Ik heb wel een beetje terug gelezen maar zal morgen ook even op jullie berichtjes reageren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jUst_eVa schreef:Ik heb pablo deze week savonds na 8e gelongeerd. Dan is het wel te doen! Onze cirkel is ook overdekt dus je staat niet in de brandende zon.
Hij moest zich ook weer even uitsloven
[ [url=m/abF0tu.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FHFJ0u.png]Afbeelding[/url] ]
_Lonneke schreef:Ik doe ook niet zoveel met dit weer. Dinsdag ochtend gereden. Woensdag en vandaag vond ik het te warm. Hopelijk morgen avond weer.
Mooie fotos van pablo! Hij is flink aan het showen!!
[ITP] Knappe merci tussen de bloesem
Topic gemaakt van mijn fotoshoot met merci
[ [url=m/n5WiVd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Celine_Famke schreef:Wat een onwijs gave foto's komen hier weer voorbij! Wauwie!
Begin deze maand heb ik op stal mee gedaan aan een onderlinge wedstrijd die we jaarlijks doen. Super leuk weer!Hier het topic: [RIJ-ITP] ITP Mexicaanse dressuur & behendigheid
Afgelopen zondag met Famke naar het strand geweest. Daar rijden we regelmatig. Normaal gaan we er gewoon te paard heen, maar nu ging ik met een stalgenootje mee op de trailer. Heerlijke rit gemaakt. Vrij rustig aan gedaan. Eerst wat gestapt daar en door het water gegaan. Op een gegeven moment wat gedraafd en gegaloppeerd, ook even lekker hard. Daarna weer afgekoeld in het water en toen weer terug naar de parkeerplaats en de trailer op.
Eenmaal terug op stal stapte Famke wat onrustig de trailer af en zette haar rechter achterbeen naast de laadklep (haar kogel ging langs de laadklep). Meteen even gevoeld en gekeken, maar er leek gelukkig niets aan de hand. Famke lekker even afgespoeld en haar daarna op stal gezet met voer. Er was nog altijd niets aan de hand.. Maar toen ik mijn spullen had opgeruimd en we de trailer schoon hadden gemaakt en weggezet hadden, haalde ik haar uit haar stal en was ze plotseling linksachter stokkreupel.. Heb het meteen gekoeld en ben met haar gaan stappen. Na eventjes stappen liep ze in stap weer goed. In draf echter nog niet.
Momenteel stapt ze nog altijd goed. Draf zie ik nog een klein beetje dat ze kleinere passen zet en wat hinkt. Been was afgelopen dagen ook wat dikker en warmer bij de pees en de kogel. Vandaag niet echt warm meer, wel nog wat dikker dan het andere been.
Hopelijk lost het zich vanzelf op en heeft ze gewoon wat verrekt of zo... Als het nou haar rechter achterbeen was geweest had ik meteen wel gedacht van: oh, dat komt door de laadklep... Maar het is haar andere been.. Zo raar.. Pff, balen..Hopen dat ze gauw opknapt!
Captain schreef:Wat raar met Famke! Even een tijdje wat rust en veel stappen op harde en afspuiten moet het wel weer goedkomen!
Ik spam even met een wit paard ipv een zwarte sorry.
[ [url=m/m1Lfss.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor het eerst zonder hoofdstel! Gisteren al voor het eerst zonder zadel maar ook al rijd ik met hoofdstel dan gebruik ik de teugels toch niet dus kan beter alles maar gewoon aflaten dan!
Zo naar Menno, heb nieuw sjabrakje gekocht (ging echt per ongeluk!) en nieuw shirt en wat leuke bijpassende sieraden (pathetic
) en dan heb ik straks les. Worden foto's gemaakt!
Kris_P schreef:@jUst_eVa Wat is Pablo toch een knappert![]()
@_Lonneke Echt hele mooie foto's!
@Celine_Famke Jammer, hopelijk word het snel beter!
@Captain Dat gaat goed zeg! Ben benieuwd naar de foto's![]()
Vandaag heb ik mijn rapport opgehaald en ik ga nu echt officieel naar havo 4![]()
Eindelijk echt vakantie, ik probeer lekker veel met Lieuwkje te doen en wat vind ze aandacht toch fijn
chriske schreef:Hellow iedereen, ik ben weer thuis na een heerlijke vakantie in zweden! Veel gelopen, goed bijgekleurd en veel gezientwee weken vind ik toch wel lang maar dat maakt de reis niet minder leuk! Floor snapte het niet helemaal toen ik de wei in kwam, alsof ze me niet herkende haha
toen ik later aankwam met haar halster wist ze het denk ik weer want ze kwam draven aan gerend en lekker gek doen met der koppie, lang gepoetst en daarna nog even gespeeld en grondwerk gedaan wat onwijs goed ging! Dacht nou die is niet vooruit te branden maar ze was juist onwijs enthousiast en heerlijk ontspannen
![]()
[ [url=m/f9z974.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wiBqpv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb wel een beetje terug gelezen maar zal morgen ook even op jullie berichtjes reageren
Captain schreef:Fijn Chriske! 2 weken is inderdaad wel lang!!
Nou les vandaag was echt leuk!Ging echt wel goed, Menno deed goed zijn best ondanks dat het echt warm was. Genoeg punten om aan te werken. Zij adviseerde wel regelmatig les te nemen (om de twee weken) hoevaak hebben jullie les? Heb paar foto's.. Confronterend.
Moet echt een stuk van mijn kont af.
![]()
[ [url=m/dw85dz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MTa4ZE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/23jPxc.jpg]Afbeelding[/url] ]
renskep schreef:Jeeej Kris_p! Jij kunt lekker vakantie gaan vieren nu!
Chriske fijne vakantie gehad?
Captain, wij hebben 1x in de 2 weken les. En dat bevalt me prima. Dan kan ik tussendoor zelf nog wat rijden en ontdekken![]()
Zo ik had dinsdagochtend heel vroeg gereden, maar zelfs toen was het al warm... Siebe deed wel erg goed zijn best. Achterwaarts ging goed en een stukje galop mee gepakt en ook dat ging wel aardig. Op een kant springt ie altijd over of overkruist. De andere kant gaat voortaan goed. Maar het is lastig om eraan te werken. Aan alles merk je dat hij het lastig vind om goed aan te springen en daarna is 'ie zo hectisch in zijn hoofd. Net of ie helemaal de weg kwijt is en je geen contact meer kunt krijgen met 'm... maar dat zijn allemaal wel puntjes om naartoe te werken! De rest gaat echt goed en netjes. Laatst vroeg iemand zelfs wanneer we gingen starten'Doe niet zo grappig...'
Kris_P schreef:@Captain Ik heb eigenlijk geen les, maar dat ben ik wel van plan.
Ik heb al een keer les gehad bij iemand uit mijn straat en dat was super fijn! Maar ik rijd zelf ook op de manege en nu met het warme weer maken we veel buiten ritten, dat is als je het zo hoort geen probleem omdat ik zelf ook veel buitenrij. Maar we doen dan ook buiten galopperen en dat gaat nog al moeilijk als ik mevrouw niet in galop krijgDus eerst nog maar eens een gewoon lesje en dan aan de galop werken en daarna pas op de manege.
![]()
Gister avond hebben mijn moeder en ik nog een buitenrit gemaakt, het ging echt super goed!
Lieuwkje liep heel ontspannen en we hebben ook wat langere stukken gedraafd. Alleen die insectenWe hebben nog geen vliegen deken voor Lieuwkje voor tijdens het rijden, maar als het goed is gaan we die vandaag halen
Captain schreef:Mag ik vragen wat jullie voor een les betalen dan?
Wat is precies een correctional bit?
Eloya schreef:Als ik straks met twikke weer ga lessen, dan kom ik op 42,50 per les van een uur uit inclusief voorrijkosten.
Ik heb over 1 instructrice een heel goed gevoel, maar die woont helaas wel in apeldoorn dus dat is voorrij kosten erbij. maar ik ga waarschijnlijk 1x in de 3 weken rijden.
Maar dat is nu nog toekomstmuziek, met twikke gaat het opzich veel beter. mijn vriendin pakt haar goed op, dubbele lijnen, vrijspringen, longeren en rijden. Ze rent steeds minder.
Met mij helaas niet, zit mentaal compleet vast en dit uit zich nu dat ik altijd en overal extreem gespannen ben. ook bij twikke helaas. poetsen of wandelen geen probleem maar zodra ik in de bak kom waar ze dus is gaan rennen loopt ik vast. kan 5 minuten prima ontspannen longeren maar daarna schiet mijn hartslag om niets de lucht in, begin ik te trillen en dit spiegelt twikke.
We gaan dit weer rustig opbouwen en ik ga hulp hiervoor krijgen. zit al veel langer niet goed in mijn vel maar sinds afgelopen 2 weken is het echt verergerd.
Dus ik hou het voorlopig bij poetsen en wandelen, gelukkig heb ik veel begrip van eigenaresse die het ook niet erg vind. ik vind het zelf wel heel jammer, ben niet bang voor twikke in mijn hoofd maar op de een of andere manier reageer ik wel paniekerig in de rijbak.
Eloya schreef:Als ik straks met twikke weer ga lessen, dan kom ik op 42,50 per les van een uur uit inclusief voorrijkosten.
Ik heb over 1 instructrice een heel goed gevoel, maar die woont helaas wel in apeldoorn dus dat is voorrij kosten erbij. maar ik ga waarschijnlijk 1x in de 3 weken rijden.
Maar dat is nu nog toekomstmuziek, met twikke gaat het opzich veel beter. mijn vriendin pakt haar goed op, dubbele lijnen, vrijspringen, longeren en rijden. Ze rent steeds minder.
Met mij helaas niet, zit mentaal compleet vast en dit uit zich nu dat ik altijd en overal extreem gespannen ben. ook bij twikke helaas. poetsen of wandelen geen probleem maar zodra ik in de bak kom waar ze dus is gaan rennen loopt ik vast. kan 5 minuten prima ontspannen longeren maar daarna schiet mijn hartslag om niets de lucht in, begin ik te trillen en dit spiegelt twikke.
We gaan dit weer rustig opbouwen en ik ga hulp hiervoor krijgen. zit al veel langer niet goed in mijn vel maar sinds afgelopen 2 weken is het echt verergerd.
Dus ik hou het voorlopig bij poetsen en wandelen, gelukkig heb ik veel begrip van eigenaresse die het ook niet erg vind. ik vind het zelf wel heel jammer, ben niet bang voor twikke in mijn hoofd maar op de een of andere manier reageer ik wel paniekerig in de rijbak.