[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilaydadg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:50

Hoi! ik ga nu richting nederland! vrijdag ochtend ben ik er ongeveer (ik ga van turkije met de auto naar nederland). Dus dan ga ik meteen naar Kenai haha, ik zal jullie nog melden hoe het is gegaan enzo!

_Lonneke

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:39

Kris p wat fijn! Dat zijn een hoop kadootjes :p!!

Ilaydadg enne.. was hij blij je te zien :)?

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:12

Eergister heb ik trouwens (in een blauw setje :+ ) buiten gereden en toen voor het eerst ook buiten gegalopeerd! We gingen al bokkend en racend over het zand pad.... maar wat was ik trots!
Gister buitengereden met mijn moeder, ik heb toen weer geprobeerd om te galoperen maar dat wilde ze niet. We gaan het nu gewoon samen opbouwen en als dat voort veel beter gaat ga ik misschien een keertje met Lieuwkje in de manege les mee buiten rijden.
Ben benieuwd :') :):)

ilaydadg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:55

ik ben vrijdag avond teruggekomen! En ja hoor Kenai herkende me :D Hij was me telkens kusjes aan het geven en hij was helemaal blij haha, op zo'n moment besef je pas hoeveel je om je paard geeft :o Ik ga nu maar eens slapen, want morgenvroeg weer naar stal! slaaplekker iedereen!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:25

Super lief! <3

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 13:26

Zou ik de eer weer mogen hebben om over 5 bladzijdes deel 2 te openen ?

Heb hem al klaar staan ! Oh my wat gaan we hard ...
Ik heb wel alles gelezen maar moet nog reageren en hier nog even een update geven .

Komt wel , als ik de tijd heb ...
Maar ga vooral door want ik geniet van jullie <3

Even een paar foto's van de afgelopen tijd
Aller eerst , mijn grote vriend :
Pablo <3
Super dankbaar jullie ontmoet te hebben en zo leuk met jullie te hebben .
Afbeelding

En Kimmikhaze :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Let niet op m'n houding hier .. Lijkt heel streng maar was het niet . Max was net even heel stout geweest .... Maargoed , geeft wel leuke foto haha )
Edit: is echt om te janken .... -O-
Maar goed , vond de foto te leuk om niet te delen !

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:34

Zo (even ego post )
Ik ben even niet actief geweest (flinke dip) helaas ook ivm Twikke
Was zonder reden ineens heel bang voor bijna alles. Haar vasthouden, in de stal zijn, want stel dat...

Nu gaat het weer stuk beter
Buiten de rijbak helemaal geen probleem meer met haar en in de rijbak gisteren grote stap gemaakt haar weer los te longeren, en daarna vrijspringen.

Ze wordt nogsteeds gereden door m'n vriendin en gaat ook steeds beter. Hopelijk blijft stijgende lijn. Twikke is al heel braaf, nu moet ik stappen blijven maken.

Ga vanmiddag even alles hier bijlezen en op reageren

@ladykim
Is mij prima maar ik ben hier niet het meest actief...

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:12

Kris p ohh lekker een buitenrit. Top dat het al goed ging. Dat galloperen komt wel :)

Ilaydadg wat lief :) fijn dat hij je herkende, voor niks je druk gemaakt haha

Ladykim wat een leuke foto's! Lijkt me echt super om de hond ook zo mee te kunnen nemen :)!
En van mij mag je hoor haha

Eloya fijn dat het de goede kant op gaat

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:24

@Ladykim Natuurlijk mag jij het volgende topic openen!
En wat een mooie foto's <3 (Wat heb je trouwens een leuke hond!)

@Eloya Wat fijn dat het beter gaat!

Ben net weer met mijn moeder wezen buiten rijden. Nu had ik het zwarte setje aan :+
We zijn ruim ander half uur weg geweest en we zijn ook langs mijn manege gereden! Het was echt super leuk! :j

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:03

Gave foto's famke! Knappe Kim. En echt tof dat we elkaar nu kennen!

Fijn dat het weer beter gaat Eloya, hopelijk gaat het weer berg opwaarts nu.

Pablo heeft een heel stoer nieuw zilver achtig dekje en ik een nieuwe rijbroek! We kunnen er weer tegen aan haha :')

Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:08

Weer zo een mooie foto's van iedereen ! <3

Ik laat komende woensdag voor het eerst echte rij-foto's maken van Siebert tijdens mijn les.
Gisteren zat ik er voor de 10de? keer op , en zijn we voor de 2de keer naar de manege gewandeld en heb ik daar wat gereden , supertrots op mijn beste vriend <3
Afbeelding
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:50

Ik met de Friese merrie die ik sinds kort mag bijrijden.
Afstamming weet ik eerlijk gezegd niet.

Afbeelding

Afbeelding

ilaydadg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:27

Hoi! Ik heb eigenlijk een vraagje. Kenai heeft een zwak achterbeen (Zijn witte voetje), hij zet die voet dan ook minder goed neer dan de andere. Het is wel al een stuk verbeterd! Eigenlijk ligt het niet aan zijn been maar aan zijn kont, in zijn kont mist hij namelijk wel wat spieren. Weten jullie hoe ik dat moet trainen? Ik heb gelezen dat je heel veel overgangen moet maken, en dat klopt ook wel. Maar ook dat je bergjes op en af moet enzoverder. Alleen Kenai trekt dat nog niet :D :D En ik wil hem nou ook niet opzadelen met alleenmaar overgangen. Hebben jullie nog ideetjes? :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:13

@ilaydadg, twikke heeft ook een wat zwakker achterbeen en bij haar helpt vrijspringen en dubbele lijnen longeren erg goed. vooral vrijspringen vind ze geweldig haha

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:25

ilaydadg schreef:
Hoi! Ik heb eigenlijk een vraagje. Kenai heeft een zwak achterbeen (Zijn witte voetje), hij zet die voet dan ook minder goed neer dan de andere. Het is wel al een stuk verbeterd! Eigenlijk ligt het niet aan zijn been maar aan zijn kont, in zijn kont mist hij namelijk wel wat spieren. Weten jullie hoe ik dat moet trainen? Ik heb gelezen dat je heel veel overgangen moet maken, en dat klopt ook wel. Maar ook dat je bergjes op en af moet enzoverder. Alleen Kenai trekt dat nog niet :D :D En ik wil hem nou ook niet opzadelen met alleenmaar overgangen. Hebben jullie nog ideetjes? :)

Achterwaarts laten lopen, minstens 10 tot 20 stappen achter elkaar en dat elke dag. Hoeft niet onder het zadel, ik doe het al bij het van stal halen als opwarmertje.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:40

ilaydadg schreef:

Zeker goed longeren met bijzet op een kleinere volte en goed door laten draven dan moeten ze goed hun achterhand er onder zetten.
Onder het rijden af en toe wat passen achterwaarts en weer actief weg draven. En balkjes draven! :)

Felicia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 02:30

Voor de eerste keer met mijn merrie op pad geweest met de koets! Normaal deed mijn vader dat, aangezien hij met mijn opa mee ging koetsen zei hij tegen mij probeer het nu zelf eens en het is me gelukt!! Ik ben zo trots op mezelf en mijn knappe merrie :D <3

Hier 3 foto's <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:43

haha Kris_P dat is aardig zeg! leuk hé dat buiten galopperen! heb ik laatst ook voor het eerst gedaan.

ahw super lief ilaydadg!

ja hoor famke van mij krijg jij weer de eer +:)+ leuk dat je naar pablo bent geweest! heerlijk lijkt me dat zon buitenrit met je hond <3

eloya fijn dat het nu goed gaat!

wat is pablo toch knap <3 leuk dekje ook!

sowhee liindseyV jullie gaan al hardt zeg!

daphara, ziet dr uit als een leuke merrie!

ilaydadg, bij hanne helpt longeren met een pessoa teugel erg goed!

wat lekker zon rondje mennen in de natuur <3

ik heb vandaag les bij Debby de Graaf om de puntjes op de i te zetten want vrijdag en zaterdag hebben we de regiokampioenschappen (met vrijdag moet je je selecteren voor zaterdag ochtend en dmv zaterdag ochtend moet je je selecteren voor zaterdag middag, zaterdag middag zijn de echte regiokampioenschappen)

ilaydadg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:17

Bedankt iedereen voor de reacties! Ik zal er zeker mee aant werk gaan!

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:52

@jUst_eVa knappe Pablo <3
@lindseyV Wat fijn dat het zo goed gaat.
@daphara Wat leuk!
@felicia99 Heerlijk zeg, en fijn dat het zo goed ging.
@hannelover alvast veel succes, komt helemaal goed +:)+

Ik vind het elke keer zo grappig dat wanneer ik naar buitenloop Lieuwkje naar mij doet hinniken :') <3

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:26

@Ladykim, wat een leuke foto's met je hond erbij :)
@Just_eva, wat blijft pablo toch een machtig mooie fries,
@Lindsey, knappe siebert!
@Daphara, wat een knapperd ook, veel plezier
@Felicia, heel goed!, mooie foto's ook
@Hannelover, heel veel succes!

Twikke is vanavond door iemand anders gereden, vriendin van mijn vriendin en ze deed het super hoorde ik. Ze zijn zelfs een stukje naar buiten geweest! (aan de ene kant vind ik het jammer dat ik de primeur niet heb gehad onder het zadel naar buiten, maar ben ook heel trots op twikke)

morgen ga ik voor het eerst weer eens kijken als ze gereden wordt. eerder wou ik dit niet omdat ik mentaal erg onstabiel was en dan misschien angstig zou worden door acties van twikke. volgens mijn vriendin is Twikke weer zichzelf en kan ik er weer op, ik wil eerst wat meer vertrouwen terug vinden vanaf de grond. rijden komt wel weer. wil absoluut niets gaan overhaasten

Heb de ruiter er even afgeknipt (en wat staat mijn dekje haar toch gaaf haha)
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:05

Sorry dat ik zo afwezig ben.. Heb ik al weleens verteld dat Menno af en toe in de stal moeilijk op kan staan of omvalt? Gisteren weer gebeurd blijkbaar.. Kom aan zie ik dit:

Afbeelding

Hier is het al wel ingesmeerd met uierzalf.
Vandaag tref ik het zo aan :oo:

Afbeelding

Veel vliegen er ook op door vliegendeken heen.. Dus gewassen met betadine en ingesmeerd met honingzalf, daarna vliegenspray er omheen, vliegendeken weer op en daar weer vliegenspray op. Nu vliegloos gelukkig.

Dus ik had tegen de eigenaresse gezegd dat ze Menno maar niet meer op stal moest zetten maar in de wei laten staan 's nachts. Maar dat wilde ze niet want dan gaat hij irritant tegen het hek staan? :? Ja, nou en?! Alles beter dan deze wonden steeds.. Kijk die littekens ook al op de eerste foto.. ;( Heb hem maar pijnstillers gegeven (van de shetlander die hoefbevangen is en zo vreselijk stijf, maar een dierenarts er bij halen ho maar) en zijn vandaag de stal bij de Rijn schoon gaan maken. Morgen verder zodat ze daar zo snel mogelijk heen kunnen en dus 24/7 lekker buiten kunnen staan.
Verder vandaag ook maar niet gereden omdat hij ook wat spieren gekneusd lijkt te hebben. Dus lessen ook even stilzetten.. Pfff.. ;( Vervelende vind ik gewoon dat de eigenaresse er niks aan doet.. :? |o

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:32

Eloya schreef:
@Ladykim, wat een leuke foto's met je hond erbij :)
@Just_eva, wat blijft pablo toch een machtig mooie fries,
@Lindsey, knappe siebert!
@Daphara, wat een knapperd ook, veel plezier
@Felicia, heel goed!, mooie foto's ook
@Hannelover, heel veel succes!

Twikke is vanavond door iemand anders gereden, vriendin van mijn vriendin en ze deed het super hoorde ik. Ze zijn zelfs een stukje naar buiten geweest! (aan de ene kant vind ik het jammer dat ik de primeur niet heb gehad onder het zadel naar buiten, maar ben ook heel trots op twikke)

morgen ga ik voor het eerst weer eens kijken als ze gereden wordt. eerder wou ik dit niet omdat ik mentaal erg onstabiel was en dan misschien angstig zou worden door acties van twikke. volgens mijn vriendin is Twikke weer zichzelf en kan ik er weer op, ik wil eerst wat meer vertrouwen terug vinden vanaf de grond. rijden komt wel weer. wil absoluut niets gaan overhaasten

Heb de ruiter er even afgeknipt (en wat staat mijn dekje haar toch gaaf haha)
[ [url=m/VnoqW5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1MH25E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat lijkt ze groot !
En inderdaad niks overhaasten je voelt zelf wel wanneer het goed is ! :)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:18

Een klein voorsmaakje van de les van Siebert en mij.
Nu voor ergens rond de 10de X onder het zadel.
Natuurlijk nog veel werk aan, maar ik kon niet meer trots zijn dan dat ik nu al ben!
Wanneer ik alle foto's heb open ik wel even een apart topic ! :)
Jammer dat de kwaliteit zo slecht is door hier te uploaden
Afbeelding

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:26

@Eloya Alles op eigen tempo doen, dan komt het helemaal goed!
@Captain Ow dat is balen.. Hoe is het nu?
@LiindseyV Ziet er netjes uit!

Vandaag weer met Lieuwkje buiten gereden, nu ging mijn nicht mee op de fiets.
Nu voor de 2e keer buiten gegalopeerd en wat gingen we hard :') Mevrouw vond het erg leuk!
Ze zit zo hemels _/-\o_ Ben zo trots op der!
We hadden nu ook een best lang stuk gegalopeerd en dat ging heel goed, in het begin een beetje schommelig maar daarna super gecontroleerd en een constant tempo. Dus dat was super!