[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frisiangirl

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:09

@esss, om te weten of ze passen moet je ze toch eerst aan hebben gehad? Breng ze maar gewoon terug, mochten ze ze niet terug nemen, kun je ze altijd nog op marktplaats aanbieden.. Haha!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:14

Mies_apollo; hier is ie Haha! (alleen wel gedraaid);
Afbeelding

Madelief; haha hij keek me hele tijd aan enzo en op een gegeven moemnt keek hij me aan en zong oeh wat was ik verkocht Schijnheilig Ik wordt op de hoogte gehouden door zijn beste vriendin, die ik dan op msn heb en dan hoor ik wanneer die hier in apeldoorn weer is Haha! echt zoooo vet Haha! dan stap ik over van Robbie Williams naar die Addie Vork

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:33

Michelle: Wat voor vraag het is mag jij er van maken, maar ik denk wel dat ik weet wie je bedoelt en ik ben het niet Knipoog
Wat een prachtige foto van jou en Shannon, ze heeft wel echte een fries hoofdje. Weet je wat ik me nu ineens bedenk, ja kan haar in de toekomst misschien wel laten dekken door Apollo....

Jasmijn: hahaha, wat een verhaal van dizo en je gebrils ROFL
Wat gaaf dat de paardjes zo goed bevallen Haha!

Peet: Gelukkig is alles goed gegaan met Celine, een 2de plek is zeer netjes!

Madelief: We hebben gewonnen met voetbal Haha! Nu zijn we verzekerd van klassebehoud. Volgende week hebben we onze laatste wedstrijd en daarna een teamuitje Haha!
Wat super dat Furia het zo goed deed op dat bitje. Ik zou het niet zomaar aandurven..
Hahaha, die lag er dus al even Tong uitsteken Kan je hem vanavond mooi opmaken Knipoog

Debby: Gefeliciteerd!! Nu hopen dat het goed blijf gaan met je arm.
Je bijrijder rijdt Xantha trouwens echt heel mooi/netjes.

Ilona: Heel veel plezier in Londen!!!

Saida: Ach gut Gaat de boerin dan straks weer meer voor ze zorgen of wordt er dan niks met ze gedaan?
Wow, morgenochtend al de keuring, dat gaat snel. Wanneer neem je haar mee naar huis dan?

Vandaag heb ik LL gedaan met Fifty en het ging weer goed!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Ben zo blij! En ik ben zo trots op mijn ventje. Dus hij heeft wel een foto verslag verdiend, dus bij deze Tong uitsteken
(op het moment zit hij trouwens in zijn donkerbruine fase, dat heeft hij altijd als hij verhaart Nagelbijten / Gniffelen )

1.
Afbeelding
Daar lag het spul toen ik aan kwam Tong uitsteken

2.
Afbeelding
Eerst heb ik hem gepoetst en zijn staart uitgeborsteld. Zijn staart is zo mooi vol!

3.
Afbeelding
En zijn manen ook even. Ik denk dat menig paard hier jaloers op kan zijn, zo veel!

4.
Afbeelding
Zooo, Fifty kan ook weer wat zien Tong uitsteken En het werkt ook wel zo makkelijk met de maantjes opgestoken Tong uitsteken

5.
Afbeelding
Klaar voor vertrek...

Toen heb ik dus heerlijk met hem LL gedaan. Hij had het meteen door en liep zelfs rechte lijnen bij het afwenden Haha! Het commando stap zit zeker goed en Ho gaat ook al, mits hij niet te veel haast heeft Tong uitsteken Ik heb hem naderhand dus ook helemaal plat geknuffeld. Morgen ga ik mijn vriend vragen of hij foto's wil maken van het werk zelf, want dat kan ik niet Tong uitsteken

6.
Afbeelding
En toen was mijn schat klaar Haha!

7.
Afbeelding
De vlechtjes er weer uit Ach gut

8.
Afbeelding
En Otje ook nog even
Laatst bijgewerkt door zasread op 19-05-08 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:36

De foto's zijn overigens met mijn telefoon gemaakt, voor het geval jullie denken dat mijn camera stuk is Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:09

shirley: hmm ik ga dan toch voor robbie williams Knipoog zong hij nederlandstalig *moet wel met zo'n naam*

sanne: Dat had ik allang bedacht, daarom ging mn voorkeur de laatste tijd ook naar een merrie uit. Maar dat is ook zeker mn bedoeling, ik krijg mn eigen apollo nakomeling!
Wanneer komt jou veulen eigenlijk?
Je hebt wel lang moeten borstelen op die manen en staart, eer je daar doorheen bent! Otje is zoo stoer, gaat het al beter met jullie?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:26

Haha! Slim gekocht dus Knipoog Dat wordt vast een prachtig veulen van Shannon en Apollo!
Mijn veulen komt half augustus, dus ik moet nog even geduld hebben! Wat overigens erg moeilijk is Tong uitsteken Ik ben zo nieuwsgierig!!

Met Otje en mij gaat het nog steeds niet super. Hij blijft nog steeds erg uit mijn buurt. Hoewel hij al wel vaker langs komt voor een aai.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:16

Sanne, gave fotos!
Es, vervelend, misschien idd dan op MP zetten.
Bram is weer 2x ontsnapt vandaag, 1x dat ook het stroom er op stond, gek beest :S

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:28

mies_apollo ja hij zingt nederlands, maar in het echt is ie veel knapper Haha! oke we doen het zo; internationaal robbie en nationaal addie whahahaha Tong uitsteken

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:28

Heel even snel ego, maar moet het even kwijt;
Heb vandaag weer zooo heerlijk gereden en was weer heel gezellig, heb al weer onwijs veel zin in de volgende keer (vrijdag) Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:31

Deb, wat een GAVE foto's van Xantha zeg. Wauw wat heb jij toch een heerlijk paard.

Verder blijf ik in een halve meeleesmodus. Kan het even niet meer bijhouden en ben 's avonds best moe. Dus heb dan geen puf om nog te reageren. En ik kan op mijn wekr niet op bokt, helaas.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:47

esmee
dan kan je ze volgens mij wel terug brengen alleen niet als je buiten ermee hebt gelopen dat zien ze
gewoon proberen man Duivel

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:51

shirley geef mij robbie maar echt ene heerlijk ding

deb gave foto`s van je pony`s heerlijk die manen mooi otje weer eens te zien

barocco fijn dat het goed ging

Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:03

@ frisiangirl: Haha, idd nu je het zegt. Ga ik dat is even proberen, en idd, Marktplaats is altijd een optie, bedankt voor de tip! Lachen

@ Sanne: Zo te lezen ging het super! Maar jammer genoeg kan ik op de laptop geen foto's zien. Maargoed, als ik me eigen computer weer heb met internet ga ik kijken Haha!.

@ Barroco: Fijn dat je zo heerlijk hebt gereden. Geeft je een goed gevoel he!

@ Petra: Hihi idd. Gewoon even de stoute schoenen aantrekken zoals ze zeggen en het proberen. Ook al heb ik er net mee gereden hahah, proberen kan geen kwaad. En anders zoals Frisiangirl al zei, is Marktplaats een optie.

Ik heb net mijn les gehad. Het ging beter dan eerst. Ook al was deze les met wat minder gevorderde kinderen, heeft Vuur zich toch heel goed gedragen. Hij is maar een paar keer omhoog gesprongen vanwegen een paard wat telkens knoer harde scheten liet. Het ging al iets beter en ook de galop ging lekker verzameld. Weer goede tips gekregen waar ik veel aan heb!

En nog een belangerijke vraag:

De paarden moet je dus eigenlijk zelf bijvoeren. Maar welk voer kunnen jullie nou aanraden? Zoiezo 1 keer per week slobber ofzo als extraatje, of meerdere keren? En welk voer, wat hij dagelijks krijgt. Dus elke dag in de ochtend en avond ofzo..

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:01

peet, haha was het maar waar dat ik hem zo kon geven, maar dan bleef hij mooi hier een nachtje slapen Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:30

SAIDA succes morgen, maar denk dat het helemaal goedkomt!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:42

Saida ik zal voor je duimen!

Esmee ik voer zelf marstall, dat zijn bewerkte mueslis waardoor je een hele hoge verteerbaarheid hebt en dus minder hoeft te voeren. Ook zitten er geen kunstmatige toevoegingen in of de bijproducten die je in biks vindt. Suevo krijgt als extratje na het rijden ook slobber van dit merk. Verder krijgt hij appels en wortels als beloning, daar is hij gek op!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:51

Doei!hier onze nieuwe aan wint Pling
romee mijn jongste dochtertje heeft een konijntje gekregen Ja want dat had pappa belooft
Ja en als je wat belooft moet je het na komen nou hier wat foto`s van romee haar konijtje en ze is 9 weken oud
ze is 9 weken oud Lovers
Kruising teddy peking widder x lion head lop. konijntjes

Afbeelding
liss onze hond was er helemaal verliefd Lovers op Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
hier haar mooie donker bruine oogje
Afbeelding
hier lekker in haar nieuwe hokje
Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:02

DinkeyGirl schreef:
Esmee ik voer zelf marstall, dat zijn bewerkte mueslis waardoor je een hele hoge verteerbaarheid hebt en dus minder hoeft te voeren. Ook zitten er geen kunstmatige toevoegingen in of de bijproducten die je in biks vindt. Suevo krijgt als extratje na het rijden ook slobber van dit merk. Verder krijgt hij appels en wortels als beloning, daar is hij gek op!

Bedankt voor de tip. Dat kan je gewoon in ruitershops kopen neem ik aan? Krijgt Suev dat dan gewoon 2 keer p/d? En hoeveel krijgt Suev dan? Haha, misschien domme vragen, maar van zulke dingen weet ik dan echt niets van af. Wat voor voer goed is, en de hoeveelheid enzo. En aangezien deze manege daar niet echt iets aan doet wil ik wel iets goeds voor Fuego.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:03

@ Djemo: Jammer dat ik op deze computer geen foto's kan zien, maar gefeliciteert!!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:08

Esmee nee dat komen ze aan stal brengen, als je ff op marstall.nl kijkt kan je daar een mail sturen en dat wordt op stal gebracht elke maand of hoe vaak je het hebben wilt.

Suev krijgt nu best veel maar (2x 2 scheppen) dat kwam omdat hij heel erg moest aankomen, ik zou gewoon met 2x per dag een schep beginnen. Op de zakken staan ook richtlijnen hoeveel ze er van moeten. Het hangt ook heel veel af van de hoeveelheid beweging en ruwvoer die je geeft, hoeveel krachtvoer ze moeten. En dan moet je nog kijken naar of Fue snel heet wordt, blijft hij makkelijk op gewicht of valt hij snel af? Of wordt hij snel een beetje dik?

Op de site kan je ook kijken welke muesli het beste bij Fuego past, er staan daar allerlei omschrijvingen.

Over die jodphurs he, als je ze alleen maar gepast hebt kan je ze gewoon nog terugbrengen. Als je er echt mee naar buiten bent geweest en alles dan kan je ze niet meer ruilen. Als je schoenen gaat passen in een winkel mag je er toch ook een paar rondjes mee lopen in de winkel voordat je ze koopt?
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 19-05-08 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:16

Esmée -> Nou daar ben je dan ook lekker klaar mee, Jophurs die niet passen......
En bedankt dan maar weer!
Kan je ze niet verkopen en dan bijv. 2e hands terugkopen?

Ingeborg -> Ik zou niet weten wanneer ze dan precies komt.
De eigenaars boden aan haar zelf te komen brengen, want dan rijden ze meteen door naar Friesland om een andere fries op te halen uit de opfok.
En ik moet eerst nog het één en ander regelen met de pensionhouder zodat alles klaarstaat.
Maar ik ga er vanuit dat ze dan snel wordt gebracht! Haha!

Petra -> Haha! Zit hier heel hard te lachen! Haha!
Frits zat al te kijken met zo'n blik van; Waar heb jij last van???
Wat ben je ook een verstrooide muts!
Zei toch dat ik maandagochtend een afspraak ging maken, niet dat het dan al gebeurt..... Tong uitsteken
Hihihi! Zit er nu één met blauwe duimen en dan mag ze morgen weer voor me duimen! Pling
Gelukkig gaat het goed met dat andere paard.
Jullie zullen wel behoorlijk geschrokken zijn, lijkt me niet zo leuk om te zien.

Michelle -> Ja ik ben heel blij dat Frits zo achter mijn keus staat.
Sinds ik weer met paarden bezig ben ben ik behoorlijk veranderd.
Ik zit veel lekkerder in mijn vel, en dat straal ik ook uit.
Frits zegt het ook steeds, en die profiteert daar natuurlijk ook van! Knipoog
Lisanne is heel enthousiast, maar minder met paarden bezig dan ik.
Zij vindt alles leuk, maar er is niet echt iets dat echt nummer 1 is voor haar.
Nog niet.
Ik denk dat ze daar nog iets te jong voor is.
Ik vind haar net een vlinder, fladdert overal naartoe, maar blijft nergens lang zitten.
Ze is gek met en op dieren, en dieren ook met en op haar, maar ze weet nog niet goed wat ze wil.
Ze heeft gewoon tijd nodig, het komt vanzelf wel. Vork
Rintske komt bij een pensionstalling bij mij in de buurt te staan.
Dit is vlakbij waar Mayke woont en daar ben ik heel blij mee! Pling
Laat je Shannon door Apollo dekken? Lees ik dat nou goed?
Grappig! Het eerste wat Mayke zei toen ze Rintske zag lopen was dat haar Nombrado heel goed zou passen op Rintske, hahaha!
Ach wie weet, ooit in de toekomst..... *droomt weg.....* Knipoog

Madelief -> Met Cipke gaat het heel goed!
Zijn temperatuur is vrij goed, alleen 's avonds heeft hij nog iets verhoging.
En zijn wonden gaan ook heel goed!
Één kant van zijn hals is al dicht, de andere kant komt nog wel wat viezigheid uit maar is niet meer zo erg dik, en de wildvleesknobbel is nog maar 1/4 van wat het is geweest en er komt vrijwel alleen nog maar wondvocht uit.
Zodra daar ook geen viezigheid meer uitkomt dan kunnen we 1x per dag afspuiten ipv 2x, en als 's nachts de temperatuur rond de 10 graden blijft dan kunnen ze 's nachts ook buiten blijven.
Nog even doorbijten dus!
Hoe dichterbij het komt, hoe enthousiaster ik wordt.
Ik kan haast niet wachten tot ze er is en we elkaar kunnen leren kennen!
Wel leuk zo'n bedankje van je baas!
Niet elke baas waardeert zijn personeel zo op deze manier!

Shirley -> Sorry, maar doe mij maar Robbie dan!
Vind hem er nogal glibberig uitzien, hihi!

Sanne -> Nee, de boerin doet jammer genoeg helemaal niets met haar paarden.
Ze zal wel iemand anders uitzoeken die haar mag gaan huren.
Gelukkig doet zij dat zelf en niet de boer, want van hem mag alles en iedereen erop.
Ik weet nog niet wanneer rintske dan komt, dat moet ik nog afspreken met de eigenaar en met de pensionhouder.
Leuke foto's van een gepoetste Fifty!
En die Otje! Ik blijf hem zo schattig vinden!
Gaat al ietsje beter lees ik tussen jou en Otje. Gelukkig!

Suzanne -> Alsof ze het kunnen ruiken dat er geen stroom op staat!
Bij ons gaat het ook zo, ze zijn veel te slim! Haha!

Jasmijn -> Dankjewel! Ik hoop het ook!
Kom je een keertje bij haar kijken?
Zou ik heel leuk vinden!

Marielle -> Wat een lief konijntje!
Wens je dochter er maar veel plezier mee!

Nog 1 nachtje slapen!!!!
Nouja,... slapen....??? Knipoog

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 07:28

Saida, ik denk aan je vandaag!!
Duim duim! OK dan!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:36

madelief: IK vind alleen altijd een hoop papier in mn lades Knipoog Dan vind ik toch ook liever een fles wijn!

sanne: Het is nog wel een plan voor op de langere termijn, als ik klaar ben met mn opleiding ofzo.

Shirley: Goed plan, Eigenlijk moeten we gewoon in elk lang een knappe zanger gaan zoeken Nagelbijten / Gniffelen

ess: Dat hangt er een beetje af van wat hij nu krijgt. Als hij vanuit die stal 1 kilo brok per dag krijgt dan zou ik hem zelf brok bijvoeren, maar als hij voldoende hooi en brok krijgt dan kun je naar extraatjes zoals slobber of musli kijken. Ik geef als ik met een paard gewerkt heb altijd een schep musli na.

djemo: wat een schatje! Leuk zo'n pluizig konijntje!

saida: het is nog een lang termijn plan hoor! Ik wil eerst lekker van mn paardje genieten en dr goed doorrijden, bovendien heb ik daar nu nog geen tijd en geld voor Knipoog eerst maar even 1 paard, maarja nu mn droom is uitgekomen moet ik toch een nieuwe droom hebben.
Fijn dat lisanne in zoveel dingen plezier kan vinden, Ze is nog jong, wie weet wordt ze straks helemaal paardengek!
Hoe is de keuring gegaan!!!!!

Nou ik heb ook een knol gekocht hoor Vork Wat een muts.
Ik ging gister avond rijden. In het begin ging het wel, ze was met longeren wat meer gespannen dan normaal, maar ze bleef wel luisteren. Daarna erop en toen werd ze wat rustiger, tot ze moest mesten en er achter haar een duif opvloog...dus toen gingen wij ook vliegen. Gelukkig na nog geen half rondje had ik haar weer in stap, en bleef ze gewoon stappen. Dus ik gestapt tot ze wat ging ontspannen en toen van hand veranderd, wilde ze weer mesten, dus ik ga dr belonen schrikt ze daar weer van dus vroemmmm weer naar voor. Ik weer stappen, kreeg dr niet echt ontspannen en schoot ze er weer vandoor dus ik weer terugnemen, stond ze heel gespannen stil, dus ik haar vooruit rijden, klein stukje gedraafd, weer stappen. Toen stopte ze nog een keer om de laatste poepjes eruit de laten, beweeg ik een beetje, tilt ze heel demonstratief dr linker voorbeen op en stampt ze ermee, wat blijkt nou. Ik heb een nieuwd hoofdstel en had en andere teugels aangedaan, de normale teugels komen net iets onder de schoft en deze kwamen net iets boven haar bovenbeen Rolleyes Dus toen nog een rondje gestapt met wat overgangen, halt stap waarbij ze goed reageerde dus toen gestopt. En eerst de andere teugels er weer aan gedaan, kan ze woensdag weer normaal doen Tong uitsteken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:11

DinkeyGirl schreef:
Esmee nee dat komen ze aan stal brengen, als je ff op marstall.nl kijkt kan je daar een mail sturen en dat wordt op stal gebracht elke maand of hoe vaak je het hebben wilt.

Suev krijgt nu best veel maar (2x 2 scheppen) dat kwam omdat hij heel erg moest aankomen, ik zou gewoon met 2x per dag een schep beginnen. Op de zakken staan ook richtlijnen hoeveel ze er van moeten. Het hangt ook heel veel af van de hoeveelheid beweging en ruwvoer die je geeft, hoeveel krachtvoer ze moeten. En dan moet je nog kijken naar of Fue snel heet wordt, blijft hij makkelijk op gewicht of valt hij snel af? Of wordt hij snel een beetje dik?

Op de site kan je ook kijken welke muesli het beste bij Fuego past, er staan daar allerlei omschrijvingen.

Over die jodphurs he, als je ze alleen maar gepast hebt kan je ze gewoon nog terugbrengen. Als je er echt mee naar buiten bent geweest en alles dan kan je ze niet meer ruilen. Als je schoenen gaat passen in een winkel mag je er toch ook een paar rondjes mee lopen in de winkel voordat je ze koopt?

Bedankt voor de tip, ga ff op de site kijken Haha!. Ja dat is zo. Maar ik heb ze gister dus wel gedragen naar de manege.. Maargoed, anders kan ik ze altijd nog verkopen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:29

ess, heb je alweer internet?