[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:42

Miesjex schreef:
De merrie met papieren is nog wel aardig aan de prijs.. Dus al die overwegingen word nog lastig.
En misschien kijken we ook gewoon even heel rustig verder.

Ik heb een hele gave merrie staan voor je! Stuur mij maar even een pb. Ze is een beart x tsjerk stermerrie van 1.63m en heel mooi om te zien.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:07

Pablooo! <3 _O_ Wit onderlegd staat hem echt heel sjiek!!
Wat doet Mieneke het ook goed zeg! +:)+ Wat is dat voor extra riempje wat onder de singel doorloopt?
Gefeliciteerd Kris_P! *\o/*
Wat fijn dat de bosrit met Merci zo goed ging! :):) Niet teveel last gehad van dazen? Prachtige foto! <3

Nou, had nog eens gebeld met de eigenaresse. Die gaf aan dat ze niet wilde dat Menno nog teveel belast zou worden en met rechtrichten dat ze dan veel draven. Ja dus, dat doe ik ook hoor als ik rijdt. :') Maargoed, aangegeven dat hij het dierbaarste is wat ik heb en zijn grenzen ken (hallo, doe hem al 10 jaar) en daar nooit overheen zou gaan. Toen gaf ze aan dat het wel mocht. :') Ze bedoelt het niet verkeerd, is wel echt goed bedoelt maar soms onderschat ze hem zo. Hij is nog hartstikke fit!

Vandaag nog een heerlijke buitenrit gemaakt met een lekker stuk galop er bij. <3
Verder heb ik voor 5 weken een bijrijdpaard die ik ook mag trainen in vrijheidsdressuur. Dit is Roos! :D
Afbeelding

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 20:44

jUst_eVa schreef:
Captain, kom je pablo toch doen kan je hem recht richten haha!

Foto's zijn erg leuk geworden! Hier een paar

[ [url=m/HkUA4y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bwJdV8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k7d2oe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DYoCgX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8QTJn9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cAEWY1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VO4Yqq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xOKbZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry een beetje een spam :o

Vriendje <3

Sorry voor de stilte , ik zit hier in Drenthe beetje vakantie te vieren (a)

I'll be back ......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:45

Best holiday ever! <3 lijkt me zo fijn!!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:01

Ziet er uit als een heerlijke vakantie!
Leuk nieuw bijrijdpaard! en wat een knappe schimmel <3
Siebert ging ook goed las ik in zijn topic,
Een bosrit ging lekker met merci dacht ik te lezen? :)

Hier lopen we een beetje vast met Twikke, ze heeft tijdje op rust gestaan qua rijden na haar ren gedrag.
Nu is een vriendin er vandaag opgestapt met haar oude zadel wat nooit problemen gaf en ze ging weer rennen en het duurde best lang en veel rennen voordat ze iets ontspande en rustig liep. tussendoor ook weer rennen.

Ik rij dus ook nog niet, wel longeren en wandelen wat wel heel goed gaat. ze is alleen zo ontzettend druk haha.
We zitten dus even te kijken hoe en wat met haar. ik Ben nu een weekje op vakantie met mn opa en oma als verzorgster van mn opa. en die vriendin gaat Twikke rijden. Even afwachten..

Want zoals ze nu is stap ik er niet op... wat ik wel heel erg jammer vind.
Had stiekem gehoopt nu al buiten te kunnen rijden :P Ze was zo braaf en er is een omkeerpunt geweest en sindsdien is het mis.
Laatst bijgewerkt door Eloya op 17-07-16 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:03

@Captain wat fijn dat je de eigenaresse hebt kunnen overtuigen! En wat is dat bijrijdpaard een knappert <3
@LadyKim Wat leuk! Veel plezier! :j

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:05

@eloya Balen, hopelijk gaat het snel beter!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:43

Eloya schreef:
Ziet er uit als een heerlijke vakantie!
Leuk nieuw bijrijdpaard! en wat een knappe schimmel <3
Siebert ging ook goed las ik in zijn topic,
Een bosrit ging lekker met merci dacht ik te lezen? :)

Hier lopen we een beetje vast met Twikke, ze heeft tijdje op rust gestaan qua rijden na haar ren gedrag.
Nu is een vriendin er vandaag opgestapt met haar oude zadel wat nooit problemen gaf en ze ging weer rennen en het duurde best lang en veel rennen voordat ze iets ontspande en rustig liep. tussendoor ook weer rennen.

Ik rij dus ook nog niet, wel longeren en wandelen wat wel heel goed gaat. ze is alleen zo ontzettend druk haha.
We zitten dus even te kijken hoe en wat met haar. ik Ben nu een weekje op vakantie met mn opa en oma als verzorgster van mn opa. en die vriendin gaat Twikke rijden. Even afwachten..

Want zoals ze nu is stap ik er niet op... wat ik wel heel erg jammer vind.
Had stiekem gehoopt nu al buiten te kunnen rijden :P Ze was zo braaf en er is een omkeerpunt geweest en sindsdien is het mis.

Oei dat gaat dus niet helemaal goed nog.. misschien kun je haar eerst goed trainen aan de longeerlijn dat ze echt moe is en haar daarna uitstappen? Desnoods houd iemand haar aan de longeerlijn? Dan kunnen jullie beide het vertrouwen weer op pakken?

En Famke, echt heerlijk zeg!! Heb nu al zin in onze vakantie!! <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:23

Ik ben een beetje stille meelezer geworden, omdat ik het best wel heel druk hebt en het sneu vindt dat ik dan niet op iedereen reageer :+

Maar eloya, kan het niet zo zijn dat ze Door het slechte zadel nu last heeft gekregen van haar rug. Dan zou ze nu met elk zadel last hebben, natuurlijk kan het ook de herinnering zijn.

Maar zou dat zelf toch wel willen uitsluiten.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:15

@Lindsey, ja dat kunnen we nog proberen. Bedankt voor de tip

@Gett, ja de eigenaresse zegt dat de dierenarts niet kon vinden. zelf zou ik osteophaat misschien nog willen laten kijken. maar wil alles wel in goed overleg doen. De herrinnering ben ik ook beetje bang voor dat dat het is. dat ze nu door heeft dat door rennen mensen van haar rug gaan.
Vandaar dat ik het ook zo raar vind. ga het nog wel met de eigenaresse over hebben

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:33

Hoi Hoi!

Ik heb ook al een tijdje niet gekeken ;-)

Even een vraagje!
Een stalgenootje van mij is op zoek naar een Friese topper.
Helaas op alle sites waar wij op kijken zijn de goedkoopste paarden al tussen de €8.000 en €10.000,- :roll:

Iemand tips voor een leuk paardje tot de € 5.000,-?

Groetjes Marleen

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:47

Marlynyno de stal waar ik merci gekocht heb daar fokken ze veel met de friesen. Goeie paarden hebben ze daar en de meeste ook in jullie prijsklasse maar geloof niet dat het echt bij jullie in de buurd is. De stal heet sprong vooruit

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:51

_Lonneke, bedankt voor de tip!

Ik ga eens kijken of ik daar wat van kan vinden. Op zich maakt het niet heel veel uit als het een eindje rijden is hoor, maken we er gewoon een tripje van! Haha

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:11

Ze hebben geloof ik lang niet altijd alles op de site staan maar anders zou je altijd even contact met ze kunnen opnemen. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:40

Eloya ik zou er ook iets van een fysio bij halen oid. Kan best zijn dat ze echt last heeft van haar rug. :j
Het is zo warm. :') Morgen les met Menno! :D Worden foto's gemaakt so I'll show them afterwards!

Vandaag met Roos getraind. Eerste keer compliment proberen, ging al super goed! *\o/*
Afbeelding

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:29

@captain Wat doet roos dat netjes!

Ik heb net even Lieuwkje afgespoten, alleen even de manen gewassen. Ze vind dat altijd heel leuk, dan wil ze de straal op eten :')
En we hebben gister de rode peesjes besteld :):) Ze zijn er ongeveer over 2 weken, nu alleen nog een polo zoeken en dan is mijn setje compleet.
Rijden jullie eigenlijk als het zo warm is? Rijden jullie dan 's ochtends, 's middags, 's avonds?
Ik heb Lieuwkje nu een kleine pauze gegeven, ik vind het zelf ook te warm om te rijden, en ik had het nu toch nog even druk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:39

Ik rijd 's ochtend zo rond half 9/9u of 's avonds. Zit nog even te twijfelen of ik vanavond na het werken nog naar Menno ga.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:43

Helaas was het heel deze week al veel te warm om te werken , dus heeft Siebe 'vakantie' :P
Morgen ging het hier misschien wat regenen dus hoop ik dan als het is afgekoeld , ik een beetje kan rijden.
Zou een mooie 'cadeau' zijn voor mijn bompa om dit te laten zien aangezien hij morgen 80 jaar word :)
Ohja , heb ook voor het eerst een Kep Italia besteld ! <3

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:39

Ik heb pablo deze week savonds na 8e gelongeerd. Dan is het wel te doen! Onze cirkel is ook overdekt dus je staat niet in de brandende zon.

Hij moest zich ook weer even uitsloven :')

Afbeelding
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:51

WAUW!!!

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:16

Ik doe ook niet zoveel met dit weer. Dinsdag ochtend gereden. Woensdag en vandaag vond ik het te warm. Hopelijk morgen avond weer.

Mooie fotos van pablo! Hij is flink aan het showen :D!!

[ITP] Knappe merci tussen de bloesem
Topic gemaakt van mijn fotoshoot met merci
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:22

Wat een onwijs gave foto's komen hier weer voorbij! Wauwie!

Begin deze maand heb ik op stal mee gedaan aan een onderlinge wedstrijd die we jaarlijks doen. Super leuk weer! :D Hier het topic: [RIJ-ITP] ITP Mexicaanse dressuur & behendigheid

Afgelopen zondag met Famke naar het strand geweest. Daar rijden we regelmatig. Normaal gaan we er gewoon te paard heen, maar nu ging ik met een stalgenootje mee op de trailer. Heerlijke rit gemaakt. Vrij rustig aan gedaan. Eerst wat gestapt daar en door het water gegaan. Op een gegeven moment wat gedraafd en gegaloppeerd, ook even lekker hard. Daarna weer afgekoeld in het water en toen weer terug naar de parkeerplaats en de trailer op.
Eenmaal terug op stal stapte Famke wat onrustig de trailer af en zette haar rechter achterbeen naast de laadklep (haar kogel ging langs de laadklep). Meteen even gevoeld en gekeken, maar er leek gelukkig niets aan de hand. Famke lekker even afgespoeld en haar daarna op stal gezet met voer. Er was nog altijd niets aan de hand.. Maar toen ik mijn spullen had opgeruimd en we de trailer schoon hadden gemaakt en weggezet hadden, haalde ik haar uit haar stal en was ze plotseling linksachter stokkreupel.. Heb het meteen gekoeld en ben met haar gaan stappen. Na eventjes stappen liep ze in stap weer goed. In draf echter nog niet.

Momenteel stapt ze nog altijd goed. Draf zie ik nog een klein beetje dat ze kleinere passen zet en wat hinkt. Been was afgelopen dagen ook wat dikker en warmer bij de pees en de kogel. Vandaag niet echt warm meer, wel nog wat dikker dan het andere been.

Hopelijk lost het zich vanzelf op en heeft ze gewoon wat verrekt of zo... Als het nou haar rechter achterbeen was geweest had ik meteen wel gedacht van: oh, dat komt door de laadklep... Maar het is haar andere been.. Zo raar.. Pff, balen.. :( Hopen dat ze gauw opknapt!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 06:37

Oei arme famke! Hopelijk gaat het snel beter. Ik zou maar even rustig aan doen met haar en goed koelen deze dagen.. sterkte!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:08

Wat raar met Famke! Even een tijdje wat rust en veel stappen op harde en afspuiten moet het wel weer goedkomen! :)

Ik spam even met een wit paard ipv een zwarte sorry. :')

Afbeelding

Voor het eerst zonder hoofdstel! Gisteren al voor het eerst zonder zadel maar ook al rijd ik met hoofdstel dan gebruik ik de teugels toch niet dus kan beter alles maar gewoon aflaten dan! :')

Zo naar Menno, heb nieuw sjabrakje gekocht (ging echt per ongeluk! :oo) en nieuw shirt en wat leuke bijpassende sieraden (pathetic :')) en dan heb ik straks les. Worden foto's gemaakt! *\o/*

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:18

@jUst_eVa Wat is Pablo toch een knappert <3
@_Lonneke Echt hele mooie foto's!
@Celine_Famke Jammer, hopelijk word het snel beter!
@Captain Dat gaat goed zeg! Ben benieuwd naar de foto's :j

Vandaag heb ik mijn rapport opgehaald en ik ga nu echt officieel naar havo 4 *\%/*
Eindelijk echt vakantie, ik probeer lekker veel met Lieuwkje te doen en wat vind ze aandacht toch fijn :o