[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delphi2

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:00

Gaaf Eveline, lekker dat het zo goed ging!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:00

Hallo ik zie dit topic voor het eerst ik heb namelijk ook een Barokke paard namelijk een fries x andalusier.

Ik zal me zelf even voorstellen ik ben Shelly Gribnau. Ik rijd SGMW met mijn haflinger maar wil over een jaar of 5 met mijn andafries gaan beginnen.

hier een paar foto`s van mijn barokke hier is ze net 3 weekjes ze is nu 4 maanden

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:07

shelltje, welkom!
Wat een schatjes zeg!

redina, ja daar moet ik ook altijd erg aan wennen, weer op een vzh-zadeltje zitten!
Ik rijd zelf het liefst met een dressuurzadel.
Heb met mijn eigen paard ook wel gesprongen, maar ik ben niet zo'n springheld...
Ik heb nu zelf op Fifi een bruine KN met wijde boom en op Tulipa een zwarte County met wijde boom, die zit super maar schuift wat op haar ronde rug met weinig schoft, dus ik moet eigenlijk wel wat rond gaan kijken voor iets anders...
Heb zelf inderdaad ook een Zaldi in m'n hoofd omdat de zadelmaker dat aanraadde vanwege het model van de boom van deze zadels.
Ik heb alleen geen idee hoe ze zitten...

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:11

Nouvel schreef:
shelltje, welkom!
Wat een schatjes zeg!

redina, ja daar moet ik ook altijd erg aan wennen, weer op een vzh-zadeltje zitten!
Ik rijd zelf het liefst met een dressuurzadel.
Heb met mijn eigen paard ook wel gesprongen, maar ik ben niet zo'n springheld...
Ik heb nu zelf op Fifi een bruine KN met wijde boom en op Tulipa een zwarte County met wijde boom, die zit super maar schuift wat op haar ronde rug met weinig schoft, dus ik moet eigenlijk wel wat rond gaan kijken voor iets anders...
Heb zelf inderdaad ook een Zaldi in m'n hoofd omdat de zadelmaker dat aanraadde vanwege het model van de boom van deze zadels.
Ik heb alleen geen idee hoe ze zitten...

dankje

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:23

Shelltje, welkom! Wat een schatje zeg, wie is de vader van je veulentje?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:23

Is de moeder van het veulen ook van jou, of heb jij het veulen gekocht?
En de vader is een Andalusiër?

Gaaf hoor, wordt vast een mooi paard!
Iemand bij ons op de vereniging heeft ook 2 Fries x Andalusiër merries waarmee hij aangespannen rijdt.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:59

shelltje welkom!
Ik ben ook wel benieuwd naar de ouders van je veulen!
Heb je ook foto's van hoe ze er nu uit ziet?

Oh en Nouvel. Ik persoonlijk vind de zaldi het lekkerste zadel waar ik ooit op gereden heb. Maar ja smaken verschillen.

bij www.andalusiers.info kan je er misschien wel een op proef krijgen van Mayke.
Je kan het eens vragen.
Laatst bijgewerkt door Enamorado op 21-01-07 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:14

Haar vader is de hengst Zam en haar moeder is een stermerrie weet de afstammeling zo niet en we hebben de merrie er niet bijgekocht. foto van haar nu niet maar wel van ong een maand geleden.

Afbeelding

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:15

Nouvel schreef:
Is de moeder van het veulen ook van jou, of heb jij het veulen gekocht?
En de vader is een Andalusiër?

Gaaf hoor, wordt vast een mooi paard!
Iemand bij ons op de vereniging heeft ook 2 Fries x Andalusiër merries waarmee hij aangespannen rijdt.

heb je toevallig ook een naam van deze menner?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:28

Dit topic gaat echt vreselijk hard Haha! Maar het is wel weer gezellig zo te lezen! Heb alles braaf gevolgd, alleen druk weekend en heb aankomende week weer toetsweek. Daarna begint school weer iedere dag voor mij, na een half jaar stage te hebben gehad. Ik ga trouwens wel 1 avond in de week blijven werken Knipoog Dat hebben ze gevraagd, dus wel erg leuk Lachen

Picassox: Jou verhaal staat me echt goed bij (ben nu andere verhalen alweer een beetje vergeten Bloos ) Dat is écht even schrikken zeg.. Jeetje. Zo zie je maar weer, het blijven toch vluchtdieren en hoe braaf ze ook zijn, ze kunnen altijd schrikken. Tegenwoordig rij ik daarom ook maar weer braaf met cap Lachen Ik hoop dat ie er niets bijzonders aan overhoud en dat je gewoon nog zorgeloos met m naar buiten kan, langs al het verkeer!

Leuke foto's heb ik ook weer voorbij zien komen Haha! Erg leuk om te zien. Vooral hoe Branca toch steeds weer beter eruit gaat zien! Lachen

Voor de nieuwkomers welkom! Erg leuke paardjes, nog erg jong, maar al wel heel mooi Pling

Voor de rest, sorry dat ik daar niet verder op in ga, maar heb nu even geen puf om op alles te reageren.. Bloos Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:30

hey shelltje , het topic ook gevonden Haha!

voor de geinteresseerden heb hier een goedkopere uitvoering va zaldi
vind het zelf waardeloze zadels ivm op en afstijgen mijn mijn ouwe lijf

is alleen geschikt voor brede ronde paarden !

en nog een western zadel , heeuuuule leuke kwaliteit met nog leukere prijs
ook geschikt voor de ronde bolle wezens , die vind ik zelf ook heerlijk zitten

maar idd smaken verschillen

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 09:00

wat bedoel je met goedkopere uitvoering van zaldi?
Is dit dan de New Kent of bedoel je een andere?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:01

wat een ontzettend gaaf fries/anda veulen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:53

Ik kom even gauw gedag zeggen! Ik zit bij Engels, pff.

Vanmiddag rijden als het lukt, want morgen ging het waarschijnlijk sneeuwen.
Leuk plaatje heb je trouwens Pre! Lachen

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:06

Pff.. kheb t druk de laatste tijd. Ik kan het hier bijna niet bijhouden! Ik heb wel weer redelijk veel bijgelezen. Ik heb alleen niet zo veel tijd om nu te reageren, want ik zit hier illegaal op school te internetten Nagelbijten / Gniffelen

wat een ontzettend mooi veulen shelltje! Wat heeft hij al een mooie nek enzo Pling Ik vind m echt heel cool. Cool

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:06

heeft me vriendje voor me gemaakt, cool he

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:09

Idd leuke plaatje pre

Alleen van die hals zie je nu niet meer zo veel Clijntje ze zit namelijk dik in haar wintervacht. Maar ze wordt waarschijnlijk ook een donkere schimmel.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:13

Wie heeft er eigenlijk nog een nakomeling van de hengst Zam?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:27

Welkom shelltje, wat een ongelovelijk leuk veulen heb je, word vast heel mooi.
Ik ken niemand die een nakomeling van Zam heeft sorry

Picasso balen zeg wat zal je geschrokken zijn, ja buiten rij ik ook altijd met cap, juist voor dit soort dingen en los lopende honden, vind dat altijd best eng, hoop dat het de volgende keer buiten goed gaat.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:46

Picasso wat erg gelukkig ben je niet tegen de auto opgeknald ik heb voor zekerheid ook altijd een zweep bij me voor bijtende honden. Whoosh!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:51

Ja ik ook maar dat is soms niet afdoende, zet Rod ook altijd naar de honden toe dan, maar toch blijf dat altijd spannend vinden

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:59

misschien vragen of je een x een hond kan lenen en dan met je paard er langs rijden

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:12

zo, eerst even mn frustratie van mn buurman kwijt hihi. Hij heeft inmiddels 2 friezen. De 1e kwam voor kerst. Daar ging hij veel mee wandelen om de omgeving te leren kennen en vervolgens voor de kar gezet. Allemaal dikke prima dus. De 2e fries kwam ongeveer een week geleden. In 1x liepen de paarden bij mij om het huis; ze waren de wei uitgebroken. Dus die weer terug gezet en zie ik de buurman met de kar en 2 friezen in de trailer. Ik had al zoiets van "huh, wat is dit nou weer" naja goed. Dus ik sprak met de andere buuf en die vertelde dat hij nu dus een nieuwe fries heeft hem na 2 dagen al in het 2 span had gezet. Hij kende de omgeving natuurlijk niet en het andere paard niet, ja, dan gaat t fout natuurlijk. Ze waren op hol geslagen, die van mij mee gerend en die zijn de wei uit gerend. Dus de friezen opgehaald met de trailer (zn vrouw denk ik).
Maar goed, ik ging vandaag even met Goya wandelen, en mn moeder met Claudia. We zagen de buurman al met 1 fries aankomen voor de kar, dus we wachtten even op de oprit. Hij ging zijn oprit op, dus wij liepen mooi verder. Komt hij weer aan, en gaat de andere kant op, waar ik met Goya liep. Dus ik had al zoiets van: Wacht nou even, dan ga ik aan het eind links, kun jij rechts mooi verder. Maar nee, hij ging er langs. Nou, Goya deed net of hij weer hengst was, blazen en staart omhoog en raar doen. Claudia was ook al wat raar aan t doen, dus we hadden beide schrik. Goya heb ik gelukkig in toom kunnen houden, maar ik hoorde al dat de buurman de handrem van de kar er al op trok toen ik weer terug naar huis liep met een passagerende Goya.. Ging weer lekker dus, boerenwijsheid noemt mn vader het...
Maar goed, even iets leuks, Goya kan weer 2 kunstjes goed uitvoeren:
Op blok (hij kan het met beide voeten, alleen nog niet tegelijk, moet ik even goede ondergrond hebben:
Afbeelding

En buiging:
Afbeelding

Rest van de fotos: http://www.mijnalbum.nl/Album=HJ4B76WB
Sorry voor het lange verhaal, maar wou het toch even kwijt..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:16

Soeske, wat een gave foto's! Ik ben ook bezig met vrijheidsdressuur met Picasso. Maar hij heeft het nog niet helemaal door, heb jij wat tips? Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:41

Thnx Lachen
haha, wat wil je weten?
Ik hou het altijd kort, beloon met snoepjes en doe veel afwisseling. Anders dan wordt het zo standaart en gaat hij om zich heen kijken. Begin met makkelijke dingen, Goya kon eerst een kusje geven. Toen spaanse pas, hoofd schudden, buiging tussen benen en links en rechtsom, en voet op blok.
Probeer eerst kleine, makkelijke dingen aan te leren, zodat je die mooi tussen de moeilijkere dingen kunt doen. Ik ben b.v. nu al heel lang met compliment bezig, begrijpt hij nog niet helemaal. Als je verder wat wilt weten vraag je het maar hoor Lachen