Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:55

Ik kan me nu ook melden in dit topic :)
Ik heb sinds deze maand een PRE merrie van 3 jaar oud. Groen als gras, net uit Spanje gekomen.
Ik noem haar Una, haar stamboomnaam is Pruna (http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... NVP7vJ3G0=)

Ik hoop de komende jaren lekker met haar aan de slag te kunnen. Grondwerk, langzaamaan inrijden en gewoon samen bezig zijn. Ze is flink verkouden geweest toen ze net aankwam in Nederland en heeft toen een flink jasje uitgedaan. Ze komt nu weer lekker bij. De laatste foto is uit Spanje, daar had ze nog wat meer body.

Afbeelding

Afbeelding

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:21

Mooie merrie hoor Dartel! Ben je haar zelf uit wezen zoeken in Spanje?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:03

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! mooie merrie inderdaad..het is echt wel een overgang voor ze vanaf Spanje naar Nederland he.

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:18

_Zsazsa_ schreef:
Mooie merrie hoor Dartel! Ben je haar zelf uit wezen zoeken in Spanje?

Nee, ik heb iemand die regelmatig paarden uit Spanje haalt gevraagd om een merrie voor me te zoeken. Zij heeft me de foto's doorgestuurd en het paard naar Nederland gehaald. Daar ben ik gaan kijken om te zien of het inderdaad iets voor mij was. Ze was toen al wat verkouden en ze is daar blijven staan tot ze was opgeknapt.

En het is precies wat ik zocht. Een merrie van ongeveer 1.57, tussen de 3 en 6 jaar oud met een vriendelijk, nuchter karakter. Kleur maakte niet uit, groen of ingereden maakte niet uit.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:13

Wauw wat een gave merrie! Gefeliciteerd en welkom! Ik ben net weer even bij Enzo geweest met m'n camera :)

Dikkie dik <3

Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:36

Even een snel berichtje om te zeggen dat ik op dit moment voornamelijk in meeleesmodus zit, maar wel ook in 'meeleefmodus' met iedereen die net heel veel plezier of net heel veel pech heeft met z'n paard.. Kom op jongens, geef de moed niet op EN jochei ze zien er allemaal toch wel prachtig uit!

Hier laatst op oefenwedstrijd geweest (= lees: paardlief mee op verplaatsing bij de morfologiewedstrijd, niet meedoen wel lekker verder gaan in het zadelmak maken (op wedstrijd, jawel, dat ging!) en het drukteproof maken) en dat was een groot succes. Ben supertrots op m'n zwart spookje!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:57

Wat leuk neile!

Oef Enzo is inderdaad Dikkie Dik...hoe hoog is hij nu?

Fijn Dartel dat je dan precies hebt gekregen wat je zocht..heb je er ook nog fokplannen mee?

Fotoshoot hebben we moeten verplaatsen want de auto die de trailer moest trekken ging donderdagavond kapot..

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:39

car0linee schreef:
Hier gaat alles ook nog prima. Suus pakt het in de bak steeds makkelijker op, heerlijk! Ze is alleen van wei verhuisd en mist een beetje energie. Dit kan of komen doordat ze weer tussen de ruinen staat (Hiervoor alleen met merries en suus is wel helemaal gek op ruinen) of omdat ze nu toch een klein beetje meer gras krijgt en ze wel een eczemer is.. Morgen maar even kijken hoe het met haar is en anders maar weer terug naar de andere weide..

Dit was in ieder geval afgelopen week na het in de bak rijden en daarna nog een rondje buiten rijden <3

[ [url=m/jf7yK1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook zo'n knapperd <3 Fijn dat het goed gaat!

urosa schreef:
Trueno gaat goed, die heeft nu even weer een paar dagen vrij ivm hitte. Hij is aardig in vorm nu :)

[ [url=m/Wm2ZCF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit :D

abukir schreef:
Nou grootste drukte op werk is voorbij dus dacht mn knul zn vakantie is over. Even gisteren een passoa longe gedaan en meneer was in zijn nopjes...redelijk baldadig maar altijd werkwillig...Tot ik hem uit de bak haalde oliebol ijzer er naar afgetrapt heel stuk hoef mee. Gelukkig kwam de smid vandaag meteen en heeft hij er wel nieuwe ijzers onder kunnen slaan.
Dus morgen even kijken hoe hij erop loopt. Hij was wel weer blij om aan het werk te gaan echt leuk om te zien.
Dus nu kunnen we ook weer meer aanwezig zijn op bokt hihi.

O jee dat is niet zo mooi! Gelukkig dat de smid er zo snel bij was :)

Elisa2 schreef:
Morgen gaat onze bijrijdster een fotoshoot doen met de schimmel..ik ben heel benieuwd, denk dat het prachtige foto's gaan worden want het is een heel mooi stel samen.

Leuk! Show je wat foto's? :)

Dartel schreef:
Ik kan me nu ook melden in dit topic :)
Ik heb sinds deze maand een PRE merrie van 3 jaar oud. Groen als gras, net uit Spanje gekomen.
Ik noem haar Una, haar stamboomnaam is Pruna (http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... NVP7vJ3G0=)

Ik hoop de komende jaren lekker met haar aan de slag te kunnen. Grondwerk, langzaamaan inrijden en gewoon samen bezig zijn. Ze is flink verkouden geweest toen ze net aankwam in Nederland en heeft toen een flink jasje uitgedaan. Ze komt nu weer lekker bij. De laatste foto is uit Spanje, daar had ze nog wat meer body.

[ [url=m/OtpPht.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ANNQNu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe merrie heb je daar! Lijkt me spannend zo'n paard uit spanje kopen wat je niet gezien hebt. Of kon je nog zeggen dat je haar niet wou stel dat het niet klikte?

EdkingEnzo schreef:
Wauw wat een gave merrie! Gefeliciteerd en welkom! Ik ben net weer even bij Enzo geweest met m'n camera :)

Dikkie dik <3

[ [url=m/pvxnl3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is echt knap! <3

neile schreef:
Even een snel berichtje om te zeggen dat ik op dit moment voornamelijk in meeleesmodus zit, maar wel ook in 'meeleefmodus' met iedereen die net heel veel plezier of net heel veel pech heeft met z'n paard.. Kom op jongens, geef de moed niet op EN jochei ze zien er allemaal toch wel prachtig uit!

Hier laatst op oefenwedstrijd geweest (= lees: paardlief mee op verplaatsing bij de morfologiewedstrijd, niet meedoen wel lekker verder gaan in het zadelmak maken (op wedstrijd, jawel, dat ging!) en het drukteproof maken) en dat was een groot succes. Ben supertrots op m'n zwart spookje!

Wat goed zeg! En toppie dat hij zich zo goed gedroeg :D

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:35

Elisa2, ik heb niet specifiek fokplannen, maar wie weet in de toekomst. Dan moet Una wel nog APTA gekeurd worden en zal ik me nog moeten gaan verdiepen in lijnen etc. Ik fok al jaren rashonden en weet wat er allemaal komt kijken als je een goede combinatie wil maken.

Aurelia, ja ik had kunnen zeggen dat ik haar niet wilde. Ik heb ook eerst de foto's gezien en daar sprak ze me al heel erg aan. Toen hebben ze haar voor me meegenomen. Er komt ook wel een stukje vertrouwen bij kijken, maar dat vind ik toch als je voor een paard gaat.

Ik ben me nu aan het bijlezen hier op bokt :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:43

Dat is wel ideaal dan! Ja natuurlijk, maar ja of het ook daadwerkelijk klikt tussen jou en het paard kunnen ze niet ruiken natuurlijk :))
Je woont in de buurt trouwens zie ik :D

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:33

Ik meld mij hier ook nog even aan als stille meelezer! Maar wil toch even een foto delen van mijn 3-jarige PRE merrie!
Afbeelding
Afbeelding

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:34

Nou bokkers gelukkig liep hij goed na zijn ijzeravontuur. Had niet anders verwacht hij heeft al zo vaak wondjes en oliebol gehad maar 1 pas kreupel nooit.☺
We willen wel van stal veranderen ben het dressuren met deze temperaturen best een beetje zat dus w3 gaan vd week kijken bij een plekje echt heel local in n dorpje wel iets verder weg waar de uitrijmogelijkheden eindeloos zijn. We hebben er zin in hihi. Ik hou jullie op de hoogte

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:35

Gefeliciteerd dartel met je mooie merrie!!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:16

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:21

Mooie merrie Lumkea!

abukir, dat klinkt goed..is er daar ook de mogelijkheid voor vrij beweging in een paddock oid? fijn dat hij niet kreupel was.

Ik ga even in je topic kijken EKE

Wij hebben gister de fotoshoot gehad, was voor het eerst dat hij langs de weg naar het bos is geweest en daar op het open veld gelopen heeft. Was nogal een "avontuur" om het zo maar eens te zeggen. Ik denk dat hij heel veel geleerd heeft haha.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:03

Oh wat gaaf! Ik ben heel benieuwd naar je foto's!

Geweldige rit gehad <3 voor het eerst bitloos buiten gereden! Afbeelding

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:27

Wat een prachtige paarden!!!
Ben ook echt fan van Pre's <3
Staan er toevallig ook paarden in België uit dit topic? :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:03

Bedoel je of er Belgische bokkers tussenzitten met PRE's? Indien ja: *steekt hand op*

Edkingenzo: Wat een mooie foto! Ik ben blij dat je je kameraad nu gevonden hebt.
Gefeliciteerd Dartel met de nieuwe aanwinst!

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:09

neile schreef:
Bedoel je of er Belgische bokkers tussenzitten met PRE's? Indien ja: *steekt hand op*

Ja dat bedoel ik :D
Super leuk!!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:49

Ik woon bijna in België :') maar heb er nog geen haha even sparen.

MissesDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:58

ik woon aan de grens met belgie, 10 minuten van maasmechelen

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:19

Ik ook! Maar vanaf morgen niet meer :+

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:33

Ik ben Belg, maar ben eigenlijk niet meer zo actief hier.
Lees wel af en toe mee. :+

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:42

Morgenochtend gaan we kijken naar onze miss toekomstige stal hihi. hopelijk is het wat en kunnen we daar lekker km maken door de bergen en over het strand

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:55

Hier ook een Belgische PRE-eigenaar! *\%/*