[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cruesli

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 01:41

Ppfff ik moet lang wakker blijven om al in het ritme te komen van de nachtdienst, dus ik denk ik ga hier maar even wat foto's plaatsen van mijn grote trots Sil!

Sil als veulen met mamma Lobke
Afbeelding

Op de veulenkeuring
Afbeelding

De eerste keer dat ik hem in real live zag, wie wordt nu niet verliefd op zo'n koppie!
Afbeelding

Met de klinische keuring. Tja... ik was dus op zoek naar een grote fries, jaar of 3-4 liefst al ingereden.. En dan wordt je verliefd op zo'n klein propje (toen 1.48) van 1,5 jaar oud Haha!
Afbeelding

Eerste dag bij mij, wat een baby!!
Afbeelding

Maar lekker sjouwen kon hij toen ook al
http://smg.photobucket.com/albums/v306/ ... _A0042.flv

Inmiddels sjouwt hij er nog steeds lekker overheen Haha!
http://smg.photobucket.com/albums/v306/ ... CT0030.flv

En is het gewoon een knappe kerel geworden met zijn 2,5 jaar!
Afbeelding

Afbeelding

Ben gewoon trots op hem, sorry voor de hoeveelheid foto's Bloos

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 05:58

Wat een lekker ding is hij. Kwijl Kwijl
Wat nachtdienst betreft ik mag er straks uit, dit was mijn laatste Haha!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 07:30

zeker een mooierd!! Is hij nog hengst??

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 07:52

Tjeetje.... dit is echt niet bij te houden hoe snel jullie gaan Wow!

Wel ook weer nieuwe mensne gezien.. .welkom!!

En al die heerlijke foto's van die prachtige paarden... blijven plaatsen Haha!

Adalberti schreef:
PatriesjeMR2 schreef:
Over bloedlijnen bij de Andalusiers... misschien dat iemand eens kan kijken naar die van mijn paardjes? Ik heb er echt geen flauw idee van Bloos
Ensueño (Grelo x Quiceña)
Bailando (Fauno II x Garza)

In het PRE stamboek kom ik geen paard tegen dat Ensueño heet en ouders heeft met de namen die jij opgeeft. Ik vind verschillende Grelo's, maar geen die de vader zijn van een Ensueño. Ik vind niet één paard met de naam Quiceña. Kun je nog eens nakijken of deze informatie klopt en of je alles goed gespeld hebt? Met een geboortedatum en de naam van de fokker komen we misschien ook wel verder.

Bailando staat er wel in. Het meest significante wat ik zie in zijn bloedlijn is een Domecq hengst en een merrie van Romero Benitez, beide aan vaders kant. Deze stoeterijen werken met de oude cartujaanse bloedlijnen. Verder staat er een Buendia Peña aan moederskant. Deze stoeterij had in het midden van de vorige eeuw naam en faam, zowel binnen het gebeuren van het stierenvechten als in verband met de uitstekende kwaliteit van zijn paarden. Al deze paarden komen voor in de derde generatie voor Bailando (dus zijn over-grootouders).

Hai,

klopt, Ensueño is niet opgenomen in het PRE stamboek. Quinceña (Jerarka III x Iluminada) is niet APTA gekeurd(wel PRE). Grelo is van 1992(Aureolo V 1982 x Jabata XVIII 1979.

Zowel Ensueño als Bailando zijn in Nederland gefokt.

Leuke informatie over Bailando, bedankt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:16

Goeiemorgen!

Bedankt allemaal! Pling
Lusitano, ja die bruine is gaaf he?! Cool

Cruesli, leuke foto's!

Nou ik ga gauw richting werk, we hebben paasontbijt met de kids!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:59

Jeetje wat gaan jullie hard!! Ik moet er echt nog een beetje inkomen dus blijf gewoon lekker zoveel mogelijk meelezen en meng me daarna wel in de gesprekken.. Wat een mooie foto's allemaal, kan ook niet anders met al die barokke paardjes hier!!

Nu weer hard aan het werk, heb echt geen zin vandaag!!
Gelukkig nog 1 dagje en dan lang weekend!!!
Wat gaan jullie allemaal doen met pasen?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:33

Goedemorgen allemaal!

Ik ga even bijlezen en foto's kijken. Lachen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:00

Chrity, SIl is echt een plaatje. Ik heb trouwens een friese merrie verzorgd die Lobke heette. Zij is helaas verkocht. Anders zou ze over een paar maanden aan mij verkocht worden, maar helaas.

Lobke, wat een plaatje is je paardje met puntoortjes zeg, Heerlijk bekkie.

Ilona, Amanda is een mooie haf zeg en kan ook erg leuk lopen. Jij staat niet in Nootdorp toch? Anders konden we eens samen gaan boscrossen.

Madieke, wat een heerlijk dier heb jij zeg. Helemaal mijn type. Ik ben gek van vossen. Leuke kruising ook, is iets heel leuks uit gekomen.

Deb, jij zag mij inderdaad wegfietsen en nee dat was geen goed idee. Ik had hele zere longen toen ik thuis kwam en voel me nu minder goed. Ook mijn stem is weer extra verdwenen door het vele hoesten. Maar ik heb wel even heerlijk gereden op Sun. Op zijn Sun-dingen na was hij erg braaf en heeft goed gelopen. Ik heb stukken gehad dat ik voelde hoe hij zijn rug super ontspande en hij dan heel ruim werd. Ook was hij een stuk feller op mijn been en kon echt onder me wegspuiten. Hij was erg werkwillig. Toen voelde ik ook niets aan mijn lichaam, behalve dat ik het erg naar mijn zin had. Alleen toen ik afstapte was ik helemaal draaierig en begon het hoesten weer. En toen moest ik nog naar huis fietsen.
En Xantha is echt een mooie dame hoor. Ze ging dinsdag trouwens nog flink tekeer met longeren. Heb je bijrijdster toen wat tips gegeven over paardengedrag en taal (over paardengedrag en wat over freestyle, hoe je drijft bij de achterhand en remt door opzij te stappen richting hoofd) en dat kon ze goed toepassen. Je zag dat koppie zakken en haar gaan smakken en de lippen likken. Was leuk om te zien. Heb het toen ook bij Sun gedemonstreerd en dat vond ze ook erg leuk om te zien. Xantha is volgens mij ook een heerlijk paard om mee te freestylen. Zo lekker gevoelig en licht op de hulpen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:22

Saida: Lief hoor die foto's van Cipke en Gryts zo samen! Dat ie helemaal onder het slobber zit hahaha, aahh Haha! Enne, super hoor dat je van de week ook een x zelf op die stoere anda mag rijden!

Es: Met fuego gaat het ook weer bergopwaarts lees ik, top! OK dan!

Nouvel: Leuke foto's weer van je witte spook! Ze blijft knap hoor Ja

Jus: Je hebt echt hele leuke paarden! Ook op die ene link... echt prachtige dieren Lovers

Peet: Leuke hoor die gouwe ouwe foto's van Tjil Haha!

Spokie: Dank je wel voor het compliment Haha! ! Nee ik sta in monster.... dus helaas te ver weg. Zou wel heel leuk zijn geweest! Haha!

Danielle: Jij hebt nu Furia voor jezelf de hele week of niet Haha! Lekker hoor zo je "eigen" paardje voor een week. Hoe bevalt het tot nu toe? Knipoog

Yenneke: Ze zijn genomen in Parnassia Haha! Was even illegaal gaan rijden op het grasveld daar Clown En je moet idd nog steeds een x langskomen! Verder ben je druk met de collectie lees ik.. Loop je zelf nu ook veel in Mexx of niet Haha! ?

Adalberti: Welkom hier!! Je bent een goede & leuke aanwinst voor dit topic denk ik wel Haha! Zit altijd lekker te "kwijlen" bij je advertenties... Goh wat een prachtige paarden heb je staan! Zijn ze allemaal van jou? Of verkoop je ze ook voor andere mensen laat maar zeggen? En hoe wordt dat bij jou per vervoer gedaan? Worden ze gekocht na het zien van foto/film? Of komen mensen echt naar Spanje om te kijken? (Sorry hoor, ben niet een beetje nieuwsgierig Clown )

Cruesli: Sil heeft een heeeerlijk koppie hoor! Hij is mooi aan het opdrogen! Vooral de laatste foto's zijn leuk met die krulletjes Haha!

Gister nog even op Amanda gereden na mn werk. Het was inmiddels alweer een week geleden dat ik er was opgestapt. En ik had niet meer op dr gereden nadat ik op Jaro heb gereden. Oef, heel stiekem was het toch wel een tegenvaller Bloos Jaro is zo gevoelig op alles, en probeert zo zn best te doen. En dan heb je Amanda die blijft drammen om harder te mogen, zo moeilijk relaxed is te krijgen en af en toe zo sterk kan maken......... En ook zo klein haha Bloos Ik moet toch weer even aan dr wennen. Bloos En stiekem blijf ik hopen dat ik iets heel leuks voor mezelf vind.. Lachen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:38

Prinslover schreef:
Danielle: Jij hebt nu Furia voor jezelf de hele week of niet Haha! Lekker hoor zo je "eigen" paardje voor een week. Hoe bevalt het tot nu toe? Knipoog

Een meisje van stal daar rijd Fuur ook een aantal keer dus ik hoef niet elke dag!
Maar het bevalt heel goed tot nu toe, Furia is ook gewoon zo'n leuk paard. Heel zachtaardig maar wel vol temperament. De goede combi! Lachen
Tot nog toe heb ik het bij losgooien en lekker poetsen gehouden. Vanavond rijden en misschien dat ik van het weekend een klein buitenritje met 'm aandurf!
Maar jij hebt ook een leuke bijrijdhaf zeg! Ben je op zoek naar je eigen paard?

Adelberti, wat een prachtige paarden in je profiel, ik bekijk je advertenties vaak op marktplaats. Verder ben ik ook een beetje nieuwsgierig.. Hoe gaat dat met aankoop en vervoeren??

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:43

jus , je hebt leuke en mooie paarden, die kwpner ( was het toch he) is ook niet mis , mooie bouw.

Suzanne, welkom en je hebt een heel mooi profiel Haha! Vingers aflikken veel geluk ne plezier daar met je mooierds.

Jolynn, wat is Xantha groot geworden hihi, zo lang geleden, echt heel mooi paard hoor ! en hoe is ze ? Heb je ze zelf zadelmak gemaakt enzo?
Heel mooie avatar ook OK dan!

hihi Ik moest even lachen met het Lobke -paard....ik dacht aan 'ons' Lobke Knipoog
Wat is Sil schattig en mooi . Veel plezier ermee en rust nu maar wat uit hé

Nog eens bedankt voor de gelukkige verjaardagen wens Haha!
Vandaag is het Aqua..ze word een madam en is geen kindje meer ( hum).. Tong uitsteken Go jij! Go jij!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:53

Cin nog gefeliciteerd!

Jus wat leuk! Staat Dian Bastiaans er nog met dr paardje? Hij heet Bonito (vroeger Cartero, omdat hij eerst van een postbode was). En John en Juan Pedro? Jij stond er toch nog niet toen ik er ook stond, toch? En hoe gaat het met allebei de Antonio's? Doe ze maar de hartelijke groeten van mij, ik heb bijna 2 jaar daar gestaan en ook een aantal paarden voor hun gereden.

Verder gaan jullie echt weer super snel, heb ook een heleboel leuke foto's voorbij zien komen!

Gelukkig gaat het beter met Cipke!

BienotjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:54

Pff...Ik moet opgeven. Het gaat te hard hier en ik kan toch echt niet zomaar even rustig alle nieuw bijgekomen pagina´s bijlezen hierzo Bloos

Welkom voor de nieuwelingen! Veel meelees en babbelplezier hier Lachen

Cinv ook nog van harte (een dagje te laat maar toch Knipoog )

Wat ontzettend leuk dat vele foto´s gepost wordne trouwens, hardsstikke leuk om te bekijken Lachen Van mij mogen die gepost blijven worden, ondanks dat ik niet persoonlijk reageer. Ik heb ze wel gezien hoor Knipoog En nu snel weer aan het werk, voordat ik hier met een blauw bokt scherm wordt betrapt Clown

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:55

Lobke Suevo heeft ook van die puntoortjes Lovers

Adelberti is het ook mogelijk om de huidige eigenaar van een paard te vinden? Ik had toen ik in Spanje woonde, bijna een veulen gekocht. Ik was echt stapelgek op hem, maar uiteindelijk is het niet door gegaan. Ik zou graag willen weten waar hij nu is en of het goed met hem gaat. Ik heb hier thuis ergens een blaadje met zijn afstamming erop liggen, dat had ik toen overgeschreven uit zijn paspoort. Zijn stamboek naam was toen Lucero 77 maar we noemden hem Mistral. Hij zal inmiddels wel APTO gekeurd zijn en van naam veranderd.
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 20-03-08 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:56

Hee cin, leuke verjaardag gehad? En wanneer komen er weer foto's van je knappe man en jarige dame Haha! ?

Dani: Losgooien zal die ook vast wel leuk vinden! Haha! Jij hebt trouwens ook een leuk dametje! Ik vind manda ook erg leuk, alleen staan de knappe spanjaarden toch echt met stip op nummer 1. En ik wil er heeeeel graag 1 voor mezelf natuurlijk. Alleen moet ik eerst mn diploma hebben, moet nog maar een paar maanden. Daarna wil ik gaan werken, en dus gaan kijken voor een eigen paardje. Heb al een heel leuk paard gezien bij Jus, die staat in Spanje.. Dus dat is wel wat lastiger, maar misschien toch wel zeker de moeite waard. Knipoog

Malin: Heyy hoe is het met jou? En hoe gaat het rijden met Suevo? Gaat het nog steeds zo lekker.. Lachen

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:56

Gisteren avond naar berberana geweest, we gaan haar volgende week vrijdag ophalen, weet iemand of de apta keuring streng is want ze is nog heel jong in haar uiterlijk, dus twijfel of het nut heeft haar voor te brengen want heb gehoord dat dat maar een keer mag en dat als ze afgekeurd is dat voor altijd is.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:18

Prinslover schreef:
Malin: Heyy hoe is het met jou? En hoe gaat het rijden met Suevo? Gaat het nog steeds zo lekker.. Lachen

Heeeej Loontje! Jaaaa gaat lekker hier, en met jou? Zag echt hele mooie foto's van jou en Amanda voorbij komen, ze loopt echt super netjes! Suev loopt nog steeds fijn, als het goed ik krijg ik een filmpje van dat ik in die waterbak sprong LOL Haha! Ik zal eens kijken als ik binnenkort een nieuwe telefoon heb, of ik wat fatsoenlijke foto's van de hindernissen kan maken, want mijn camera is een beetje te groot om makkelijk op een paard mee te nemen Knipoog En Dink is een toppertje met de kleine kids dus we zijn helemaal blij Tong uitsteken

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:19

SandravdB, ik zou je merrie gewoon voorbrengen hoor! Als ze afgekeurd word is dat inderdaad voor het leven. Maar mocht ze een mindere beoordeling krijgen dan kunnen de pro's daar heel goed inschatten of dat aan haar puppy uiterlijk ligt en dan adviseren ze je om terug te trekken (voor de beoordeling valt dus) en het een aantal jaar later weer eens te proberen als ze wat meer volgroeid is.
Succes!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:28

zoo, doe eens rustig hier hahaha
Net ff gereden, schrok even, Goya had een bloed neus.. Heel apart. En een beetje mok, aan 3 benen. Hij staat ook hele dag buiten, ook wat in de modder.. Ben bijna 2 weekjes weg en meneer heeft gelijk weer van alles haha.
Maar, leuk nieuws, Goya en Bram mogen maandag mee naar stage Haha! Erg veel zin in, ben benieuwd.
Verder ook wat minder leuk nieuws, zou gaan stage lopen op Terschelling, lammeren vangen, met nog 2 meiden, we moesten dan in een tent slapen (lekker koud over 3 weken) en wat blijkt nu van de week, we moeten ons eigen eten bekostigen. Hun zeiden dat we dat besproken hadden, maar daar is niets van waar. Ook krijgen we geen vergoeding, dus we hebben mooi gezegt dat we dat niet gaan doen. Lekker makkelijk, zo stagaires hebben, geen kosten niets, maar wel mooi hulp..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:33

Haha soeske het gaat hier heel snel idd Haha! En wat leuk dat Goya en brammetje mee mogen!! Haha! Wel wat minder van de mok en bloedneus, maar dat is wel te behandelen! Hoelang mogen ze mee Haha! ?

Malin: Gaaf zeg dat je daar een filmpje van hebt Haha! Wel showen hoor! Malin en Suev in actie, jippiee! Haha! En dankje voor de complimentjes. Heb wel de beste foto's eruit gepikt hoor, en je kan wel zien dat ze lekker gespannen was Clown

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:45

Sodeknetter, ben net bijgelezen en alweer zoveel voorbij zien komen dat ik het ook maar even op bijlezen houd, en als ik weet welk paard bij wie hoort enzo probeer ik wel weer iets nuttigs neer te zetten. Beloof wel binnenkort foto's van mijn zwarte draakje neer te zetten, ze moet er toch weer eens aan geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:55

Prinslover schreef:
[naam verwijderd]: Ze zijn genomen in Parnassia Haha! Was even illegaal gaan rijden op het grasveld daar Clown En je moet idd nog steeds een x langskomen! Verder ben je druk met de collectie lees ik.. Loop je zelf nu ook veel in Mexx of niet Haha! ?

Haha, ja zo ongeveer wel ja. Maar dan in XX by Mexx. Is wat leuker! Knipoog

Nu snel weer verder!!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:02

heey cruesli, ik ken jou van het FPF!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:08

@ Cruesli: Wat een moooie foto's zeg!

@ Nikitah: Werkse. Niets, hier vieren ze het wel maar het is meer een fiesta, niet echt met een konijn te maken ofzo Nagelbijten / Gniffelen. Ze hebben ook niet die gezellige lekkere dingen zoals paastollen en lekkere broodjes en leuke ontbijtjes met ze alle. Dus slaan we het voor dit keer over.

@ Ilona: Ja dat is dan weer ff wennen he. Komt wel weer goed, je blijft ze wel alle twee doen he?

@ Cinv: Haha, gefeliciteert daarmee dan! Haha!

@ Soeske: Haha gekke Goya. Hopen dat dat snel weer over gaat en het niet zo ernstig is. Wat banketstaaf van je andere stage zeg.. Gelukkig heb je het mooi afgezegd, geef je mooi gelijk. En heel leuk dat Goya en Bram mee mogen bij je stage!! Haha!

Moet nu even opschieten. Winkels sluiten om 3 uur en daarna snel naar Fue toe. Daaaaaaaaaaag.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:17

Hoi iedereen! Even een hallo vanuit Barcelona! Doei!
Weer is vandaag prachtig, gelukkig gistere regende het eventjes (!), heb ik natuurlijk haha!
We gaan zo bellen naar een stal, daar willen we een dagtocht en een dressuures gaan rijden, blijven dan daar oo inde omgeving overnachten, heb er zin in! We gaan zo naar een ruitershop hier in Barcelona, ben benieuwd! En daarna naar Parc de la Ciutadella, en daar is ook de dierentuin die we een bezoekje gaan brengen Haha!

Hoe is het hier? Heb eea wel bijgelezen, zusje 'Billy' is echt leuk leuk leuk! En danielle is hier ook actief aan het worden, gezellig Haha! Alles goed met mn lieve kerel, ik mis hem wel hoor!
Als ik terug ben in NL ga ik bijreageren, ook mooi foto's (van Ilona &Dr haf oa) voorbij zien komen!
Nou, take care, Doei!