Welkom MissD, gefeliciteerd met de aankoop van je zwarte beauty!
Ik heb om mijn spanjaard een 18 inch Euroriding Diamant liggen, maar die heeft niet bepaald een korte rug. Massimo hoor ik ook vaak goede verhalen over!!
Ik heb de laatste tijd wel meegelezen maar nauwelijks de tijd gehad om te reageren. Ontzettend druk met studie, werk, paarden en een pup
Misschien kunnen jullie me wel ergens mee helpen, al is de grootste nood hopelijk wel al voorbij. Mijn spanjaard begon een paar weken geleden uit het niets enorm in te vallen. Vooral zijn bovenlijn, naast zijn ruggengraat. Werd ineens een heel schraal paard. Hij was recent nog ontwormd, niets veranderd in zijn voer en ook geen nieuwe paarden in zijn kudde of andere grote stressfactoren.
Ik heb hem een periode veel minder gereden (lees 1-2 keer per week) en wat meer lang en laag gelongeerd met een touwtje om hem te stimuleren zijn spieren te gebruiken. Ook voer ik hem elke keer als ik daar ben (nu een keer of vier per week) een flinke schep Sportsfit, in de hoop dat die eiwitten hem helpen.
Hij is weer behoorlijk bij aan het trekken, maar is zeker nog niet zoals hij was. Hebben jullie een idee wat het geweest zou kunnen zijn? En hoe ik hem weer in zijn oude staat kan herstellen?