Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Texasstar schreef:Goedemorgen allemaal, ik lees al een eeuwigheid mee maar het is er nog nooit van gekomen zelf wat te plaatsen. Ik zou graag willen proberen om een beetje met jullie mee te kletsen.
Ik heb een 17 jarige Paint die soort van met pré pensioen is en ik heb in 2022 een PRE merrie uit Spanje geïmporteerd.
Zij is nu 4 jaar en ik ben rustig aan stapje voor stapje met haar bezig om haar tot toekomstig rijpaard te gaan klaarstomen.
Texasstar schreef:Goedemorgen allemaal, ik lees al een eeuwigheid mee maar het is er nog nooit van gekomen zelf wat te plaatsen. Ik zou graag willen proberen om een beetje met jullie mee te kletsen.
Ik heb een 17 jarige Paint die soort van met pré pensioen is en ik heb in 2022 een PRE merrie uit Spanje geïmporteerd.
Zij is nu 4 jaar en ik ben rustig aan stapje voor stapje met haar bezig om haar tot toekomstig rijpaard te gaan klaarstomen.
Deertje schreef:spannend! Een jonkie! En doe je het allemaal zelf wat betreft opleren?
Texasstar schreef:Deertje schreef:spannend! Een jonkie! En doe je het allemaal zelf wat betreft opleren?
Ja zeker spannend! Ik ga het inderdaad allemaal zelf doen. Alweer wat jaren terug dat ik dat voor het laatst heb gedaan maar dat komt vast goed. Ik woon in Frankrijk en heb de paarden aan huis staan en ook niet echt een netwerk hier van mensen aan wie ik het uit zou kunnen besteden dus dan zelf maar aan de slag.
Gelukkig wel wat paardenvriendinnen in de buurt die eventueel kunnen helpen indien nodig.
Prachtige foto van je kerstmodel zo!
Pastis schreef:@elisa; mijn merrie heeft ook enorme last van haar hengstigheid . Ik ga hiervoor binnenkort ook weer iets beginnen bijgeven - zodra de lente weer nadert. Oestress van naf had bij haar geen enkel effect, enkel de magic 5 star bleek wat te helpen. Hier eentje die enorm tegen het been is, staakgedrag en met zichzelf geen blijf weet. Ook veel drama en heel veel plassen.![]()
Beetje sneu om zien wel, en rijden is dan soms al helemaal geen pretje
Maartje_M schreef:Elevada doet dat als ze het óf moeilijk vindt óf saai. Soms lastig te bepalen welke van de 2Maar die is aan de hand echt heel happerig. Ik negeer het zo veel mogelijk en probeer het dus met de oefeningen op te lossen.
Tilmar schreef:Nancietje schreef:Hallo allen
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik hoop op wat reacties van jullie.
Ik ben sinds een paar maanden weer wat fanatiek aan het rijden nadat mijn dochter heeft besloten haar paard te verkopen. Ik heb het hier echt wel moeilijk mee en heb besloten om, ook al komt haar hobby op een laag pitje, dat niet betekent dat dit voor mij hoeft. Ik zie het nu positief en bedenk dat het mijn tijd weer is om lekker te gaan rijden. Ik zoek een fijn ras en ben op jullie ras gestuit.
Omdat ik niet zomaar ergens iets wil kopen wil ik graag jullie advies. Weten jullie goede, betrouwbare adressen/mensen waar ik een braaf paard zonder trauma’ s kan kopen uiteindelijk? Dank voor het lezen. Groetjes Nancy
Wat superleuk dat je zelf door wil gaan!
PRE's zijn echt geweldig. Een gezonde brave die te betalen vinden is alleen niet simpel helaas. Ik heb vorig jaar de zoektocht gehad.
Mijn tip is, vertrouw geen mooie verhalen en altijd goed laten keuren (voor de sport), ook als je recreatief wil rijden moet het paard gezond zijn.
Nadia Feitsma heeft altijd mooie paarden. Ik ben bij de Ypenburghoeve geweest, daar moet je wel echt iemand meenemen die er veel van weet en niet gevoelig is voor de verkooppraatjes. Ik vond daar toen wel mooie paarden staan.
Heb je ook al een passende stalling? Pre zijn heel werkwillig en kunnen zich snel vervelen of druk worden als je er niet genoeg mee doet. Veel buiten staan is wel echt nodig voor ze (voor welk paard niet?).
En tot slot, let op met voeding! Hooi is het beste en geen bix, en dan een suikerloze balancer erbij geven.
Veel succes met je zoektocht! Leuk als je nog een update post!