[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannelover

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:10

wat leuk BwendyB! ik hoefde niet echt te wennen omdat ik voor hanne al even een tijdje een fries van familie reed en mijn lieveling pony (blijkbaar) hoog opgooide :o :')

dankje_Nynke :D

goed dat je het goed hebt afgesloten BWendyB! +:)+

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:57

@BWendyB Super dat je het nog goed hebt afgesloten!
Maar ik denk dat hij dat ook een beetje deed omdat hij misschien de link had gelegd met als ik ga wijken en vervelend doet, dan stapt zij af.
Maar het is uiteindelijk nog goed gekomen +:)+

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:25

Bedankt.
Ik heb morgen mijn eerste privéles met hem :)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:29

Succes :)

Ik wilde eergisteren foto's maken van mijn merrie, maar ze had het zelf echt niet in haar hoofd _O-
Ze was hengstig en het enige wat ze wilde was eten :Y)
Niet chagrijnig, ze werkte gewoon niet mee haha.

Afbeelding
Afbeelding

Hoe vinden jullie haar figuur? Als in, zit ze goed op gewicht of zou er wat af kunnen?
Ik kan het zelf niet zo goed inschatten haha :Y)
Ik heb het idee dat ze wel oké is.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:38

Succes!

Hengstigheid haha heerlijk Floor is dan ook niet te genieten :P ze heeft echt een mooie wijze blik ik vind haar figuur mooi hoor!

Vandaag was grooming day, zondag fotoshoot voor het eerst echt van ons samen en daar moet je wel een beetje netjes voof uitzien haha :D vandaag der sokken gedaan ben er tevreden over! Vrijdag ga ik der wassen en dan zijn we er helemaal klaar voor!
Afbeelding
Afbeelding
Voorste gedaan achterste moet nog voor het verschil :)
Afbeelding
En klaar!

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:49

Chriske scheer jij Floor helemaal of haal je alleen de sokken eraf? Ik heeft ofzich veel haar en het ziet er voor mijn raar uit denk ik als alleen de sokken eraf zijn en rest is wat dikker. Idk of je mij snapt maar ik wil haar sokken eraf hebben in de winter maar dan heeft ze een hele dikke wintervacht

Ik reageet van de week op de rest maat wifi is niet zo goed hier

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:22

Uhm bedoel je de voorkant dat daar bijna niks zit? Want als je dat bedoeld dat heeft ze al zolang ik der ken, de achterkant groeit echt als kool en de voorkant totaal nirt :P achter alleen in het midden een van de voorkant een stuk maar verder helemaal niks haha

ilaydadg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:31

Hoihoi! Ik heb donderdag een zonsondergang 'fotoshoot' gedaan en de foto's zijn echt super leuk geworden! Ik moet jammer genoeg morgen weer naar school dus heb weer minder tijd voor mn paardje ;(. Hier een paar foto's:

opgezadeld en vlechten er uit gehaald :)
Afbeelding

Ook meteen lekker in het weiland gereden :D
Afbeelding

Deze vind ik heeel vet
Afbeelding

Natuurlijk even crossen (Dan galoppeert hij wel normaal haha) ;)
Afbeelding

Kusjeee
Afbeelding

En nu de laatste, anders spam ik jullie misschien een beetje haha
Afbeelding

Ik ben echt heel erg blij met de foto's!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:33

Sterkte haha,wat een mooie foto's :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:47

Wat leuk dat er een friezen topic is! :D

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een 3 jarige friese merrie. Felle x Teunis

Afbeelding

Afbeelding

Ze is ontzettend nieuwsgierig en aanhankelijk <3

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:01

Mooie foto's ilayda!
Sterkte met school, ik hoef gelukkig 5 september pas.

Wat een plaatje hierboven! <3
Hoe heet ze?

Dankjewel chriske, leuk om te horen :)
Ze heeft inderdaad een wijze blik, die heeft ze van haar moeder ^^
Mooi getoiletteerd, ziet er goed uit :D

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:03

Dankjewel nynke! Ze heet officeel renskje van stal daimler.

Maar ik heb er Renskje's Coco Chanel van gemaakt :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:31

Ik ga morgen reageren op je topic Chriske! :D
Celine_Famke: wat naar. :\ Hoe gaat het inmiddels? Al wat verbetering? Hoe is ze op stal? Breekt ze de boel niet af?
ilaydadg: wat als je het oefent met iemand die naast je draaft en Kenai zo helpt? Verder veel met je stem werken, korte stukken draf belonen en steeds verder uitbreiden. :)
BwendyB: wauw wat een plaatje! <3 Heb zelf ook een flink grijze fries en vind ze zo leuk als ze grijs worden! :D Echt leuk! <3
Mooie foto's _Nynke! Ik vind haar mooi qua gewicht hoor. :j
Floor ziet er ook weer gepimpt uit! <3 :D
Leuke foto's ilaydadg! :j
Welkom daissx en gefeliciteerd met je aanwinst. Vanwaar voor een fries gekozen?

Ben van het weekend veel bezig geweest met photoshoppen en fotoshoots. Hier alvast een (vaag) voorproefje. :P

Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:34

ik vind dr een mooi figuur hebben _nynke! ik wilde dat Hanne zulke billen had <3 :o

ziet er mooi uit chriske! <3

hele mooie fotos ilaydadg <3 ik moet morgen ook weer naar school, yoehoe :x :Z |o

sowhee daisssx das een knapperd <3 :~ leuke naam ook <3

gaaf captain!

nou ik moet helaas ook weer naar school morgen maar heb opzich wel een chill rooster 3 dagen 1/8 1 dag 2/8 en als ik geen toetsuur heb begin ik het 2e en de 2 laatste dagen van de week 1/6 dus dan kan ik lekker rijden <3
ik heb laatst ook een super chique dekje gezien van eskadron :~ dus als ik het geld heb ga ik die maar eens even kopen O:) maar dat duurt nog wel even...

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:39

Voor een fries gekozen omdat ik die toch wat meer uitstraling vind hebben dan (de meeste) kwpners.

En ik ben een dressuurmiep, dat kan prima met een fries :D

Ze is net zadelmak, ik ben zelf meer van het beleren vanaf 4 jaar. Maar goed, ik werd verliefd op haar <3

Dankjewel hannelover!

P_AndUnicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:01

Wat een geweldig mooie friese paarden hebben jullie toch allemaal!

Volg dit topic al een tijdje en als alles goed loopt kan ik in de lente van 2017 net als jullie ook trots mijn nieuwe fries hier laten zien. *\o/*
Kan niet wachten!
In de tussentijd kwijl ik verder over alle mooie fotos hier :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:24

daisssx schreef:
Wat leuk dat er een friezen topic is! :D

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een 3 jarige friese merrie. Felle x Teunis

[ [url=m/EkTvX3.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rKp9Dc.png]Afbeelding[/url] ]

Ze is ontzettend nieuwsgierig en aanhankelijk <3

Gefeliciflap met he mooie aanwinst!

_Nynke schreef:
Mooie foto's ilayda!
Sterkte met school, ik hoef gelukkig 5 september pas.

Wat een plaatje hierboven! <3
Hoe heet ze?

Dankjewel chriske, leuk om te horen :)
Ze heeft inderdaad een wijze blik, die heeft ze van haar moeder ^^
Mooi getoiletteerd, ziet er goed uit :D

Dankee ben er ook erg tevreden mee :)

Captain schreef:
Ik ga morgen reageren op je topic Chriske! :D
Celine_Famke: wat naar. :\ Hoe gaat het inmiddels? Al wat verbetering? Hoe is ze op stal? Breekt ze de boel niet af?
ilaydadg: wat als je het oefent met iemand die naast je draaft en Kenai zo helpt? Verder veel met je stem werken, korte stukken draf belonen en steeds verder uitbreiden. :)
BwendyB: wauw wat een plaatje! <3 Heb zelf ook een flink grijze fries en vind ze zo leuk als ze grijs worden! :D Echt leuk! <3
Mooie foto's _Nynke! Ik vind haar mooi qua gewicht hoor. :j
Floor ziet er ook weer gepimpt uit! <3 :D
Leuke foto's ilaydadg! :j
Welkom daissx en gefeliciteerd met je aanwinst. Vanwaar voor een fries gekozen?

Ben van het weekend veel bezig geweest met photoshoppen en fotoshoots. Hier alvast een (vaag) voorproefje. :P

[ [url=m/yhK7iZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha is goed! Jahjah als we dan toch samen op de foto gaan :D
Zo gaaf zag bij Eva van Nalanta ook wat voorbij komen heel stoer ben benieuwd naar het eind resultaat!

hannelover schreef:
ik vind dr een mooi figuur hebben _nynke! ik wilde dat Hanne zulke billen had <3 :o

ziet er mooi uit chriske! <3

hele mooie fotos ilaydadg <3 ik moet morgen ook weer naar school, yoehoe :x :Z |o

sowhee daisssx das een knapperd <3 :~ leuke naam ook <3

gaaf captain!

nou ik moet helaas ook weer naar school morgen maar heb opzich wel een chill rooster 3 dagen 1/8 1 dag 2/8 en als ik geen toetsuur heb begin ik het 2e en de 2 laatste dagen van de week 1/6 dus dan kan ik lekker rijden <3
ik heb laatst ook een super chique dekje gezien van eskadron :~ dus als ik het geld heb ga ik die maar eens even kopen O:) maar dat duurt nog wel even...

Eskadron heeft altijd zulke mooie dekjes <3 ook jij succes met school!

DreamsComTru schreef:
Wat een geweldig mooie friese paarden hebben jullie toch allemaal!

Volg dit topic al een tijdje en als alles goed loopt kan ik in de lente van 2017 net als jullie ook trots mijn nieuwe fries hier laten zien. *\o/*
Kan niet wachten!
In de tussentijd kwijl ik verder over alle mooie fotos hier :D

Wat leuk ben nu al benieuwd naar jou zwarte parel :)

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:36

Chriske: nee ik bedoel meer als je het verschil ziet van geschoren sokken en de benen zelf zeg maar. Dat je bijvoorbeeld goed ziet dat de sokken eraf zijn geschoren. (haha lastig uit te leggen :') )

Ilaydadg: wauw super mooie foto's!!! <3 <3

Daisssx: Gefeliciteerd met je aanwinst!! Wat een knapperd!

Captain: wooow super gaaf <3 <3 <3

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:18

Hey. Ik weet niet of het hier mag in dit topic. Maar ik rijd sinds kort van iemand een fries. En,bots tegen enkele probleempjes. Ten eerste is hij heel traag en heb ik moeite om hem in ontspanning te rijden als je de teugels in contact neemt. Laat je de teugels los draaft hij mooi met het hoofd ontspannen,naar beneden en,ontspannen in zijn rug. Zodra je de teugels op maat neemt gaat het hoofd in de lucht en verkrampt hij volledig en krijg je hem moeilijk actief. Tanden zijn nagekeken. Maar ik heb het idee dat het bit te smal is en te dik. Hij heeft nu een,dik bit enkelgebroken maat 14,5

[/[img]
Afbeelding

[/[img]
Afbeelding

Als het niet mag in dit topic geen probleem

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:34

@llora Ik zou het echt niet weten, sorry.

Even ego post:
Jahoor mensen ik ben vandaag jarig :') :):)
Voor mijn verjaardag heb ik onder andere een super mooie frontriem gekregen!
Hij loopt in een diepe V/Punt met diamantjes, pareltjes en steentjes, maar het is niet over de top.
Ik ben er echt verliefd op <3
Gister zijn ik en mijn moeder samen wezen buiten rijden en ik had mijn endomondo app aan staan, onze gemiddelde snelheid was ongeveer 4,28 km/h en onze maximale snelheid was 19,?? km/h.
Dus het gaat al de goede kant op :') Maar ze wilde niet galopperen en ze werd iets te enthousiast en ging dus best hard draven :') :')

Ik zal proberen vandaag of morge nog even op iedereen te reageren!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:48

Ilora... op de ene foto zit de teugel ook anders aan de bitring dan op de andere foto. Dus dat zou ik eerst een goed doen.
Voor het tempo zou je eerst eens lekker veel overgangen moeten rijden, zodat ie goed aan het been is. En daarna pas in die mond gaan zitten friemelen.
Siebe doet dat ook altijd een beetje. Als ik mijn teugels oppakt, benen eraan, anders valt ie ook wat terug in tempo...

Verder heb ik geen verstand van bitten, ik weet alleen dat een dik bit niet altijd fijner is voor een paard...

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:40

Ja had gezien dat de teugel verkeerd zat. Niet mijn fout verzorgjes wilde het hoofdstel kuisen. Daarmee. Momenteel rijd ik gewoon met lange teugel zonder contact en proberen,voorwaarts te blijven. Maar dat is zo moeilijk om dat constant te houden. Hij valt nogal graag stil. Verder friemel ik niet in zijn mond. Enkel probeer ik de teugels invlicht contact te nemen maar dan blokkeert hij.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:31

Ilora, je bit is inderdaad te smal. Zit te dicht op de mondhoeken.

Misschien kun je een dubbel gebroken sweet iron bitje van harrys horse proberen? Daar komt een zoete smaak vanaf en dan gaan ze lekker op het bit knabbelen. :)

Ik heb daar zelf de dubbel gebroken D trens van. Ik vind een D trens fijner in de mond liggen dan een watertrens.

Ik heb zelf altijd liever een dunner bitje dan een dik bit. Vaak zijn de dikke bitten ook echt te dik waardoor de tong geen ruimte meer heeft in de mond. Wel moet je je hand stil kunnen houden op een dunner bit. (Dat moet natuurlijk altijd maar een dun bit werkt scherper in)

En als je de teugels oppakt, zet je dan ook druk of heb je alleen een mooi licht contact? Vanuit licht contact kun je een beetje gaan spelen met je vingers en tegelijkertijd je been eraan.

Ik denk zelf dat een ander bit al verschil zal maken.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 00:27

daisssx schreef:
Ilora, je bit is inderdaad te smal. Zit te dicht op de mondhoeken.

Misschien kun je een dubbel gebroken sweet iron bitje van harrys horse proberen? Daar komt een zoete smaak vanaf en dan gaan ze lekker op het bit knabbelen. :)

Ik heb daar zelf de dubbel gebroken D trens van. Ik vind een D trens fijner in de mond liggen dan een watertrens.

Ik heb zelf altijd liever een dunner bitje dan een dik bit. Vaak zijn de dikke bitten ook echt te dik waardoor de tong geen ruimte meer heeft in de mond. Wel moet je je hand stil kunnen houden op een dunner bit. (Dat moet natuurlijk altijd maar een dun bit werkt scherper in)

En als je de teugels oppakt, zet je dan ook druk of heb je alleen een mooi licht contact? Vanuit licht contact kun je een beetje gaan spelen met je vingers en tegelijkertijd je been eraan.

Ik denk zelf dat een ander bit al verschil zal maken.

Ik zet geen druk want bij de minste druk gaat de neus naar voren en de lucht in. Ik probeer gewoon licht contact te nemen. Het bitje dat je zei had ik ook al gezien. Maar vind het nergens in maat 15,5. Nu heeft hij bitmaat 14,5 in. Ik vind moeilijk een bitje in maat 15,5 en degene die ik vind zijn dan meestal niet degene die ik zoek. Dus tips zijn welkom

Alvast mercikes voor de raad. Jullie hebben prachtige friezen. Degene die ik rijd is een,kruising fries/warmbloed
Laatst bijgewerkt door llora op 25-08-16 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 00:30

Ik denk dat als je een dunner bit hebt, je ook aan de zijkant meer ruimte over hebt bij de mondhoeken. Een dik bit neemt nou eenmaal meer ruimte in beslag.
Dus ik gok dat de 14.5 daarvan wel past.

Heb je een foto van het bit dat je nu hebt?