[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:32

djemo: Groen staat hem goed! Vind alleen bandages nooit zo mooi bij friezen, nu komen die sokken er zo raar onder uit Nagelbijten / Gniffelen Maar het setje is dr wel af mee!

Jasmijn: Hij lijkt met elke foto lichter te worden! Hij heeft het goed naar zn zin zo te zien! Hoe was het rijden gegaan?

Sanne: Is dit een strikvraag Tong uitsteken Foto's komen zo nog!

saida: Vorig jaar ging het gewoon allemaal te snel voor dr, en pierre is wat te hevig voor dr. Ik merk dat ze vertrouwen in mij heeft en zoiets heeft van naja als jij het zegt zou het wel goed zijn...Lachen
Hopelijk wordt ze goedgekeurd en kun je dr snel thuis halen, hebben we nu allebei een mooie zwarte dame!

malin: Dank je! Het moest gewoon even groeien tussen ons, maar ik heb echt het gevoel dat we een team geworden zijn!

yenneke: dank je Lachen Fijn dat de les zo goed ging, en tjsah logisch dat je het niet afslaat om op zo een mooi paard te klimmen Knipoog

ilona: Gewoon rijden, is ook wel is leuk! Alleen kijk je uit met het klimmen naar de rug van het paard! Ik neem een keer in de week les met dr, en tussendoor gewoon 2x zelf rijden en een keer logeren of wandelen ofzo..komt goed met ons!

Nou ga ik even de foto's ed doen. Doe zo verslag!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:17

Jeetje, paar dagen niet geweest en meteen heel wat pagina's bij te lezen!
Even vlug een paar reacties:
Saida, gefeliciteerd met je aanwinst. Dat je maar lang van jouw zwarte parel mag gaan genieten.
Jasmijn, moest even kijken naar je nieuwe naam. Vroeg mij al af wie het wat en toen ik het profiel bekeek zag ik het. Denk dat het inderdaad slim is dat je geen paardennaam hebt gekozen.

Vandaag een leuke drukke dag gehad. Gisteravond werd ik gebeld door de vereniging waar ik lid van ben of ik vandaag wilde schrijven omdat ze te kort schrijvers hadden. Was n.l. een hele grote buitenwedstrijd met zes ringen waarin dressuur werd gestart (B tot en met ZZ Zwaar) en springen. Dus aangegeven dat ik het wel wilde maar totaal geen ervaring had. Was niet erg, zou het uitgelegd krijgen. Dus vanochtend geschreven. Leuk jurylid die mij goed op weg hielp en het was ook best leuk om vaker te doen.
Toen nog even gebleven om te kijken bij het springen en daarna richting stal om uit te mesten. Frío maar vroeger binnengezet. Die was kleddernat en helemaal grijs. Zijn eerste actie was na het buitenzetten ook voorin de wei op het zanderige stuk gaan rollen Clown
Minder leuk nieuws was dat de buurvrouw van Frío met koliek naar Utrecht is gebracht. Hoop dat ze wat voor haar kunnen doen. Zag haar vanochtend wel in de box liggen, maar ze had haar koppie nog omhoog en haar oortjes leken nog vrolijk te staan. En omdat ze meestal al op het land staat en wel meer paarden liggen in hun box (Frío doet dat ook vaak als ie alleen is aan de vlekken op zijn buik te zien) had ik er geen bijzondere aandacht aan besteed.
Dus heel hard duimen voor Bo en haar eigenaren!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:53

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:26

God... wat ik nu toch weer meemaak Huilen van het lachen

Jullie weten allemaal waarschijnlijk wel dat Dizo een lichtelijke angst heeft voor de douche.
En jullie kennen ook allemaal onze gerbils wel Ja Zo niet, we hebben dus 2 gerbils Tong uitsteken.
De laatste tijd zijn die beestjes echt ontsnappingskampioen. Eigelijk altijd als je boven komt zitten ze op de tafel of onder de tafel. Ze hebben namelijk in het deksel (van plastic) gaten geknaagd, en dat proberen we zo goed mogelijk af te dekken met wat dan ook, maar elke keer komen ze er door heen.

Maar goed, ik ga nu net dus met Dizo naar boven, en wat doet ie? Hij gaat naar de badkamer Verward, dus ik denk eerst, goh misschien ruikt ie nog wat van het douchen (had net gedoucht). Dus ik loop naar de computerkamer waar die gerbils staan, zie ik de eerste al op de tafel lopen. Die gevangen, en terug gezet, en Dizo loopt nog steeds te drentelen bij de douche.
En toen dacht ik: ohoh..... niet in de badkamer he!! Maar jawel hoor, heel fijn achter de wasmachine zit mijn gerbilletje Nagelbijten / Gniffelen. Hij was wel redelijk bang en in de war dus kreeg hem gelukkig vrij snel te pakken.
Maar echt te komisch weer, en Dizo heeft dus duidelijk een goede neus.
Nu ben ik naar de schuur gegaan en heb en stevige plank gepakt en die doet nu dienst als deksel Lachen.

Michelle, ja komt omdat ie eindelijk eens gepoetst word he Vork hij laat nog steeds zijn wintervacht los, en je ziet nu dat zn koppie veel donkerder is dan zn lichaam vind ik Lachen. Jeeah Shannon foto's, ga gelijk kijken!

Branka, haha ja opeens een andere naam & nu ook een andere ava, das wel lastig idd Knipoog.
Oh gosh, wat vervelend van Frio zn buurvrouw! Is het dat paard dat mee verhuist was?
Sterkte ermee!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:36

hahaaha maar goed dat dizo een goede hondeneus bezit he

yes celine is tweede geworden met haar wedstrijden en dat nog wel met de nasleep van een uit de kom vinger,ja die had ze woensdag even uit de kom gehad op de (school)gym natuurlijk wou ze naar de wedstrijden toe was een soort 5-kamp wil zeggen tegen 5 andere groepen
met inturnen viel ze daardoor toen ze naar de hooge legger van de brug moest springen,omdat ze dus geen goede grip had
met veel pijn toch weer verder wij hadden al zoiets he stop maar .........maar nee celine ging weer door en liet een super wedstrijd zien en werdt tweede Haha! Duivel
zo me spullen liggen al klaar voor morgen we gaan tegen een uur of 11\11.30 weg om een buitenrit te maken eerst even een 30 a 40 min rijden en dan lekker door de mooie bossen van de holterberg
Tong uitsteken

saida goede keus om je paardje maandag te keuren mss heb haar dan s`avonds al bij je staan hihihi

he hoe zit het nou met de meetingwie kan er meer over vertellen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:39

Mies: Ik heb amanda ook gereden, en had geen zin meer om nog eens op die grote te stappen Bloos Heb hem lekker aan de longe gegooid Knipoog . Ik ga meteen ff je topic bekijken! Pling

Brankaz: Wat leuk een keer schrijven! Lijkt me een leerzame ervaring.. Ja En leuk om al die opgedofte combinaties te zien Knipoog . Wel minder nieuws van je buurpaard.... Ach gut Hopen dat het goed komt..

Jasmijn: Omg Huilen van het lachen Dizo + Gerbils... ag ag Haha! . Hij heeft wel een goede neus dan idd!! Mijn hond zou er zo voorbij lopen geloof ik Nagelbijten / Gniffelen haha.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:40

Gefeliciteerd met Celine Haha!
Veel plezier morgen! Ja fijn dat ik Dizo heb haha, anders had ik er nooit op gekomen dat dat beest in de badkamer zat Tong uitsteken.

Pff.. zaterdagavond en mn vriend is weg (nachtdienst) en ik heb niks te doen... erg leuk not..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:45

lekker dvd kijken Knipoog of gerbils vangen Knipoog
Toch handig zo een speurhond!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:46

ja hahahaha ga je beesten vangen

of blijf hier gewoon plakken ook gaaf hoor en dan is de tijd zo om
Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:50

Ja moet maar even in mn dvd collectie kijken, maar ik heb ze bijna allemaal al meerder malen gezien.
Haha das een goede gerbils los laten en Dizo laten speuren Pling

Peet, ja maar tis wel rustig hier Lachen

Ilona, ik ben toch wel heel nieuwsgierig naar je Jackie hoor, die moet zeker een keer met Dizo meeten haha!

Ohja, michelle, ik ga morgen naar die paarden toe, was niet vandaag. Vandaag heb ik gewerkt Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:55

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:05

Barroco schreef:
Branka, haha ja opeens een andere naam & nu ook een andere ava, das wel lastig idd Knipoog.
Oh gosh, wat vervelend van Frio zn buurvrouw! Is het dat paard dat mee verhuist was?
Sterkte ermee!

Nee, Ramona staat een paar stallen verder dan Frío. Dit paardje stond er al. Mankeerde nooit wat en nu dus met spoed naar Utrecht.. Huilen

Prinslover schreef:
Brankaz: Wat leuk een keer schrijven! Lijkt me een leerzame ervaring.. Ja En leuk om al die opgedofte combinaties te zien Knipoog . Wel minder nieuws van je buurpaard.... Ach gut Hopen dat het goed komt..

Ervaring was zeker leerzaam. En opgedoft... tja, dat hoort erbij. Frío was de keren dat ik startte ook helemaal wit en van voor tot achter in de vlecht. Leverde standaard een 8 voor de verzorging op Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:31

Jeah mensen het was heel leuk bij de paardjes en t rijden ging ook prima!
Zijn erg leuke beestjes, ox die is wat gevoeliger (draver) en danny is wat grover en groter en wat lomper, maar ook heel leuk om te rijden (1.65).
Was echt leuk, morgen ga ik weer!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:28

Even een snel berichtje van mij:
Vanochtend dankzij het lekkere weer toch nog even een buitenritje gemaakt, samen met mijn nh-stalgenote en ik dacht goh ik wil dat leren emiel voest bitje wel eens uitproberen dus dat heb ik gedaan! Was echt fijn en Furia was braaf vertel er vanmiddag meer over, maar hier even alvast 2 fotootjes die ik wilde laten zien Haha!

1. ff aan het kauwen, met het rijden hield hij super netjes zijn mond dicht Haha!
Afbeelding

2.
Afbeelding

Stoer he Cool Ook gewoon mee gecrosst hij was erg braaf Pling

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:36

Madelief wat apart dat bit zo..met alleen de teugels!
Fijn toch dat je ook zo lekker kan rijden? Veel plezier der nog mee!

Gister was ik uitgeweest, in Apeldoorn natuurlijk Tong uitsteken
en toen kwam een man, hij was zo knap! en hij zong zo mooi...
en hij heet; Addie Timmermans, ik denk dat ie nog niet zo heel bekend is, maar ik sta wel met hem op de foto Haha!
Hahah! Ik blij Haha! Vork

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:58

madelief: ziet er wel cool uit Tong uitsteken
stoer dat je er ook mee kan crossen Knipoog

jasmijn: wat een knapperd toch Tong uitsteken
vind die 1 na laatste echt een superr leuke foto samen met zijn vriendje ( toch Bloos ) buik aan buik rennen echt lief Haha!

mies: heb gereageerd in je topic. ziet er goed uit en wat is je paardje toch mooi Haha!

ik heb gisteren nog met janske gereden en bij zoo blij Haha! het gaat steeds beter krijg van veel mensen ook complimenten Haha! ze had gisteren ook haar nieuwe setje aan Haha! eurstar sahne ik hoop dat ik snel foto's heb dan laat ik ze zien Haha! ( als jullie willen Bloos )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:00

Madelief, grappig zeg dat hij het zo goed deed!
Jasmijn, haha, beestjes vangen,mocht ik ook toen ik vanmorgen thuis kwam. Ff op stap geweest en iets te laat gemaakt (werd al licht.. Hmm. haha) en toen stond Brammetje aan de andere kant van de lijn, was ontsnapt..
Saida, haha, oke dan, goed van je Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:00

Nog steeds niet aangesloten bij Internet! Boos! Kan dus nog steeds niet bij reageren..

Heb me ff een tijdje gedeist gehouden, want al die ego berichtjes werden anders te veel. Maargoed, na een tijdje niets meer van me gehoort te hebben, kom er weer een berichtje.

Iedereen is gek op Vuurtje. Sommige kwamen speciaal naar de manege om mij te zien lessen. Ik had gister namelijk voor het eerst les. In een wedstrijdgroep met allemaal ruiters die M/Z rijden, en David (manegeeigenaar) deed mij er ff bij. Nou, reken maar dat ik en Vuur afgepeigert waren na die les. Zweet droop over me neus, en Vuur was ook helemaal nat. Maargoed.. Krijg dus 3 keer per week les van David. Gisteren de eerste keer zoals ik al zei, en wat een les! David zei dat Vuurtje letterlijk geblust moest worden, want wat is die wild. Ik wist dat hij zo kon doen, maar ik dacht dat het wel mee viel. Mooi niet dus. Het eerste half uur alleen maar omhoog gekomen gesteigert gebokt van elk geluidje weggerent en weer proberen omhoog te komen. Vuurtje was dus heel vurig. Maar met wat tips van David ging dat na een half uur beter. Ik wilde weten of ik verder met hem kon komen, en hij vond hem wel pit hebben en zei dat ik er ver mee kon komen als we goed oeffende. Ik moet hem voorwaarts rijden, omdat hij heel opgekropt rijd nu, typisch Andalusisch. En dat is leuk om te horen van hem, omdat hij zelf heel hoog dressuur heeft gereden of nog rijd. De jury herkent soms mensen die van hem komen en zeggen dan, jij bent er zeker eentje van Verplak (zijn achternaam). Dus dan ben je wel ff trots. Voor de rest ging het uiteindelijk goed in de les, we hebben veel geleerd, en morgen weer les.

Heb ook leren chaps en jodphurs. Ook blij mee. Voor de rest gaat het dus goed met Vuur. Vandaag kort buiten gereden, lekker gestapt en genoten van 't zonnetje wat af en toe doorkwam. En hij moet nog ff wachten voordat hij weer het weiland in kan, maar dat duurd niet zo lang meer.

(bah, ik knoei nu melk over me broek)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:41

IK HEB WEER OP XANTHA GESTAPT!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Mijn vriendin had haar gereden (voor het eerst met de kaptoom) en toen heb ik haar uitgestapt.
Ik zit de hele middag al met een grijns van oor tot oor, van de week ga ik haar weer rijden!
Het viel me ook reuze mee dat ik weer zo opstapte, moet eerlijk zeggen dat de drempel best hoog was geworden door die val.

Ik heb ook nog een paar mooie foto's.
Xantha voor het eerst gereden met kaptoom
O ja ik moest er even bij vermelden dat in de uitgestrekte draf ze bijna niet uit te zitten was Knipoog

Das wel even wennen met zo'n ding op je neus
Afbeelding

Verzameling Knipoog
Xantha is hier nog wat jong voor maar ze biedt het zelf aan en Elise gaat hier dan op in, dan krijg je dit.
Bijna piaffe
Afbeelding

Nog een
Afbeelding

Enne ze zeggen wel eens dat barokjes niet kunnen strekken Verward
Afbeelding

vind het best wel meevallen
Afbeelding

SORRY EVEN EGO BERICHTJE!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:01

Jasmijn: Leuk hoor! Ga je ze vast rijden?

madelief: het ziet er appart uit, gewoon een stukje leer eigenlijk! Maarja als het goed ging is het makkelijk...voor het paard ook wel lekker volgens mij

shirley: Nog nooit van gehoord Knipoog Show de foto!

fanny: Tuurlijk willen we de foto's zien! Leuk als het beter gaat, maar dan ook door andere opgemerkt wordt! Rij je nog wedstrijden?

Debby: Xantha is echt prachtig!!!! Ging het rijden goed met je arm? Nou lekker weer aan de slag!

Vandaag is de perfecte foto gemaakt (oke, ik moet nodig mn haar is kammen, maar ben dr ontzettend blij mee!)
Zie hier mijn nieuwe paard, met nieuwe hoofdstel!
Lovers
Afbeelding

zeg het maar als ik ga vervelen, maar ik ben zo in de wolken!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:06

Ik heb alleen maar gestapt hoor, maar mijn arm ging prima.
Van de week maar weer eens echt rijden!! Go jij! Go jij!

Mooie foto van jullie, mooi hoofstel ook, ik houd wel van wit onderlegt bij zo'n donker paard! Haha!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:10

mooi besie hoor!! Knipoog'

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:15

Mies: we gingen toch maar lekker buiten rijden ipv in de bak aan de slag Haha!
Maar we zouden grondwerk gaan doen, ben ook niet van plan nh te rijden wat dat betreft ben ik toch wel een dressuurruiter Tong uitsteken
En pessoa al uitgeprobeerd? Mooooie foto, hoofdstel staat goed!
regine: leuk weer wat van je te horen, wat leuk zeg dat je vriend een Fries hefet gekocht Ja
Saida: ik denk dat een klinische keuring inderdaad wel volstaat, maar als die foto's er toch nog zijn zou ik daar tegelijk even met je dierenarts naar kijken Ja
Shirley__ Ik heb zo'n standaard HH cap, denk dat die tegenwoordig het meest verkocht worden, maar o my wat zit dat ding verrot
Ik was altijd een voorstander van caps maar nu draag ik het alleen nog maar bij wedstrijd, zou wel een nieuwe willen maar dan heb ik weer het risico dat als je er mee rijdt dat het niet lekker zit en die dingen zijn duur!
Hahaha en nog wat lopen sjansen met die zanger? Knipoog
Peet: Lekker buitengereden vandaag?
djemo: Haha, het lijkt wel reflecterend op de foto's zo op die knappe zwarte van je Haha!
Wat betreft de bandages, dat effect van verband om je enkel of pols creer je eigenlijk alleen als je het vaak doet, omdat ze dan gewend zijn aan de steun die een bandage biedt.
Als je het gewoon af en toe voor de leuk doet kan het geen kwaad want dan loopt het paard vaker zonder.
zusje: echt leuke foto's je ziet echt dat ie al lekkerder in zijn vel zit, lijkt ook al te groeien!
Oja, van tractors/aanhangers kijkt fuur idd niet op of om, juist van de onhoorbare dingen
Gekke dizo en gerbils Tong uitsteken
Sanne: Was het voetballen een beetje te doen?
Yenneke: haha, xtreempje vindt het dus allemaal wel leuk Haha!
Ilona:< Zo das wel balen dat die ene precies kreupel is..
Dik 1.75m, das idd hoooog Haha!
Branka: Schrijven is idd leuk Ja Nog bekenden voorbij zien komen?
Hopen dat de buurvrouw van Frio er weer boven op komt!
Flamon: Fijn dat het beter gaat! foto's zijn hier altijd welkom Haha!
Esmee: haha, echt grappig dat je Fuego ook zo noemt, zo noem ik Furia dus ook altijd Tong uitsteken
3 keer per week les, zo lieve ouders heb je Knipoog
Jolynn: wauw ziet er zeker goed uit!
Ben alleen zelf echt geen fan van een hackamore Bloos Maar zolang die in goede handen is kan het geen kwaad..

Vind het nog steeds zo stoer dat ik met dat bitje heb gereden Haha!
Vind dat ook zeker ideaal voor buiten, heb er al 1tje laten bestellen!
En trots op Furia dat hij er zo braaf mee was, wel echt lekker voorwaarts maar braaf!
We waren aan het galopperen en de tinker schrok waardoor furia in de kant vloog, begon een beetje te schreeuwen want vind zo'n greppel enge ivb brekende benen Knipoog
Dus ik schreeuwend er langs scheuren ondertussen hadden we allebei de slappe lach Tong uitsteken
Was echt een grappig ritje Haha!
Daarna nog de pony gelongeerd die ik deze week doe..
Morgen weer les!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:18

Debby super !! Lekker hoor weer op je eigen paardje zitten. Haha die eerste foto Haha!
Elke keer denk ik weer wat heb jij toch een heerlijke merrie!

Esmee, fijn hoor dat je in zon groep heb gereden, zo'n niveau trekt je meestal mee. Klinkt wel heel pittig wat Fue allemaal deed.

Michelle, ja, 2x in de week. Morgen ga ik weer, heb er zin in. Dan nog samen heen Lachen.
Wat een mooie foto van jullie 2tjes!! Meer zulke foto's laten maken joh! Je moet een keer
zo'n proffesionel shoot doen.

Fanny, wanneer komen de foto's? Schijnheilig

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:29

@Madelief,Het is geen hackamore maar een portugees kaptoom
De neusriem is heel flexibel, en werkt dus heel anders in. Knipoog

@Barroco, jouw foto's van Billy waren ook weer Vork