Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:30

Het is ook maar net wat je ermee doet. Waarom zou je meteen druk voelen als iemand dat zegt? Waarschijnlijk bedoelt diegene het alleen maar 'rustgevend' en dan nog is een winstpunt rijden afhankelijk van zo veel dingen. Degene die het zegt vind waarschijnlijk dat je thuis wel niveau waardig traint en gaat er vanuit dat je dan op wedstrijd ook wel winst zal rijden.

Het maakt diegene heus niet zo veel uit of je nou met 2, met 1 of zonder winst thuis komt.

Daarnaast rij je toch ook in een klasse omdat je denkt dat je het niveau aan kan. Dus dan is de verwachting van andere dat je winst rijd ook niet zo gek, ik ga daar zelf namelijk ook vanuit. Nu geeft het niet als het een keer niet zo is, maar het is toch het wel het doel en mooi meegenomen haha.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:45

Succes allemaal op concours *\o/*

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:49

Nou hoe het ook bedoeld word..van mij hoeft het niet. Vind het altijd een uitspraak die men eruit gooit omdat ze alleen succeswensen te saai vinden. Ze zeggen het idd omdat ze een bepaalde verwachting hebben maar wie zegt dat ik ook die verwachting heb en daar aan wil voldoen?
Het hoeft niet zo te zijn, maar zo voelt het voor mij.

Mijn doel vandaag is haar kunnen sturen en binnen de bordjes houden. :D

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:49

Iedereen succes vandaag!!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:48

Iedereen succes vandaag!!

Rest:

Klopt, we gaan ook niet opgeven!
Het is al veel erger geweest, en veel gevaarlijker!

Mijn instructeur heeft er ook nog op gezeten. Hij heeft een ruin, die dit ook doet. (van de 8 paarden die hij rijd en 16 op stal heeft staan)
Hij vind haar ook echt een uitdaging. En zo'n paard als dit, ziet hij niet dagelijks.

Instructeur en ik zitten op dezelfde lijn en denkwijze, en dat scheelt ook een hoop.
En op het juiste moment mij moed inspreken, doet ook wonderen bij mij.

Daarnaast het ik ook nog een sportieve vriend, die alle lichtpunten voor mij eruit zoekt, als ik het allemaal niet meer zie zitten.
Juist die combinatie: Intructeur en vriend die mij bemoedigen, geeft voor mij een lichter gevoel.

Het maakt me niet uit, al duurt het jaren! Maar ik ga niet stoppen, voordat ik er tevreden mee ben.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:00

Splinterz schreef:
Nou hoe het ook bedoeld word..van mij hoeft het niet. Vind het altijd een uitspraak die men eruit gooit omdat ze alleen succeswensen te saai vinden. Ze zeggen het idd omdat ze een bepaalde verwachting hebben maar wie zegt dat ik ook die verwachting heb en daar aan wil voldoen?
Het hoeft niet zo te zijn, maar zo voelt het voor mij.

Mijn doel vandaag is haar kunnen sturen en binnen de bordjes houden. :D

Maar je hoeft je toch ook niet tegenover hun te verantwoorden? Mensen zeggen zo vaak 'stomme' dingen waar je niks mee kan, schouders ophalen en lekker je eigen ding doen :)

Ik heb het ook gehad hoor. Mijn eerste wedstrijd met deze merrie moest ik gelijk in het L2, de eigenaresse had ook al een paar keer M2 gestart. Ik was toen 2x eerste met 190 en 197 pnt, vervolgens kreeg ik dan ook meerdere keren de opmerking dat het ook wel stom had geweest als ik geen winst zou rijden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:11

Dewirox. Dat zijn inderdaad domme opmerkingen ook al rijd je met een leerpaardje betekend niet gelijk winst

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:08

Je gaat voor jezelf en inderdaad hoeft je niet te verantwoorden naar andere beste stuurlui staan altijd aan wal..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:26

Goed bezig, maralyn.

Vandaag op pad geweest voor ons L2-debuut. Rijd altijd graag op deze wedstrijd en vind het dan ook leuk om daar ons debuut te plannen. Ook omdat het daar altijd wel gemoedelijk en lekker ruim is met inrijden. Stond naast mijn ene baan een croshindernis. Zag dat gelukkig op tijd, dus voordat mijn voorgangster haar proef begon, paard er even heen gestuurd om te laten zien dat het geen paardetend iets is.
De proeven zelf ging best wel lekker zo voor de eerste keer, er zaten een paar foutjes en slordigheden in. Die puur komen, omdat we in de klasse weer even moeten groeien. Waren geen winstpunten waard vond ik. En daar was de jury het mee eens 174 en 175 punten. Dus met een tevreden gevoel het buitenseizoen geƫindigd.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:47

Goed bezig FW!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:53

Fijn FW

Maar goed dat ik die crossbaan er niet naast heb liggen. Dan denkt doutz leuk springen en ben ik haar kwijt haha

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:54

nou FW, bijna 180 vind ik nogsteeds netjes!

En ik weet zeker dat als je km maakt, en lekker start, dat het helemaal goed gaat komen!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:59

Zeiden al mensen dat ik ook wel mee kon doen aan de cross, die altijd tijdens de laatste outdoor wedstrijd wordt georganiseerd. Krijg haar niet eens in de buurt van een hindernis. Hahahaha.

Die winstpunten komen er wel, heb ik alle vertrouwen in. We gaan nu lekker kilometers maken in de L2 en dan zien we wel hoe snel het straks gaat.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:34

vindt ik best goed hoor fw bijna 180 voor een eerste keer een klasse hoger.

Vandaag ben ik er achter gekomen dat mijn fries ruintje een hele harde galop heeft, had de tranen in mijn ogen van de wind. Was eigenlijk niet gepland had een rustig rondje door het land gewild, maar meneer dacht daar anders over.
Hij heeft nu even goed de benen gestrekt, achter uit het land naar voren in volle rengalop, ( met andere woorden hij ging er gewoon vandoor). Pff daar had ik wel even schrik van, daarna nog wel even rustig kunnen rijden gelukkig.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:59

Gefeliciteerd met je punten FW! Mooie punten voor de eerste keer!!

Haha even lekker de achterhand trainen Geertje

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:11

Hahaha, geertje. Soms hebben ze dat even nodig

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:15

Gefeliciteerd FW

Ik heb vandaag voor het eerst gereden op de nieuwe locatie.
Zoals verwacht gaf meneer geen kick.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:52

Fijn irtje!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:01

Goed gedaan fw! Hartstikke netjes voor de 1e x L2!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:30

2 x 3e met 189 en 184 punten! Natuurlijk nog aandachtspunten maar die zijn niet vreemd nu naar huis en zn bedje in en ik ook.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:32

Netjes, Laura.

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Ben ook zeer tevreden over vandaag.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:34

Gefeliciteerd Laura

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:45

Ik ga 3 okt weer voor het eerst starten met een rypke merrie van 8 jaar oud.
Heb in feb en maart 2 wedstrijden met haar gereden en de eerste wedstrijd was flop, te veel spanning van beide kanten, alles ging verkeerd (neusriem knapte en een paard buiten de trailer aan het verbouwen) en de tweede jury was veel te streng voor een b proef (de laagste had 141 punten).
De tweede wedstrijd ging al wat beter en had ik 2x 168, het kan dus nog veel beter maar was er zelf al lang uit geweest en dit paard was nog maar een enkele keer op ander terrein geweest.

We gaan vrijdag dus ook zonder verwachtingen er heen en eerst maar ervaring op doen en zorgen dat de ontspanning er in komt, dan komen de winstpunten vanzelf wel een keer.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:47

Netjes Laura!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:55

Goed bezig FW, komt vanzelf en als je met een goed gevoel het buitenseizoen hebt afgesloten is dat toch goed!

Gefeliciteerd met je punten Laura!

Fijn dat ie braaf was op vreemde locatie Irtj.

Ik ben net thuis.
190 eerste proef. Zelfde jury als mn allereerste proef en ze zei dat ze dat ontzettend vooruit waren gegaan binnen een maand.
2e proef liep ze naar mijn gevoel veel fijner maar jury vond het Veel te gehaast en gaf ons 179 (ze had een 6 maar een 5 gecorrigeerd...lekker flauw). Maar goed, super tevreden voor onze 3e wedstrijd!