Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:51

Ik heb net even bij de foto's gekeken toen je haar net had, maar ze is toch al wel iets voller geworden. Maar dat gaat natuurlijk niet heel hard maar dat is ook niet gezond. Het heeft zijn tijd nodig voor de weer helemaal op gewicht is. En als je haar zelf elke dag ziet dan zie je het ook niet zo goed. Maar het komt allemaal vanzelf.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 10:06

Ja, idd, ik zal da nie zo vlug zien, omdak ze iedere dag zie. Ik zie wel al verandering, maar dan qua karakter. Niet zozeer qua uiterlijk.
Qua doeningen is ze dus veel liever geworden en niet meer zo schrikkerig als voordien. Ze verschiet wel nog vlug, maar ze zal niet meer in een hoekje van haar stal kruipen.
Ze is ook lomp Clown , ze kan me soms gewoon omver lopen... zomaar, omdak me haar bezig ben of omda ze in de verte iets "interessants" ziet Haha! Die kleine meid...
En als in haar stal komt, moet ze haar voeten opheffen omdat daar een bar ligt (van de stal). Hoeveel ze daar al niet heeft tegengelopen... Koe

Ik ben sinds gisteren bezig met groene klei en symphytum tinctuur. Hopelijk werkt het een beetje. Iemand een idee wanneer ik daar het eerste resultaat mag van verwachten? Het is wel niet zeker dat er resulstaat van komt, maar wie niet waagt, niet wint...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:31

groene klei schijnt inderdaad goed spul te zijn.
Niet vergeten dat dat 'lompe' ook onbeleefdheid kan zijn he Lachen
Dus consequent achteruit blijven zetten op de plek waar ze stond.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:15

Wat fijn dat ze wat meer "manieren" heeft en niet meer zo snel angstig wordt. Het feit dat ze wat bruuter wordt wil in ieder geval al zeggen dat ze zicht thuis begint te voelen bij jou! Zo voortdoen dus OK dan!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:29

Goed van je dat je dit dier zo'n kans biedt!
Dat been komt me heel bekend voor. Heb ooit een paard gehad (staat helemaal onderaan mn profiel) die een blijvend dikke knie heeft opgelopen doordat hij een ongeluk met een hooiruif heeft gehad. Hij heeft er geen last van, maar die knie is altijd dik gebleven.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:19

Misschien dat jij zelf geen verschil ziet, maar ik zie het wel, hoor! Knipoog
Ze is zeker al voller geworden ivm de eerste foto's!
Die knokige achterkant komt vanzelf goed, je bent op de goede weg!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:46

Leuk te lezen dat jullie wel al enige uiterlijke verandering zien. Zal af en toe wat update-foto's zetten, dan kunnen jullie zien wat ik niet zie (omdat ik ze iedere dag zie).

@ Gabyfedde: Ik hoop maar dat ze (bijna) nooit last zal hebben van da been. Soms ben ik naar mn haf en mn meisje aan het kijken in de wei. En dan concentreer ik me zodanig op haar en haar been dat ik dan begin te denken: "goh, mankt die nu vandaag?" en dan loop ik weg om even iets anders te doen en dan kijk ik terug en denk ik weer dat ze goed loopt. Is echt ambetant.

@ Maussie: mss heb je wel gelijk. Ze begint idd meer uit haar schulp te komen, dus ben wel blij dat dat een teken dat ze zich goed begint te voelen. Ze laat haar trouwens al goed aaien en gisteren mocht ik zelfs haar manen kammen Haha!

@ kinke: ze wordt zeker en vast op haar plaats gezet. Of ze nu lomp of onbeleefd is, ik moet binnen een paar maanden geen paard hebben dat denkt dat ze grote baas is bij me.
Mn haf heeft dat ook ooit es gedacht. Hij had me onverwacht een stamp gegeven en meneer vond dat zo leuk dat ie dacht dat em nu baas was. Twas mooi aan zn fideele... En nu is em terug mn lieve vriend en zorgt em goe voor Ceara. Hij komt nu zelfs knuffelen in de wei, terwijl ie dat vroeger nie zo veel deed.

ubertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:27

Wat je gedaan hebt vindt ik heel dapper van je amigo-tje.
Ik hoop dat alles goed zal blijven gaan met haar en dat je er een mooi veulentje van hebt straks.
Of het een kruising zal zijn zou mij nog niet eens zoveel uitmaken als het maar een gezond veulentje wordt.
Ben wel erg benieuwd naar de prijs die je hebt moeten betalen voor haar.
Als die erg laag was dan heb je de gebreken erbij gekocht en betaal je voor het veulen.....zo moet je het zien denk ik.
Dat is dan natuurlijk heel plastisch bekeken he.
Mooi dat je haar een kans geeft,respect!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 10:08

Thx. Ik hoop ook dat het een gezond veulen wordt, want nu ze zo mager staat...

De prijs vond ik 4 à 5 weken redelijk laag, toch voor een Fries te zijn. We hebben dat veulen sterk betaald. Maar nu weet ik ondertss al wat meer van Friezen en de vp ervan en nu ben ik ervan overtuigd dat ik toch wel veel betaald heb. De merrie is maar veulenboek en met dit gebrek aan haar been, gedekt door een niet-geregistreerde hengst, geen hoefsmid bij verkoop, ... Dan heb ik nog serieus moeten zagen aan de verkoper dat ze haar vaccins kreeg voor ze bij mij kwam. Als het van hem afging, moest ik nog de DA-bezoek betalen voor de die vaccins!
+ dat ik nog eens kans heb dat de merrie op 6-7 maand toch haar veulen nog verwerpt, dat weet je nooit. Toch?

Achja, ik heb er me bij neergelegd. Vanaf de prijs van 1 € méér dan de slachtprijs (+/- 1250 €?) die ik heb betaald, is er één teveel, denk ik zo. Maarja, wat doe ik eraan? Ze zit goed, ze heeft het goed en dat is momenteel het belangrijkste, denk ik.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:56

Slachtprijs ligt veeeeeel lager, hoor, zo'n 600-700 euro.
Paardenvlees levert niet zoveel op omdat maar weinig mensen het eten.
Voor een gezonde volwassen fries is 1250 euro idd niet veel.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 11:34

Ok, dan heb ik echt wel vééééél te veeeel betaald, want ik heb toch een serieus stuk meer betaald dan 1250 €.

ubertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:13

Jee Amigo-tje dan heb je inderdaad te veel betaald!
Ik ben het eens met Saida,de slachtprijs ligt zo rond de 600.00 euro op het moment.
Ik denk dat dit paard niet meer dan 1000.00 euro had mogen kosten,maar dat is mijn mening hoor.
Wij hebben 2 weken geleden een 16 jarige mak bereden Tuiger/kwpn gekocht met mok voor minder dan de slachtprijs.
De mok hebben wij nu al redelijk onder controle en zij is verder gezond en ook nog supermak/verkeersmak onder het zadel.
Maar ja dat was echt mazzel hoor,dat tref je niet vaak.
Dat jouw merrie veulenboek is maakt niet zo veel uit hoor op de prijs,wel de gebreken.
Toch vindt ik het mooi van jou dat jij haar een goede plek hebt geboden.
Over hetgene er gebeurd is ,tsja daar kan je toch niets meer aan doen nu.
Geniet van haar en blijf reëël tegen over jezelf en het paard met het oog op verslechtering bedoel ik.
Het been zal je niet veel meer aan kunnen doen denk ik.
Hopen dat zij het veulen gezond voldraagt en er zelf niet aan onderdoor gaat.
Is ze al gescand bij jou?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 14:19

@ Ubertha: ja, ze is gescand geweest. Ik zag een bewegend veulen... dus het leeft en lijkt gezond.

Heb vanmiddag de ex-eigenares (niet de verkoper) van Ceara aan de lijn gehad. Ik kwam wel zo kwaad om da wijf Boos! ! Nu zit ze helemààl andere dingen te zeggen dan toen dat paard te koop stond. Ze weet niets...! Ik vroeg een foto van de hengst die haar gedekt heeft, zei ze doodleuk dat ze die hengst maar 1,5 maand gehad heeft en daarna verkocht. Geen naam, nr. van de kopers, niets... Ze weet langs geen kanten wannéér ze die hengst kocht of verkocht.
Ze weet langs geen kanten wannéér en van wie ze mn merrie gekocht heeft, wist zelfs nie of het een Belg of Nederlander was Rolleyes Komaan, zeg, tis toch nie moeilijk om een vlaming me ne NL-er te onderscheiden (nie kwaad bedoeld!).
Echt, ik begin aar meer en meer te verdenken van paardenhandel die nergens op trekt. Mn merrie stond met andere paarden dag en nacht op een wei. Ze ging 2 x (!!!) per week kijken of alles nog in orde was!
Toen ik da paard wou kopen, wast van: "dat been komt goed met rust", nu ist: "tja, ze moet gewoon op een wei gerust gelaten worden, alleen lopen en haar veulen brengen". Constant was ze bezig over da veulen, da veulen...

Ik zou zoooo graag haar adres willen om te zien waar ze woont en wat ze allemaal uitsteekt. Wie weet heeft ze nog andere sukkelpaarden staan en zo verwaarlozig toebrengt, want die vond da doodnormaal da mn merrie 100 kg te mager stond. Ze zei: "Ja, ge moet da eten geven, é" Precies of ik eb fout aan de magerheid van da paard?!

Zoals ge mss kunt lezen, ben ik redelijk kwaad. Maar ik heb dan ook overschot van gelijk. Ze wist zelfs nie welk paard ik gekocht had. Toen ik zei wie ik was en dat ik haar paard gekcoht had, vroeg ze: "en welk paard was da?" Totaal geen interesse meer. Ze verweet mij ervan té nozy te zijn, omdat ik het verleden van mn paard wou kennen. Zij vond dat raar. DAt is toch niet raar als je paard zoveel "mankementen" (= oog, been, mager, ...) heeft waar niemand een deftig antwoord op geeft?

Ik vond ze zelfs ronduit onvriendelijk, onbeleefd zelfs! Maar ik kan niets doen , heb enkel een voornaam en gsm-nr van da vrouwmens Nors opkijken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:30

Wat ik dit paard momenteel waard vind? Iets minder dan de prijs van het veulen wegens het risico. Maar eigenlijk zou ik er niks voor gegeven hebben aangezien ze niet goed is. Ik ken mensen die een zeer leuke fries zonder papier hebben, waar niks aan scheelt, hij was 4 en goed zadelmak gemaakt, alles voor 400 euro...

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:46

poes schreef:
Wat ik dit paard momenteel waard vind? Iets minder dan de prijs van het veulen wegens het risico. Maar eigenlijk zou ik er niks voor gegeven hebben aangezien ze niet goed is. Ik ken mensen die een zeer leuke fries zonder papier hebben, waar niks aan scheelt, hij was 4 en goed zadelmak gemaakt, alles voor 400 euro...

dan was dat een echte toevalstreffer.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:09

Amigotje, kun je haar adres niet vinden via internet, je hebt haar telefoonnummer immers??

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 21:12

Kinke schreef:
Amigotje, kun je haar adres niet vinden via internet, je hebt haar telefoonnummer immers??

Ja, maar tis een gsm-nr en in Belgie staan die meestal nie in den tel.boek... Heb al alles afgezocht, niks te vinden Boos!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 21:14

400 € is echt een toevalstreffer, idd, want de meeste mensen denken dat ze een goudmijn hebben als ze een fries in hun handen hebben. Er staan soms friezen te koop aan 10.000 € die amper de helft waard zijn.

Maar wat mij gewoon zo kwaad maakt, is dat ze gewoon stond te liegen waar ze zat! Ze zegt compléét andere dingen dan toen ze te koop stond.

ubertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:44

Tsjonge zeg,wat een larie van die vrouw!
Die heeft of een steekje los of last van dr korte termijnsgeheugen bewust al dan niet onbewust.
Mooi dat je haar hebt laten scannen en dat het tot nu goed lijkt met het veulen!

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 23:43

Ja het is jammer dat je geen vast telefoonnummer hebt van deze mevrouw. Dat is makkelijker te
achterhalen. Maar je kan ook met een slimme truc achter haar adresgegevens komen hoor Knipoog
Maar het is allemaal erg vaag van de vrouw dat ze helemaal niks (meer) weet.
Hoop voor jullie dat de dracht van het veulen allemaal goed gaat, de merrie krijgt nu
in ieder geval de verzorging die een zwangere mama nodig heeft OK dan!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 20:10

Ze krijgt nu idd wat ze nodig heeft, waar ik wel blij om ben... Haar humeur/karakter wordt met de dag beter Haha!
En wat ik ook gemerkt heb, mss beetje raar om hier te zeggen, maar ze doe nu meer kaka! Als ik nu haar stal mest (om de dag) dan heb ik 2 bakwagens vol, echt boemvol. Int begin was da me moeite 1 bakwagen. En dat alles zonder stro, want ze eet écht alles op. Dus, volgens mij werken haar darmen nu terug optimaal en zit er weer "roulatie" in.

Het is zeer bizar dat ze niets meer "wil" weten, want het is toch doodnormaal dat je als koper van een paard een foto wil zien van de vader van het veulen? Het is toch normaal dat je wil waar je paard naartoe gaat bij verkoop? Allé, dat is toch voor MIJ normaal en voor velen van jullie ook, peis ik.
Het zou me zelfs nie verwonderern moest daar géén fries veulen uitkomen, maar één of andere (rare?) kruising.

@ Lakiesha, welke manieren weet jij dan nog meer dan ik? Ik kan niets meer bedenken, buiten naar de gsm-operators bellen. Maar daar gaan ze me onmogelijk een privé-adres doorgeven.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:27

Je hebt pm Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:34

Nou die van 400 was zeker een toevalstreffer. Maar er is niemand die mensen verplicht om torenhoge bedragen te geven voor slechte paarden. Goed onderhandelen is een kunst maar het kan wel een groot verschil maken.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 21:05

Tja, onderhandelen stond niet in hun woordenboek. Het ging hen vooral om da veulen, denk ik. Ze waren er ook constant over bezig. Da veulen dit, da veulen dat, ... Ik vroeg nog om de prijs te minderen, want ik zei dat de merrie haar been mij nog veel geld en tijd ging kosten. Ook had ze al lang géén hoefsmid meer gezien en haar vaccins had ze ook al een héle tijd moeten hebben. Na véél zagen heb ik dan eindelijk kunnen bekomen dat die vaccins in orde waren bij verkoop. Hoefsmid "moest ik maar zelf voor zorgen". Uiteindelijk wou ie dan nog geld vragen voor het DA-bezoek (!), heb toen gezegd dat dit normaal verplicht is bij verkoop. Toen zei ie, tja, zal ik het dan maar voor rekening houden, zeker?

Dus, ik moest absoluut nie afkomen me prijsonderhandelingen, ze vonden de vp al supergoedkoop.

Niet dus!

Zoals ik al zei, velen denken met een Fries een goudmijn in hun handen te hebben, ongeacht geslacht, afkomst of wa dan ook.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:52

Er valt ALTIJD te onderhandelen. Ik denk dat jij gewoon heel verliefd geworden bent op dat paardje en dat die mensen dat snel door hadden ...