[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:50

xIndyraah schreef:
XxKayleigh; wat een knappert! En mooie foto's van jullie, zeker om in te kaderen :)

Felicia99; leuk dat je fries zo kan springen!

chriske; die western outfit blijft zo cool hé <3

Tot nu toe al 5 of 6x op mijn jongste gereden! Stap voor stap komt alles dik in de sacoche :D
Vandaag voor het eerst zonder longe gestapt en gedraafd! Super flink was ze! <3
Vorige keer met m'n lesgeefster aan longe al een galopje gedaan, deed ze ook super!

Hier enkele foto's van vandaag :D
Ben stiekem toch wel enorm trots ^^

[ [url=m/ox96dv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fxwnPr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pHfI7k.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wtS06c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YD199t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat super! Dat dekje is zoo leuk :)

_Lonneke schreef:
Ik heb vanavond les gehad. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ze is nu ong een half jaartje onder het zadel dus ze moet nog heel veel leren. En ik moet ook aan mijn houding werken!
Ze was behoorlijk suffig vandaag. Dus dan moet ik opletten dat ik niet te veel ga drijven.

Galop linksom is haar moeilijke kant. Ze zit in het filmpje dus ook verkeerd.

Op deze dingen na ben ik toch best tevreden als ik naar de filmpjes kijk. :)

Maar ben heel benieuwd wat jullie er van vinden
En of jullie wat kunnen makeh van het lekker limburgse gepraat van mijn instructrice haha

https://youtu.be/UQQPYWJfirY
https://youtu.be/RThdKjP-24Q

Zal ze zo eens gaan kijken :)

ilaydadg schreef:
Hee, eigenlijk zit ik wel met iets. Als ik terugkom denken jullie dan dat kenai mij 'vergeten' is? Ik weet eigenlijk niet waarom ik er zo mee zit maar het is gewoon een vraagje haha. Hij was wel altijd heel blij om mij te zien maar toch zit het me een beetje dwars :(

Ik denk juist dat hij heel blij zal zijn! Ik dacht ook dat Floor een soort van boos zou zijn omdat ik ineens niet meer kwam haha zullen dierenliefhebbers altijd wel een beetje denken :P

chriske

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:06

Vandaag na 2x op correctinal Floor weer op snaffle gepakt en wauw wat liep ze lekker, merk wel dat ze meer gaat hangen op dit bit maar verder was ze zo gefocusd en relaxt! Morgen eindelijk weer op buitenrit, zal ons beide goed doen :D ook kwam mijn oma en oom langs samen met mijn mama, ze was zo lief ondanks dat ze der best een beetje spannend vonden(mijn oma en oom dan hé haha)! Wel knuffies bij ze halen maar toch heel gefocusd op waar ik heen ging, wat is het toch een dotje <3
Afbeelding
Afbeelding

ilaydadg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:16

Fijn om te horen! :) Ik heb eigenlijk meer zin om naar huis te gaan, dan dat ik hier
blijf zitten. Maar ik mis mn paardje gewoon :o

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:21

Haha ken ik, heb ik al na 1 week :) alleen maar fijner als je dan eindelijk je paardjes weer ziet!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:10

Lonneke_ , misschien helpt het wat als je je beugel riemen onder het zadel doet? En je moet gewoon 1 of 2 keer drijven reageert ze niet gewoon meteen een tik. Op gegeven moment zijn ze dan wel door dat luie heen en dan gaan ze steeds beter reageren. En zodra jij je benen wat stiller krijgt kun je misschien eens een keer met sporen proberen?

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:07

Chriske wat fijn dat ze het zo goed op pakt. En veel plezier met de buitenrit! Leuk dat je fam kwam kijken :) altijd gezellig vind ik

Just eva ik heb mijn beugelriemen al onder het zadel. Bij mijn kwpner had ik dat been probleem nooit maar die was ook erg voorwaarts. Merci was ook heel voorwaarts toen ik haar kocht maar sinds ze veel buitenkomt is ze erggggg rustig geworden.
Maar ik moet inderdaad echt mn benen weer stiller gaan houden. De gene die haar zadelmak heeft gemaakt reed altijd met sporen dus ik denk dat ze ook nog wat moet leren dat ze ook op hulpen zonder spoor moet reageren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:23

Ingereden met sporen? :') wat is daar de logica van?

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:51

Ja zou mijn keus ook niet zijn maargoed. Dat was nou eenmaal zo gedaan

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:36

Super mooie foto's komen er weer voorbij! Welkom Xxkayleigh!
Fijn dat het met het inrijden bij iedereen goed gaat! :):)

Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:38

Menno wil ook een ijsje! Haha geweldige foto :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:44

Nee hij lustte hem helemaal niet. :') heeft wel het hoorntje op maar vond hij eigenlijk heel vies hahaha.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:06

Haha en toch opgegeten :P ?

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:29

@ _Lonneke en de rest natuurlijk :P

Hier wat foto's onder het zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:26

Echt allemaal weer super mooie foto's, ik kan het alleen niet meer bijhouden met reageren :')

Ik had eergister even met Lieuwkje in de rijbak van de buren gespeelt, vond ze super leuk! Alleen er stonden een paar pony's en een paard langs, dus ze moest zich weer even uitsloven hoor :+ <3
Afbeelding
(het zijn trouwens 2 verschillende foto's, ze heeft net haar benen iets anders, en ik wist niet welke ik het mooist vond. Dus ja dan maar allebei..)
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:00

Fijne plaatjes Xxkayleigh!
Wat een uitslovert die Lieuwkje! :D

Net voor de 2e x les gehad met rechtrichten. Ging echt heel fijn! *\o/*

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:12

Leuke foto's XxKayleigh :)

Kijk der gaan! Leuke foto's Kris_P

Wat leuk Captian, lijkt me ook erg leuk om een keer les in te krijgen!

Floor vandaag aan de kaptoom gelongeerd, nu lekker 2 daagjes vrij heeft ze wel verdiend :)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:45

XxKayleigh schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

wauw <3

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:32

xIndyraah schreef:
XxKayleigh; wat een knappert! En mooie foto's van jullie, zeker om in te kaderen :)

Felicia99; leuk dat je fries zo kan springen!

chriske; die western outfit blijft zo cool hé <3

Tot nu toe al 5 of 6x op mijn jongste gereden! Stap voor stap komt alles dik in de sacoche :D
Vandaag voor het eerst zonder longe gestapt en gedraafd! Super flink was ze! <3
Vorige keer met m'n lesgeefster aan longe al een galopje gedaan, deed ze ook super!

Hier enkele foto's van vandaag :D
Ben stiekem toch wel enorm trots ^^

[ [url=m/ox96dv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fxwnPr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pHfI7k.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wtS06c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YD199t.jpg]Afbeelding[/url] ]

snap dat je trots bent, is een heerlijk gevoel!

_Lonneke schreef:
Ik heb vanavond les gehad. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ze is nu ong een half jaartje onder het zadel dus ze moet nog heel veel leren. En ik moet ook aan mijn houding werken!
Ze was behoorlijk suffig vandaag. Dus dan moet ik opletten dat ik niet te veel ga drijven.

Galop linksom is haar moeilijke kant. Ze zit in het filmpje dus ook verkeerd.

Op deze dingen na ben ik toch best tevreden als ik naar de filmpjes kijk. :)

Maar ben heel benieuwd wat jullie er van vinden
En of jullie wat kunnen makeh van het lekker limburgse gepraat van mijn instructrice haha

https://youtu.be/UQQPYWJfirY
https://youtu.be/RThdKjP-24Q

ik vind het er al goed ui zien zeker voor een half jaar onder het zadel +:)+

ilaydadg schreef:
Hee, eigenlijk zit ik wel met iets. Als ik terugkom denken jullie dan dat kenai mij 'vergeten' is? Ik weet eigenlijk niet waarom ik er zo mee zit maar het is gewoon een vraagje haha. Hij was wel altijd heel blij om mij te zien maar toch zit het me een beetje dwars :(
nee hoor die vergeet jou niet! ik ga zelfs naar een manege echt 1x in de 3 maanden ofzo om te kijken naar een vriendin en mn lieveling herkent me nog steeds (in de trant van happen en bijten naar andere mensen en tegen mij gewoon een schat zijn) dus jij zal weer blij begroet worden door kenai hoor :j

chriske schreef:
Vandaag na 2x op correctinal Floor weer op snaffle gepakt en wauw wat liep ze lekker, merk wel dat ze meer gaat hangen op dit bit maar verder was ze zo gefocusd en relaxt! Morgen eindelijk weer op buitenrit, zal ons beide goed doen :D ook kwam mijn oma en oom langs samen met mijn mama, ze was zo lief ondanks dat ze der best een beetje spannend vonden(mijn oma en oom dan hé haha)! Wel knuffies bij ze halen maar toch heel gefocusd op waar ik heen ging, wat is het toch een dotje <3
[ [url=m/sDx60O.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z0riPn.jpg]Afbeelding[/url] ]

fijn! buitenritten doen ons ruiters en paarden altijd wel goed <3 altijd leuk als je familie komt kijken!

Captain schreef:
Super mooie foto's komen er weer voorbij! Welkom Xxkayleigh!
Fijn dat het met het inrijden bij iedereen goed gaat! :):)

[ [url=m/s7fQjU.jpg]Afbeelding[/url] ]

haha had de foto al op fb voorbij zien komen :')

XxKayleigh schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

mooi <3

Kris_P schreef:
Echt allemaal weer super mooie foto's, ik kan het alleen niet meer bijhouden met reageren :')

Ik had eergister even met Lieuwkje in de rijbak van de buren gespeelt, vond ze super leuk! Alleen er stonden een paar pony's en een paard langs, dus ze moest zich weer even uitsloven hoor :+ <3
[ [url=m/1XoUzR.png]Afbeelding[/url] ]
(het zijn trouwens 2 verschillende foto's, ze heeft net haar benen iets anders, en ik wist niet welke ik het mooist vond. Dus ja dan maar allebei..)
[ [url=m/KUnvAg.png]Afbeelding[/url] ]

haha net een hengst :') :')

Captain schreef:
Fijne plaatjes Xxkayleigh!
Wat een uitslovert die Lieuwkje! :D

Net voor de 2e x les gehad met rechtrichten. Ging echt heel fijn! *\o/*

fijn dat het goed ging!

chriske schreef:
Leuke foto's XxKayleigh :)

Kijk der gaan! Leuke foto's Kris_P

Wat leuk Captian, lijkt me ook erg leuk om een keer les in te krijgen!

Floor vandaag aan de kaptoom gelongeerd, nu lekker 2 daagjes vrij heeft ze wel verdiend :)

lekker toch!

gisteren is de zadelmaker bij ons geweest we hadden al wel een nieuw zadel gekocht zodat de zadelmaker die passend kon maken. hij heeft mn oude zadel beoordeeld en mn 'nieuwe' en ze lagen kortom allebei slecht, te wijd en ze knelde aan de bovenkant :( (wat wss ook de oorzaak was van de arme bespiering)gelukkig hadden we een stalafspraak dus had onze staleigenaresse gevraagd of hij wat tweedehandsjes mee kon nemen voor een fries. ik heb er twee gepast en 1 daarvan lag perfect en raad eens het was een fryso :') ik dacht o dat kost vast veel dus is dat geen optie maar het was een profile van maar 3 jaar oud voor 950 euro en hij wilde mn oude 'nieuwe' zadel inruilen voor wat we ervoor gegeven hadden *\o/* en mn moeder had ook nog btw korting door haar bedrijf <<) dus uiteindelijk echt voor een prikkie gekocht *\%/* daarna natuurlijk gelijk uitgeprobeerd en hij zit zo hemels <3 en ik merk ook dat hij veel stiller ligt tijdens het opstappen *\o/* kortom: ik heb een super mooi en goed liggend nieuwe zadel en laat die spiertjes maar komen *\%/* *\%/* *\%/*
ss uit een filmpje <3
Afbeelding
en het zadel (foto van het internet) https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 3805558754

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:58

Captain haha leuke foto!

Haha kris p wat een uitslover!

Hannelover of fijn dat je nu een goed passend zadel hebt. Ziet er mooi uit. Ze loopt lekker op die foto :)

Xxkayleigh moooi hoor :)! Ziet er goed uit!!

Merci heeft gister ijzers voor gekregen. Ze vond de rook en het gesis van het branden behoorlijk eng maar voor de rest was ze voorbeeldig :)!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:13

Wat super Hannelover, dat dekje is ook echt zo leuk haha :P heel veel plezier met je nieuwe zadel!

Heeft ze al eerder ijzers gehad, zal wel even raar zijn geweest hihi :)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:26

dankje @_lonneke :D
haha snap wel dat ze dat alles eng vond is ook aardig spannend

haha dankje @chriske :D

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:53

Chriske ze heeft al een paar keer eerder ijzers gehad. Toen ze naar de keuring is geweest en toen ik haar kocht had ze ook ijzers onder. Maar de smid dacht dat ze waarschijnlijk toen koud beslagen is. Want het eronder hameren maakte haar niks.
Ik had ze liever blootvoets gehouden maar iedere keer als we de weg op gaan komen de brokkels er af

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:23

@hannelover wat fijn dat dit zadel wel goed is!

Ja hoor mensen de rode peesjes zijn binnen :):)
Ik hoop wel dat ze passen... Alleen nog een rode polo en dan is het compleet! Maar ik heb voor nu ook een rood shirt dus die kan ik ook aan doen, maar een polo is wel leuker :+
Ik zal binnenkort even een foto maken!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:28

Zeker fijn! :D

Wel een foto dalijk van je hele set hé <<)

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:32

Net was de vorige eigenaresse van lieuwkje op bezoek geweest. Het was super gezellig en ze is nog steeds heel blij dat ze bij ons terecht is gekomen!
Ze had van te voren op app gezegd: Ik heb nog iets voor je.
Had ze dus: 5 dekjes (zwart, wit, donkerblauw, donkergroen, beige), 2 paar peesjes (donkerblauw, zwart), een halster met een rood halster touw(!), een roze shetlander halster :') en een dekensingel.
Dat had ik niet verwacht.... Maar wel echt super lief! :j
Dus ik hoef geen nieuwe dekjes meer :')

En Lieuwkje is de 28e van augustus alweer een half jaar bij ons *\o/*