[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:51

Debby: zal wel fijn zijn als je weer aan de slag kan! Het hoofdstel heeft zilvere biezen! maar het lijkt inderdaad wit onderlegd. van dichtbij zie je het beter Knipoog

Madelief: Ja, vrijdag al..Ging wel goed, had hem nog erg los, maar ga nu 1x in de week shannon ermee longeren.
Het ziet er wel heel stoer uit, alleen een bitje verder niks...nu nog zonder zadel Knipoog Van wie heb je morgen les, had je die nh les nog gehad?

jasmijn: Was ik ook zeker van plan, maar in de zomer als ze wat meer loopt en in de spieren zit. Al worden er zaterdag weer foto's gemaakt Tong uitsteken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:52

@ Madelief: Haha ja, David noemt hem altijd vuurtje omdat Fuego in het Nederlands vuur is, en hij altijd vurig is, en als iedereen dat dan uiteindelijk zegt, ga je 't zelf ook zeggen Tong uitsteken. 2 lessen hoor bij het stalgeld en die 3de kost maar 5 euro, dus we zijn er maar 5 euro aan kwijt Haha!.

@ Jolynn: Wat een mooie foto's. En Xantha kan lekker strekken zeg, jaloerse ik hiero. Heerlijk beestje Haha!.

@ Michelle: Mooie foto, en dat hoofdstel staat goed!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:01

Ilona -> Je wil niet weten hoe ik al zit te fantaseren, hihi!
Het is idd een super geweldig gevoel, een droom die uitkomt, maar ik vind het nog wel een beetje onwerkelijk, hoor, een eigen paard!
Zelfs Mayke is er mee bezig! Vork Hihi!
Die vertelde vanmiddag dat ze al aan het denken was geweest hoe we het beste kunnen trainen/beginnen met Rintske.
Zij gaat mij namelijk helpen met het opleiden, inrijden en doorrijden van Rintske.

Frankiej -> Ja dat ken ik idd.
Als je belt dan kost het meer dan gewoon tarief en ze laten je rustig een kwartier hangen voordat je aan de beurt bent...... Boos!

Jasmijn -> Ja dat ga ik zeker doen, was ook al van plan.
Morgen ga ik een afspraak maken voor de keuring en zal ik de eigenaresse ook spreken om de afspraak af te stemmen.
Ik zal dan meteen vragen naar de foto's.
Gelukkig maar dat Dizo de gerbil niet heeft gepakt!

Michelle -> Dat is geweldig mooi dat ze vertrouwen in jou heeft, daar kan je verder op bouwen.
Dat wil ik ook eerst met Rintske doen, vertrouwen krijgen in elkaar en elkaar leren kennen.
Dat rijden komt later wel, ze is ook nog wel erg jong, net 3.
Voelt het voor jou ook zo onwerkelijk dat Shannon nu van jou is?
Ik kan het me nog maar moeilijk voorstellen, maar zit al wel te fantaseren hoe het zou kunnen worden! Haha!
Klinkt dat Penny, zeg......... hahaha!
Ziet er goed uit, hoor op de foto's en filmpjes!
En die foto van jou met Shannon vind ik erg mooi, de liefde straalt er vanaf! Lovers

Branka -> Hoe gaat het nu met Bo?

Petra -> Rintske gaat maandag niet naar de keuring, ik ga maandag bellen om een afspraak te maken, suffie. Knipoog
Wat een doorzetter is Celine!
Knap hoor!
Hoe is je buitenrit van vandaag gegaan?

Madelief -> Wat een braverd is Fuur!
Hij wordt ook steeds mooier vind ik. Ja
Ik was idd al van plan om de foto's op te laten vragen en ze door mijn VA te laten bekijken.

Fanny -> Jaaaah! Foto's van Janske! Pling

Esmée -> Klinkt alsof jij en Vuurtje het wel naar jullie zin hebben!

Debby -> Ik mis de foto's van jou op Xantha! Clown

Vandaag Grytsje lekker uitgebreid gepoetst en ze stond heerlijk te genieten.
Ik zal haar best wel gaan missen straks....... Verdrietig

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:20

Saida: Mn kleine meisjesdroom is uitgekomen! Moet inderdaad nog even aan het idee wennen. Vandaag fietse ik van stal naar huis dacht, ik fiets nu niet van mijn verzorgpaarden naar huis, maar van mijn eigen paard. Maar langzaam gaat het doordringen.
Fijn dat je zo snel al je droompaard hebt gevonden! Ben je eigenlijk nog bij grytske en chipke geweest? Of ben je daar nu helemaal gestopt?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:29

nou hallo allemaal hier een ego berichtje
vandaag buitenrit gehad eentje met heel veel opstakels
kort verhaaltje,
vanmorgen bij tsjillert aangekomen half tien eten gegeven en spullen bij elkaar gepakt
rond half 11 reden we naar stal ,samen met het paard waar tsjillert in het land bij staat,
op de manege aangekomen lekker de paardjes op stal gedaan trailers in orde maken en transport bescherming om gedaan
paardjes inladen en weg celine was mee gefiets en ging ons uitzwaaien lief van haar he Doei!
nou de eerste bocht door en de weg op tweede bocht kreeg ik telefoon uit de tweede trailer, he ik rij langzaam want een paard staat erg gek te doen Bloos!
ok wij gestopt in de berm met een soort strook erbij tweede trailer ook deur open gedaan en kijken ja hoor paard lag op de grond Huilen geprobeerd haar omhoog te krijgen maar lukte niet Boos!
klep open gedaan en ze bleek vast te zitten aan de achterstang die lag op haar rug Verdrietig
kregen eerst de stang er niet uit, maar met wat mankracht hadden een man bij ons gelukkig *LOL*
lukt het wel
paard langs de weg eruit gehaald, nagekenen en op de kogel zaten wat bloedplekjes
verder zag je zo niks Rolleyes
paard langs de weg naar huis gestapt was zo`n 10 min lopen dus viel gelukkig mee niet te ver

thuis aangekomen paardje afgespoten en zalf op de plekjes gedaan
op stal gezet en de trailer na gekeken
de zeikant van het rubber was stuk, het rubber van de klep zat ene schuur in en de middenstang stond goed scheef
dit werd wel gemaakt de andere stukken is voor de verzekering Bloos!

tja ff binnne wat koffie gedronken en besproken wat we gingen doen
we hebben een ander paard voor haar klaargemaakt en ze ging gewoon weer mee
op wegnaar de holterberg daar aangekomen kaart gekocht en op verzoek van de mensen van het advies centrum de trailer ergens neergezet
bijna opgezadeld komt meneer agent langs Nagelbijten / Gniffelen hallo weten jullie dat je hier niet mag staan
pfffffffffffffffffffffff wat nu weer ja dit is een 65+en invalideplek hahahah wij nog nou als je ons optelt kom je mooi aan de 65+
nou ok wij weer de paarden afgezadelt Stoom uit je oren Stoom uit je oren
maar meneer agent weet u ook waar we wel moeten staan dan Duivel
nee dan moet ik de boswachter even bellen oke doe maar we hebben nu toch al geen haast meer

nou dat wosten we ook weer willen we weg rijden komt hij weer aan lopen he damens weten jullei wel dat deze bus geen twee paarden mag trekken
ja wel hoor dat mag wel zeiden we nog
nou dan gaan we dat mooi even nakijken papieren graag Nerd hebben we niet bij ons rijbewijs dan he!!!!
oei das niet mooi zegt meneer agent ik zeg nog nou dat wordt een bon let maar op
gaat hij toch een banketstaaf verhaal aan over hoeveel een kar mag trekken ja dat weten we wel
kijk maar op het papier ok dat was goed we mochten door rijden
eenmaal op de goede plek aangekomen valt tsjillert uit de trailer op zijn knietjes hij lette niet op
maar gelukkig niks kapot Knipoog
willen we de zadel kamer openmaken van de trailer krijgen we die niet open
en ja hoor daar lag het zadel in Clown Koe
he zeiden we we hebben er nog wel een in de auto liggen maar geen pads ofiets dergelijks
een fleece jas kan uitkomst bieden hoor geloof me Haha!
nou uitendelijk tegen drie uur zaten we dan op de knol met onze hol
hebben een uurtje gereden over stomme paden Boos!
wij weer naar huis vonden deze rit toch niet zo geslaagdt en zeker niet voor herhaaling vatbaar
voor ons zeker de eerste tijd geen holterberg rit
Verdrietig Verdrietig Verdrietig
dit even het verhaal de foto`s plaats ik zo wel
heb net een hete douche gepakt en ga zo lekker slapen ben bekaf

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:31

Saida, ik ga er van de week weer voor het eerst op.
Foto's komen er dus snel aan!!
Ik kan me voorstellen dat je Grytsje gaat missen, hoe lang heb je haar verzorgd??

Mies-Apollo. leuk he een eigen paard, zilver is ook mooi trouwens!!

Tjee Peet wat een gedoe zeg.
Gelukkig geen ernstige dingen!!
Laatst bijgewerkt door Xantha op 18-05-08 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:33

Jeetje peet, wat een verhaal!
Wat ontzettend balen zeg, maar wel weer een avontuur meegemaakt Lachen. Hoop dat de volgende rit geslaagder word!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:35

ja dat hopen wij ook en gelukkig geen erge ongelukken had ook anders kunnen lopen

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:41

Ohh Debby, wat doet Xantha het super!!
Mooie foto's!

En Peet wat een pech voordat je eindelijk een buitenritje kon doen zeg, balen!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:18

goh peet dan heb jij nog veel geduld, ik was al lang afgetaaid bij zoveel tegenslag

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:11

PEET : dat wordt geen holterberg rit meer maar gelukkig dat alles verder goed gegaan is Party!! Party!! Party!!
zo vandaag nog even naar mijn kerel heen geweest Lovers djemo Lovers
nou hij had ze gekke 5 min Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
hier kom ik Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:23

Leuke foto's weer gezien! Van gekke djemo Knipoog

Ook van Fuurtje Lovers Met ze 'gekke' bit Haha! . Super joh dat ie het zo goed oppakte! Ja

Balen Peet, van je rit.... zat echt niet mee!! Andere x maar ergens anders heen Knipoog

Jolyn: Wat is Xantha toch mooi!!! Wow! Ik raak er niet over uit gesproken...... Echt een geweldig paard vind ik het!! Ja

Es: Gekke Fuego van jou ook Knipoog . Hij is lekker druk lees ik. Goed zoveel les hoor, wie weet ben je binnenkort wel in de ring Knipoog

Saida: Super dat je zoveel hulp van Mayke gaat krijgen. Echt ideaal. Kan je het meteen goed aanpakken OK dan! .

Mies: Jij en Shannon zijn lief hoor zo samen Lovers . En het hoofdstel staat dr prachtig!!

Zo, dat was het geloof ik, sorry als ik iemand vergeten ben Bloos. Dit is mn laatste berichtje... Ben morgen vroeg naar London Haha! . Ik heb er zin in Party!! !!! Niet teveel posten, want dat is zoveel bijlezen Nagelbijten / Gniffelen haha. "Spreek" jullie vrijdag weer denk ik!! Groetjes!! Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:10

Veel plezier in London Iloon!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 08:38

peet: Niet echt het ritje waar je op gehoopt had! Hoe gaat het met het paard?

Debby: Ik moet nog steeds aan het idee wennen, zeker omdat ik dr al lang ken.

ilona: veel plezier in Londen!

Mn ouders worden zo onderhand een beetje gek van me, kom elke keer met nieuwe foto's thuis die ze dan weer moeten zien Knipoog Gelukkig zijn ze bijna net zo enthousiast als ik, mn vader komt vanavond kijken Lachen
Laatste weekjes school, even nog doorzetten en projecten maken en dan vakantie!!!!!! Go jij! Go jij!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 08:49

Xantha is echt heel mooi! Leuk dat het rijden zo goed gaat!

Verder zag ik nog een 'spetterende' fries voorbij komen, geweldig!

Ik kan me voorstellen dat je nog even aan het idee moet wennen, M_A.

PrinsL: veel plezier, maar dat zal je wel niet meer lezen Haha!

Peet, wat een gedoe allemaal.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:25

@ Petra: Jeetje zeg, arm paardje! Gelukkig niets ernstigs eraan overgehouden. Wat een verhaal, kan me voorstellen dat je even geen Holterberg kan zien! Echt een pechdag. Hopen dat je lekker hebt geslapen.

@ Ilona: Have fun daar!!! En wel foto's maken he.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:28

Michelle -> Ja bij mij is ook mijn meisjesdroom uitgekomen.
Wie had dat ooit kunnen denken! Haha!
Ik kom nog steeds 2x per dag bij Grytsje en Cipke om Cipke af te spuiten en ze buiten of binnen te zetten.
Het gaat al heel goed met hem, zijn temperatuur is bijna zoals die hoort te zijn en de wonden genezen heel goed!
Als zijn temperatuur helemaal goed is en het is 's nachts niet te koud dan kunnen hij en Grytsje buiten blijven.
En als de wonden nog ietsje beter worden dan is het nog maar 1x per dag nodig om af te spuiten.
Leuk van die enthousiaste ouders!
Mijn familie heeft echt niets met paarden.
Ze vinden het leuk voor mij maar verklaarden me voor gek toen ik vertelde dat ik een eigen paard ga kopen.
Ik zou niet weten waar ik aan begin en het kost hartstikke veel geld, enz........
Gelukkig staat Frits wel achter mij! Clown

Petra -> Jeutje, het was jullie nou niet echt gegund om een lekkere bosrit te maken, zeg!

Debby -> Ik heb Grytsje 9 mooie maanden verzorgd.

Marielle -> Hahaha! Zag net geloof ik een gekke Djemo voorbij flitsen! Haha!

Ilona -> Ik ben zeker heel blij met alle hulp die Mayke mij kan en wil geven!
Zoals zij met haar paarden omgaat vind ik super!
Veel plezier deze week in Londen!

MORGENOCHTEND WORDT RINTSKE GEKEURD!!!
DUIMEN JULLIE VOOR ONS DAT ALLES GOED IS?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:01

Ik zal voor je duimen Saida!!! Haha!

Jeetje. Ik had dus die Ariat jodphurs gekocht. En ik zei al, ik wil 39 1/2. Die sluiten goed aan enzo. Maar nee hoor, mijn ouders weer helemaal hysterisch en bang dat ik ze te klein kocht. Moest ik dus 40 1/2 kopen. En ik kan ze gewoon uitschoppen. Maar ik kan ze niet meer terug brengen. Moet ik weer jaren wachten totdat ik goede kan kopen..

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:22

mies. wat een super leuke foto Haha!

Foto's van janske komen snel maar moet ook even een goede fotograaf vinden Tong uitsteken

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:23

saida: jjaa zeker gaan we voor je duimen Haha!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:47

@ esss, nooit naar je ouders luisteren..... Haha!

@saida, duim voor je, wanneer komt ze als ze goedgekeurd is?

En super al die foto's...!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:02

iloon, veel plezier in londen wel oppassen hoor als je oversteekt ik heb me er wel eens in vergist hihi

saida, tuurlijk ga ik duimen ik duim al een hele tijd dacht dat het vanmorgen was he hihihi maar alles komt goed en dan kan je paardje lekker mee naar huis

marielle, hihi wat een gek is djemo toch heb hem vanmorgen even stiekum geknuffeld hoor je was er toch niet en hij vondt het helemaal niet erg
Haha! en idd de rit was poedersuiker geen holterberg meer voor mij
voorlopig dan he Clown
met de paardjes gaat het goed paard dat in de trailer gevallen was heeft wel wat dikke benen en en dikke bult op haar heup
tsjillert ach die zei vanmorgen he baas wanneer gaan we weer rond toeren met de wagen wordt je niet zo moe van he !!!!!!alleen er steeds in en uit dat snapte ik niet zo goed hihihi
nee met tsjil gaat het ook goed zag niks aan zijn benen gelukkig
ga straks lekker rijden Haha! dit keer maar in de bak lijkt me beter

en esmee ik kan je die tip ook meegeven niet altijd naar je ouders luisteren,maar kan je ze niet terug brengen dan of heb je geen bon meer

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:24

Saida: Mijn ouders zijn ook echt super, ze steunen me overal in. Ik heb het zeker getroffen thuis! Gelukkig staat frits achter je! Je dochter zal ook wel blij zijn zeker!
Laatste dagen geen ongelukken van chipke meer gehoord, dus ik neem aan dat het beter met hem gaat! Rijd je niet meer met grytske? Het is wel fijn dat je zelf langzaam afstand kan nemen en ze niet ineens weg is oid.
Ik ga zeker duimen, hoe laat is het?
Waar ga je dr eigenlijk stallen, ik neem aan dat je dr meteen meeneemt als de keuring goed is?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:43

Jolynn: Wauw, ik ben gek aan het worden...
Zou toch zweren dat er gisteren hackamore stond in het stukje wat je er bij had geschreven.. Echt heel vreemd, zou ook niet weten hoe ik er zelf op ben gekomen Haha!
Mies: ja, idd nu nog zonder zadel naar buiten! Haha!
Nee, we waren dus naar buiten gegaan ipv die les, is namelijk gewoon mn stalgenootje en we hadden daar meer zin in Haha!
Vandaag gewoon les van mijn vaste instructeur Ja
Echt zo grappig dat Shannon nu van jou is Haha!
Esmee: OO kijk dat scheelt, ik denk al drie keer in de week les Nagelbijten / Gniffelen
Leuk he ouders Haha!
Saida Dankje Haha! IK blijf ook nog steeds verliefd op dat beest, hijs zo lief Lovers
Echt zo leuk dat je ook je droompaard hebt gevonden! Ik duim voor jullie morgen. Helaas moet je dan inderdaad wel afscheid nemen van Grytsje, gelukkig gaat het met Cipke al beter toch?
Peet: Wat een verhaal, pff das wel echt minder leuk dan je had verwacht Wat een pech op 1 dag!
Djemo: Leuke foto's!!
Ilona je leest het niet meer maar veeeel plezier in London!! We doen on best
Mies: Leuk dat je ouders zo enthousiast zijn, das bij mij helaas niet zo

Nou vandaag lekker lessen met Furia, zin in Haha! Daarna nog die pony longeren dus weer genoeg te doen op stal...!

Pfff, heb echt ff geen zin meer in werk Ben bezig met een erg grote campagne en heb t echt ff helemaal gehad!
Was wel grappig, een collega van me zat naast me en trok onbewust een lade van mij open, zie zo'n fles wijn liggen met een briefje van de baas ermee als bedankje voor nog iets van echt een maand terug Tong uitsteken
Dus ik zo huh? En mijn collega's heel schuldbewust oo oops Haha!
Hadden ze tegen me moeten zeggen, maar achja is nog een grappige verrassing achteraf Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:06

Haha ja, ik luisterde er ook niet naar maar ik mocht geen maatje kleiner, wat ik ook zei ghehe.

@ Petra: Jawel, bonnetje heb ik. Maar ik heb ze al gedragen, nouja, ik heb er een rondje op mijn kamer mee gelopen en 1 keer de trap op en af.. Als ze om je voet hebben gezeten mag je ze toch niet meer terugbrengen?

@ Madelief: Succes met de les! Kan me voorstellen dat je af en toe het helemaal zat bent. Maar nog ff doorzetten, en dan neem ik aan dat je er weer van af bent?

Heb zo les, van 6 tot 7 Haha!.