Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Little_Gift schreef:Iemand die mij meer raad kan geven?
Lumkea maakte hier namelijk de melding dat ze ook naar deze merrie gaan kijken was in
2015 maar dat die toen geen stamboekpapieren had als volle PRE omdat haar moeder niet Apto gekeurd was (en dit blijkt te kloppen bij nazicht op de ANCCE site, ze is pas in 2016 Apto).
Echter, ik heb de merrie wel gekocht als volle stamboek PRE merrie... zal zij nu in de plaats slechts als Cruzado papier hebben?
Ik heb nog geen boekje noch papieren dus kan het ook daar niet op nakijken.
De fokker zei mij namelijk dat deze nog onderweg zijn van Spanje, echter, de merrie zelf is in België geboren in 2015 en heb ik vorige week ook zelf opgehaald bij de fokker hier in België...
Iemand raad aub?
Dank alvast!
_Zsazsa_ schreef:Zo ik heb ook een tijdje niet gereageerd. Ondertussen bevallen van een mooie dochter.
Welkom alle nieuwe! En wat komen er een leuke Pre's voorbij. Waar hebben jullie ze gekocht?
Els doet het goed, nu 4 maanden drachtig! Staat nog lekker 24/7 in het land ergens.
De papieren aanvragen en overschrijven is nog een heel werk en kostbaar! Ik heb Els op mijn naam laten zetten en een fokkersnummer etc aangevraagd. Was ruim 300,-€ kwijt en de papieren zijn maar liefst 4 maanden van huis geweest. Heb nu alles compleet en binnen! Nu moet ze volgend jaar alleen nog Apta gekeurd worden terwijl ze drachtig is.
De hengst doet het ook in de dressuur, inmiddels is ie geloof ik ZZZ startgerechtigd.
@little_gift, ik hoop dat de papieren Indd nog geregeld kunnen worden door de fokker, mocht je met haar willen fokken neem ik aan dat je haar nog terug kunt brengen toch aangezien je een volle pre gekocht dacht te hebben en geen cruzado.
_Zsazsa_ schreef:Ja hoor! Ze is nu alweer 3 weekjes, tijd vliegt met 2 kleintjes! Even de slapeloze nachtjes overleven en dan weer aan de gang.
@Neile, dat denk ik ook dat ze daar leuk mee verdienen!
Weet iemand hoe ze sperma versturen vanuit Spanje en hoe dat werkt? Ik wil volgend jaar eigenlijk dekken met 1 van de Paco Marti hengsten. Las op Facebook dat iemand haar merrie hier in NL met een van hun hengsten hadden laten dekken. Maar kan niet meer vinden wie dat was.
Little_Gift schreef:Dus strikt genomen kán het dat ze wel PRE stamboekpapieren ontvangt én kán het dat ook haar paspoortje/equipass nog onderweg zijn uit Spanje? Ook al is ze ondertussen al 1 jaar en 5 maand?
Dat ze het dan maar aangevraagd hebben toen haar moeder gekeurd was bv?