[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 14:20

saida toch!!! foto's!!! haha ons hier lekker maken met alleen een paardenhoofd op de foto....

niks gekocht gab?
ben benieuwd naar alle campeonato ervaringen.

lisenka: voor jullie zo'n beetje een thuiswedstrijd dit jaar.

denise: leuk onderschrift heb je :P getuigt van een sterke persoonlijkheid haha

anita: gefeliciteerd!! gaat het met koets gebeuren?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 14:53

Saida, ben het wel met Frank eens hoor....................FOTO'S!!!

Frank, waarschijnlijk wel. Heb al info opgevraagd :). Lijkt mij wel het leukst in ieder geval.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 15:14

_Saida_ schreef:
Gistermiddag had ik de eer deze knappe Spaanse Heer van stand te mogen rijden! *D
Afbeelding

Hihi Harige Harry :+

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:18

Michelle en Cloris nog bedankt.
Was een stuk beter dan gisteren, echt leuk dier!

Martine, zal je nog wel een pb sturen over de bruine.
Die van vandaag was wel succes :)
Morgen je appartementje overdragen, denk mixed feelings?
Dinsdag weer fijn naar je lieven.

Spokie wat gaaaaaaaaaaaf, van harte *\o/*

Saida, wat gaaf dat je op dat knappe paard mocht, mooi man!

Vandaag dus erg leuke bezichtiging gehad. Hij mocht eerst los, toen toonde hij niet echt. Ohz was t echt meer een mannetje.
Eerst de verkoper even erop en toen Jan en ik. Hij is best gevoelig maar heel fijn te rijden. Ben ook nog de weg op geweest. Ga zo ff filmpjes laten zien aan lesgever v.d. toekomst als hij tijd heeft :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:22

Verslag Campeonata

Aangekomen , vrijdag 2130 op het terrein in Assen,
boxen bekeken,
bleken de 2 paarden gigantisch uit elkaar te staan.. hmf...Fauno in een box met een open bovenluik? ;(
toch maar wat anders regelen.
paarden gelost, fauno naar de da en keuring voor papieren.
chipreader batterij leeg , duurde even
toen ppt check, entingen niet in order van fauno?????
ik begreep er niks van , dus ik kijken
fauno nog in mijn handen, stond er bij 2002 en 2003, 1 jaar en 2 maanden tussen de entingen te zitten...
Nooit gezien, en alle dierenartsen incl mijn eigen, nooit gezien..
fauno is 1 1/2 jaar geleden naar mij gekomen en was bij de vorige eigenaar geent in 2007, dus ik heb 2008 en 2009 nog gegeven
maar, resultaat. de basisenting is hierdoor niet in orde, dus mocht niet meedoen.
fauno mocht het gebouw niet eens in.
ik heb de toenmalige da nog gebeld, of zij een verklaring kon sturen betreffende het entingpatroon van fauno, (ook weer 1 uur bellen) , zij wilde het niet doen, daar ze bang was haar licency kwijt te raken.

afin....beide paarden weer ingeladen (ze renden de trailer in haahhaha) en weer 2 1/2 uur naar huis gekacheld, en een illusie armer.

zal wel weer ergens goed voor zijn....

vermoedelijk willen deze 2 niet verkocht worden :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:58

Marielle -> Dat klinkt erg veelbelovend!!!

Mayke -> Jeeeeee, dat is flink balen!
Wilde je niet met Gemelo doorgaan dan en alleen Fauno weer terugbrengen?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:18

_Saida_ schreef:
Mayke -> Jeeeeee, dat is flink balen!
Wilde je niet met Gemelo doorgaan dan en alleen Fauno weer terugbrengen?

even terugbrengen? nee, zag ik niet zitten...
kwas er behoorlijk klaar mee. Gemelo was ook helemaal overstuur in die box..., bleek geen water te zijn.
ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hem daar te laten en fauno terug.
Dat ik gemelo ging inladen en uit de box haalde, kon ik daar zo paarden meenemen en inladen.
was niemand meer in de stallen en controle. gaf me niet zon fijn gevoel.
tis goed zo...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:26

Spokie: gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws, hij had er dus werk van gemaakt :)

Saida: ja het is weer omgevlogen, zo'n drukke week gehad! En vertel (+foto's!) hoe beviel het zo'n adellijke heer te rijden 8-)

Marielle: ok, ben benieuwd.. Maar die vandaag dus een succes! Volgende stap dus laten keuren? Of nog wat meer paardjes kijken?

Mayke: jeetje wat een pech! Vervelend zeg.. Fauno is toch je mooie zwartje? Kan me wel voorstellen dat je er toen ook even genoeg van had. Wel een domper zeg, heel die rit voor niets gemaakt.. Het was dus met de bedoeling hem te verkopen?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:55

@ Mayke, balen!!! Ik moet eerlijk bekennen, ik controleer de entingen ALTIJD! Ik heb pas 1x meegemaakt dat een paard een correctie basisenting had gehad. En om je heen zie je ook heel vaak dat de basisenting niet correct gegeven wordt...

En idd, dan sta je :(

Maar ze moeten voor de verkoop? Dat wist ik niet joh...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:12

Elise, Wat een feestje om de foto's van jou en Sundance te zien, precies zo als Martine en ik jou hebben gezien. Zo hoef ik er geen spijt van te hebben geen foto's te hebben gemaakt. Bedankt voor al je uitleg en voor je tip over het zadel.
Vandaag is de 1ste trektocht de woestijn in getrokken en Rafale is mee met het zadel waarvan ik vermoed dat het beste op hem ligt. Ik kreeg net een telefoontje en kreeg de melding van : Geen gedribbel, hij bleef helemaal rustig lopen met lange hals en lange teugel.
Ik maakte me al zorgen omdat hij nu een paar dagen voor de boeg heeft en ik wil vooral zijn energie niet verspild zien.

Martine Weet je het zeker? Dinsdag?

Mayke Het is wel weer bijzonder hoe de gebeurtenissen zich dan toch weer afwikkelen. Je hebt een groot hart dat blijkt maar weer. Typisch weer, dat die entingen niet correct zijn verlopen,...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:15

Suelza schreef:
@ Mayke, balen!!! Ik moet eerlijk bekennen, ik controleer de entingen ALTIJD! Ik heb pas 1x meegemaakt dat een paard een correctie basisenting had gehad. En om je heen zie je ook heel vaak dat de basisenting niet correct gegeven wordt...

En idd, dan sta je :(

Maar ze moeten voor de verkoop? Dat wist ik niet joh...

helaas 1 van de 2 wordt verkocht...lastige beslissing , en als er nog een sponsor om de hoek komt kijken? die is welkom 8-)
vandaar deze 2 mee, naar de keuring
Fauno had zeker een goede kans gehad, tis tenslotte een zwarte goedgekeurde pre....en die zijn er nie zoveel. Nu heeft ie ook nog behoorlijk wat potentie in de dressuur (die komt echt van de grond ), dus tis jammer dat ze hem hier niet hebben kunnen zien.
er komen daar natuurlijk pre liefhebbers, en zit je op de goede plek.

maar goed,
zelf ben ik altijd secuur geweest met enten, maar blijkbaar is niet iedereen dat....en ben er bij fauno vanuit gegaan ,dat dit wel oke was. helemaal omdat de da hier ook niks gezien hadden.
net Marjan gesproken, die moest met 1 van haar paarden ook retour...
basis enting zat tussen de 2, net 2 weken te lang.
moet 91 dagen, was 105 dagen

eigenlijk is het ook raar.....enten....., tenslotte enten wij onszelf ook maar tot onze 12 e levensjaar.
tetanus is tot 10 jaar geldig, alleen bij paarden 1 jaar hmmmm....tjsaa..
Bij de FEI moet het nu al 2x per jaar..., wie heeft dat verzonnen????

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:15

Hahaa... Ja vond het ook leuk dat jullie langs geweest zijn! Toch leuk om een persoon bij de naam op bokt te kennen...

En nog geshopt? Of nu klaar met shoppen? Is Martine al aan het boekje begonnen? Het is echt een leuk boek!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:17

Ook net weer terug van de Campeonato,

Veel mooie paarden gezien.

Marismeno werd reserve kamp. sectie 12 ( oudere hengsten en uiteindelijk ook de winnaar overall van de functionaliteit.
Lisenka met Haley was dacht ik 4e of 5e in deze rubriek.
Cyrina was 3e met Cantaor in dezefde klasse en tto haar inmense vreugde was ze de beste beweger aan de ahnd in rubriek 12. Echt super!!! Onder het zadel was Cantaor een verademing na alle vertoningen en toestanden de vorige jaren met zijn oude eigenaress. Op een enkele storing na heeft Cyrina het super opgelosd en hem ontspannen in de rondte gereden.\

3 Grelo's winnaar beste beweging of sectie kampioen

Pincipia werd door Elske aan de hand gebombardeerd tot uiteindelijke overall bewegings kampioen van meries en hengsten!!

Tja en zo waren er nog veel meer met een goede klassering

Mayke, het was verstandiger geweest om van te voren je entings boekjes eens goed te controleren. Als je officiele wedstrijden rijdt wordt je ook promt gediscalificeerd. Vreemd was deze beslissing niet. Je was ook niet de enige die dit overkwam. ER is nog minstens een hengst naar huis gestuurd. Het stond duidelijk in de regelementen en het is al jaaaaren zo. helaas.

Barquero en Abanto hebben vandaag dankbaar gebruik gemaakt o.a. van jouw box van Gremelo. ( er zat trouwens een soort rolluikje waardoor je de bovendeur dicht kon maken. Ze hebben je box even gekeurd. Het hooi en stro was fantastisch vonden ze, Ze hebben geen bakkabouters of elfjes er in kunnen ontdekken. Dus mijn paarden hadden het super naar hun zin. Oja, er waren een aantal concours boxen extra geplaatst. En daarin heb je nooit water. Is al jaaaren zo op deze keuring. Ik neem dus altijd emmers en voerbakken mee. Weet je dat ook weer voor volgend jaar.

Abanto vond zijn eerste show in het begin toch wat spannend. Dus kur lukt te niet hel;emaal zoals ik dat had gepland. Maar goed lief lachten en gewoon doorrijden.

Later moest hij met de hele groep weer terug in de ring voor 5 minuten. Toen pakte hij veel beter aan. Had hem voor die tijd toch maar verteld dat het wat anders moest.

Barquero heeft braaf tussen de 2 mini-shetjes door de ring gereden. De meiden hadden zich 14 dagen scheel geoeffend om wat te maken. Valt niet mee. Eentje bij mij 6 weken intern, De andere woont in Emmen en gaat in Leeuwarden op school. Maar ze hadden er plezier in. Het belangrijkste dus van show rijden ( of in dit geval er achterlopen)

Ga nu alle paarden maar eens afvoeren. Wellicht zijn er mensen met leuke foto's en nog meer verslagen

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:25

barrye schreef:
Ook net weer terug van de Campeonato,

Mayke, het was verstandiger geweest om van te voren je entings boekjes eens goed te controleren.
Citaat:
jep :D

Barquero en Abanto hebben vandaag dankbaar gebruik gemaakt o.a. van jouw box van Gremelo.

Citaat:
ahaaa....das dan 100 euro ;)

( er zat trouwens een soort rolluikje waardoor je de bovendeur dicht kon maken.
Citaat:
fauno gaat daar echt overheen klimmen

Ze hebben je box even gekeurd. Het hooi en stro was fantastisch vonden ze, Ze hebben geen bakkabouters of elfjes er in kunnen ontdekken. Dus mijn paarden hadden het super naar hun zin. Oja, er waren een aantal concours boxen extra geplaatst. En daarin heb je nooit water. Is al jaaaren zo op deze keuring. Ik neem dus altijd emmers en voerbakken mee. Weet je dat ook weer voor volgend jaar.
Citaat:
er komt voor mij geen volgend jaar,
ik had wedstrijden al afgezworen, nu dus ook keuringen :+
ik kan niet meer zo goed tegen het moeten en regeltjes

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:26

@Suelza

Gave foto's....toppie!
zie je wel, daar hoef je geen lippi voor te zijn. 8-)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:30

Whahaha nee idd... Misschien in een vorig leven?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:33

Suelza schreef:

pftt...kheb het ook wel eens een fjord zien doen...incl passage en piaffe 8-)

misschien eens een leuk showtje in mekaar draaien?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:33

Suelza schreef:
Hahaa... Ja vond het ook leuk dat jullie langs geweest zijn! Toch leuk om een persoon bij de naam op bokt te kennen...

En nog geshopt? Of nu klaar met shoppen? Is Martine al aan het boekje begonnen? Het is echt een leuk boek!

Ik moest even denken: boekje boekje?
Nee joh laatste keer dat ik bij haar was zat het nog steeds in het plastic. _O-
Als fluisteren niet helpt van Andre Gerons
Nou Elise je bent echt inspirerend, dat blijkt ook nog maar meer weer uit de 'drijf' foto's!
Nou eindelijk heb ik de lengtes voor de singels binnen gekregen, weliswaar vanuit de woestijn gesms-ed maar ik moet dus nog wel verder shoppen. Ik blijf iets langer dan Martine; daarnaast heb ik ineens 2 interviews voor mn kiezen gekregen en ben alleen maar teksten aan het schrijven terwijl ik graag wijd en paardrijk Nederland zou willen intrekken. Ik zou graag nog bij een trec instructrice langsgaan waarvan ik een uitnodiging heb liggen, net als met Madelief maar ik kom schijnbaar niet bij mn pc vandaan

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:37

Wat voor intervieuws? En wat schrijf jij dan? Artikels? Boeken?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:39

nombrado schreef:
Suelza schreef:

pftt...kheb het ook wel eens een fjord zien doen...incl passage en piaffe 8-)

misschien eens een leuk showtje in mekaar draaien?

OMG bedoel je Fjord Guusje?!? Daar wilt Sundance niet mee vergeleken worden...

Een show in elkaar draaien? Ik zou niet weten hoe... Ik weet niet of ik daar nou echt het type voor ben. Ik zou niet eens weten hoe ik hem en mezelf aan moet kleden, wat voor muziek en ga zo maar door...

alleen praten... Dat zou mij zonder enige moeite wel lukken. Klets zo 24 uur aan elkaar, haha!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:39

Wenda: ja denk het toch wel, trek het echt niet meer hoor nog een week hier! En dan ook nog zonder m'n huisje.. Mis m'n mannetjes! Ga jij samen met Ninette vliegen? Ohh en dus nog meer shoppen :P

Elise: haha afgelopen met al dat gewinkel! Vlieg dinsdag alweer terug. Ben nog niet in het boekje begonnen, moet eerst 'Les savoirs d'equitation ethologique' nog uitlezen, in het Frans dus, schiet niet erg op!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:41

Ik ben begin van de avond terug gekomen van Campeonato. Was echt erg leuk!! Heb denk ik een goed beeld gekregen van wat er rond loopt aan PRE's en daar ging ik voor. Verder gezellig bijgekletst met Jan en Lisenka en natuurlijk gesupporterd bij Lisenka en Halley!
Verder nog wat bokkers gemeet :Y) en hier en daar een foto geknipt, maar niet veel.

Zo, nu ga ik douchen. :+

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:41

Oh en Elise: wanneer dacht je ongeveer te komen? Ga je eerst een paspoort aanvragen? Ga namelijk voor nu een retourticket boeken, dan zou ik de heen of terugreis met je samen kunnen reizen..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:46

Dat is even afhankelijk van het feit of ik de selectieweek bij de bereden brigade mag gaan rijden. Zo ja, dan de derde week van november...

En ja, eerst maar een paspoort aanvragen dit keer hihi!

Jullie hebben overigens wel Sun zijn nieuwe kunstjes gemist he! Knielen en liggen... Dat deed hij een dag nadat jullie geweest waren.

Jullie mogen vaker komen, ik wil hem nog achterwaarts leren galoperen :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:46