[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:48

Hihi zonder paarden gaat mij dit ook nog wel lukken hoor haha!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:52

umm
een dressuurproef achterstevoren op een paard?
of ondersteboven?
zat ideeen...en muziekkeuzes kan je ook aan me overlaten
:+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:53

Hmmmm... werk aan de hand wordt snel saai hoor! Ik zou er geen half uur naar gaan staan kijken in ieder geval... Zou me dood vervelen, haha!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:57

Suelza schreef:
Jullie mogen vaker komen, ik wil hem nog achterwaarts leren galoperen :D

Hoe gaat dat? :o?
Misschien dat ons gejuich en ons ge-oh-ah heeft geholpen?
Ik heb het 'geluk' dat ik mijn interviews aan de hand van vragen mag uitschrijven, maar ja een boek is ook in de maak, ietsjes minder over paarden, maar vooral over belevenissen van een recalcitrante europese vrouw in een arabische bedouinen cultuur. :Z

Martine, je kan gerust bij mij logeren hoor. Wat denk je van zaterdag of dinsdag? En wat denk je van dat bewijs van goed gedrag? :D
Ninette? Nou ik trek eerder mijn eigen plan als jij zo met de noorderzon vertrekt,... |(

Mayke die show moet je in Tunesie komen verfijnen, de jongens her zijn dol op dat soort oefeningen, onze Tornado kan ook buigen, maar met een beetje liefelijk beleid zal hij vast veel meer van zijn kunsten willen vertonen!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:00

Mayke hahaha That's the cabinet of silly walks! _O-

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:13

Elise: valt me nog mee dat je die passage met zijn achterbenen in de lucht niet op de foto hebt gezet ;) ok 3e week, dan boek ik mn terugticket wel voor de 28e..

Mayke: LOL!

Wenda: haha ik ben braaf genoeg! Hoef daarvoor niet langer genoeg in NL te blijven :D ik smeer hem weer hoor, zou beter zijn als jij nog even meekomt van de zee genieten op Djerba!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:17

Sorry :+ verkeert topic gezet := :z
Laatst bijgewerkt door just_kiki op 27-09-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:19

oohoohoo ja dat van de zee genieten op Djerba zou ik zeker wel willen!"

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:22

ahem dat bewijs van goed gedrag Martine was nou niet omdat jij zo 'n braaf meisje bent *\o/* , maar omdat jij een papier blijkt nodig nodig te hebben.
_O-

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:23

Hoi allemaal!

Eerst even ego!

Vanmorgen Sam een hengstenvlecht gegeven, maar een deel ging op een frot zitten. Hoe zorg ik voor een mooi strakke vlecht, zonder kwinkslagen? Alleen al omdat ik die vlecht zo leuk vond in zijn haar was het relaxed gaan. Sam liep heel braaf! Eigenlijk iets te. Hij liep wel wat met zijn tong te klooien vanwege het bit (?), dus ik heb er met rijden extra goed op gelet, hoe hij op het bit reageerde en waarom. Ik ben echt geheel ontspannen de proeven ingegaan! Uiteindelijk was de eerste proef toch wat doods en werd het 169 en de tweede liep ie erg leuk, ondanks een zeer fanatieke fanfare buiten. Jaaah, een echte!!! Hij mocht nog iets meer bewegen voor het mooi, maar hij bleef heel constant aan de teugel. Eigenlijk gewoon super met de omstandigheden bekeken. Het resulteerde in 174 punten. De organisatie heb ik achteraf gesproken. ze vonden mijn 2e proef zeker winst waard (Wat jammer dat zij de jury niet waren hè?) De jury bleek er drie heel hoog gepunt te hebben en de rest helemaal afgezeken te hebben. Eén had zelfs maar 154 punten en dat was ook niet terecht. Ik was zeker geen laatstes deze keer. Dat vond ik eigenlijk het allerbeste nieuws. We zijn weer middenmoter!!!! YES!

Ik kreeg ook nog eens een paar heel leuke reacties van mede-ruiters die Sam helemaal leuk vonden! Wel leuk om te horen van mensen die je niet kent, dat ze je paard zo leuk vinden! Er was een meisje van 13 mee om te helpen vasthouden enzo. En mijn vriendin is een beetje kordaat met haar paardje en ze denkt ook niet helemaal meer mee met pubers. Ze mogen haar paard vasthouden en verder eigenlijk niks, dus toen ik had gereden vroeg ik maar even of ze op Sam wilde uitstappen. Je moet het ook leuk houden voor zo'n meiske hè? Nou, dat was niet tegen dovemansoren en ze klom er na even voorstellen meteen op. Sam vond het helemaal prima. Wat een vooruitgang! Hij liep lekker relaxed zijn rondjes met haar op zijn rug. :+ Het kind glunderde letterlijk van oor tot oor! Die gaat vast nog een keertje mee. :Y)

Morgen gaat er wel een gebroken bit in om te kijken of hij dan zijn tong ook gebruikt, want dat is fout natuurlijk. Dit was de eerste keer dat ie dat deed, dus dat is een teken voor mij om heel snel zijn originele bit even te gebruiken. Even zien waarom hij het doet. Maar ik ben dus zeer tevreden, ondanks geen winst. *D

Er zit weer vooruitgang in en volgende keer hoop ik maar dat ik een net wat gullere jury tref. ;)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:32

Anouk, Wat leuk om te lezen van Sam met meisjes van 13! Ik vind dat toch wel wat hoor, bij Elise op stal zag ik ook zo'n meisje nauwelijks 13 lentes, en dan toch die overtuigingskracht bij een paard. Ik was vast ook wel zo, toen ooit. Maar toch heb ik respect voor die jonge pure doorzettingskracht bij die meisjes!
Een hengstenvlecht! Nou jij begint er; aan ik droom ervan!
En de fanfare iet ie links liggen? Uiteenlopende juryleden, nu middeemoter maar wacht maar af, wanneer dat haar eenmaal goed in de vlecht blijft zitten, schieten direct de punten mee omhoog. Nee gekheid, wanneer je toch winst waard blijkt te zijn komt dat er echt uit. Gewoon doorzetten. Je doet het heus goed!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:35

Anouk – weer een leuke dag meegemaakt dus zo te lezen lekker hoor, en bijna winst maar je hebt het super gedaan zo te lezen nu lekker in deze constante lijn doortrainen en dan komt de winst echt wel
Gab – fijne dag gehad dus heb je ook nog foto’s gemaakt ?
Jellie – en hoe is het kijken gegaan? Ik lees het al iig beter dan van de week leuk hoor
Anita - gefeliciteerd met je huwelijk en echt fijn om zo’n goede meesteres te hebben die je het goed kan aanleren daar heb je alleen maar profijt van :j
Saida – wat een heerlijke foto dat koppie :9
Frank – ja ik wordt gek van dat geroddel en verkeerd doorbrieven en dat stiekeme meelezen
Mayke – jee flink balen maar zoals je al zegt overal is een reden voor

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:39

Hij komt als hij v.d. week goedgekeurd wordt bij ons wonen.. *\o/* :oo :):)

Lees zo hopelijk nog ff bij eerst even aankoop bevestigen enz...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:44

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gefeliciteerd!!!! En stuur even de advertentie.. Kan ik even spieken om welk paard het gaat!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:45

kben ook wel benieuwd

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:02

Thanx, ik pb hem door :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:10

barrye schreef:
Cyrina was 3e met Cantaor in dezefde klasse en tto haar inmense vreugde was ze de beste beweger aan de ahnd in rubriek 12. Echt super!!! Onder het zadel was Cantaor een verademing na alle vertoningen en toestanden de vorige jaren met zijn oude eigenaress. Op een enkele storing na heeft Cyrina het super opgelosd en hem ontspannen in de rondte gereden.\

ik begrijp niet wat je bedoeld met voorafgaande jaren.
ik ken Cantaor goed, heeft bij mij op stal gestaan.
zelf heb ik cantaor 1 keer gereden op de keuring in wanroy
zij daarna in Deurne .......
wat bedoel je met toestanden en vertoningen?
Voor háár was dat toen een hele overwinning, en niet echt eerlijk hierover te oordelen.
Ik zie zat dingen , die je kan bestempelen als drama's of toestanden....
Cyrina ken ik ook goed, en ben blij dat de vorige eigenaar Cantaor bij Cyrina heeft gebracht..
paard met potentie...en de vorige eigenaar zat in een heel moeilijk en lastig proces, voor haar was het loslaten van Cantaor heel moeilijk...het was haar steun en toeverlaat in hele moeilijke tijden...
duseh..even voorzichtig met je oordelen Barrye

jij hebt alleen meegedaan met de show? Zijn jou paarden ook gekeurd alvorens de stallen te mogen betreden door een da?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:11

Nou gooi " 'em" dan maar direct int openbaar!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:12

gefeliciteerd Jellie *\o/*

Anouk Klinkt goed! Je bent al enthousiaster,en ontspannen is het belangrijkste! We willen natuurlijk wel een foto van Sam met hengstenvlecht 8-)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:12

Dez was dus voor "Jellie"

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:18

:+:

Afbeelding

lijkt wel een 3D foto hè?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:22

Nombrado, jeetje was een gedoe zeg met de entingen :oo
Je kan de 2 knappers nog wat langer bij je houden :D

Martine, we hadden beiden t gevoel van dit is hem..

Barrye t ook leuk gehad op de Campeonato.`

Suelza nog meer leuke kunstjes aan Sun geleerd!

Anouk, klinkt erg goed van je concours +:)+
Leuk ook nog dat je zulke positieve reacties hebt gehad.
Volgende x hopelijk nog een gullere jury.

Borderjay, die is gaaaaaaaaaaaf *D

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:31

Mayke,

hou het even gezellig. SOMS KUN JE ERG VEEL IRRITATIES OPWEKKEN MET JE VOORDURENDE COMMENTAAR. HET ALTIJD BETER WETEN. Achter iedere opmerking wat kwaads zoeken. WEES GEWOON BLIJ VOOR SOMMIGE MENSEN. Jammer dat je vrijdag weer naar huis moest, maar daar kunnen wij niets aan doen . JIJ WEL..

Cyrina heeft erg veel goed werk gedaan met Cantaor. (
Helaas was de combinatie met de vorige eigenaresse onder het zadel ( en vooral tijdens de campeonto's waar ik ze heb gezien) niet de meest geslaagde. Ze deed super haar best, maar het liep niet zoals het zou moeten , vriendelijk uitgedrukt. Dat weet je ook best. Ze was gek met Cantaor, daarom gunde ze dit paard ook aan Cyrina. Iedereen blij. hou het zo en blijf niet vroeten!!

Ik heb ruim voor de keuring mijn papieren na moeten laten kijken door de dierenartsen van het stamboek. Verder vallen showpaarden buiten de regels van de keuring, maar onder verantwoording van de nieuwe vereniging.

Misschien zou je dat ook nog kunnen doen als wedstrijden en keuringen je niet meer boeien. Meldt je aan bij de vereniging voor het show team en laat iedereen zien hoe jij geniet van jouw paarden. Laat iedereen zien dat een spaans/iberisch paard voor jou het ware is. hoe je er fijn mee kunt werken, plezier mee kunt hebben, op verschillend niveau. WE rijden nl. niet alemaal grand-prix.
Och en de vergoeding, die is dan niet belangrijk, kost wat veel vrije tijd, wat extra kilometers. Met de riante vergoeding van 0, 19 cent de kilometer en enkele consumptiebonnen en soms een gratis box.. Maar als het werken met paarden, zeker barokke paarden je an het hart gaat, dan zou jij je zeker eens aan kunnen melden.

Gaan we het nu maar weer gezellig over alle leuke positieve dingen hebben die we dit weekend mee gemaakt hebben op de campeonato, of ergens anders.

Mijn paarden en pony's staan weer tevreden op stal, hooi te eten. Als of ze niets gehad hadden vandaag.... ..

Reclamo en onze nieuwe ruin Javucho waren eingelijk een beetje boos dat ze binnen moetsen blijven toen we weg waren. Maar deze 2 heren maken een flink feestje soms in de wei en de pdadox. Dus vonden we een hele dag buiten zonder toezicht niet helemaal verantwoord. Oude REclamo is geen weidegang gewend bij zijn vorige bazen. Dus maakt er soms een compleet feestje van.

Nu maar wachten op een paar leuke foto's voor de meiden die zich 14 dagen naar hebben geoefend voor hun kurtje.
Laatst bijgewerkt door barrye op 27-09-09 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:34

Barryae: Ja, ik heb een aanbod gehad om mijn 'cv' daar neer te zetten om iemand te vinden die zich beschikbaar stelt. Ik zag ook opleidingen en 'in ontwikkeling' :+ Nog een keer goed snuffelen daar, want dat had ik nog niet gezien! Dank voor de tip!

Wat schrijf je een leuk verslag. Had er bij moeten zijn dus! Weer een geslaagde campeonato. Ja. gedoe is er altijd wel, maar het is wel verstandig dat ze dit soort dingen streng in de gaten houden en niet gaan matsen. Leuk dat Halley weer zo goed ging en dat Cantaor zo'n nette prestatie neerzette. En gefeliciteerd met de behaalde resultaten met je eigen paardjes!!! Er is maar één toevoeginkje nodig bij jou: FOTO'S!!!!

Anita: Jaaah, zoo leuk! Anita gaat trouwen!!! Kritisch blijven hoor en niet met minder genoegen nemen. Dit wordt jouw dag! De mijne was ook heel erg leuk!

Jellie: Dat klinkt goed zeg! Dus de crusado was al heel positief. Mooi!

Mayke/ Suelza: Ik check entingen ook altijd! En mijn DA is ook heel kritisch met enten. Het is ook een kleine moeite om dat te doen hè? In concoursland kan het ook een flink struikelblok zijn idd.
Ik vind het wat idioot om mensen en paarden te vergelijken. Als er een ziekte heerst die gevaarlijk is voor mensen gaan we mensen immers ook enten. Volgens mij loopt er nu een hele discussie mbt Q-koorts en mexicaanse griep. Met mensen is het ook, dat hoe meer mensen geënt zijn, hoe veiliger de niet-geënte mensen. Hier in het zwarte kousenland is het een heus probleem. Die enten principieel niet. En hoeveel mensen ontwormen hun paarden nog klakkeloos? Mensen worden ook niet klakkeloos ontwormd....

Dat filmpje er na met die lusitano vind ik wel heel erg gaaf!

Martine: Dus jij gaat dinsdag weer vliegen? Kun je lekker je nieuwe boek lezen. Heb je het wel leuk gehad in NL? Het weer was wel lekker zo hè? Of had je liever regen gehad? ;)

Wenda: Ik kan zeggen, dat ik sinds tijden weer een echt leuk concours heb gereden, ondanks de jury. En de fanfare had dus mijn voorganger echt punten gekost, maar Sam taalde er echt niet naar. Buiten losrijden vond ie wel spannend. Hij had nog nooit een dazenval gezien en daar stond er één en het stikte van de vliegen daar. Daar had hij ook wel last van. Dus binnen maar losgereden.

Jellie: Gefeliciteerd!!! Nu maar hopen dat ie door de keuring komt!! Ik wil ook een PB....

Mayke: Hoe slecht het leven ook is van de baas: Een paard hoort daar nooit onder te lijden. NOOIT!! Dus dat praat niks goed.

Gab: Ja, het was weer ouderwets leuk. Het is ook leuk om zo veel complimenten te krijgen en lekker te kunnen rijden. Alleen al een bak van 20x40 als je 15x25 gewend bent. :D Sam genoot er ook duidelijk van. En het zonnetje er op. Wouw, gewoon een geslaagd leuke dag. Echt.

Gave foto!!! Is dat Moreno? Wat een mooi hoofd en stoere hals.

En die hengstenvlecht mag blijven! Gek dat een andere vlecht zo veel rust brengt in mijn gemoed. Echt zo van: "Nu doe ik wat ík leuk vind en wat een ander ervan vindt moet ie zelf maar weten."ZALIG!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:36

Dames... de pb knop zit onder de berichten...

Ik geloof niet dat de rest van het topic op dit soort berichten zit te wachten. Ik niet in ieder geval...