[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:44

@redina: dat is bij Ravensbos he?

ik mag dan pas 23 zijn, maar ik ben ook echt nog van de ouwe stempel, 20 min heen- en 20 terugfietsen vanaf mijn verzorgpony, met hagelstormen, sneeuw, ijzel Haha! sappelen op levensgevaarlijke pony's om maar wat te verzorgen te hebben, echt schandalig misbruikt worden door eigenaren omdat je maar zo graag bij de paarden wilt zijn.... 65 stallen mesten om een uurtje te mogen hobbelen op een manegepony op zondag Haha! wat dat betreft heb k ook het idee dat de ponykinders van tegenwoordig niet meer zo zijn. Maar ondanks dat ik veel verder zou kunnen zijn geweest met goede begeleiding en de kans om veel te kunnen lessen, ben ik heel blij met die tijd, want het heeft me wel gevormd, en des te meer waardeer ik het nu dat ik zo dadelijk echt een eigen paardje heb Lachen Die goeie ouwe tijd, met mijn vriendinnetje met een knapzak met drinken en appels en liga's uren en uren door de bossen zwerven, omstebeurt rijdend op een idiote welsh van 1.20 m die je probeerde te vermoorden als je hem uit de wei wilde halen *LOL* nostalgie Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:45

redina schreef:
niet dat ik gevoeld heb dinkeygirl.
ik ben ook heel benieuwd hoe hij loopt als hij bekapt is en hoe hij eruit ziet over een tijdje.
als ik hem zou kopen. (lees als hihi) dan wil ik hem 3 x per week gaan longeren voor een paar maanden.
en wat grondwerk doen. nog even uitlaten groeien en bij laten komen.

hij was op zijn rug wat mager. maar dat zie je niet op de foto.
je kon zijn ruggegraat goed voelen zeg maar.
maar hij was zoooo lief. echt zo braaf

Ja dat straalt hij ook echt uit, wat een heerlijk koppie. Je ziet het aan zijn ogen, die blik. Waar komt dit paardje vandaan dan? Ik denk dat hij van voren nog wel hoger gaat worden, en daarna gaat hij in de breedte. Ben benieuwd hor! Zou echt super leuk zijn voor je Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:46

kjoetie schreef:
@redina: dat is bij Ravensbos he?

ik mag dan pas 23 zijn, maar ik ben ook echt nog van de ouwe stempel, 20 min heen- en 20 terugfietsen vanaf mijn verzorgpony, met hagelstormen, sneeuw, ijzel Haha! sappelen op levensgevaarlijke pony's om maar wat te verzorgen te hebben, echt schandalig misbruikt worden door eigenaren omdat je maar zo graag bij de paarden wilt zijn.... 65 stallen mesten om een uurtje te mogen hobbelen op een manegepony op zondag Haha! wat dat betreft heb k ook het idee dat de ponykinders van tegenwoordig niet meer zo zijn. Maar ondanks dat ik veel verder zou kunnen zijn geweest met goede begeleiding en de kans om veel te kunnen lessen, ben ik heel blij met die tijd, want het heeft me wel gevormd, en des te meer waardeer ik het nu dat ik zo dadelijk echt een eigen paardje heb Lachen Die goeie ouwe tijd, met mijn vriendinnetje met een knapzak met drinken en appels en liga's uren en uren door de bossen zwerven, omstebeurt rijdend op een idiote welsh van 1.20 m die je probeerde te vermoorden als je hem uit de wei wilde halen *LOL* nostalgie Haha!

Hahaha heel herkenbaar, alleen die welsh was bij mij een shet Tong uitsteken En vooral die knapzakken he, met die liga's Haha! En bekers melk die dan soms alles onder hadden gelekt Boos!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:48

hij staat inderdaad bij ravenbos. was wel een grappige stal trouwens. kreeg op zich ook wel een vertrouwd gevoel erbij (hoe dan ook ik zou hem toch laten keuren)
alleen het inrijden zit mij niet zo lekker.
moet je toch met 2 personen doen als het even kan.
erop durf ik wel. africhten ook. dat moet denk ik wel goed komen.
maar je moet wel met zijn 2en zijn ervoor.
zat er ook aan het denken hem misschien 2 maanden naar el paradiso te brengen naar ellen. die kan dat volgens mij ook heel goed (zou de kosten hiervoor wel eens willen weten)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:50

hahahaha ja inderdaad, en van die kleine pakjes appelsap *LOL* en dan halstertje mee, pony vastbinden aan een boom en picknicken *LOL* en die welsh, dat was echt zo'n ontzettende rotzak, die heeft me zo vaak voor mijn flikker geschopt Nagelbijten / Gniffelen en er was echt geen tuig bij enzo, dus wij drie kwartier fietsen naar de dichtsbijzijnde ruitersport zaak voor een hoofdstelletje, en altijd zonder zadel crossen, zelf wormspuiten kopen en de smid regelen, werd echt zó misbruik van ons gemaakt toen... maar van die rotzak heb ik wel leren zitten, die had echt zo'n enorme trucendoos, zoals in rengalop ineens linksafslaan (en jij dus rechtdoor vloog Clown ) , bokken, stijgeren, gewoon niet meer willen lopen.... heerlijk beestje om te beter te leren rijden Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:55

omg wat heerlijk herkenbaar Haha!

vergeet de achteruit niet
man wat heb ik op mijn 1e verzogpony kilometers
in de achter uit gezeten (maar dan draaide ik die K knol wel om naar de kant die ik opwilde Vork )

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:57

ook heel herkenbaar aan deze kant.
maar uhm je leert er wel goed door zitten haha

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:57

Ik kan het nu zien, Redina. Ik vind het lastig oordelen met zulke lange hoeven en precies wat jullie zeggen: ik ben heel benieuwd hoe hij loopt als hij bekapt is. Ravensbos zegt mij niets. Fokken zij? Of meer importeren (handel)?
Als je hem toch laat keuren, dan hoor je vanzelf wat het advies is van de dierenarts. Hij is verder best aansprekend Ja

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:58

kjoetie jou avatar trouwens. waar komt die vandaan?
van een schilderij of zo?

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:58

ravenbos fokt hele mooie friezen.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:28

redina schreef:

Als ik het goed heb gezien is dat Wesseltje maar dan even gephotoshopt Tong uitsteken

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:42

Ook ik kom me graag in dit topic mengen Lachen Ik denk dat een aantal van jullie mij wel kennen en voor degene die mij niet kennen in mijn profiel staat vanalles over Jauke en mij Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:17

Ik vindt het een leuk paard, maar zou eerst bekappen idd, is zo te zien al een hele tijd geleden. En laten keuren zou ik zeker doen(na bekappen).
Braaf ziet hij er ook wel uit, maar op die foto's binnen op stal zie ik toch een wat paniekerige uitdrukking.

Hoi Amable.. welkom Haha!

Toen ik nog een verzorgpaard had (anderhalf jaar geleden) ging ik ook op de afgesproken tijden heen en ging ik ook rijden. Weer of geen weer. Nu ben ik wat makkelijker, maar tja..een binnenbak ter beschikking en een zwembadachtige buitenbak...dan is de keus niet moeilijk.
Buitenrijden doe ik nog alleen bij droog weer... zo verwend ben ik tegenwoordig Haha! Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:24

DinkeyGirl schreef:
redina schreef:

Als ik het goed heb gezien is dat Wesseltje maar dan even gephotoshopt Tong uitsteken

Haha! dat is een schilderij dat ik heb gemaakt, is idd gebaseerd op wessel ja (dat peerd is een dankbaar schilderobject, femke heeft zo'n lading foto's van haar mooie paarden- en ik intussen dus ook - en ik ken haar paarden, dat is een voordeel, want ik kan die dus 3 dimensionaal in mijn hoofd ronddraaien. Dus ik teken/schilder ze wel regelmatig Haha! Vooral Wessel en Maestro zijn favoriet Ja Het schilderij staat ook in mijn profiel, met nog wat andere werken die ik heb gemaakt. Ik ga binnenkort beginnen aan Sjors voor Marit, dus ik kan de vorderingen wel posten hier als jullie dat leuk vinden.

Ravensbos is voornamelijk fok en verkoop van friezen, en doen hier en daar wat andalusiërs. Ik weet er verder weinig vanaf hoor, kom er alleen vanwege de friezenkeuring wel eens, en ik ken een meisje die daar wel eens wat paarden reed.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:27

nickyu schreef:
omg wat heerlijk herkenbaar Haha!

vergeet de achteruit niet
man wat heb ik op mijn 1e verzogpony kilometers
in de achter uit gezeten (maar dan draaide ik die K knol wel om naar de kant die ik opwilde Vork )

ook dat ja Nagelbijten / Gniffelen die van mij groef zijn hoefjes in en dan stond hij als een ezel gewoon stokstijf stil, kon je doen wat je wilde, geen actie meer *LOL* en dat ding was zó snel, die hield de grote paarden bij als we naar de hei gingen Haha!

heeej Daan! Haha! binnenkort kom ik kijken hoe jullie vorderingen maken Haha!

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:39

Zoooo, goede-avond allemaal! Haha! Welkom aan alweer alle "nieuwelingen", gezelliggg! Knipoog

Ehm.... even een paar friese namen tussendoor gooien:
Yvke
Ytsje
Wytske
Yildau
Welmoed
Wemke
Wybrich
Meer kan ik er zo niet verzinnen....... maar ik denk dat er op internet nog wel wat te vinden zijn. Knipoog

@redina; Wat een ontzettend leuk paard! Heeft echt een lieve uitdrukking! Ik ben benieuwd wat je gaat doen. Knipoog Is het niet een optie dat ze hem bij Ravensbos inrijden voor je?

Ik ging "vroegah" ook aaaltijd naar die rottige shetlander die ik toen verzorgde. Clown Eén keer was het zo erg; ik wilde persé rijden, maar er was redelijk slecht weer voorspeld. Toch gegaan, tuurlijk op buitenrit (geloof niet dat ik toen wist dat er ook iets anders bestond, haha). Kregen we toch een hagel onderweg!!! En tja..... mevrouw de shet wilde dus niet meer vooruit of achteruit. Ik heb toen van ellende aan moeten bellen bij iemand en die hebben mijn vader gebeld. Toen wilde mevrouw de shet wél verder. Whoosh!
Nu ben ik toch wel iets kieskeuriger met het weer. Bloos Beetje regen vind ik niet erg, maar ik laat me niet zeiknat regenen. Gelukkig gaat Aukje wel iedere dag de wei in, dus beweging en frisse lucht krijgt ze wel. Als het slecht weer is hou ik meestal tutdag; lekker uitgebreid knuffelen en poetsen. Is ook heeeerlijk. Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:05

Heb net ff de profielen van Daan en Bianc gelezen, echt leuke profielen! Jauke is ook al zo'n kwijlbeest, we hebben wel geboft dat we in dit topic allemaal knappe paarden hebben Haha! Bianc echt mooie tekeningen joh! Ik wist niet dat dat een schilderij was van Wessel, hij lijkt zo echt dat het net een bewerkte foto is!

Ja door die shetjes en welshjes hebben we wel leren zitten, en rijden. Vooral zo'n ronde shet, en idd dan zonder zadel, met een halster en dan deed hij zn eigenwijze rotkop weer eens tussen z'n voorbenen... nou dan kon je trekken of sturen wat je wilde, maar ze gingen gewoon hun eigen kant op, en als je te hard trok bokten ze 1 keertje en dan werd je zo gelanceerd Haha! Ze waren wel erg eigenwijs hahaha maar man wat hebben we er denk ik allemaal een lol mee gehad!

Ik heb ook een hele lieve shet verzorgd hoor, maar die heb ik zelf opgevoed en "ingereden". Die deed ook alles op stem, toen was ik denk ik 12, en daar kon ik alles mee! Die kwam zelfs in de wei bij me liggen. Ik was altijd heel klein en licht voor mn leeftijd, ik heb tot mn 15e op ponys gereden in de paardenles, omdat de paarden er met mij vandoor gingen Haha! Alle shetten die na Polly kwamen (zo heette hij) deden ook allemaal normaal... maar ja als je op je 8e begint heb je wel 4 jaar ploeter-ervaring haha Lachen Ik ben ook op mn 8e begonnen met lessen trouwens, een half jaar nadat ik steeds met een vriendinnetje mee ging naar onze verzorgpony. Ik heb tot mijn 15e doorgereden, daarna kreeg ik Dinkey en dat vond ik veel leuker! Ben toen met rijden gestopt. Af en toe reed ik tussendoor wel eens paardjes van vriendinnen, maar dat is toch anders. Ik begon weer met rijden toen we in Spanje woonden. Dat was voor het eerst dat ik echt op PAARDEN reed eigenlijk, dus geen pony's meer. Daarvoor had ik eigenlijk nooit echt interesse in Anda's gehad, behalve 1x op Paard 2000 maar toen wist ik nog niet hoe dat ras heette haha Lachen Dat was een bruine anda hengst met een ruiter in Vaquerakleding, en ik dacht bij mezelf: als ik ooit later een groot paard zou nemen, zou het er zo een moeten zijn Haha! En kan je nagaan, want ik was echt een pony mens, zelfs toen ik 18 was, vond ik alleen ponies echt leuk.

Hoe oud waren jullie allemaal toen je begon?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:40

ik ben begonnen met paarden poetsen bij een plaatselijke springstal toen ik 8 was Haha! stond ik daar tussen de volbloeden van 1.80m Nagelbijten / Gniffelen Toen ik daar na een half jaar/jaartje wegging omdat dat natuurlijk niet echt werkte mocht ik eindelijk op rijles. Heb 2 jaar gelest, en ben toen steeds pony's en paarden van anderen gaan rijden (mijn ouders konden het lessen niet echt meer betalen en ik kon het van mijn krantenwijkje ook maar amper bolwerken) , natuurlijk in eerste instantie allemaal van die geschifte idioten waar niemand opdurfde (want dat waren de enige paarden die nog geen verzorgster hadden, de competitie was moordend hiero Nagelbijten / Gniffelen ) en toen ik uiteindelijk een beetje naam kreeg als zijnde handig met moeilijke paarden kreeg ik steeds betere paarden aangeboden, met als hoogtepunt toch wel een hele mooie jonge Sambertini hengst. Toen die verkocht werd heeft het rijden door omstandigheden (zwaar ongeluk) een hele tijd stil gelegen omdat ik moest revalideren, en sinds een jaar of 3 rij ik een grote bonte pony van een vriendin van me in het weekend, wanneer ik tijd heb. Lekker bosklossen Haha! maar ik zou dus wel heel graag echt goed dressuur leren rijden, ben doordat ik nooit de kans heb gehad (of ik mocht geen les nemen van de eigenaar, of er was geen mogelijkheid voor, of gewoon jonge paarden die verkocht werden zodra de basis erop zat) nooit veel verder gekomen dan b/l niveau (maar wel veel lijm aan mijn reet Haha! ) en dat vind ik toch wel erg jammer.. als ik goed les had gehad was ik nu al zoveel verder geweest. Als ik dan bijvoorbeeld bij Femke ben en ik zie haar rijden, dan voel ik me altijd heul klein worden Nagelbijten / Gniffelen Dus ook daarom ben ik erg blij dat er nu een eigen paardje komt dat ik zelf helemaal kan opleiden en verder mee kan komen Lachen

Wat een verhaal weer Nagelbijten / Gniffelen

Wel leuk dat al die pennyverhalen een beetje hetzelfde zijn he, een vriendinnetje had 3 shetlanders, onberijdbaar, maar daar deden we rodeo mee *LOL* pony naar de ene kant van de wei, erop klimmen, en dan vasthouden en kijken wie het langste kon blijven zitten Nagelbijten / Gniffelen Bloos

mooie herinneringen Haha!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:14

Ook ik zal me hier even voorstellen.

Ik ben Nicole en ben 22 jaar jong.
Ik ben een trotse eigenaresse van een goedgekeurde Lusitano hengst Rijo!
Ik rijd dressuur met hem en we houden ook wel van een buitenrit. We gaan bijna wekelijks met de trailer op pad om rustig te tuffen in het bos, duinen of op het strand.
Ook doen wij aan vrijheidsdressuur als afwisseling waar we samen veel lol aan beleven.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:28

hai rijo ook de weg naar dit topic weten te vinden Haha! welkom

was net 4 en kon nog niet fietsen zonder zijwieltjes ,
kon op geen enkele sport en toen begon er een pony club in de buurt
en toen vroegen mijn ouders of dat ik dat niet leuk zou vinden
och het leek me wel wat geloof ik
duurde niet lang of ik was besmet met de paarderitus
en ben nooit meer genezen Haha!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:34

ik pas toen ik elf was! heb er zeer lang moeten voor zagen en vragen want het was toch een gevaarlijke sport! Ondertussen toch een eigen paardje en men familie vraagt nog heel vaak of ik er niet mee wil stoppen want ik moest maar een s verkeerd vallen... Maar eens besmet, niet meer te genezen

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:01

Halloooo!!!

Der is weer veel gepraat zeg...
Over verzorgpaardjes zag ik.. Nou dan ben ik er ook 1 van de Oude Stempel hoor Tong uitsteken Ik deed dat ook.. k was er ALTIJD voor het dier om volgens weer net zo makkelijk aan de kant te worden gezet.. *ben nu dus ook erg bij met mijn eigen paardjes*

Verder Vind ik dat paardje *die bruine* erg leuk om te zien en denk wel dat het een blikvanger word als er spiertjes op zitten Lachen

Ik was trouwens vandaag naar Paard&Koets, en daar hadden ze een Schimmel HENGST staan in een klein stalletje staan.. maar die was te koop... Was echt wel een leuk diertje Lachen *ook een leuk prijskaartje Tong uitsteken*

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:01

Verder trouwens ook nog FriezenCaroussel gezien... dat was echt Heeellll erg stoer Tong uitsteken

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:04

ik heb net ergens een topic met foto's gezien van paard en koets!
echt mooie paardjes liepen daar!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:27

Ja hoor.. Teminste heb vandaag alleen wel mooie friezen gezien *niet veel maar goed ze waren der wel* ook 3 Arbo-fries veulens.. Maar vond die echt verschrikkelijk...

en dan die Anda hengst... Die vond ik wel heel erg mooi.. alleen stonden er foto's bij en daar dacht ik.. Hmmm beetje anders rijden en dan zou hij helemaal gaaf zijn... Maar goed hij was ook pas net ohz Lachen