleden) was hij helemaal niet zo en was hij super braaf en ging hij overal langs enzo maar nu sinds ong. 2 maanden is hij echt elke keer bang voor alles en schrikt hij van niks enzo...hoe moet ik daar op reageren?
dat heet denk ik de puberfase mijn tip gewoon negeren
Nouvel schreef:Alano, ik denk dat je zeker van je zelf moet zijn op zo'n moment en proberen consequent naar voren te rijden en je paard duidelijk maar geruststellend en bemoedigend toe moet spreken.
Zodat 'ie weet dat jij het daar niet eng vindt en dat 'ie er best langs kan gaan...
Als 'ie er dan langs is goed belonen met je stem.
Fifi heeft momenteel ook zo'n periode, eerder gaf ze nooit problemen en ging ze overal blindelings langs en nu ineens ziet ze overal spoken en gaat ze op de rem...
Tulp is helemaal nog een teutebel op de weg, met haar neem ik altijd een zweepje mee. Zo gauw ze stopt en niet verder wil spreek ik haar bemoedigend toe en tik ik bij met de zweep, dit werkt meestal wel goed.
soeske schreef:oee, meastro is echt een lekkerdingZn lange manen staan hem mooier
Heeft ie weer lange manen nu?
En alano, gewoon negeren, gewoon kijken waar je heen wilt rijden en rustig door blijven ademen, lekker ontspannen en gewoon doorrijden.
kimmie261 schreef: