[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley__

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:05

ahh oke. nee ik had er een paar jaar geleden wat overgehoord dat zulke ---> Afbeelding niet meer verkocht mochten worden en dat ze niet goedgekeurd waren, maar ik zie er best wel veel mensen mee wedstrijden rijden...ik had hiervoor een horka airstream...

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:11

saida, ik zal haar gewoon klinisch laten keuren
bij het andere kan er altijd wel wat uitkomen ook als ze nergens last van hebben
tuurlijk het is een keuze die ik niet voor je kan maken maar een jong paard die nog bijna niksgedaan hebt zou ik dat risico wel durven nemen
en als ze echt niet goed zou zijn komt het daar ook vaak wel uit
hoop dat je weet wat je moet doen

lekker met celine mee gereden naar de les ik op tsjil zei op roxy wel leuk hoor samen me je dochter rijden hihi
en zondag lekker naar de holterberg een rit maken
met afloop wat eten en drinken met elkaar hihihi erg gezellig
morgen eerst wedstrijden van celine met gym dus weer vroeg op maar wel leuk
nou tot laterrrrrrrrrrrrrrrr
Knipoog

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:43

Saida gefeliciteerd met je superr gave aanwinst

yeaahhhh superrr cool Haha! Haha! Haha!
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:50

lees ik het goed at er een meeting komt inde zomer vakantie ??

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:04

Saida: idd heb ik xs4all. Nooit problemen mee, alleen sinds de laatste snelheidsverdubbeling: die haal ik dus niet, te ver van de centrale af denk ik. Het rare deze week was dat toen kpn meldde dat de landelijke storing opgelost was, het hier pas echt helemaal plat ging.
Lisenka: begrijp ik het goed dat je er de allereerste keer dat het zadel erop ging, je er ook dezelfde keer al meteen opstapte? En voor de 2e keer al los rijden, goed hoor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:00

ik kom even binnen vallen... Cool

SAIDA, GEFELICITEERD MET JE KNAPPERD! Go jij! Go jij!
Veel plezier met 'm! Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:14

sanne: Ik heb het dr al verteld, maar ook beloofd dat ze als tegenprestatie elke week een buitenrit mag maken, en op zondag heerlijk lekker lange rit mag maken en op de hei rijden. En sporten vind ze ook leuk! Kan ze weer opscheppen bij de andere paardjes!
Ik schrok een beetje toen ik je eerste foto zag, ik dacht wat is die dik geworden in die paar weken! Maar het valt op de andere foto's mee. Het zijn mooie foto's geworden!

saida: Over dat punt heb ik ook lang getwijfeld, de kosten zijn zo hoog, maar je sluit veel uit. Wanneer een paard geopereerd is aan ocd hoeft ze hier geen last meer van te hebben en kan ze gewoon lopen als elk ander paard. Alleen heb je met fokken risico dat het veulen ook ocd heeft.
Ookal wil je geen sportpaard is het nog belangrijk dat het paard gewoon gezond is. Mijn voorkeur gaat uit naar wel laten keuren, maar het blijft natuurlijk voor jezelf de keuze hoeveel geld je te besteden hebt.
Van meursing heb ik veel positieve verhalen gehoord, die schijnt erg goed te zijn!

Shirley: Ik heb ook een basiscap, dit moet in principe geen probleem zijn. Na 1x vallen is elke cap al wat beschadigd. Ik vind ze nogal prijzig! die cap op het plaatje mag nog verkocht worden..de championvormige Knipoog alleen de ovale cap's zijn uit de verkoop gehaald

Wiejjj!!!!!!!! Ik heb heerlijk gereden!!! niet al te lang, maar lekker links en rechtsom gestapt...ze was braaf en ging zelfs wat ontspannen! Heerlijk gevoel, morgen foto's!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:32

zo ik meld me ook weer even kan het allemaal niet meer bij houden hihihi jullie gaan zo mega snel maar zo nu en dan ff snel wat gelezen.

_Saida_ GEFELICITEERD MET JE MOOIE FRIES OK dan! OK dan! OK dan!
en ja röntgenkeuring laten doen kost een hoop geld ik heb ook een jong paard djemo is ook nog maar net 3 jaar heb hem gewoon klinisch laten keuren en vinden kunnen ze altijdt wel wat hoor maar dat is een beslissing wat je zelf moet nemen je moet er zelf wel een goed gevoel bij hebben bij wat je doet ik vondt het over bodig ik ga ook geen wedtstrijden rijden mss een keer of mijn kinderen . Pling en bij de klinisch keuring had ik een goed gevoel dus dat heb ik toen ook gedaan.

Afbeelding
djemo in het llime groen
Afbeelding
hier even aan de longeerlijn
Afbeelding
me dochtertje romee van 5 moest ook met alle geweld op djemo zitten ze vindt dat super!!! geweldig
Afbeelding
dit was heel leuk romee had zich versopt in de stal zij roepen djemo djemo en hij gaat bij de stal deur staan te snuffelen en kijken ja hier komt het van dacht hij d en later met ze hoofdt keek hij in de stal van he!!! hierzit je lief Lovers Lovers he !!!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 00:25

Aline, nee dit keer niet voor een paardennaam gekozen Knipoog. Als je je boktnaam wilt veranderen word er al geadviseerd om geen paard te kiezen, aangezien je nooit weet hoe dat loopt (en dat heb ik zelf gemerkt). Kan me voorstellen dat het raar is haha, als je het kan onthouden: ik heet Jasmijn Knipoog.

Sanne leuke foto's weer!

Saida, poeh moeilijk hoor. Eerlijk gezegd hangt het bij mij van het prijskaartje aan. Ik zou zelf voor rontgen kiezen als het boven de 5000 euro ligt denk ik, of natuurlijk als ik echt geen probleem heb om het geld te missen Clown. Kan je de rontgen foto's van vorige keer niet zien (samen met een DA)? Ik weet niet of die dingen bewaard worden oid? Is iig al een stukje zekerheid.
Btw geen Bandito gekozen --> zie hier boven Knipoog.

Shirley, ik heb gewoon zon HH ding.

Hier wat foto's van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk wat actie foto's, leuk he Haha!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:35

Hoi Jasmijn! (jaja, ik kan het nu nog onthouden Knipoog. Als ik straks Barroco hier in de wei dan maar geen Jasmijn ga noemen, ik denk niet dat 'ie dan komt Clown ).
Wat een leuke speelse foto's, mooi!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:39

Saida: Het is inderdaad een lastige keuze, ik heb geen idee wat ik je aan zou raden..

Michelle: bedoel je mij of de pony Knipoog haha
Gelukkig weet Shannon wat haar te wachten staat Haha! Ik ben echt benieuwd naar foto's van jullie tweeën!

Djemo: dat kleurtje staat hem goed Vingers aflikken

Jasmijn: Bandito is zo leuk Haha! Echt heel maf, maar steeds als ik foto's van Bandito zie kan ik niet wachten tot mijn eigen veulentje op de wereld komt!

Vandaag moet ik weer voetballen... Niet echt zin, maar het moet wel gebeuren. Dit is op een-na-laatste wedstrijd en dan ben ik er vanaf Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:01

Jasmijn, leuke fotos!
Saida, ik zou gewoon alleen een klinische keuring doen. Als je hem voor de sport wilt dan is het een ander verhaal, maar ik zou het gewoon klinisch doen.
Op zich is Goya bomproof, alleen als ik op hem rijd en we komen een tracktor tegen is het mis, maar dat komt door mijn angst; heb een keer bijna met een andere pony onder een tracktor gelegen toen ik er op zat, dus dat voelt hij. Voor Bram is het wel goed, want die is zelfs bang voor fietsers haha. Die sukkel :p

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:03

Petra -> Wens Celine maar succes met haar wedstrijd!

Frankiej -> Ik heb al 4,5 jaar adsl bij XS4ALL en nog nooit eerder problemen gehad, maar idd na de upgrade ook zo af en toe dat ik geen of een moeizame verbinding heb.
Alleen niet zo lang als bij jou.
Misschien moet je even bellen?

Michelle -> Fijn dat het zo super is gegaan met Shannon!
Waarschijnlijk was ze er vorig jaar gewoon nog niet aan toe.
Ik laat Rintske zeker weten wel klinisch keuren, maar zat te twijfelen of ik ook een röntgen keuring zou laten doen.
Maar ik ben eruit, hoor!

Djemo -> Wat staat dat limegroene mooi!
Maar waarom heb je bandages om bij Djemo?
Lief dat ie verstoppertje speelt met Romy, hahaha!

Jasmijn -> Wat een leuke actiefoto's van Bandito!

Suzanne -> Ja dat dacht ik dus ook, ze zal nooit echt heel zwaar moeten trainen.
Ja ik kan me voorstellen dat je er angst aan hebt overgehouden!

Ik ben eruit wat de keuring betreft.
Ik laat alleen een klinische keuring doen.
Rintske is daar geboren en getogen, met veel liefde grootgebracht en ze heeft altijd goede medische zorg gehad.
Dit blijkt wel uit het feit dat de eigenaresse ruim een jaar na de operatie persé nog foto's wilde laten maken om te laten controleren dat het goed zou zijn.
Ook is Rintske nog erg jong en er is nog maar weinig met haar gedaan.
Ik heb gisteravond mijn dilemma voorgelegd bij AnneMarie en zij vertelde mij het één en ander.
Aan de hand van dat gesprekje was ik er van overtuigd dat ik een goede keus maak.
Ik heb er een goed vertrouwen in dat Rintske niets mankeert.
Dus maandag ga ik een afspraak maken voor de keuring!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:07

Oh MICHELLE! Ik ben volgens mij je helemaal vergeten te feliciteren met Shannon! Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

Heel veel plezier met haar, ik vind haar een erg leuk paardje! Idd grappig, jij maar zoeken en stond ze eigenlijk al die tijd al gewoon bij je op stal Tong uitsteken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:20

Saida, ik zou misschien wel de fotos nog opvragen en bij je eigen DA laten zien. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten Lachen
Succes met de keuring!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:40

_Saida_ ik vindt dat mooi staan dan heb je een mooi geheel bij elkaar anders vindt ik het zo kaal
ik doe dat niet altijdt hoor en helemaal niet als het zo warm is

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:24

Ben ik ook weer!

Moest weer heel wat pagina's bijlezen.. Haha!

Maar Michelle gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Zo zie je maar dat je soms niet eens zo ver hoeft te zoeken. Knipoog

Saida Jij ook al gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Gaaf hoor!

Jasmijn Leuke foto's weer van Bandietje. Hij wordt mooi. Hij heeft ook al veel behang! Leuk ook dat het zo klikt met dat ene paardje. Volgens mij wijken ze amper van elkaars zijde zo te zien. Heel schattig.

Iloon Gaaf dat je voor de tweede keer bent uitgenodigd! Spannend hoor!

En ik las ook iets over een meeting. Wat is daar precies de bedoeling van en wanneer?

Vandaag weer voor het eerst gewerkt met Mr.X Knipoog
Ook gelijk les gehad. En jeetje wat was hij onstuimig in het begin. Bokken en druk doen. Willy heeft hem toen eerst even op zijn plek moeten zetten. Even de aandacht erbij. Daarna ging het eigenlijk heel goed. Hij liep echt super. Longe hing alleen aan mijn duim en hij liep echt mooi los door zijn lijf en voorwaarts. Toen kwam de vraag, durven we er op of doen we dat de volgende keer. En een held als dat ik was ging ik er natuurlijk op. Vork Hij was wel wat frisser, dat merkte ik wel. Heb ook de eerste bok onder de man overleefd, maar verder ging het goed. Clown
Wel voor de zekerheid aan de longe gebleven, maar moest alles zelf doen. Nu maar weer de regelmaat erin houden en dan gaat het helemaal goed komen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:24

O ja en Sanne leuke foto's van jou en Boykin! Hij glimt lekker zo in het zonnetje!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:48

soeske schreef:
Saida, ik zou misschien wel de fotos nog opvragen en bij je eigen DA laten zien. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten Lachen
Succes met de keuring!

Ja dat was ik ook al van plan. Knipoog

Djemo -> De meningen zijn hierover verdeeld, en het is ook eigenlijk niet aan mij om er iets over te zeggen, maar het schijnt niet zo goed te zijn voor de benen van je paard.
Je kan het ongeveer vergelijken met zelf verband om je enkel of pols doen terwijl je niets mankeert.
Ik veroordeel je niet, maar wilde het alleen ff zeggen. Knipoog Vork

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:02

Zo ik moet ook maar is bijreageren. Ik heb het druk dit weekend. Van vrijdag tm zondag moet ik 2 paarden verzorgen van een stalgenootje. Er leuk, maar wel druk. De 1 is van de week precies kreupel geworden, en heeft ook nog eens een ontstoken oog.. Ach gut . Dus moet hem antibiotica geven, en een spuit met medicijnen en stappen.. De ander gooi ik los, of longeren. Ik mag ook rijden, maar vind hem een beetje grooooooooot. Ik denk dat ie dik 1.75 m Nagelbijten / Gniffelen . Flinke dijker is het Haha! . Vandaag dus die 2 paarden én Amanda ook doen, dus heb het druk ROFL .

Sanne: Leuke foto's zeg van jou en Boykin! Echt leuk dat je nu dan af en toe nog eens rijd! Ziet er mooi uit zo op het gras. Ja

Saida: Gaaf zeg, klinkt al een heel leuk plekje! Haha! Kan je het al een beetje voorstellen? Je EIGEN paard! Nooit meer afhankelijk zijn van de eigenaar, maar zélf beslissen wat je doet Haha! . Lijkt me zo'n geweldig gevoel!! Knipoog En wat betreft de keuring, ik denk dat klinisch voldoende is, en het is zeker een goed idee de foto's te laten nakijken Lachen

Lisenka: Leuk zeg!! Wat voor soort merrie is het? En is ze van kennissen? Ben heel benieuwd wat Halley en zij op de wereld gaan zetten! Ja Zou dat ook wel willen, me eigen anda merries en hengsten waarmee je kunt fokken Haha! .

Mies: Suuuuuuuuper!! Echt gaaf dat het goed ging! Zo zie je maar dat rust zoveel goed doet! Hopen dat het een stijgende lijn blijft! Ik denk dat je niet te hard van stapel moet lopen bij dit paard.. Ze klinkt wel gevoelig voor dingen. Maar tot nu toe pak je het goed aan volgens mij Haha! !

Djemo: Geweldige foto's weer van je kanjer. Hij ziet er weer flitsend uit! Ook erg leuk dat die kleine er zo op kan gaan zitten!

Jasmijn: Banditoo! Lovers Hij is leeuk! Maar dat wist je al Knipoog . Op foto 2 lijkt ie alleen zo'n lange rug te hebben? Komt dat door de foto? En meneer gaat volgens mij wel lekker groeien, want hij is nog lekker overbouwd de kleine drol Haha! .

Yenneke: Fijn dat je Xje weer hebt opgepakt. Die kleine dondersteen doet het goed zo te horen! Al word ie wat brutaler volgens mij Knipoog . Wel fijn dat Willy je helpt! Volgens mij word het een topper later Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:36

tjonge wat een tempo hier zeg.
@Saida: tja bellen naar xs4all..... die klantenservice is ook al niet meer wat het geweest is, telefonisch liggen ze er ook al een hele week zo goed als helemaal uit. De wachtrijmeter geeft telkens heel druk (20 of meer) aan. En er zitten ook daar steeds meer nitwitters.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:56

Saida_ klopt ben het met je eens maar daarom doe ik het niet altijdt hoor

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:31

Aline, zal me benieuwen hoe lang je het onthoud Cool
Haha denk ook niet dat ie komt dan Clown, denk dat ie erg beledigd zal zijn als je hem met een meisjesnaam roept Haha!

Sanne, ohh dat kan ik me juist ontzettend voorstellen! Echt heel spannend is het ook allemaal voor jou zeg!

Suzanne, ik ken bijna geen één pony die zich niks aantrekt van tractors. Alle paarden waar ik op heb gereden keken niet op of om van aanhangers enz maar tractors waren altijd eng Tong uitsteken. Behalve Fuur dan misschien... maar weet t niet zeker.

Saida, denk dat dat idd het handigste is Ja. Maar idd misschien met die foto's naar een DA als dat kan?
Ennne succes met de keuring alvast!!

Yenneke
, dank je! Ja hij heeft idd lekker behang, ben ik blij mee. Ze wijken idd echt amper van elkaars zijde, of die grote is dan de kudde aan t wegjagen. Gaat ie echt heel stoer tussen bandietje en de kudde instaan Vork
Dat Xje vervelend ging doen, nou ja zeg Clown gelukkig dat jullie het daarna positief hebben kunnen draaien, geeft altijd een fijn gevoel.

Ilona, ja idd op die foto ziet ie er erg lang uit. Denk dat t gewoon aan de foto ligt, hij heeft niet een extreme lange of korte rug dacht ik zo. Ja zn kont is lekker hoog vergeleken met zn schoft Vork
Haha ik hou ook absoluut niet van grote paarden, 1.65 is mn max hoor Tong uitsteken. Niet omdat ik t eng vind ofzo (ben niet zo snel bang), maar ze zijn vaak ook wat lomper met die hoogte Knipoog.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:01

Jasmijn: Haha, dat idee heb ik precies het zelfde... Dat ie zo groot is ernaast maakt me niks uit. Ben er niet bang voor idd. Maar met rijden zijn ze vaak moeilijker bij elkaar te rijden, en al zou je vallen, dan val je best wel van heel hoog zeg maar ROFL . En idd, meneer kan best lomp uit de hoek komen. Ik moet echt op mn tenen letten dat ie er niet op staat Clown .