nou hallo allemaal hier een ego berichtje
vandaag buitenrit gehad eentje met heel veel opstakels
kort verhaaltje,
vanmorgen bij tsjillert aangekomen half tien eten gegeven en spullen bij elkaar gepakt
rond half 11 reden we naar stal ,samen met het paard waar tsjillert in het land bij staat,
op de manege aangekomen lekker de paardjes op stal gedaan trailers in orde maken en transport bescherming om gedaan
paardjes inladen en weg celine was mee gefiets en ging ons uitzwaaien lief van haar he
nou de eerste bocht door en de weg op tweede bocht kreeg ik telefoon uit de tweede trailer, he ik rij langzaam want een paard staat erg gek te doen
ok wij gestopt in de berm met een soort strook erbij tweede trailer ook deur open gedaan en kijken ja hoor paard lag op de grond
geprobeerd haar omhoog te krijgen maar lukte niet
klep open gedaan en ze bleek vast te zitten aan de achterstang die lag op haar rug
kregen eerst de stang er niet uit, maar met wat mankracht hadden een man bij ons gelukkig
lukt het wel
paard langs de weg eruit gehaald, nagekenen en op de kogel zaten wat bloedplekjes
verder zag je zo niks
paard langs de weg naar huis gestapt was zo`n 10 min lopen dus viel gelukkig mee niet te ver
thuis aangekomen paardje afgespoten en zalf op de plekjes gedaan
op stal gezet en de trailer na gekeken
de zeikant van het rubber was stuk, het rubber van de klep zat ene schuur in en de middenstang stond goed scheef
dit werd wel gemaakt de andere stukken is voor de verzekering
tja ff binnne wat koffie gedronken en besproken wat we gingen doen
we hebben een ander paard voor haar klaargemaakt en ze ging gewoon weer mee
op wegnaar de holterberg daar aangekomen kaart gekocht en op verzoek van de mensen van het advies centrum de trailer ergens neergezet
bijna opgezadeld komt meneer agent langs
hallo weten jullie dat je hier niet mag staan
pfffffffffffffffffffffff wat nu weer ja dit is een 65+en invalideplek hahahah wij nog nou als je ons optelt kom je mooi aan de 65+
nou ok wij weer de paarden afgezadelt
maar meneer agent weet u ook waar we wel moeten staan dan
nee dan moet ik de boswachter even bellen oke doe maar we hebben nu toch al geen haast meer
nou dat wosten we ook weer willen we weg rijden komt hij weer aan lopen he damens weten jullei wel dat deze bus geen twee paarden mag trekken
ja wel hoor dat mag wel zeiden we nog
nou dan gaan we dat mooi even nakijken papieren graag
hebben we niet bij ons rijbewijs dan he!!!!
oei das niet mooi zegt meneer agent ik zeg nog nou dat wordt een bon let maar op
gaat hij toch een banketstaaf verhaal aan over hoeveel een kar mag trekken ja dat weten we wel
kijk maar op het papier ok dat was goed we mochten door rijden
eenmaal op de goede plek aangekomen valt tsjillert uit de trailer op zijn knietjes hij lette niet op
maar gelukkig niks kapot
willen we de zadel kamer openmaken van de trailer krijgen we die niet open
en ja hoor daar lag het zadel in
he zeiden we we hebben er nog wel een in de auto liggen maar geen pads ofiets dergelijks
een fleece jas kan uitkomst bieden hoor geloof me
nou uitendelijk tegen drie uur zaten we dan op de knol met onze hol
hebben een uurtje gereden over stomme paden
wij weer naar huis vonden deze rit toch niet zo geslaagdt en zeker niet voor herhaaling vatbaar
voor ons zeker de eerste tijd geen holterberg rit
dit even het verhaal de foto`s plaats ik zo wel
heb net een hete douche gepakt en ga zo lekker slapen ben bekaf