[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 08:35

Mies aaaah ja ik kan me vaag nog wel zoiets herinneren, iig dat Esther hem net had, volgens mij was ik toen net hier in het topic.. 2 jaar terug ongeveer?

Laura echt superfoto's!! Het blijft natuurlijk sowieso een prachtige vent maar zo is hij nog weer even extra stoer :D

Saida ook hier is het meestal niet anders hoor! Ok er wordt al wel een stuk relaxter omgegaan met hengsten, maar ze mogen echt niet samen los spelen oid normaal gesproken :n dat is echt nog wel een taboe. Sowieso is men hier niet erg van de paddocks, de meeste paarden staan altijd maar aan een paar meter lang touw aangebonden, we tussen soortgenoten in vaak maar zonder enig lichamelijk contact, en kunnen dus ook nooit eens gewoon alleen rondrennen en springen. Verder worden er wel vaak gewoon handpaarden meegenomen, dus dan komen ze toch wel erg dicht bij elkaar in de buurt, maar dat gaat meestal wel goed. De meeste ranchpaarden zijn ook wel redelijk gewend zij aan zij te lopen en maken daar ook geen problemen van.
Ik hoop dat het goed blijft gaan voor die hengsten op je nieuwe stal, hetis natuurlijk wel zo leuk :D ik blijf me afvragen voor hoeverre het nu een kwestie van opvoeding/gewenning is en voor hoeverre toch genetisch bepaald.. Lees ook wel eens verhalen over hengsten die altijd samen hebben gestaan maar toch ineens doorflippen en agressief worden. Mabrouk is ook wel echt hengst, erg macho, en die zou ik dus ook niet zomaar met Flavio durven samenzetten: Mabrouk zou blijven proberen en aanvallen, maar hij zou lichamelijk gewoon veruit de zwakste zijn, dus Flaaf hoeft hem maar een keer goed zat te worden en dan gaat het echt mis. Bij Broek zat het er dus toch gewoon een beetje in, ondanks de gewenning e.d., de andere paarden zijn allemaal veel relaxter geworden en kan het allemaal niet zo heel veel meer schelen ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:05

Heey

Dankjulliewel.

Laura: Gave foto's :D. Stoer hoor :D.

Er komt morgen iemand kijken voor Shaddy :D. Hun hebben ook een leuk paard te koop staan en daar gaan wij binnenkort kijken. Als het bij allebei klikt enzo gaan we kijken of we kunnen ruilen.

Vind het erg spannend. Hopelijk gaat alles goed en vind ze Shaddy leuk.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:04

Laura wat een leuke foto's!!

Angela, ben benieuwd als de mensen morgen geweest zijn! En inderdaad misschien kan je inderdaad wel ruilen als aan beide kanten de klik er is :)

Zo ik zal het nu dan eindelijk maar vertellen, maar sinds half mei is Maheeba niet meer van mij! Maar geheel van mijn nicht.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:35

Angela: Hopelijk klikt het aan aan beide kanten! Dan is ruilen wel de ideale oplossing inderdaad!
Michelle: Gelukkig dat ze dan nu van je nicht is, raak je haar in ieder geval niet helemaal kwijt!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:42

Scheelt inderdaad dat ze van me nicht is, zo weet ik dat ze gewoon een goed tehuis heeft & der liefdevol voor gezorgd word. En als ik wil, kan ik erop stappen en dr wandelen en dergelijke wanneer ik dat wil.

Alleen Samantha vond het wel heel raar toen ik der vertelde dat Maheeba niet meer van ons was. Ze snapt het wel, en is wel heel cool eronder..(Ze heeft er nooit iets van als een dier weggaat ofz) Maar als ik dan naar stal ga om even gezellig een avondje met de meides te zijn, heeft ze toch zoiets van. Ga je naar heeba mama? haha lekker kind is het ook!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:58

Martine - Het zal ook wel schelen of de hengst heeft gedekt of niet, de leeftijd, en ook of er merries in de buurt zijn of niet.
En de ene hengst is gewoon meer macho als de andere.
Bij deze 2 hengsten werkt het voor nu goed, maar dat kan zo veranderen.
Ik vind alleen wel dat ze de gelegenheid horen te krijgen om met andere paarden te kunnen staan, en de eigenaresse denkt hier ook zo over.
Gelukkig heeft zij er ook de mogelijkheid voor. ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:29

angela - spannend ik duim voor je

michelle - fijn dat je der nu niet helemaal kwijt ben en je weet dat ze het goed hebt

laura - oeh knappe hinc

mies en il hoe is jullie wedstrijd gegaan,?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:42

Dankjulliewel :D.

Het ging super :D. Ze waren heel enthousiast en Shaddy was erg braaf.
Wij gaan zaterdagmiddag bij hun paard kijken :D.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:44

Loversyl, wat een knappe vent heb je daar zeg!!

Mies, was een schattige foto van Shannon en Shaggy <3

Alddable, lijkt me zo moeilijk zo'n afscheid!
Maar soms is het niet anders, wel fijn dat hij zo goed terecht is gekomen :(:)

Martine, het is zo leuk elke keer naar jouw foto's te kijken, ik word er blij van!!

Lau, stoer hoor, ik ben niet zo'n springer :P

Angela, spannend dat er iemand is komen kijken, hoe ging het??

Met Xantha gaat alles goed, van de week weer heerlijk gereden op haar. <3
Alleen gister tijdens de les ging het wat minder, ik had last van mijn rug en kon dus niet ontspannen in mijn heupen en bekken.
Daar reageerde Xantha gelijk op, ze is zo gevoellig. ;)
Ik ben er maar afgegaan en mijn bijrijdster heeft de les afgemaakt.
Morgen ga ik weer rijden, meestal wordt mijn rug er juist los van. :j

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:44

O Angela ik lees net dat het goed ging, wat voor paard hebben zij dan??

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:50

Het is een Noriker ruin en hij lijkt heel erg op Shaddy. Qua karakter is hij ongeveer hetzelfde alleen dan veel rustiger en wat makkelijker.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:01

Angela: Spannend hoor! Hopelijk klikt het bij jullie ook!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:08

angela super dat het goed is gegaan ik duim voor je

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:43

Denise: Fijn dat jullie pup ook zo lekker gaat, ik kijk uit naar de nieuwe foto's :D

Angela: Klinkt leuk dat nieuwe paardje, jammer dat ze er te veel geld voor vragen. Lekker joh, dat je in ieder geval weer kan rijden en wat van je zelfvertrouwen kan terugwinnen.
Jeetje, wat wordt Nouchka ontzettend groot :wow: Op die eerste foto dacht ik dat het het paard was waar je naar had gekeken, ik dacht een jeugdige 3 jarige, is het gewoon die uk van jou.
Ah, een geïnteresseerde voor Shaddy, ben benieuwd of het wat wordt.

Saida: Haha, Rintske houdt siesta :D

Martine: Ik duik zo meteen gelijk even jou topic in :j

Laura: Die manen van Hinc blijven prachtig en stoer joh, dat hij zo kan springen

Michelle: Jeetje, dat is een flinke stap, gelukkig blijft ze in de familie

Deb: Jammer dat je juist met lessen zo'n last van je rug had, dan kan je er ook niet lekker aan werken (hoewel je natuurlijk liever überhaupt geen last van je rug hebt) Is het inmiddels een beetje opgelost?

Ik heb vanavond mijn projectje afgemaakt, mijn eerste tekening met pastelkrijt en -potloden:

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:49

prachtig sanne! :j

probeer hier bij te blijzen lezen, reageren lukt niet helemaal solly... Y;(

angela, spannend zeg, succes ermee!
hopen dat het gaat klikken!

debby sterkte met je rug, fijn dat met xantha alles goed gaat!

hier is alles oke, wel raar zonder paard, maar zaterdag zijn we naar Friesland geweest om bij Fifi te kijken! *\o/*
De wond zag er goed uit, de buitenlucht doet het duidelijk goed!
Wel kon je zien dat alles bij elkaar haar veel energie kost, ze was aardig wat kilo's kwijt geraakt...
dat was wel even schrikken, maar ja, het is even niet anders, die komen er straks wel weer bij...
foto's staan in mijn onderschrift, voor wie het leuk vindt!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:05

Zo Ellis, ze heeft zeker weten wat in moeten leveren, zeg!
Maar idd, zoals je zelf al zegt, wat er is gebeurt heeft natuurlijk veel impackt, en het zal allemaal wel weer bijtrekken gaandeweg de zomer!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:26

Ellis, wat een mooie foto's van Spookje en jij :D . Ze heeft het idd behoorlijk te voorduren gehad, maar dat trekt vast snel bij!

Martine, alles okee met de paardjes? Zag een paar gave foto's voorbij komen.. Zelfs flaaf met de "kleintjes". Wat leuk!! :D En hoe is t met de beeb?

Deb, ai last van je rug.. balen.. nu beter? Xantha doet t wel goed lees ik, topper!

Angela, spannend hoor! Leuk dier die Noriker, jammer van de prijs dan.. Spannend hoor, misschien ruilen.

Sanne, hij is schitterend geworden!!!! +:)+

Lau, mooie pics weer van jou en Hincie. Hij doet het goed hoor, zo over die gekleurde dingen heen :D .

Alicia, zometeen ff je topic kijken. Red je het een beetje zonder Dable?

Hier alles goed. Chico doet t super op zn nieuwe stekkie. Op de 1 of andere manier veel minder spanning. De bak is minder eng, en we komen volop aan echt rijden toe! Alweer les gehad en ook wedstrijd! Hij ging echt heerlijk, had super fijn gereden :D . Helaas was er m.i. laag gepunt en kregen we maar 1 winst.. Achja, nog ff doortrainen en volgende keer weer beter!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:26

sanne - mooi gemaakt hoor je projectje

ellis - ze heeft zeker wat in moeten leveren, maar wat je zegt dat komt vanzelf wel weer goed

iloon - maar je bent nu wel l1 startgericht super joh gefeliciteerd

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:26

Haha ja dat wel! Maar we wachten nog ffies hoor. Eerst doorzitten beter onder de knie krijgen :P

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:53

Heey

Dankjulliewel :D.

Sanne: Wauw, mooi zeg :D.
Haha, dat is idd Nouchka :D. Ze groeit momenteel niet in de hoogte maar in de breedte. Ik hoor van heel veel mensen dat ze denken dat ze 2 of 3 jaar is. Maar ze is echt nog maar 1.

Ellis: Echt heerlijk dat het zo goed gaat met Fifi. Wel balen dat ze zoveel is afgevallen maar dat komt wel weer goed.

Ilona: Wat heerlijk dat het rijden zo lekker gaat :D. Gefeliciteerd met je winstpunt :D.

Ik kan echt niet wachten tot het zaterdag is :P. Ik zit echt de dagen af te tellen.
Heb er echt zoveel zin in.

En morgen heb ik eindelijk stage gesprek :D. Misschien kan ik in de vakantie gewoon stage lopen zodat ik eerder aan mijn stage uren kom.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:32

ik blijf duime voor je angela

en iloon ik heb hetzelfde hoor ik moet ook echt dat doorzitten en dat wijken onder de knie krijgen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:55

Spannend Angela! Duimen dat het met dat paard ook klikt. Ergens niet stiekem bang voor "van ruilen komt huilen?"

Denise, haha is Heike ook zo'n drama?! Jij gaat ook hard nu hoor, nog maar 3 puntjes! Wil jij meteen overgaan?

Gisteren héérlijk gereden. We hadden les en kan toch wel zeggen dat we met sprongen vooruit gaan. Wat is hij toch een hoop spanning kwijt.. we kunnen nu écht gaan trainen! Lekker bezig geweest met doorzitten, slangevoltes, en wijken. Hij deed echt onwijs goed zn best, wat ben ik trots! <3

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:28

Hee Iloon,

weet je wat je altijd tegen ons zei :

beugels uit dan moet je wel zitten hahaha

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:30

Haha ja, ware het niet dat áls die schrikt ik er dan meteen wel af lig :+ . Maar moet t eigenlijk wel is een keertje proberen :))

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:08

Ja maar ach, gewoon doen als je al lekker gereden heb haha.. Eerst goed moe maken en dan even zonder beugels.. Zei je ook altijd tegen ons, en het hoeft toch niet lang te zijn? Al doe je ff paar minuten draven zonder beugels op het laatst voordat je gaat uitstappen..