Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:23

A kijk da's snel :)
Doe je gezellig mee?!

FemkeUtah

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:25

Ahh, ik hoop eigenlijk dat startlijsten gelijk heeft, ben vanaf de 20e december namelijk op vakantie!

Dus als je antwoord hebt hoor ik het graag :D !

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:29

Zodra ik antwoord heb laat ik het hier in deze topic weten :D
Ik was blind uitgegaan van de datums op de site, niet eens gecheckt op startlijsten.
Hoop dat er niet te veel veranderd :P
Heb de datums al voorgelegd bij mijn vriendin die altijd mee gaat op wedstrijd ;)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:34

DnBles schreef:
A kijk da's snel :)
Doe je gezellig mee?!

Groom geregeld nu alleen zekerheid krijgen betreft de data
Dan weet ik het zeker

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:35

Selecties ben ik nog niet bekend mee.
Ook wel weer een flink stuk rijden om deel te kunnen nemen. Moet je alle selectie wedstrijden starten of maar 2? Zondag ook naar woudenberg net als Jenny.

Iedereen een fijn weekend alvast!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:36

Je moet minimaal 6 starts hebben gemaakt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:41

dus 6 selectie wedstrijden starten? of 6 proeven starten?

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:42

3 wedstrijden waarvan 6 proeven ;)
Foto staat ook op de site :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:03

Sanet schreef:
Die wisselvalligheid maakt het interessant, soms onwijs frustrerend, maar als het goed gaat, wat geven ze dan veel van zichzelf.
Ik vind het geweldig dat er geen twee dagen hetzelfde zijn.

Echter als je echt van dit pis-piep-sla merries ziet, dat vind ik ook niets. Mijn merrie piept alleen naar de DA, niet naar andere paarden ook niet slaan zonder eerst 3x te waarschuwen. En piesen tijdens de hengstigheid doet ze alleen bij andere mensen niet bij mij :)

Maar dat: gister deed ik het wel, vandaag doe ik het niet, dat maakt dat je creatief moet worden (en soms heel boos) en dan lukt het wel. Dat maakt het een uitdaging :) en ik ben gek op uitdagingen!

Mijn volgende paard wordt zeker weer een karakter merrie :)

Ik sluit me hier ook bij aan. Mijn merrie slaat zowiezo niet, loopt liever weg en gillen hoor ik haar zelden. Maar elke dag afwachten hoe haar petje staat en afwachten of we lekker kunnen trainen, dat maakt je inderdaad creatief en het blijft een uitdaging om toch elke keer een stap verder te komen. Voor mij hierna ook weer een merrie (met karakter).

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:05

FemkeUtah schreef:
Nog meer mensen die 18 okt. starten in breda?? Friezen wedstrijd :D

Ja! Wordt ons L1 debuut

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:14

Spannend!

't lijkt me echt wel leuk en anders om aan zulke wedstrijden mee te doen, je moet natuurlijk gewoon even goed rijden maar voor mijn gevoel is het een stuk gemoedelijker.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:56

ik heb 1 keer gerden op een friezen competitie. ik start er nooit weer. Ik vondt de sfeer niet fijn, het was echt een ons kent ons en verder komt er niemand tussen.

Waar ik bij de gewone wedstrijden dikke winst punten haalde werd ik hier gejureerd tussen de 160 en de 170. Dan denk ik bij mezelf wat klopt er niet. Dit is voor mij een reden om te zeggen ik rijd er niet weer bij mee.

Voor degenen die er wel aan mee doen succes. ( niet raar bedoelt hoor) na mijn ervaring.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:57

Hier hetzelfde verhaal geertje3.

En als ik wel op die wedstrijden start, dan is het voornamelijk voor de ervaring van mijn paard. Of omdat ze dicht in de buurt zijn.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:25

Owww.. dat zijn idd minder goede ervaringen!
Ik ben er nog nooit geweest, dus we zullen zien :)

Ik ga inderdaad ook voor de ervaring, punten rijden zit er denk ik nog niet helemaal in :Y)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:09

Moet eerlijk zeggen dat ik dichtklapte bij de Friezen wedstrijd inderdaad

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:58

Is voor mij ook de ervaring en breda is vlak bij. Echt negatieve ervaring heb ik niet gehad, er jureerde hier ook een jury die ook de 'gewone' wedstrijden jureert en ik kende verder ook niet zoveel mensen. Ik heb dat juist met de normale gemengde wedstrijden. Ik ken zoveel mensen die kwpn rijden die me soms zo veroordelen. Dus ik rijd liever tussen voor mij minder bekende mensen. Ben in deze regio ook echt eenzaam met mn friesje.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:45

ja.. zo heb je overal wel wat toch!
Ik laat het maar op me af komen, je bent er uiteindelijk voor jou en je paard :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:13

Startlijsten voor de wintercompetitie is aangepast was fout inderdaad

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:43

oja, toch de 20e en 21e dus!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:54

Zo ongezellig weer... jullie starten allen eenbeetje in dezelfde regio en op dezelfde wedstrijden en ik...zielig en alleen |( _O-

Ik start zondag weer eens op een Barokke wedstrijd. Ben benieuwd! Concurrenten zijn pre, lustiano en fries en een niet barokke pony maar zij kent de organisatie goed :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:08

DaraBariton schreef:
Zo ongezellig weer... jullie starten allen eenbeetje in dezelfde regio en op dezelfde wedstrijden en ik...zielig en alleen |( _O-

Ik start zondag weer eens op een Barokke wedstrijd. Ben benieuwd! Concurrenten zijn pre, lustiano en fries en een niet barokke pony maar zij kent de organisatie goed :)

ik wou dat er hier in de buurt wat meer barokke wedstrijden waren. Afgelopen augustus in dalen mee gedaan, maar dat is maar 2 x per jaar. Verder hier in drenthe/friesland regio geen barokke wedstrijden. Gelukkig wel de winter- en zomercompetitie van de Tinkers waar andere koudbloeden ook aan mee mogen doen. Dit winterseizoen doe ik in totaal 6x mee aan de tinkerwedstrijden.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:09

Jippie, 8 oktober heb ik mijn eerste les in het kader van het Dressuur Trainings Traject. Ik heb er zin in!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:22

ik rijd hier ook in me uppie hoor darabariton. niemand van deze mensen rijd bij mij in de omgeving. Zit te ver in het uiterste hoekje van groningen.
Natuurlijk niet als enige met een fries, die starten er bij ons in de omgeving wel meer. De ene wedstrijd rijden er meer friezen mee als de andere wedstrijd.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:38

Gaan hier ook nog mensen meedoen met de kfps indoorcompetitie? Ik wel, in de B... worden m'n eerste wedstrijden! Spannend maar wel heel veel zin in :D Waar ik in de competitie zal me aan m'n reet roesten maar gewoon lekker tussen de friezen rijden leek me wel zo leuk en motiverend voor de eerste wedstrijden :D

Hebben jullie wel eens aquatraining gedaan? Ik ben vandaag voor 't eerst met arjen op pad geweest. Hij heeft het geweldig gedaan, ben echt apetrots op m'n kanjer! <3 Maar Daniƫlla en Udo van Stal Oud Beets zijn ook wel echte toppers hoor, daar vertrouw je je paard graag aan toe. Heel rustig en beheerst allemaal. Het is me iig goed bevallen en ga komende tijd vaker heen, goed voor zijn balans en als krachttraining. Hij was vandaag bij tijd en wijlen net een dronken dropje dus dit doet hem ongetwijfeld goed!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:50

Ik twijfel nog. Wil graag promoveren