[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:36

Goedemorgen,

borderjay schreef:
Jammer,maar dan was dat blijkbaar toch niet de ware voor jou ;)
Ging je morgen naar dat bruintje?Ben benieuwd of die leuk is in het echt...

Precies, dat zeiden wij ook tegen elkaar :D
Ja we gaan straks naar het bruintje toe. Ben heel erg benieuwd.
Zal iig foto's en eventueel filmpjes maken :j

Zat net even na te denken. Haar manen zijn weggeschoren om er een mooie volle bos voor terug te krijgen zoals ze in spanje doen.
Stond ik de advertentie. Nu komt ze gewoon uit NL. Kan dat ook iets zijn om zomereczeem te verbergen? En komt dat veel voor bij Pre's?

Suelza schreef:
Ach ik heb nog wel een leuke Special D in de aanbieding! Kun je mee veedrijven :D

Daar kom ik nooit op :))

Anouk, oh ik ben ook geen fan van blauwe ogen.. vind t altijd een beetje doods.
BIj een paard met een gekleurd gezicht vind ik t wel mooier dan bij een paard met een spierwit gezicht.
Wel leuk als ze volgend jaar een veulen er van hebben.
Wat leuk dat t zo goed ging bij Sabrina op de pown van opa.
En wat fijn dat ze les krijgt van een moeder van vriendin, mss dat ze daardoor ook wat minder in de stress zit.
Jij lekker met Sam in de weer geweest. Zondag is ie vast super.
Wel balen van je bekken :(:)

Lisenka, vandaag gaan we bij een bruine pre kijken en morgen bij een cruzado.
Maar van die grijze pre vind ik t wel jammer. Die sprak t meeste aan, maar uiterlijk zegt niet alles natuurlijk :D
Halley al in Assen. Ohhh, volgens mij hadden we gewoon beter daar heen kunnen gaan..

Veel plezier voor de campeonato-gangers :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 09:42

@ Jellie, tuurlijk kom je daar wel op ;) En je weet ook nog eens dat ze goed is opgevoedt!

Alleen in span erop staan lukt nog niet, alleen wel :+

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:01

Branka -> Ik duim voor je dat Frío volgende week weer hetsteld is!

Wanda -> Oef, ik weet niet of je interesse hebt in het shetlandertje, maar zou er zelf nooit aan beginnen.
Het is geen natuurlijke stand en de kans dat hij er uiteindelijk last van gaat krijgen is erg groot.

Marielle -> Jammer van de PRE die is verkocht, weer verder zoeken dus. :Y)
Veel succes vandaag bij het bruintje!

Anouk -> Bekkeninstabiliteit is echt niet leuk, doe maar heel voorzichtig!

Suelza

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:58

Even spammen nog hoor!

Jolynn schreef:
Nog even op verzoek van Elise

Jaaaa hij kan het echt, de capriole
Afbeelding

Afbeelding

Check dat heerlijke bekkie van Sun
Afbeelding

Dit paard heeft zo'n enorme will to please :+:
Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:00

wat een mooie fotos zeg die capriolle en hoge spaanse pas, wow.

Ook ik hou niet van blauwe ogen, ik vind het een beetje eng hihi, ik hou gewoon van donkere ogen, zoals het hoort.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:00

_Saida_ schreef:
Wanda -> Oef, ik weet niet of je interesse hebt in het shetlandertje, maar zou er zelf nooit aan beginnen.
Het is geen natuurlijke stand en de kans dat hij er uiteindelijk last van gaat krijgen is erg groot.

Nee hoor! Mijn hart brak gewoon bij die stumper. De hele advertentie spreekt gewoon gebrek aan gevoel uit (al kan ik me erin vergissen natuurlijk). Dat beessie staat er zo triest op. Had dus eerlijk gezegd het idee: ik koop hem en breng hem meteen naar de kliniek voor een enkeltje groene weides...

En dan bied er ook iemand 20 euro... dan denk ik: zelfde gedachte als ik? Of wat wil hij/zij er dan mee...

Dekenvraag! Gebruiken jullie uitrijdekens? Zo ja wanneer (weeromstandigheid) en wat voor een? Heb op MP nu wollen uitrijdekens gezien met uitsparing voor het zadel.. Lijkt mij niet handig met regen :Y) maar wel van de herfst/ winter als het koud/guur is. Of zou je in de regen er ook mee uit kunnen stappen?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:31

Suelza, met een trappetje moet t wel lukken haha..
Heb geen ambitie om erop te staan.. al vindt Jan dat soort trucen wel leuk :))
Knappel Sun!

Zilfstar, geef jij je paard een deken op? Toen we Flan nog onder een deken hadden,
gebruikte ik wel een uitrijdeken. Tegenwoordig niet meer omdat ze niet meer onder een deken staat.
Ik heb er voor Flan een met zo'n waterafstondend laag erop. Had er ook 1 van Fleece, is lichter en makkelijker dan wol vind ik persoonlijk dan.

Nog bedankt Saida.

Wij zijn al weer even terug van de bezichtiging. Paardje ging t niet worden.

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:35

hoi , zijn prm ook barokkepaarden??

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:13

Heb me een hele tijd terug hier wel eens voorgesteld maar ik zal het nog even een keer doen :)

Ik ben Mirjam, 22 jaar en ben sinds een jaar in het bezit van een Lipizzaner merrie. (zie topic: [ITP] Nola/Traviata II (lipizzaner) wordt al een echt paard! )

Ze zal volgens de klassieke dressuur worden opgeleid en over een aantal weken komt ze mijn kant op :D :D

* Wat een ongelovelijk gave foto's hierboven!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:33

Elise – die respect voor jou je zit echt al een huis toppie hoor

Anouk – heel veel succes morgen en laar ze een poepie ruiken

Lisenka – ook jij heel veel plezier en heel veel succes

Wanda – ik heb een waterdichte uitrijdeken en gebruik hem als het wat kouder wordt en als het regent ik vindt het ideaal

Mirjam – welkom hier

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:59

Jellie schreef:
Zilfstar, geef jij je paard een deken op? Toen we Flan nog onder een deken hadden,
gebruikte ik wel een uitrijdeken. Tegenwoordig niet meer omdat ze niet meer onder een deken staat.
Ik heb er voor Flan een met zo'n waterafstondend laag erop. Had er ook 1 van Fleece, is lichter en makkelijker dan wol vind ik persoonlijk dan.

Jammer van t paardje, maar de ware gaat zeker komen!

Jippe is bij vorige eigenaar wel deken gewend maar ik wil proberen zonder. Maar ook met een dikke wintervacht denk ik dat een uitrijdeken fijn kan zijn? Maar wat voor 1 dan (fleece denk ik dat ik ook lichter vind, maar weet niet wat beter absorbeerd: wol of fleece? Of als je geen deken hebt ook zonder deken uitrijden? (Zit ook wat in natuurlijk)

Tot nu toe kweekt Jippe nog gen lange haren, maar overdag is t nog warm (hij zweet zelfs als ie niks doet momenteel in de zon, Zwart he!) en in de nacht staat ie nu op stal en dat is ook lekker aan de temperatuur met zijn 30-en op stal. Dus ik weet nog niet wat het gaat worden met zijn wintervacht en of er wel of geen dekens komen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:51

Jellie: Ik vind blauwe ogen gewoon niet natuurlijk. Mijn moeder was altijd 'geschokt' als we weer een berner erbij hadden met een blauw oog. En dan zou je er bij een paard blij mee moeten zijn. Het is er opvoedkundig bij mij zo hard ingeramt dat blauwe ogen bij veel dieren niet hoort, dat ik het daardoor ook echt niet meer mooi vind. En ik prefereer bruin. Wat je zelf niet hebt hè? Ik drie kids met helderblauwe ogen, dus ik een paard met bruine ogen en ook een hond met bruine ogen... haha.

Het komt ook wel voor bij PRE's, maar het is iets van alle paarden hoor. Er zijn ook WPN'ers met zomereczeem. Stond een stuk in de ROS volgens mij dat het tegenwoordig al heel snel zomereczeem wordt genoemd, als het nog niet onderzocht is. Schuren enzo kan zo veel oorzaken hebben. Maar er zijn er die ze in Nederland ook scheren. Volgens mij doet Cynthia dat ook. En anders is het een verborgen gebrek en mag je een paard er op teruggeven.

Jij mijn bekken is nog steeds gevoelig. Die voelt echt vermoeid.

Elise: WOUW, ik vind Sun echt een superbeest!

Kelly: Er staat hier een foto van je op MP. Ik herkende Bello zelfs met een andere amazone er op. :D
http://link.marktplaats.nl/271239260

Wanda: Wat zijn uitrijdekens? Haha, dan weet je meteen: Nee, ik gebruik ze niet. :Y) Sam flipt zowiezo met dekens, dus met deken ga ik niet op zijn rug zitten. Ik gebruik nu weer wel een zweetdeken van fleece (niet mijn favo spul, maar voor die 5 keer per jaar gebruik ik geen wol of ik moet ergens een mega-aanbieding vinden, het geniet wel mijn voorkeur) als Sam op concours is geweest. Voor op de trailer.

Paarden115: PRM van pura razza Menorquina? Dat is wel barok.

Mirjam: Welkom. JAmmer ik kan geen foto's vinden van je lippizaner, maar die vergrootte Dartmoors zijn ook leuk hoor! Mijn dochtertje vond ze op Dartmoors lijken op de Horse Event. :D Was een compliment hoor... haha.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:29

Hm tekst weg... Hoe kan dat nou? Ik had een verkeerde knop te pakken vrees ik...

We hebben een heel leuk dagje uit gehad bij de Gelderse Boys met een show met een achttal friezen uit st. Michielsgestel. Echt een nette show, wel een beetje bloedeloos, maar toch netjes en mooi om te zien. Ik vond het jammer dat ze niet gevlochten waren, maar op concours schijnt het absoluut niet te mogen bij Friezen. Wisten jullie dat?

Ook was er een trekpaard met een touw erachter. Kinderen mochten proberen om het paard tegen te houden door aan het touw te gaan hangen. Was heel leuk gedaan! Je zag dat het paard er behoorlijk aan moest trekken!

Verder waren er heel veel ponyruiters met een (zelfbedachte) mooie act. Ze hadden er overduidelijk heel hard aan gewerkt! Heel leuk gedaan. De menvereniging beeldde een zigeunerbruiloft uit. Ze hadden 3 2-spannen tinkers een tweespan friezen. Ook deden er shetjes voor de kar mee en haflingers. Eén van de hafjes is grote favoriet bij onze kids, want daar mogen ze heel af en toe bij mee op de koets. Sabrina wist zelfs nog hoe hij heette! (En het is al even geleden) De tinkers hadden ze ook in tandem voorgebracht. Ze reden dan de achterste en menden de voorste. Zag er ook erg professioneel uit. En de plaatselijke trouwkoetsenleverancier reed er ook bij met zijn mooiste koets. En de menners van de club hadden een brug nagebootst in de bak en sommigen gingen er met een bloedgang overheen. Een koppel welshes gingen me toch hard! En ook een wpn'er ging er met een bloedgang overheen. De menner met de friezen ook, alleen was ie vergeten dat ie de ballorige shet, die al een solobokshow had gegeven, nadat ze zich had losgetrokken uit de handen van haar begeleidster, aan de achterkant van de koets had vastgebonden. Haha, daar gingen ze dan over de brug en gelukkig brulden er genoeg mensen en stopte zijn span onmiddelijk, anders was de shet echt opgehangen. Het liep goed af.

Er trad ook nog een voltige-groep op, maar dat hebben we gemist, want wij zijn naar de pannekoekenbakker gegaan. Lekker pannekoeken eten met ijs toe!

Verder tuig en laarzen schoongemaakt voor morgen. Sam heeft vrij vandaag. Wel vanmorgen even voor de test deels gevlochten: Hij kan al een hengstenvlecht in!!! Dus morgen... gaan we voor het eerst met een hengstenvlecht rijden met Sam. Stond wel heel mooi. Persoonlijk vond ik deze vlecht beter passen op zijn hals dan die stomme knoetjes. Als het gelukt is, zal ik proberen een foto ervan te maken. Persoonlijk vond ik hem wel erg mooi zo. Hij gaat nog meer op Suevo lijken. Haha, het zal dan niet op zijn papieren staan, maar hij heeft wel veel barokke trekjes!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:49

paarden115 en mirjam welkom (terug) :D

Zilfstar, toen we nog fanatiek met Flan reden zetten we haar altijd onder een fleece deken na t rijden..
Die nam erg goed t vocht weg.

Anouk, bij honden kan t ook erg apart zijn, blauwe ogen. Ben zelf ook van t bruin.
Door voeding e.d. kan schuren ook komen. Balen van je bekken.
Ik zie op wedstrijden de meeste friezen met een hengstenvlecht.
Leuke dag gehad +:)+ Ohhh lekker pannenkoeken :9 Leuk dat Sam een hengstenvlecht kan.

Flan weer even rondgeslingerd. Was best wel tevreden over t lopen van haar al gaat de galop nog niet echt. Dus maandag zeker bellen voor vervolgafspraak om de binnenkant te prikken.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:55

Idefi": op de nieuwe site van de dit jaar opgerichte vereniging van zadel-tuigmakers staan een aantal mens en in jouw buurt die zich al aan gesloten hebben. Het is de bedoeling dat er op den duur wel een meer algemenen opleiding c.q. stage zou gaan komen. WEllicht zijn er mens en op deze lijst die je een stage plaatst willen bieden?

kijk op www.nvzr.nl

misschien kan iemand uit Branbant van deze lijst je verder helpen c.q. doorsturen

susses

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:16

Was ie niet leuk Jellie?

Vandaag naar Campionata geweest!!!Was leuk en gezellig! Mooie paarden en leuke mensen :D ;)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 00:58

Wanda -> Ik heb geen uitrijdeken, maar gebruik een fleecedeken voor het in- en uitstappen wanneer het koud is.
Nu nog niet hoor, dan moet het wel een stuk kouder zijn.

Mirjam -> Welkom hier! :+
Wat een leuk koppie heeft jouw merrie!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 08:30

Goedemorgen,
Ben al weer vroeg op voor de zondag :+
Straks op pad voor de cruzado, ben benieuwd :)

Oh leuk dat je t zo naar je zin hebt gehad bij de campeonata!

Fijne dag allemaal!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 09:05

jellie succes vandaag, hopelijk een betere bezichtiging dan gister!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 09:12

Jellie succes vandaag!

Elise die fotos zijn echt zooooo stoer, kan je dat die skimmel van mij ook leren? 8-)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:01

Alles kan met een goede voorbereiding...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:09

Marielle: zeker, haha idd shopaholics zo.. Snel weer terug naar het land van niksie! Hoe is het gisteren gegaan bij het bruintje? En vandaag bij de cruzado! Jammer dat die PRE al weg was...

Borderjay: leuk beeldmateriaal :)

Lisenka: ja de tijd vliegt! Ik ga waarschijnlijk dinsdag weer terug, maandag moet ik mijn huisje opleveren. Wenda blijft nog een weekje waarschijnlijk. Hoe is het gegaan op de campeonato??

Ilona: ja zeker, idd nog een berg nuttige tips ook :) meer meetings zal wel niet lukken, waarschijnlijk dinsdag alweer terug.. Jij hebt ook leuke meetings gehad dus :) en Chico blijft bijleren, goed zo :)

Debby: ja het was zeker gezellig, jammer dat je er niet bij kon zijn idd! We hebben wel jouw schone dame mogen aanschouwen, waaauw wat een bonk paard! :D

Anouk: wat fijn te horen dat Sam nu zo lekker loopt :) vandaag dus wedstrijd? Heel veel succes! Hmm dat baantje klinkt idd erg geestdodend, maar niet aan beginnen.. Je bent dus wel op zoek naar werk? Leuk paard van je moeder kampioen geworden! Klein fotootje maar ziet er goed uit. Klinkt als een erg leuke dag gisteren!

Elise: haha die foto's, Wenda en ik hebben de show live ervaren :7 super die Sun!

Morgen moet ik mijn appartementje overdragen, toch wel raar, na 5 jaar! Waarschijnlijk dinsdag terugvliegen. Heb vast weer veel overgewicht, waarvan voornamelijk spullen voor de paarden := vandaag nog even flink ruimen en dan weg! Mis de paarden, het schijnt vorige week echt noodweer te zijn geweest in Tunesie, twisters zelfs, maar de paarden zijn rustig gebleven. Mijn vriend was er gisteren nog even langsgegaan en meldde me dat Flavio op ezeltjesstand stond te zonnen en Darius aan het crossen was door de bak.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:04

Weer even bijreageren.....

Yen, wat ziet X-je er goed uit.

Lobke, wat is Licor toch knap.

Karina, het zit je ook niet mee. Veel sterkte meid met je paardjes. Gelukkig gaat het met Sol al beter.

Suus, leuke auto. En arme Goya. Sterkte met hem.

Iloon, leuk dat je op Suevie hebt gereden. Lijkt me een erg fijn en gevoelig paardje.

Anouk, dat is niet zo mooi van je bekken. Misschien ook een beetje rustig aan doen met rijden?

Heb mijn leuke nieuwtje trouwens nog niet verteld hier

IK GA TROUWEN!

Afgelopen zondag heeft vriendlief me gevraagd. We waren uit eten in het restaurant waar wij ons allereerste ijsje samen hebben gegeten. We zaten wat te geinen over trouwen en ineens hij op zijn knieën met een hele mooie ring. Dus volgend jaar, waarschijnlijk augustus, gaan wij trouwen. Volgende week naar de Weddingfair en dan lekker dingen gaan regelen :).

Met Sunnie ook alles goed. Ik ben nu alleen bezig in stap omdat ik mijn onderrug iedere keer erg vast zet. Dus Elise is heel streng voor me en we beginnen weer helemaal bij de basis en nu ga ik het allemaal goed aanleren. Gaat wel al steeds beter en ik kan mijn rug steeds meer loslaten. Krijg alleen wel een beetje een stijf bekken, aangezien mijn benen ineens langer zijn (kan 2 gaten langer zitten) en ik nu dus om hem heen zit in plaats van op hem. Sunnie is zo'n goede leermeester (en Elise een leermeesteres :)).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:58

Spokie: Proficiat!!!! Veel plezier met alle voorbereidingen. Zo te lezen een complete verrassing voor je?

Nou ik heb hier alles over de dekens gelezen en het stuk op PaardNatuurlijk over zweten. Dat heeft me wel aan het denken gezet. Jippe staat nu dus zonder deken al de hele zomer. Dus lekker aan het acclimatiseren. Heeft nu wel nog een dunne vacht, dus ik hoop eerdaags verbetering daarin te zien. Winetrvacht vind ik prima. Ik heb een fleecedeken en een regendeken op stal liggen. Maar dat is dan meer just in case. De uitrijdekens doe ik dus voorlopig nog even niet.

Oja, dochter is beter, maar nu ben ik dus str*ntmisselijk...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:46

Marielle -> Veel plezier bij de cruzado!
Ben zeer benieuwd!

Martine -> Al weer bijna terug naar huis, time flies!

Anita -> Hier nogmaals GEFELICITEERD!!! *\o/*
Weer terug naar de basis is vaak helemaal niet verkeerd. :n

Wanda -> Dochterlief heeft je aangestoken dus.... vervelend!
Beterschap!

Gistermiddag had ik de eer deze knappe Spaanse Heer van stand te mogen rijden! *D
Afbeelding