[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:41

Oeps foutje, haha Haha!
Heb het even aangepast Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:47

Haha!

geeft niet hoor! Knipoog
maar ik kreeg even het gevoel dat ik ergens iets had gemist... Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:38

jeetje wat gaan jullie hard , heb steeds weer meer bij te lezen

jullie raden nooit wat ik binnen krijg ..

(een boomloos type spaans zadel Haha!
echt appart , ze maken steeds meer soorten Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:52

haha, is de storm afgelopen is er vannacht een boom omgewaaid hier :p over het pad, dus niet echt handig Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:59

HINDERNIS! Haha!

(Kun je zien at ik een optimist ben?)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:01

Heb een hoofdstelletje van Ricardo te leen en heb gisteren weer gereden. Kan geen foto´s van mezelf nemen, dus alleen deze. Ze heeft even gedronken voordat we weggingen.
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:06

Lusitana schreef:
HINDERNIS! Haha!

(Kun je zien at ik een optimist ben?)

Whaha Knipoog
Leuke foto Lusitana, gaat het allemaal nog goed met haar?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:40

Lusitana, geweldige foto! Mooi paard, het wordt wel wat. Ja
EN IK BEN ZÓÓÓ JALOERS OP JE ZADEL! Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:53

Lusitano schreef:
Misschien moet ik eens een close upje nemen van Sam die naar me toe buigt. Er zitten echt flinke vetrollen op! Lachen Maar die trainen we er wel vanaf!

WHAHAHA ik zie het voor me Haha!

Idra heb je PB gelezen, zal later antwoorden Knipoog

Nick heb je daar een foto van Tong uitsteken

Elmiran gelukkig heb je het overleefd Ach gut Ik vond het ook altijd zo doodeng op de scooter, brrrr ook met sneeuw enzo! Over je appuyementen, bij mij gaat het heel erg op gevoel. Op een gegeven moment loopt hij met een bepaalde ontspanning waardoor het voelt of je zo de sterren van de hemel zou kunnen rijden. Als je paardje niet veel appuyeerd of het nog niet goed kan, zou ik eerst zoals al eerder gezegd, de travers oefenen. Let erop dat je zelf goed recht blijft zitten zodat je paard zelf in evenwicht blijft. Gebruik je binnenbeen als "steuntje" waar je paard omheen kan buigen. Ik wilde nog wel eens mn binnenbeen vergeten omdat ik vooral met mn stelling en buitenbeen bezig was om zn kont naar binnen te brengen (tijdens de travers), maar je paard kan dit nooit goed doen als jij je binnenbeen vergeet! Als je dit gevoel lekker hebt ga je met je appuyementen verder, ik pak de eerste altijd vanuit een hoek niet te schuin, gewoon naar de middenlijn toe en dan rechtmaken, en de ac lijn uitrijden. Ook hier weer, denk bewust aan je binnenbeen, dat houdt je paard ook voorwaards. Let erop dat de voorhand leidt en dat je zelf niet scheef zit, vooral in je heupen. Misschien weet je al heel veel van deze dingen hoor, dus dan moet je er maar overheen lezen. Maar dit waren de dingen waar ik wel eens tegenaan liep dus misschien heb je er wat aan Haha!

Nou jongens die cursus was letterlijk slaapverwekkend, ik moest in het begin echt moeite doen om mn ogen open te houden, letterlijk! Werd steeds helemaal draaierig en slaperig, ik zat me suf te geeuwen Haha! De vorige keer zat ik ook al de leraar dingen uit te leggen en collega's priveles te geven, maar ach ik heb het weer gehad Vork Heb ook wel lol gehad hoor en een certificaat whahaha *LOL*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:10

Picassox schreef:

Het grappige is, dat dergelijke zadels GOEKOPER zijn dan wat jullie voor een "gewoon" zadel betalen! Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:11

DinkeyGirl schreef:
Nou jongens die cursus was letterlijk slaapverwekkend, ik moest in het begin echt moeite doen om mn ogen open te houden, letterlijk! Werd steeds helemaal draaierig en slaperig, ik zat me suf te geeuwen Haha! De vorige keer zat ik ook al de leraar dingen uit te leggen en collega's priveles te geven, maar ach ik heb het weer gehad Vork Heb ook wel lol gehad hoor en een certificaat whahaha *LOL*

Gefeliciteerd!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:29

Pff, sta nog helemaal te trillen.

Ik ging vanmiddag bij Elmiran rijden, en dan moet ik oversteken, langs een weg. Niet druk, helemaal niets.
Maar ik ga naar huis, ik denk 'laat ik m'n nieuwe spulletje even showen thuis', dus ik loop, precies 50 meter langs een weg waar bijna niemand komt. Maar er komen op een gegeven moment 4 personen wagens langs. Ook niets aan de hand, m'n paard is verkeersmak.
Maar op een gegeven moment ziet hij de politiehonden van de buren [die hij altijd ziet], en hij schrikt zoals hij dat nog nooit gedaan heeft. Hij draaide om, in één ruk. Ik had de teugels net niet voor het grijpen, en hij springt zo voor die laatste auto. De auto had veel vaart, omdat Picasso rustig was bij de andere 3 voorbijgaande auto's. Picasso draaide zo in een ruk om, en ik zie het nog voor me, vertraagd; Picasso draait, ik hield de teugels niet meer, ik pakte 'm om z'n nek, en ik zie recht voor me die koplampen, piepende remmen, ik deed m'n ogen dicht, en de auto schoof met een vaart de berm in. Picasso stond trillend, midden op de weg. En ik wist niet wat me overkomen was.
De passagiers stapte uit, 'Gaat het meisje?'
Vroegen ze.
Ik kon even niets bevatten, en dacht toen weer aan dat beeld, van die auto.
En de piepende remmen, ik kon niets meer. Ik leek wel verlamd, ze hebben me van het paard afgeholpen. En ben met paard aan de hand naar huis gestapt, daarna is mijn vader mee naar stal gelopen.
Picasso deed opeens zo raar.

Ik denk later, wat een geluk heb ik gehad...
Als die auto zijn stuur niet had omgegooid [met ik denk wel dat je kunt zeggen 'gevaar voor eigen leven', omdat er bomen stonden aan de weg], waren we midden op die moterkap gekomen.
Pff.. Ik zit nog helemaal te trillen. Stom is dat. Ik heb echt zat enge dingen meegemaakt, ernstige ongelukken. Zelden heb ik er om moeten huilen. Maar ik moest even de spanning kwijt, ik was opeens heel anstig toen Picasso daar bijna door zijn benen zakte van het trillen.
Hij was net zo bang als ik...
Arm paardje.
Ik ben weer een beetje bijgekomen gelukkig, maar wat een rare en nare ervaring. Brr.. Ik moet er niet aandenken wat er was gebeurd. Het is letterlijk op de centimeter goed gegaan...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:53

jeetje picasso ..dat is idd schrikken

DinkeyGirl gefeliciteerd !

Lusitana schreef:
Picassox schreef:

Het grappige is, dat dergelijke zadels GOEKOPER zijn dan wat jullie voor een "gewoon" zadel betalen! Knipoog

lusitano je ziet het paardje iedere foto weer verder opknappen OK dan!

de zadels .. stomme is als ik die importeer en te koop aanbied mensen ze niet willen
want het is te goedkoop dus kan alleen maar zm troep zijn ...
(been there done that ..)

DinkeyGirl schreef:
Nick heb je daar een foto van

ja ...maar nog geen topper , moet vd week even betere foto's maken
dit is een handgemaakt zadel , van de maker van soft balance
is dus ook niet erg goedkoop , al bied ik m al 250 onder de prijs aan
komt dan wel kompleet met de zwarte pad beugels en riemen en lange kniewrongen .. Knipoog

Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:05

Wow Picasso, Ach gut dat is wel heftig... Ik kan geloven dat je zo ontzettend geschrokken bent!

Lijkt mij wel comfortabel, een boomloos Spaans zadel!

Ha Malin, toch een certificaat, haha!

Lusitana, ga je voornamelijk buitenrijden met haar of pik je ook wat dressuur mee? Het is een leuke dame!

Pff, ik ben vandaag weer niet kunnen gaan rijden omdat de binnenbak van de manège bezet was... k rijd tegenwoordig 1 keer per week...mijn eigen bak ligt er vreselijk bij met het weer van de laatste maanden..
Ik denk erover om Licor weer even op pension te zwieren voor de resterende wintermaanden...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:24

Idra schreef:
Wow Picasso, Ach gut dat is wel heftig... Ik kan geloven dat je zo ontzettend geschrokken bent!

Lijkt mij wel comfortabel, een boomloos Spaans zadel!

Ha Malin, toch een certificaat, haha!

Lusitana, ga je voornamelijk buitenrijden met haar of pik je ook wat dressuur mee? Het is een leuke dame!

Pff, ik ben vandaag weer niet kunnen gaan rijden omdat de binnenbak van de manège bezet was... k rijd tegenwoordig 1 keer per week...mijn eigen bak ligt er vreselijk bij met het weer van de laatste maanden..
Ik denk erover om Licor weer even op pension te zwieren voor de resterende wintermaanden...

het is nu overal heel erg nat

van mij mag het 1 weekje heel hard vriezen en dan ZOMEEEEEERRRRRRR Haha!

zadeltje is idd wel wat , de voordelen van het boomloos
toch iets meer houvast door de zit en de kniewrong
is een one off , als de koper m echt vantastisch vind komt er heel misschien een 2e maar dan tegen de normale prijs (1000,- Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:25

Zoo jullie gaan hard Bloos! !
Ik ga binnenkort even flink bijlezen; Momenteel erg druk met school (aankomende toetsweek, enig!).

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:36

Picassox > Tjee wat een verhaal joh! Wat moet jij geschrokken zijn! En dat is voor mij ook precies de reden waarom ik boos wordt als mensen paarden met een behoorlijk tempo inhalen, ze zijn niet bang voor auto's, maar als ze schrikken van iets aan de kant van de weg dan springen ze wel de weg op! Dat blijkt nu dus ook uit jouw verhaal. Heel veel sterkte met het verwerken, want dit gaat jou (en je paardje!) niet in de koude kleren zitten.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:44

Jaaa, stom dat je toch er zo van schrikt. Terwijl als ik het zo vertel helemaal niet heftig is.
De auto bekommerde zich gelukkig wel om mij, heeft mij ook van het paard afgeholpen en naar huis gebracht gelukkig.
Bedankt Amable. Ach gut

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:03

Wat gaat het weer hard.

Picassox , dat was schrikken. Wel netjes dat die mevrouw uitstapte en gelijk vroeg of het allemaal wel ging. Was Picasso ook snel weer de oude ? Want je schrijft dat die ook behoorlijk was geschrokken en stond te trillen. Arm paardje .

DinkeyGirl, ach je bent een certificaat rijker hahaha, leuk om te horen dat jij de leraar wat kon leren Haha!

Nou zelf niets mee gemaakt ! Niets te vertellen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:04

Picasso was nog niet de oude. Nu nog steeds niet.
Hij stond te trillen op het wegdek, en hij zakte bijna door zijn benen van het trillen. Daarom moest ik er ook af.
Hij voelde ook mijn angst en onbegrip. Toen we naar stal liepen hield m'n vader 'm vast, maar hij schoot de hele tijd weg. Hij was heel bang en aan het snuiven, bij elke auto die dicht langs 'm kwam. Verdrietig

Leonietje, dat eerste paardje in je profiel heeft wel wat van Picasso weg. Haha!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:39

Picassox schreef:
Picasso was nog niet de oude. Nu nog steeds niet.
Hij stond te trillen op het wegdek, en hij zakte bijna door zijn benen van het trillen. Daarom moest ik er ook af.
Hij voelde ook mijn angst en onbegrip. Toen we naar stal liepen hield m'n vader 'm vast, maar hij schoot de hele tijd weg. Hij was heel bang en aan het snuiven, bij elke auto die dicht langs 'm kwam. Verdrietig

Leonietje, dat eerste paardje in je profiel heeft wel wat van Picasso weg. Haha!

Wat sneu !!! Hoop dat ie er snel over heen komt, zo snel mogelijk eigenlijk weer naar buiten gaan.

Dat is mijn welsh/arabier pony van 20 jaar !
Die heb ik al 16 jaar. Echt een heerlijke pony, tegenwoordig heel rustig en braaf maar vroeger heb ik daar wel eens mee in de sloot gezeten. Een echte wilde bras .
AAH mag vast wel een fotootje plaatsen ! Ben stiekem nog altijd heel trots op dit kleine monster Haha!
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:42

Jee Picassox, dat is schrikken zeg!
kan me voorstellen dat je even helemaal van 't pad bent dan...

nickyu, van mij mag het na een weekje winter ook wel voorjaar worden, ben de winter alweer een beetje zat aan het worden...
Zadel ziet er wel goed uit trouwens!

Idra, vervelend dat je zo weinig terecht kunt bij de bak.
De meeste buitenbakken zullen nu wel heel slecht zijn met al die regen die gevallen is...

DinkeyGirl, gefeliciteerd met je certificaat!
dat heb je ook weer gehad! Knipoog

Lusitana, leuke foto!
gaaf zadel inderdaad!
en volgens mij ziet ze er alweer beter uit!

soeske, en al over je natuurlijke boomstamhindernis gesprongen?! Haha!

Ik heb eigenlijk ook niet zo veel nieuws...
Vanmorgen was het hier echt vies weer, regen en wind voor de verandering...
Vanmiddag ben ik met de eigenaar van de paardjes mee geweest op de wagen, Fifi en de bruine merrie in tandem. was al even geleden, dus we hadden even wat kleine opstartproblemen, maar daarna liepen ze lekker ontspannen. Ondertussen was het zonnetje een beetje doorgekomen, dus nog best even genieten!

Met Tulp heb ik voor het eerst een klein rondje alleen naar buiten gemaakt.
Ze vond het echt super spannend, en liep maar een beetje te dribbelen met 't koppie in de lucht en oren naar voren.
Maar verder geen gekke dingen, dus weer een stapje verder!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:19

Ik lees braaf alles mee hoor,alleen zelf niks bijzonders te melden en eigenlijk ook even geen puf om te reageren,sorry Bloos
Het is weer als vanouds hectisch hier,zucht...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:34

dan doen ik en sinds vandaag in mijn bezit anda hengst juan van 9 maanden ook mee! harstikke gezellig, zijn er hier nog meer liefhebbers van de andalusier?

Afbeelding

Afbeelding Haha! Tong uitsteken

dit is juan, 10 maanden jong

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:36

Pipi, sterkte met je 'druk-zijn'! Knipoog

Pre, welkom!
Leuk diertje voor zover ik zo op de foto's kan zien!