@eloya: je moet idd niks overhaasten gewoon chillex mooi dekje
@captain: arme menno , gaat het al wat beter?
@LiindseyV: zie het altijd op FB voorbij komen ziet er goed uit
@Kris_P: wat fijn!
ik ben zoo blij hanne en ik zijn vandaag reservekampioen van zuid-holland geworden we waren de enige fries tijdens de ereronde fotos daarvan volgen nog foton van de selectie proef op vrijdag:
Knappe Siebert. Ik ben echt fan van 'm! Hoe hij op die foto loopt. Alsof ie al jaren onder het zadel is.. wat ene topper!
Eloya, wat fijn dat Twikke zich weer heeft teruggevonden. Hopelijk was het maar een fase... en doe alles op jou tempo. Laat je niet gek maken. Vertrouwen is het allerbelangrijkste.
Ladykim wat een gave foto's! En een mooie set!! Hoe heb je dat aangepakt om de hond (en paard) dat zo te leren?
En ocherme.. die arme Menno.. dat is een flinke schaaf balen dat je tegen zo'n niet meewerkende 'muur' aanloopt...
LadyKim super gave foto's! Ik vind die met je hond er bij echt gaaf! Zilver staat Pablo errug goed! Lindsey, fantastische foto's! Wat doet hij het al goed. Ik ga straks reageren op je topic! Daphara leuke fries, let erop dat je niet teveel de rem erop houdt, dan gaan Friezen lekker krullen. ilaydadg: inderdaad balkjes, achteruit, kleine cavaletti's, veel overgangen. Stap > draf > middendraf > stap > halthouden > draf > halthouden > achteruit > draf > stap > middenstap > draf > middendraf etc. felicia99: wat een gaaf uitzicht! Prachtig zo op de heide Eloya: fijn dat iemand je erbij kan helpen! Heb je er inmiddels zelf al weer op gezeten? Hannelover: GEFELICITEERD! Super gave foto's ook op FB! Jullie zijn echt een leuk stel!
Menno had er nog een wond bij, laatste nacht was hij blijkbaar weer gevallen/slecht opgestaan. Nu was ik het iedere dag met betadineshampoo en smeer ik het in met calendula of honingzalf. Hoop dat er niet een te groot litteken achter blijft. Gisteren zijn ze dan eindelijk naar de Rijn gegaan! Menno is zo blij haha. Lekker spetteren ook in het water en fijn 24/7 buiten. Hij leek vandaag al minder last te hebben van zijn kont dus wellicht er morgen weer even op. We hebben alleen nog geen bak maargoed, dan maar even improviseren in het weiland haha.
Wat heerlijk voor menno captain, hopelijk genezen de wonden voorspoedig.
Nee ik heb er nog niet opgezeten, op geen enkel paard sinds dat ritje racegalop Maar ik wil eerst op een heel braaf ander paard gaan rijden om weer beetje het gevoel te krijgen, en iemand op twikke die een beetje rond mijn gewicht zit. zoals bijvoorbeeld haar eigenaresse. en dan ga ik het weer rustig proberen in kleine stapjes, dus eerst puur erop, dan keertje stappen, en steeds verder.
Wel heb ik twikke gelongeerd en lekker buiten uitgestapt aan de hand. dat vind ze zo leuk Ook is ze met die vriendin van mijn vriendin mee gegaan op buitenrit naar de holterberg! Twikke heeft zich heerlijk vermaakt.
Hoop dat ik ook later lekker buitenritten met haar ga maken. krijg er wel steeds meer vertrouwen weer in.
chriske
Geplaatst: 14-08-16 20:04
wauw wat een gave foto's komen er weer voorbij!
gefeliciflap hannelover
zal zo je topic even bekijken captain, klinkt heerlijk
vind het een knap besluit Eloya, eerst zelf weer vertrouwen krijgen is voor jullie beide het fijnste!
zag denk ik al foto's voorbij komen op de friesen paarden groep op FB maar zal zo ook even jou topic bekijken LiindseyV
Ga weer wat meer actief proberen te zijn, zit in een onwijze baal week.. voel me totaal niet happy maar gelukkig brengt floor de hele week al weer een lach op mijn gezicht, meestal als ik me niet zo goed voel denkt ze he vrije dag yes maar afgelopen dagen was ze zo meewerkend en speels Vandaag voor het eerst sinds ze me perongeluk raakte tijdens het spelen weer een echte blije uitbarsting gehad, hoeveel grondwerk al niet heeft geholpen! Stadgenootje heeft foto's gemaakt misschien wel leuk om een topic mee te openen
Jah heerlijk en voor haar een hele grote stap, de laatste keer dat ze zo deed begon ze van vrolijkheid te steigeren en zetten een stap tegelijk. Raakte me toen maar heel ligt maar sinds toen durfde ze zich niet meer zo te laten gaan, ze was ook flink geschrokken was op de hrond gevallen en ze kwam gelijk bij mijn gezicht om te kijken. Dit is voor haar een geweldige stap
Sorry, ik ben de laatste tijd nogal afwezig hier. Het gaat dan ook niet zo lekker bij ons afgelopen weken.
2,5 week geleden stapte Famke verkeerd van de trailer met haar rechter achterbeen. Ik zag toen nog niks, ze liep goed. Heb haar op stal gezet met voer en ben alles op gaan ruimen. Haal haar daarna uit haar stal, stokkreupel met links achter.. Echt hinken. Dus 10 min afgespoeld en even gaan stappen. Wilde de DA al bellen, maar ze knapte ineens enorm op, liep in stap zo goed dat je niks meer zag. Alleen draf zag je nog. Dus een week rust gegeven en alleen gestapt en gekoeld. Af en toe aan de longeerlijn gekeken hoe ze liep en dat verbeterde duidelijk. Uiteindelijk liep ze weer zuiver, zowel stap als draf. Ben rustig op gaan bouwen met meer longeren en ben rustig gaan oppakken met rijden. Ging allemaal hartstikke goed, ze liep geweldig. Echter eergisteren wilde ik gaan rijden maar merkte ik meteen dat het niet goed was. Ben dus gaan longeren en stopte daar ook gelijk mee, ze was duidelijk weer kreupel, het zelfde been. Leek ook wat dikker weer en warmer. Balen!
Heb de veearts gebeld. Die kwam vanochtend. Dik 1,5 uur bezig geweest. Haar peesschede en kogel waren wat dikker en warmer. Ze is verdoofd met 2 prikken onder de kogel, daar reageerde ze niet op, liep nog steeds t zelfde/ kreupel. Daarna is ze iets erboven met twee prikken verdoofd. Daar reageerde ze zoals hij zei 50/50 op, je zag nog wel dat ze niet goed was maar het was duidelijk beter. Dus hij dénkt dat het probleem bij de kogel ligt, iig iets onder de pees. Maar hij kan de pees (helaas) niet uitsluiten omdat ze toch wat kreupel bleef en de peesschede toch wat dikker en warmer is, net als de kogel. Ze staat nu een week helemaal alleen. Mag elke dag alleen 10 minuutjes aan de hand op t harde stappen en 10 min het been afspoelen en ze krijgt een week pijnstillers + antibiotica. Mocht het toch een kneuzing/ verzwikking/verrekking oid zijn, wat zeker kan, moet dit gaan aanslaan. Als het niet aanslaat moeten we naar de kliniek voor echo's van de pees en banden en röntgenfoto's van de kogel.
Dus maar duimen dat het zichzelf oplost.. Anders wordt het een ritje kliniek..
Hannelover; Fijn dat t zo goed ging! Jullie zijn echt toppertjes! Captain; Gelukkig gaat het alweer beter, ziet er heftig uit Celine_Famke; Ik hoop dat t snel beter gaat!
Ik heb weer is een vraag hoor Sorry dat ik meer vragen stel dan dat ik mensen beantwoord en 'steun' geef, ben dr zelf gewoon nog niet zo handig in. Oeps. Maar oke, hier mijn vraag; Kenai die kan als ik er naast loop heel goed draven enzo. Maar onder het zadel vind hij het toch wat moeilijk en gaat hij over naar een galop, als je het een galop kan noemen haha. Ik probeer van alles te doen maar toch springt hij over naar de galop omdat hij het gewoon moeilijk vind. Hebben jullie nog tips? Ik ga morgen weer rijden dus dan ga ik nog even wat rotzooien haha
Ik zou starten met alleen het aandraven al belonen, daarna opbouwen door steeds iets langer te draven. Springt hij aan ga rustig terug en begin opnieuw, misschien kan hij in draf zijn balans nog niet goed houden? door dan harder te gaan en in galop te schieten ontloopt hij dat, weet natuurlijk niet of je hier iets aan merkt?
We staan in uitgelicht Vandaag weer longeren met hulpteugel, is al weer even geleden
wat kl*** celine! ik hoop dat ze snel beter wordt!
BWendyB
Geplaatst: 19-08-16 20:12
Hallo Ik ben sinds dinsdag de trotse eigenaresse van een superbrave oudere friese ruin. Nooit gedacht dat ik een fries zou kopen maar het klikte gewoon. Voel me erg veilig bij hem. Alleen heb ik nog nooit gegaloppeerd op een fries en heb wel gezien hoe hij galoppeerd en hij maakt grote sprongen.. Moesten jullie erg wennen om op een fries te gaan galopperen? Ik wil binnenkort wel les gaan nemen. Met draven gooit hij ook hoog op maar dat gaat goed
Wat leuk gefeliciflap BWendyB! Mwha viel wel mee, maar dat was denk ik meer omdat ik het Floor nog moest leren haha met hulp vanuit je les komt dat vanzelf!
Gefeliciteerd BwendyB! Ik moest heel erg wennen, ik reed voor Siebe namelijk een C-pony. maar ach... zoals mijn oma zegt: 'alles went, behalve een vent.'
Pfff Celine_famke denk je lekker aan het rijden te zijn... eindig je zo. Ik duim voor je dat ze snel opknapt!
Ho8 Wendy! Gefeliciteerd met je knapperd. Hoe oud is hij als ik vragen mag? Ik denk dat het opgooien wel verschilt per fries, de ene zit heerlijk en de andere is flink wennen. Mijn fries gooit in draf ook best wel hoog op maar in galop zit hij heerlijk! Veel plezier met hem!
_Nynke
Geplaatst: 20-08-16 11:18
Sorry dat ik hier zo lang niet actief ben geweest zeg
Jeetje wat balen Celine.. hoop echt voor je dat het allemaal mee valt in hoeverre het nog mee kan vallen. Sterkte!
Hannelover, super combi zijn jullie! Gefeliciteerd nog
Captain, wat naar van Menno's plekken! Hoe gaat het nu?
Ilaydadg, kun je aan de hand de draf niet op een commando zetten die je onder het zadel ook gebruikt? Zo weet je zeker dat er geen miscommunicaties ontstaan. En dan idd wat chriske zegt, belonen! En veel, heel veel geduld
Zag nog mooie foto's van Pablo voorbij vliegen De hunk van het topic haha
BWendyB, wat leuk zeg, hoe heet hij? Leuk dier hoor ^^ Ik moest wel een beetje wennen haha, ik reed hiervoor een haflinger. Mijn merrie maakt ook hele grote sprongen in galop maar zodra ik t 1x gewend was vond ik t echt geweldig rijden! ^^
Wij zijn onlangs begonnen met longeren met dubbele lijnen Gaat heel goed! Wilde weer eens wat anders proberen haha.
Still uit een filmpje, slechte kwaliteit.
BWendyB
Geplaatst: 20-08-16 21:50
Hij is 22jaar. Hij was me vandaag aan het uittesten..vorige eigenaresse kende dit niet van hem. Ik ben een angstige/onzekere ruiter en wou dus een super brave paard voor ontspannen buitenritjes maar ik denk dat elk paard je wel gaat uittesten. Ik was op buitenrit en vond hem al meer gespannen dan anders en hij wijkte richting de sloot dus ik sprong eraf en toen ik er weer op wou,ging hij steeds de andere kant op dus ben met hem naar stal gelopen en nog in de buitenbak geweest om het toch goed te kunnen afsluiten en ging hij daar ook etteren..wijken naar de uitgang en stilstaan en wijken..ik werd dus angstig maar heb toch doorgepakt en uiteindelijk liep hij paar rondjes langs de uitgang en afgestapt aan de overkant..