Wat leuk om te zie ilsemarie! Is wel ondieper dan ik dacht..
ik heb me voor de leuk opgegeven voor Balkbrug, alleen omdat het in de buurt is. Misschien nog naar Assen & Sonnega. Maar je moet minimaal 4 rijden, toch?
Klopt, het waren nu maar een paar cm water, maar dat heeft te maken met dat het de eerste keer was, kennismaking! T is toch best gek, op zo'n lopende band terwijl wij stilstaan en dan ook nog ineens natte voeten... Je zag hem echt denken van "wat hebben ze in vredesnaam nu weer bedacht???" De volgende keren wordt het water verder verhoogt. De maximale hoogte voor je paard wordt individueel vastgesteld. Het water moet zo hoog mogelijk staan, maar laag genoeg dat hij er nog overheen stapt. Snap je?
Minimaal 4 en max 6 inderdaad... ik ga er 5 rijden. balkbrug/assen/sonnega/oenkerk/st. nicolaasga
In omgeving Utrecht geen kfps indoor selectie wedstrijden. Jammer maar ik ben al blij als we op stap gaan wil komende maanden ook eens ergens anders starten voor de ervaring.
DnBles
Geplaatst: 26-09-14 17:36
Ik heb nog niet terug gelezen maar wel bericht gehad van de vereniging Ze hebben het aangepast en het is inderdaad toch 20&21 dec in Breda
Sanet
Geplaatst: 26-09-14 17:38
Het zijn helaas bijna allemaal maar 1 proef KFPS wedstrijden, dat vind ik teveel gedoe voor een wedstrijd. Bovendien rij ik 9 van de 10x beter de tweede proef dan de eerste proef...
Tjaa euh ik doe niet aan selecties veel te veel stress.
Caro_MarjaH
Geplaatst: 26-09-14 18:47
ik heb 1 seizoen aan de indoorcompetitie meegedaan en dat was meteen de laatste keer. De meeste locaties zijn niet in de buurt en je kunt dan maar 1 proef rijden. Nee, dat doe ik niet meer. De outdoorcompetitie moet ik nog zien. Heb nu een paar seizoenen meegedaan, puur voor de leuk om tussen friezen te kunnen starten. Er is een mogelijkheid dat ik volgend jaar alleen nog op zand ga starten dus dan valt die competitie af, want die zijn allemaal op gras.
Verder ben ik het qua uitleg van de merrie karakters erg met Sanet eens. Herken die van mij hier heel erg in.
Grappig om te zien ilsemarie, ben daar ook helemaal niet bekend mee. Leuk dat je een filmpje plaatst. Gister een baaldag gehad met Caroliene, ze wou de hele bak niet door en was ontzettend nerveus overal voor. Vandaag stond ze ook te stuiteren in het land. Ik had mn bach rescue spray toevallig in mn tas zitten en ik denk ik probeer het haar maar te geven. Wie weet. Weet niet of het heeft geholpen, maar ze was erg relaxed in de bak. Toevallig stond er een hindernis, en een meisje van stal die erg leuk kan rijden en wel durft heb gevraagd of die een sprongetje met r wou maken. Had al regelmatig balkjes gelopen met haar. Dus zij heeft even op Caroliene gereden. Ze heeft zich erg goed gedragen. ze snapte het niet helemaal, eerste x er door heen. Toen snapte ze dat ze haar voorvoeten er over heen moest tillen, en toen kwamen de achterste niet. En toen gingen de achterste en de voorste niet hihi. Na 5 x ging ie bijna goed dus was leuk om te zien.
Hier vanmiddag ook weer kunnen rijden na 2 dagen niet door het weer. Ging best lekker. Ook de proefjes even doorgenomen die we zondag moeten rijden. En dat ging best netjes op een paar storinkjes na van paard en mijzelf
Gefeliciteerd! Hier geen wedstrijd dit weekend, even druk met andere dingen. Ik wil wel weer even wat gaan opgeven, ik merk toch dat ik fijner rij wanneer ik er wat meer regelmaat in hou.
Daarnaast verwachten we eind maart al haar veulen, dus zo heel veel 'tijd' heb ik niet meer. Helemaal niet wanneer het (winter)weer het niet echt meer toe laat om te kunnen rijden.
Door de discussie over bitten een paar weken terug hier ben ik gaan kijken naar een kleiner bitje voor [naam]. Ze heeft een klein mondje en een dikke tong, dus mijn vorige bit paste niet goed. Ik heb daardoor een maand bitloos gereden maar ze reageert dan niet altijd snel genoeg. Dus van mijn instructeur moest ik toen weer een bit in, maar ik was wel op zoek gegaan. Ik heb nu een dunner dubbelgebroken watertrensje, waar ze veel beter op loopt.
En weer terug in de meeleesmodus, het duurt nog even voor ik kan starten met [naam]. Eerst nog de rechterstelling en rechtergalop goed krijgen.
maralyn
Geplaatst: 27-09-14 08:25
We zijn gisteren op les geweest.
Ze heeft echt haar kant laten zien hoor!! Ghe ghe
Zooo wat een heksje was het!
Lekker ingestapt aan de lange teugel. Toen teugel opgepakt. "Dat is echt helemaal niet zo gek hoor! En nu laat je de teugel langzaam meer los" Mooie halslengte kwam er in. "Ze neemt jou hand GOED aan, geeft na stapt niet harder of zachter. Achterhand moet er nog meer bij. Maar, dat komt door training wel. Ze heeft een log lichaam dus dat heeft tijd nodig." Tamtietamtietam. Het stapwerk ging erg goed. Ze liep ook regelmatig en op 2 teugels. "Draaf maar aan." Netjes aandraven. Voltes rijden, veel doen. Af en toe kwam ze van mijn hand af. "En zet haar maar weer in stap. En na 5 meter draaf je weer aan. En na 10 meter ga je weer stappen."
En toen kwam het hoor! Mevrouw ging heet in draf. "Houd haar bij je!" En op zit naar stap negeerde ze me volledig! "Sluit je handen maar iets." Negeerde me weer. "En nu mag je haar op de rem zetten."
Tot 3 keer toe, ging ze netjes weer in stap. Maar daarna begon ze echt boos te worden. Zwiepen met staart. Achterhand dreigend onder zetten, kop er op gooien. En het werd erger. Ik wilde stappen, zat door, en mevrouw ging harder draven.
"En nu zijn we op een punt gekomen. Dat ze het niet meer snapt. Ze snapt niet dat ze steeds moet draven en stappen. Die overgangen maken haar moe, en dat wil ze niet! Zij wil de baas zijn, en trekt jou gewoon uit het zadel." Ze kwam...
Aan het einde van de les, kon ze rustig blijven draven. Ipv er altijd er maar vandoor willen rennen, omdat dit makkelijker is.
"Paard zoekt de weg naar het minste weerstand. Haar oplossing op dit probleem is rennen. Jij bent de baas, en zorgt er voor dat ze dat niet mag. Dan gaat ze jou accepteren van leiderschap en kunnen jullie veel meer aan. Dan zal ze ook niet meer zo veel schrikken."
Genoeg aan te werken, komende 2 weken. Want dan hebben we weer les.
Een echte dame heb je, maralyn. Maar net wat je instructeur zegt gewoon de tijd nemen, dan komt het wel goed met jullie. Ze moet nu leren dat jij de baas bent.
@ DewiRox Heeft ze altijd veel last van het veulen tijdens haar dracht? Hier vorig jaar gewoon doorgereden tot de dag voor de geboorte van het veulen. En ook vlot weer aan de gang gegaan met haar, omdat we naar de regiokampioenschappen mochten.