Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Reeltje_5

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:20

Ook ik ben benieuwd naar een fototje :D

Zo deze maand toch echt begonnen met sparen hoor hihi! Zal in het begin nog niet zo hard gaan gezien we ook onze spaarrekening willen aanvullen en mijn vriend ook voor zijn motor spaart. Maar zodra die 2 voldaan zijn zal het sneller gaan haha.
Nog een lange weg te gaan maar het begin is gemaakt :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:24

MissDD spannend dat zal wel even wennen zijn voor hem.
Zaterdag is al snel je hebt vast slapeloze nachten hihi.
Hopelijk schiet je ook een paar plaatjes zaterdag!

Super Aurelia dat je bent gaan sparen deze maand.
Voor een paardje neem ik aan, sorry ik kom zo weer binnenvallen dus heb een heleboel gemist hier.
Leuk je vriend op een motor en jij te paard.

Hier lekker mijn Iruutje aan het trainen met longeren ze heeft er lol in.
Binnenkort zadel erop en gaan, heb er zin in en mevrouw ook.
Ze doet het super aan de longe.
Kijken of ik van de week even iemand vind die een fotootje maakt.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:46

MissDD hoe is het gegaan met de komst van Etreros?
Hopelijk voelt hij zich snel thuis bij jullie en de kudde!

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:18

Het ging als een droom vandaag! Toen de trailer voorreed, vond ik het denk ik spannender dan Etreros.

We hebben hem in de bak gedaan naast de kudde en tuurlijk was ie nieuwsgierig, maar totaal niet nerveus. We hebben hem daar even lekker laten acclimatiseren, hem wat drinken aangeboden (daar vond ie overigens wel wat van :D ) beetje hooi gedaan en klaar.

Er werd wel druk gecommuniceerd tussen de kudde en hem, wat hinnikjes, snuiven en wild orenspel :)
Hij deed ook nog ff zijn gebruikelijke dolle kwartier door de bak en ik heb even zijn halster gewisseld.

Daarna gingen ze op stal en ja hij staat schuin tegenover 3 varkentjes dus dat was wel ff blazen door die grote neusgaten van hem. Echter waren het eten en zijn buurtjes veeeeel belangrijker, dus het was in een mum van tijd klaar, de topper.

Ik zit nog wel ff met zijn manen in de maag... Hij ziet er momenteel uit als een geplukte kip :(
Knip ik ze helemaal af, of gewoon wachten tot de plukjes er bij gegroeid zijn en dan alles gelijk maken? Ik weet het ff niet.
Hij had zulke mooie lange manen... |( (al zijn ze hier niet helemaal goed te zien)
Afbeelding
Eerst heeft zijn vorige weidegenootje de helft eraf gevreten, daarna is ie zelf doorgegaan met schuren... :x
Ik denk niet dat het eczeem is, zijn staart is helemaal gaaf en hij leek vandaag zonder zijn jas ook geen jeuk te hebben.
Ik gok op verveling omdat ie even alleen heeft moeten staan.

Fotootjes van vandaag.
De kudde heeft belangstelling, maar hij vond een sprietje hooi.... :D
Afbeelding

Even emmertje water, leuk hoe hij contact met je wil blijven maken.
Afbeelding

Nieuwe halster om
Afbeelding

Ieeekkks wat zijn dat??? Ehhh varkentjes.... _O-
Afbeelding

Al met al een heerlijke 1e dag, kan niet wachten tot morgen!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 06:13

Ondertussen is Dalina reeds van dinsdag bij ons en ze stelt het super goed!
En wij ook met haar!
Ze is wel nergens van onder de indruk, dus ook niet een tik tegen de neus omdat ze bv de stal uit wil banjeren over je heen, dan kijkt ze je echt aan van "en wat bedoel je daar nu mee?" maar trekt zich niet weg of schrikt niet...

Mijn 9 jarige merrie en zij komen eigenlijk van dag 1 goed overeen, wat gek is want mijn 9 jarige is een enorm éénkennig paard én bovendien niet erg gesteld op andere paarden maar de klik was er en zelfs mijn 9 jarige roept als Dalina even uit het zicht gaat dus dat is alleen maar fijn!
Sowieso staan ze nog even apart tot mijn 9 jarige klaar is met revalideren (heeft een operatie gehad aan beide voorbenen 20/9 dus wil geen risico nemen).

Bij deze even een fotootje van de Spaanse dame (of enkele :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:50

Wat een knapperds allemaal weer !!

Ik ga vanmiddag weer op concours. Hopelijk kunnen we weer knallen in het M!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:22

Nou vandaag ons 1e indoor weer gehad.... snel vergeten, meneer had haast en was heet niet normaal... Toch 1e met 181.5 en laatste met 171.5 pnt hahah

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:22

Etreros staat er heerlijk bij, leuk om te zien en lezen dat alles goed gegaan is,
Vandaag heb je vast ok heerlijk genoten met je kanjer.
Tja die manen als het je heel erg stoort zou ik ze netjes recht knippen en dan geduld hebben totdat het weer aangroeit.
Persoonlijk zou ik het denk ik gewoon laten en en tegen de tijd dat ze weer wat langer zijn bijknippen.
Wat zonde als hij zulke mooie lange manen had, het voordeel is dat het wel weer aangroeit.

Dalina heeft het ook erg naar haar zin zo te zien, heerlijk
Fijn dat het ook klikt met met je andere merrie.

Alenthe05 gefeliciteerd met het behalen van je eerste plaats. Haha hoe grappig 1ste en laatste.

Ik heb een heerlijk ritje met mijn instructrice door de bergen gemaakt vandaag.
Helemaal lekker ontspannen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:05

Heerlijk Blensink, leuk dier Dalina..hoe oud is ze nu? en wat zijn je plannen met haar?

Alenthe, gefeliciteerd! de tweede proef dus iets teveel haast hihi

Leuke fotos misDD, fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en het is wel een stoere om te zien.Als die manen echt heel kort zijn met stukjes zonder manen zou ik het denk ik wel eenmaal volledig afscheren. Hij kan ook nog jeuk hebben gehad door fructose oid. {zie bovenstaande}

Cacahuete is verkocht, die gaat morgen naar zijn nieuwe stal..wel jammer want het is echt zo"n leuk dier. Maar zijn nieuwe baas gaat er vast heel veel schik mee krijgen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:27

Elisa2: Dalina is nu 1 jaar en 5 maanden :)
Plannen zijn vooral haar gelukkig maken en houden :)
Mooi meegenomen zou zijn als ik ze APTA aangekeurd krijg én ik ze kan uitbrengen in de 4 en 5 jarigen VLP dressuur (ben van België) :)

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:14

@elisa2: geen haast maar een bom die ineens af ging.... Hij had zoveel spanning opgebouwd en die kwam er in een keer uit. Soms heeft hij dat, ging heel lang goed haha. Ach komt goed. Vind het al bijzonder dat we elke x winst rijden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:21

Ah zo ja..ja dat kunnen die spaanse pepertjes wel goed geloof ik. Maar als je altijd nog winst rijdt hoef je je nergens zorgen over te maken. Beter dat de spanning er uit komt dan dat ze ervan dichtklappen en afsluiten.

Dat klinkt goed wbt Dalina..eerst maar een mooi en gezond paard worden dan.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:42

Moeilijk maar ook weer fijn dat Cacahuete verkocht is aan een goed nieuw huisje.

Spannend Little_Gift hopelijk gaat het lukken met Dalina!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:45

Mag ik me hier ook even komen voorstellen?

Mijn naam is Saskia en ik was al 2 jaar op zoek naar een Spaans vriendje. Net toen ik mijn zoektocht had stopgezet vanwege verbouwingen, kwam Cadenas op mijn pad.

Een donkerbruine Spaanse macho met een piepklein hartje <3

Hij is nu bijna 3 maand bij ons en ik zou hem niet meer kunnen missen!

Afbeelding

Afbeelding

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:53

Welkom Saskia, knappe vent hoor!

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:56

@little gift
Grappig! Ik ben vorig jaar ook naar Dalina gaan kijken! Zeer knappe merrie maar heeft zij nu wel effectief PRE papieren? Toen niet, mama was niet apta vandaar Stuur gerust een pb als je vragen zou hebben!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:45

Knapperd Saskia, welkom!

Nou Caca is weg..had ruim de tijd genomen voor trailerladen. Bakje voer mee..voorstang los en meneer liep er zo in haha. Zijn eerste ritje op de trailer..ook uitladen ging makkelijk. Hij vond het allemaal reuze spannend maar zo braaf..Ik ben altijd kwpners gewend en altijd bedacht op rare sprongen en gekkigheid. Maar dat zit er gewoon niet in bij die Andalusiers he..heerlijk!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:46

Effe boven water gekomen.. Niet al te best nieuws van deze kant. Mijn meissie heeft koliek gehad en een operatie ondergaan, ze is nu aan het revalideren. Het pakt me dat ze echt de hele dag op stal MOET staan, want dat is echt compleet tegen dé natuur en zeker tegen HAAR natuur is, maar oké.. 't is voor haar eigen goed. Laat ons hopen dat het hierna gewoon in orde is.

Aan iedereen met nieuwe paardjes, nieuwe eigenaars die zich hier aanmelden: PROFICIAT. Snel even de foto's doorscrold, en ze zijn allemaal knappe patatjes zeg.

De mama van Dalina is dit jaar APTA goedgekeurd in Heverlee.

Cacahuete verkocht? Maar als 't naar een goeie thuis is, kan je er wel vrede mee nemen, toch?

ik ga proberen wat beter te volgen hier. Beloofd!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:48

Ja hoor ik vind het niet erg..maar zal hem wel missen.

Maar jemig Neile dat is klote zeg, was dus zo ernstig dat ze geopereerd moest worden? hersteld ze wel weer 100%? sterkte ermee.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:42

Mag ik me hier ook melden :D
Sinds maandag in het bezit van een 4-jarige PRE genaamd Hungaro.

Afbeelding

Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:11

@neile: dat is elke paardenmams haar vrees, een paard 24/7 op stal moeten zetten wegens medische redenen :(

Geen idee hoe mijn paarden hierop zouden reageren, maar ik kan me voorstellen dat geen van al er gelukkig van zou worden :(

Hoelang moet ze revalideren?

@keeyzie: zo, daar zit een leuk koppie op :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:33

MissDD schreef:
Het ging als een droom vandaag! Toen de trailer voorreed, vond ik het denk ik spannender dan Etreros.

We hebben hem in de bak gedaan naast de kudde en tuurlijk was ie nieuwsgierig, maar totaal niet nerveus. We hebben hem daar even lekker laten acclimatiseren, hem wat drinken aangeboden (daar vond ie overigens wel wat van :D ) beetje hooi gedaan en klaar.

Er werd wel druk gecommuniceerd tussen de kudde en hem, wat hinnikjes, snuiven en wild orenspel :)
Hij deed ook nog ff zijn gebruikelijke dolle kwartier door de bak en ik heb even zijn halster gewisseld.

Daarna gingen ze op stal en ja hij staat schuin tegenover 3 varkentjes dus dat was wel ff blazen door die grote neusgaten van hem. Echter waren het eten en zijn buurtjes veeeeel belangrijker, dus het was in een mum van tijd klaar, de topper.

Ik zit nog wel ff met zijn manen in de maag... Hij ziet er momenteel uit als een geplukte kip :(
Knip ik ze helemaal af, of gewoon wachten tot de plukjes er bij gegroeid zijn en dan alles gelijk maken? Ik weet het ff niet.
Hij had zulke mooie lange manen... |( (al zijn ze hier niet helemaal goed te zien)
[ Afbeelding ]
Eerst heeft zijn vorige weidegenootje de helft eraf gevreten, daarna is ie zelf doorgegaan met schuren... :x
Ik denk niet dat het eczeem is, zijn staart is helemaal gaaf en hij leek vandaag zonder zijn jas ook geen jeuk te hebben.
Ik gok op verveling omdat ie even alleen heeft moeten staan.

Fotootjes van vandaag.
De kudde heeft belangstelling, maar hij vond een sprietje hooi.... :D
[ Afbeelding ]

Even emmertje water, leuk hoe hij contact met je wil blijven maken.
[ Afbeelding ]

Nieuwe halster om
[ Afbeelding ]

Ieeekkks wat zijn dat??? Ehhh varkentjes.... _O-
[ Afbeelding ]

Al met al een heerlijke 1e dag, kan niet wachten tot morgen!

Wat een leukerd!

Mi_Amore schreef:
Mag ik me hier ook even komen voorstellen?

Mijn naam is Saskia en ik was al 2 jaar op zoek naar een Spaans vriendje. Net toen ik mijn zoektocht had stopgezet vanwege verbouwingen, kwam Cadenas op mijn pad.

Een donkerbruine Spaanse macho met een piepklein hartje <3

Hij is nu bijna 3 maand bij ons en ik zou hem niet meer kunnen missen!

[ [url=m/zB23WW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r85D8Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker lange manen <3
keeyzie schreef:
Mag ik me hier ook melden :D
Sinds maandag in het bezit van een 4-jarige PRE genaamd Hungaro.

[ [url=m/nYnEpb.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/utdXZB.png]Afbeelding[/url] ]

Die is ook knap!!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:31

Ik al een hele tijd mee en zou ook graag mijn paardje willen voorstellen. Ik heb voorheen een Hispano-arabe gehad, maar daarna eigenlijk meer nederlandse paarden. Ik dacht altijd dat een PRE mij niet zo goed zou passen, weet niet waarom.
Maar afgelopen zomer heb ik via een bokster een prachtige merrie gekocht. Ze heet Wala en komt uit de Candau tak. Maar dat zegt me ook niet zoveel hoor, ik vind haar gewoon erg lief. Ze is zoals ze het hier noemen "echao palante", dwz , zadeltje erop en gaan. Dus ben ik beetje bij beetje aan het opbouwen. Eerst apart van de groep en langzamerhand samen en nu staan ze al weer een tijdje samen, gaat prima. Ik heb veel gelongeerd en van de week voor de eerste keer op buitenrit gegaan, geweldig!! Wat een fijn paardje!

Ik zie hier trouwens ook hele mooie paarden voorbij komen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:18

Tjeetje neile wat verschrikkelijkdat jouw vrouwtje een peratie heeft gehad door de koliek en nu stalrust heeft. Hopelijk komt alles goed ik duim voor je en sterkte.

Wauw Sylvia welkom wat een prachtig paard heb je, die manen schitterend.
Kan me voorstellen dat je hem niet meer kwijt wilt.
Hoe oud is hij?

Elisa2, poeh! gelukkig ging het laden goed voor de eerste keer.
Hier ook gelukkig geen problemen met trailerladen.

Welkom keeyzie gefeliciteerd met Hungaro hij is mooi!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:25

Iemand die mij meer raad kan geven?

Lumkea maakte hier namelijk de melding dat ze ook naar deze merrie gaan kijken was in
2015 maar dat die toen geen stamboekpapieren had als volle PRE omdat haar moeder niet Apto gekeurd was (en dit blijkt te kloppen bij nazicht op de ANCCE site, ze is pas in 2016 Apto).
Echter, ik heb de merrie wel gekocht als volle stamboek PRE merrie... zal zij nu in de plaats slechts als Cruzado papier hebben?

Ik heb nog geen boekje noch papieren dus kan het ook daar niet op nakijken.
De fokker zei mij namelijk dat deze nog onderweg zijn van Spanje, echter, de merrie zelf is in België geboren in 2015 en heb ik vorige week ook zelf opgehaald bij de fokker hier in België...

Iemand raad aub?
Dank alvast!