[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:53

Cyrina, ik heb echt genoten van je verslag.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:05

cloris schreef:
_Saida_ schreef:
Ik ben echt onschuldig! Ben niet ziekig en niet geweest ook!
Voel me kiplekker! Pwooookpwokpwokpwoooook! :+

Haha ja jij wel maar ik niet :( tis te hopen dat het geen Mexiaaaaanse is :+

't Is te hopen dat je mij en Madelief zaterdag niet hebt aangestoken!
Anders komen we bij jou uitzieken! :P :r

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:17

Ik heb de griep ook al gehad, of toch een versie :D Naar het schijnt is de Mexicaanse griep niet meer dan een zware verkoudheid dus het valt wel mee dan :D

Zijn er ergens nog uitslagen terug te vinden van de Campeonato? Ik ben wel benieuwd naar een aantal paarden namelijk :j

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:20

Cyrina, gefeliciteerd.....super zeg!

Anouk ook lekker gereden. Dat is het belangrijkst hoor.

En Mayke die Elise gaat sponsoren met een zadel. Dat mag best (Mag ik dan ook mijn kont in dat zadel plaatsen Elise ;)). Balen van die entingen. Maar het zal vast wel ergens voor zijn geweest denk ik dan. Toeval bestaat niet.

Suus, niet echt een fijn weekend dus. Balen.

Jellie, gefeliciteerd! En spannend morgen.

Moet zeggen dat het stapwerk op Sun toch wel heel wat losmaakt in mijn lijf. Op het moment dat ik helemaal ontspan, voel ik veel stijfheid in mijn bekken vooral rechts. En heb nu ook zo'n spierpijn aan mijn rechter kant. Heb van het weekend dan dus echt wel goed losgelaten. Voorlopig nog stappen, dus dan kan ik dat wel helemaal loskrijgen denk ik. Wat alleen ontspannen op een paard zitten dus al niet kan doen met je lijf.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:23

_Saida_ schreef:
't Is te hopen dat je mij en Madelief zaterdag niet hebt aangestoken!
Anders komen we bij jou uitzieken! :P :r

Oh gezellig :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:56

Borderjay er zijn veel bruine PRE waar ook veel witte haartjes doorkomen het is dan nog geen Roan maar je kunt het duidelijk zien bij ons op stal staat er een hele mooie.

Heb alles snel doorgelezen , ook over de keuringen hoop snel op wat fotos en feliciteer iedereen die succes heeft gehad,
Over de stalling en verzorging op keuringen hier , we doen het altijd samen zijn altijd wel vrienden en kennisen die dan helpen (voeren en paarden controleren) Wij rijden alleen maar dressuur dus het rotte vind ik op keuringen dat je dag 1 er moet zijn en pas de laatste dag weer weg mag dus ik kan niet even wedstrijd rijden en weer weg paard moet er blijven (kwa controles )

Heb nog gelezen over de zaldi zadels modelen zoals de milenium en platinium bevorderen totaal de beenligging niet , new kent ben ik dan nog wel over te spreken . nieuwe modelen nog niet geprobeert maar doe monquartier lijkt veel op de milenium. En hier hebben ze veel de superkent voor jonge paarden omdat dit zadel op veel paarden goed ligt. Maar ja zadels blijven altijd een persoonlijk iets.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:04

Spoky: Ja dat ervaren wij dus ook met onze zoon Stefan. Het ontspant, maakt los. En niet alleen spieren! Onze zoon is spastisch dwz bij hem dat hij een verhoogde spierspanning heeft. (dus geen stuiptrekkingen, maar altijd gekromde armen bijv) Stappen op de pony heeft bij hem onder andere zijn evenwicht verbeterd en zijn coordinatie, maar ook het kunnen ontspannen heeft hij zo kunnen leren. Vorig jaar had hij een fase waarin hij heeeeel erg stotterde. We dachten echt dat hij er nooit meer vanaf kwam. 1 lesje paardrijden maakte hem al elke keer rustiger zodat hij minder stotterde, om na 2 dagen op dezelfde sterkte door te gaan. Maar het gaf hem wel de nodige ontspanning. Tot die ene dag dat de shet een beetje fris was en Stefan een lesje rodeo kreeg (wat hij uitgezeten heeft). De dag erna stotterde hij niet meer :+ Was er zeker uitgestuiterd :Y) Dat resultaat duurde maar een weekje en toen was het weer terug. Dus geen wondermiddel, maar voor ons was het wel een bevestiging dat het gestotter door opgebouwde spanning kwam (hij is toch al erg tic-gevoelig bij grote inwendige spanning). Inmiddels is ie weer helemaal stottervrij....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:07

jus schreef:
Borderjay er zijn veel bruine PRE waar ook veel witte haartjes doorkomen het is dan nog geen Roan maar je kunt het duidelijk zien bij ons op stal staat er een hele mooie.

En witte haartjes bij een Fries? Is dat ook bekend? Jippe heeft 2 plekjes op zijn hals ter grootte van een speldknop waar witte haren groeien maar ik denk dat dat komt door pigmentverlies na een wondje. (heeft mijn zwarte labrador ook) Maar verder op zijn hele lijf zit er hier en daar een spierwit haartje tussen al die zwarte. Komt dit vaker voor bij Friezen?

(Sorry voor 2 keer onder elkaar een reactie. Kreeg het niet meer goed)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:27

bedouin schreef:
Oh Anouk, bedankt voor je tip: ik heb stoute emailschoenen aan getrokken en nu krijg ik een emailreactie dat Trailfinders zeer geinteresseerd is. Ohoh spannend! Even goed doorlezen maar, inclusief contracten etc.

Toevallig was ik vannacht op hun site terecht gekomen! Ik was een beetje aan het snuffelen en kwam de site tegen.

Hou mij even op de hoogte als je wilt! Ben benieuwd!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:31

Zilfstar , geen idee heb helemaal geen verstand van Friezen , maar inderdaad kunnen er witte haren teruggroeien bij wond. Veel brandmerken in spanje worden nu ook gevriest dan komt er dus wit haar op de bruine of zwarte huid.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:36

Cloor, ja, dat kan zomaar...
Cyrina, gefeliciteerd met alles!
Iloon, zal zo even kijken hoe het met Goya is. Hij stond nog lekker te grazen net dus zal ik maar even kijken hoe ie loopt.
Zooo, heb een nieuwe auto :D

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:45

Suelza schreef:
bedouin schreef:
Oh Anouk, bedankt voor je tip: ik heb stoute emailschoenen aan getrokken en nu krijg ik een emailreactie dat Trailfinders zeer geinteresseerd is. Ohoh spannend! Even goed doorlezen maar, inclusief contracten etc.

Toevallig was ik vannacht op hun site terecht gekomen! Ik was een beetje aan het snuffelen en kwam de site tegen.
Hou mij even op de hoogte als je wilt! Ben benieuwd!

Vannacht? Is dat jouw versie van dromenland?

Time-out daar hoor ik zoveel uiteenlopende verhalen van, Xplore vind ik zo groot overkomen. De DrieHeuvels had ik al eens aangeschreven maar weer krijg ik geen reactie of afwijzing.

Nou nou hele vragenlijsten en ik zit regelmatig met een hand in mn haar van wat zal ik daar eens van maken.
Assurantie, kwalificatie van de gidsen, scholing van de paarden, etc., tja in Zuid-Tunesie is dat niet zo heel erg aan de orde.
Ik zit alleen maar aan 1 stuk door aan mn laptop en ben alleen buiten geweest om brood te kopen. Het -Hallo Amsterdam, Nederland ik ben er wel maar je ziet me niet- gevoel.
Ze hebben in November overleg in Andalusie! En wellicht kan iemand van daaruit bij ons op bezoek komen. Of misschien eerder.

Ik heb dan zoiets van OHHH mag ik daar bij zijn? Daar in Andalusie!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:17

spokie79 schreef:
Moet zeggen dat het stapwerk op Sun toch wel heel wat losmaakt in mijn lijf. Op het moment dat ik helemaal ontspan, voel ik veel stijfheid in mijn bekken vooral rechts. En heb nu ook zo'n spierpijn aan mijn rechter kant. Heb van het weekend dan dus echt wel goed losgelaten. Voorlopig nog stappen, dus dan kan ik dat wel helemaal loskrijgen denk ik. Wat alleen ontspannen op een paard zitten dus al niet kan doen met je lijf.

hee.. grappig dat je dat zegt..
ik ben erachter dat veel mensen aan de rechterkant vast zitten in het bekken.
theorie die ik nu een beetje aan het onderzoeken ben is, autorijden
met rechts altijd spanning op t gaspedaal ;(

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:23

Heb ook een heel leuk weekend gehad op de Campeonato :D. Nino heeft echt zijn best gedaan.

Cyrina Gefeliciteerd! *\o/*

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:31

Campeonato was dus leuk voor veel mensen :) foto's?? Helaas niet kunnen redden daarheen te komen met het leegruimen van mijn huis! Maar het is gelukt, alles getekend: mijn huis is verkocht! Morgenochtend om 7.30 ben ik weer in Tunesie bij m'n vent en m'n paardjes!
Borderjay, leuke foto's!
Wenda: lekker aan het netwerken!

sandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:04

Ben ook op de campeonato geweest ( gelukkig was het in de buurt ) en heb verscheidene mooie paarden gezien onder andere een bruine met de naam Don Emorado geloof ik want er liepen er meerdere
Ik heb de uitslag ook al gevonden op : http://www.pre-stamboek.nl/index.php?paginaid=36

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:01

Vraagje: geeuwen jullie paarden wel eens en wanneer? En hoe? (en dan bedoel ik niet op commando)
Ik heb het Jippe nu een paar keer zien doen nadat ik hem in de paddock of op de wei had gezet en dan na een flink portie werk. Eerst doet ie alleen zijn mond wat open, twijfelt zeg maar even en geeuwt dan pas echt door (dus mond helemaal open ogen even dicht). En dan is het klaar. Dus totaal 1 geeuw.

Zal dit iets zijn van het ontspannen van zijn kaken na het in hebben van het hoofdstel? Het ziet er trouwens wat ezelachtig uit bij hem hihi. Maar dat komt misschien omdat hij ook meteen erg met zijn oren flappert terwijl hij zijn hoofd meebeweegt met de geeuw.

En de hamvraag: heb jij na het lezen van dit bericht moeten geeuwen??? ik wel :+ maar ik zag het helemaal voor me. Ik geeuw ook mee met Jippe als ik het hem zie doen. }:0

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:23

Zilfstar, nee, heb niet gegeeuwd haha.
Goya geeuwt wel eens hoor, meerdere keren achter elkaar. Ook wel bij het bit in doen.
Spirit en Bram doen het ook uitgebreid. gewoon willekeurig, wanneer het hun uitkomt. Goya soms na het werk, soms als hij gewoon lekker in de wei staat..
En hoe.. Nou, zo:
Afbeelding
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:25

Zilfstar, haha Chico doet het ook altijd als ik het hoofdstel uit doe. Niet 1 x , maar echt wel stuk of 5 keer :P . Denk dat het een teken van ontspanning is ofzo ;) ? Hij doet het vaak als ik dus met hem heb gewerkt, maar ook als ik vrijwel niks met hem heb gedaan dan geewt hij er op los _O- .

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:26

Die onderste foto: Superbekkie!!!! _O-

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:34

Leuke foto van Canta en ik precies onder onze reclamevlag :D
Afbeelding

Wat staan er overigens weer knappe foto's van Moreno op :9

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:37

Sjowww, ter*ng.. :oo . Wat kan die lópen Cyrina... :~
Super gave foto.. Die oortjes van Cantaor :+:

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:39

Nou...je zult het misschien niet geloven...maar hij heeft nog meer laten zien....dit was niet eens zijn beste stukkie...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:40

jus schreef:
Heb nog gelezen over de zaldi zadels modelen zoals de milenium en platinium bevorderen totaal de beenligging niet , new kent ben ik dan nog wel over te spreken . nieuwe modelen nog niet geprobeert maar doe monquartier lijkt veel op de milenium. En hier hebben ze veel de superkent voor jonge paarden omdat dit zadel op veel paarden goed ligt. Maar ja zadels blijven altijd een persoonlijk iets.

de new kent blijft ook altijd mijn favoriet, en volgens mij ook van veel spanjaarden (wat ik bij moralejo zag) . kheb alle andere geprobeerd. op zich is de superkent hetzelfde kwa boom vorm , alleen met latex kussens

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:43

Nou, ik zou zelf al he-le-maal gelukkig zijn als Chico zo met de benen ging zwaaien :D ! En als dit niet eens de top was.. :oo
Dit plaatje is zooo gaaf. Ik heb nog foto's van toen ik bij jou kwam kijken jaartje terug geloof ik?! Toen liep die zeker niet zo haha, was echt een heel rustig dier, niet te gek doen.... lekker easy. Maar dit spat van je beeldscherm af :D !