Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:23

_Anke_ schreef:
Ik vind het paard van Karoliefje, zeker 6000 euro waard Ja En zeker neigende naar de 8000 Ja Lachen

Wij hebben een paar jaar terug voor een 2 jarige volpapier ruin al dik 4200 euro betaald, dus ik vind dat er mensen zijn die laag taxeren Nagelbijten / Gniffelen



hmm, als mensen er iets in zien geven ze goud geld uit Knipoog . en vooral omdat onze fries luxe is (bijna te luxe Tong uitsteken ) wille ze er graag wat voor geven, omdat er weinig friezen uitzien zoals deze. en omdat het een goede ruin is met redelijk goed papier en een 2e premie.

2500 betaal je haast voor een veulen die redelijk wat toekomst lijkt te hebben

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:33

Dat klopt idd Ja En ik vind de bedragen gewoon wat laag, een goede ruin is zijn geld waard Ja

Voor veulens met een vol papier betaal je nog steeds Ja Ik neem aan dat jij een hengstveulen bedoelde?

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:30

_Anke_ schreef:
Dat klopt idd Ja En ik vind de bedragen gewoon wat laag, een goede ruin is zijn geld waard Ja

Voor veulens met een vol papier betaal je nog steeds Ja Ik neem aan dat jij een hengstveulen bedoelde?



ja, ik bedoelde eigenlijk beide. maar ook met een minder goed papier kan je al flink betalen Haha! . het gaat ook om de premie, en om hoe ze eruit zien

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:34

Persoonlijk hecht ik minder waarde aan premie, aangezien het een momentopname is. Ons hengstje beweegt thuis heel fijn, als hij dan een 3e premie zou krijgen, zou het een teleurstelling zijn, maar dan heeft hij zich die dag misschien niet laten zien.

Uit de moederlijn van mijn merrie komt een merrie, als veulen een 3e premie en 3 jaar later ster en fokdagkampioen Haha! Dus het wil weinig zeggen Knipoog

mellamoshan

Berichten: 4262
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:56

vinden de mensen die sommigen laag vinden taxeren de taxatie van mijn merrie ook laag? is namelijk niet mijn merrie, en wil eigenlijk en prijsindicatie hebben Clown

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:43

mellamoshan schreef:
vinden de mensen die sommigen laag vinden taxeren de taxatie van mijn merrie ook laag? is namelijk niet mijn merrie, en wil eigenlijk en prijsindicatie hebben Clown


Als het goed is (dat las ik laatst ergens) is er ook een taxatie-topic speciaal voor Friezen, dus waarschijnlijk zullen de mensen die daar zitten betere taxatie's geven aangezien die allemaal met Friezen bezig zijn.

Ik heb ook echt geen idee wat Friezen kosten, maar weer wel beter hoe de prijzen bij de P.R.E.'s liggen.

EDIT: ik heb even gezocht, er was wel een Friezen taxatie topic, maar die is nu gesloten..

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:51

_Anke_ schreef:
Ik vind het paard van Karoliefje, zeker 6000 euro waard Ja En zeker neigende naar de 8000 Ja Lachen

Wij hebben een paar jaar terug voor een 2 jarige volpapier ruin al dik 4200 euro betaald, dus ik vind dat er mensen zijn die laag taxeren Nagelbijten / Gniffelen


Ik heb een bod van 6000 euro gehad en die man betaald altijd vrij weinig voor paarden. dit paard is zeker 8000 waard. Hij is nu nog vrij smal maar als hij nog wat breder wordt en meer gaat presteren stijgt mijn paard aanzienlijk, maar 2500 en 3000 zijn echt geen bedragen voor zo'n paard Nagelbijten / Gniffelen

mellamoshan

Berichten: 4262
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:19

Furia schreef:
mellamoshan schreef:
vinden de mensen die sommigen laag vinden taxeren de taxatie van mijn merrie ook laag? is namelijk niet mijn merrie, en wil eigenlijk en prijsindicatie hebben Clown


Als het goed is (dat las ik laatst ergens) is er ook een taxatie-topic speciaal voor Friezen, dus waarschijnlijk zullen de mensen die daar zitten betere taxatie's geven aangezien die allemaal met Friezen bezig zijn.

Ik heb ook echt geen idee wat Friezen kosten, maar weer wel beter hoe de prijzen bij de P.R.E.'s liggen.

EDIT: ik heb even gezocht, er was wel een Friezen taxatie topic, maar die is nu gesloten..


thx Knipoog

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:19

piaelfje schreef:
hee oke, mn ouders hebben mij altijd verteld dat het een afstammeling van de anda was.
ook even tussendoor, ben jij niet de eerdere vorige eigenares van jazzy

Nee, niet de eigenaresse, maar ik trainde haar. Ze staat dan ook in mijn profiel. Als Tessy, want zo heette ze hier. Ik hield allles bij in een schriftje dat met haar mee is gekomen. Dat was voor de eigenaresse om te weten wat ik met haar uitspookte, zij schreef er ook in wat ik moest weten en er staat ook een en ander in over de ander paarden. Het lag op stal. Het was nooit bedoeld als iets wat met haar mee zou gaan, dus een lekker vies vodje, hahaha, maar wel leuk natuurlijk.
Knipoog

Hm zie dat al mijn foto´s van mijn album niet meer bestaan omdat mijn albums op de site simpelweg ineens verdwenen zijn?

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:03

Furia XXXI: Geen verstand van Bloos . Wilde, blinde gok: €5000
Paard van Karoliefje_: €5000
Black Eben: €4500
Divona: €4000
Friese merrie: €4000


Naam: Hette
Geslacht: Hengst
Leeftijd: 20-06-2002 (5 dus)
Ras: Fries
Stokmaat: ±1.65
Afstamming: Tsjerk x Brandus, 2e premie veulenkeuring
Prestaties: M1 + 4, 4e NK Fries ras 2006 klasse B

http://img515.imageshack.us/img515/9964/dsc3503qj5.jpg

loveseben

Berichten: 562
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: schiedam

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:50

weer een gokje
hette; 6000 euro????

Eleandra

Berichten: 6614
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Venlo en Saint Lucia

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:45

Vergeef me als ik er een paar duizend naast zit, ik kan paarden moeilijk naar waarde schatten.

Hette: Wedstrijdervaring, jong, inderdaad zo'n 6000?
Balthasaar: Zeldzaam ras, aan de kleine kant, geen wedstrijdervaring, 3000?
Furia: Mooi, jong, niet zo groot, weinig wedstrijdervaring (logisch) 6000?
Friese ruin v. Teeuwis: Kort onder het zadel, 2e premie, 3000?
Black Eben: Mooie leeftijd, niet heel groot, goed voor de dressuur, 4000?

Volgens mij slaan mijn taxaties nergens op Nagelbijten / Gniffelen

Naam: Comotu
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 10
Ras: P.R.M. oftewel Pura Raza Menorquina
Papieren: Ja
Stokmaat: ± 1.60
Gangen: Erg soepel en fijn. Perfect voor voltige of endurance.
Springen: Een erg goed springpaard, kan met een goede ruiter best een eind komen. Hij doet dit ook graag.
Dressuur: Door het niet aanwezige interesse van de ruiter onbekend, in ieder geval beheerst hij de spaanse dressuur een beetje.
Recreatie: Super paard op buitenritten, meer dan 100% verkeers/ honden enz. mak. Snel, maar goed onder controle te houden.
Verder: Comotu is érg veelzijdig, van voltigeren tot springen, tot cross en ga zo maar door. Met andere paarden heeft hij nooit moeite. Voor beginners is hij meestal erg lief, maar hij voelt het aan als er een oneerlijke ruiter op hem zit en dan is hij niet bepaald braaf meer. Hij zou nooit bokken of stijgeren. Voor de gevorderde ruiter een snel, pittig, leuk, veelzijdig en niet heel moeilijk paard.

De duidelijkste indruk van Comotu krijg je waarschijnlijk op dit filmpje:

http://youtube.com/watch?v=iLSZXX6lNuw

Hier nog 2 foto's:


Afbeelding

Afbeelding

loveseben

Berichten: 562
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: schiedam

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:17

wat een leuk paard zeg
weer een poging; 5000 euro??????

laura1705

Berichten: 700
Geregistreerd: 18-07-06
Woonplaats: Dronten

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:54

ik ga de paarden hierboven maar niet taxeren, volgens mij schudt ik dan hele rare bedragen uit de mouw! Ik ben wel heel benieuwd wat dit paardje waard is, als je er een beetje verstand van hebt doe dan maar een gooi.

Naam: Lisanne
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 4 jaar
Ras: Fries
Stokmaat: 1,62 m
Vader: Krist
Ze staat in het veulenstamboek en is vorig jaar op de keuring afgekeurd voor een te slappe achterhand. Ze loopt momenteel B dressuur. Ze loopt ook netjes voor de kar en is verkeersmak.

Afbeelding

Afbeelding

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:09

hmm, een afgekeurde merrie en ze is ook al niet heel groot. ik zou hier niet meer dan 4000 voor geven, is ze ooit clinisch gekeurd?

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:17

jara-ytske F.
geslacht: merrie
leeftijd: 4 jaar
hoogte: 1.65
vader : folkert X karst
dit staat er bij de webpagina van folkert : Jara-Ytske F - Beste Driejarige, Algemeen Reservekampioen, Kampioen Driejarigen en Ouder.
ze is een stermerrie 1e premie.
heeft inmiddels een hengsteveulen, wordt in september uitgebracht.


Afbeelding

Afbeelding

ik heb haar pas net 2 maanden, maar ben benieuwd wat jullie de waarde van dit paard schatten Bloos

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:15

Submodopmerking:
Eerst de paarden voor je taxeren, alvorens je je eigen paard plaatst

_Saida_

Berichten: 1774
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: Grootebroek

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:49

Pff, moeilijk hoor om een taxatiebedrag te noemen......
Ik ben een klein beetje thuis in het friezenras, maar van de andere rassen heb ik echt geen verstand van, sjorrie!
Ik zal wat gokjes doen, neem me niet kwalijk als ik er helemaal naast zit!

Furia; mooie ruin met papieren, mooie gangen zo op de foto, nog lekker jong met goede toekomstmogelijkheden, helaas geen fokwaarde, niet echt groot met zijn 1.50 m. --> € 4000,=
Balthasaar; grappige pony met een leuk hoofdje, is weinig gewend onder het zadel, geruind --> € 1500,=?
Comotu; oef! die is moeilijk! leuke ruin met papieren, sprekend hoofd, eerlijk en werkwillig, verkeersmak --> € 5000,=?
Lisanne (leuk! zo heet mijn dochter ook!); leuke jonge merrie, redelijke hoogte, jammer genoeg afgekeurd dus geen goede foktoekomst, maar wel ingereden onder het zadel en voor de kar en verkeersmak --> € 3000,=?
Jara Ytske; mooie grote merrie, goede fokmogelijkheden, heeft al wat leuke prijzen op haar naam staan, nog lekker jong met goede toekomstmogelijkheden --> € 7000,=?

_Saida_

Berichten: 1774
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: Grootebroek

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:17

OK, dan nu mijn friesje!

Naam; Trijntje (Fetse 349 x Bendert)
Geslacht; merrie
Ras; fries, opgenomen in het stamboek
Leeftijd; 9 (10-02-1998)
Stokmaat; +- 1.60 m.

Ze heeft als veulen een 2e premie gehaald in 1998 en een 3e premie in 1999.
Mooie gangen, loopt op B-niveau maar geen wedstrijdervaring, loopt op het been en zit.
Ze is heel erg werkwillig, nieuwsgierig, leert snel en ze is eerlijk.
Ze zal nooit zomaar slaan of bijten.
Sinds kort is ze verkeersmak en rijd ik buitenritten op haar.
Van de vorige eigenaar is vernomen dat ze botwoekering heeft op haar straalbeen waardoor ze soms mank loopt.
Ik heb haar nu 3 maanden en het is 1x voorgekomen dat ze er kreupel op liep, toevallig gisteren.

Afbeelding

Afbeelding


En nog eentje die ik (hopelijk) binnenkort ga doen;

Naam; Renske Jelsje (Tsjipke 399 x Meier)
Geslacht; merrie
Ras; fries
Leeftijd; 2 (04-06-2005)
Stokmaat; nu ongeveer 1.65 m.

Jelsje is een hele mooie luxe merrie met veel behang, net als haar vader.
Ze heeft mooie gangen, is heel lief, aanhankelijk en nieuwsgierig.
Ze staat nog in de opfok, maar laat zich rustig meenemen en poetsen.

Afbeelding

Afbeelding

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:19

Trijntje: clinisch is hij niet goed dus, al behoorlijk op leeftijd en loopt nog maar minimaal. is ook niet heel groot. 4500 euro.
Renske Jelsje: heeft geen premie? gaat dan neem ik aan voor de keuring als ze 3 is? hmm vind het wel een leuke merrie, nog jong en een goede lengte, 5000,-

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:43

ik wil niet ontzettend dom overkomen, maar een paard dat clinisch niet goed is, of dat nogal klein is. of ouder is en weinig heeft gepresteerd is gewoon laag in waarde. maar als het bijv een stermerrie is dan behoud het zijn waarde wel. hoewel ik een taxering van 7000 echt belachelijk vind voor een paard dat bij folkerts beste nakomeling staat. en dan wil ik niet arrogant klinken, want zou hetzelfde gezegd hebben over een andermans zijn paard. . hoe duur is een Z fries die ster is dan, 10.000 Clown denk dat jullie nog in een droom wereldje leven qwa friezen. maar voor een goede fries met papier en een goede premie en eventueel ster of model betaal je toch echt wel behoorlijk wat geld!

_Saida_

Berichten: 1774
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: Grootebroek

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:33

lotjj92 schreef:
ik wil niet ontzettend dom overkomen, maar een paard dat clinisch niet goed is, of dat nogal klein is. of ouder is en weinig heeft gepresteerd is gewoon laag in waarde. maar als het bijv een stermerrie is dan behoud het zijn waarde wel. hoewel ik een taxering van 7000 echt belachelijk vind voor een paard dat bij folkerts beste nakomeling staat. en dan wil ik niet arrogant klinken, want zou hetzelfde gezegd hebben over een andermans zijn paard. . hoe duur is een Z fries die ster is dan, 10.000 Clown denk dat jullie nog in een droom wereldje leven qwa friezen. maar voor een goede fries met papier en een goede premie en eventueel ster of model betaal je toch echt wel behoorlijk wat geld!


Ik geloof dat het ook wel scheelt in welke provincie je woont, en waar (bij welke fokker) je het paard vandaan haalt?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:14

nou, de friezen in Friesland zijn niet goedkoper hoor hihi. Ja, soms als het je buurman is die je goed kent, maar dat is overal zo denk ik..

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:57

_Saida_ schreef:
lotjj92 schreef:
ik wil niet ontzettend dom overkomen, maar een paard dat clinisch niet goed is, of dat nogal klein is. of ouder is en weinig heeft gepresteerd is gewoon laag in waarde. maar als het bijv een stermerrie is dan behoud het zijn waarde wel. hoewel ik een taxering van 7000 echt belachelijk vind voor een paard dat bij folkerts beste nakomeling staat. en dan wil ik niet arrogant klinken, want zou hetzelfde gezegd hebben over een andermans zijn paard. . hoe duur is een Z fries die ster is dan, 10.000 Clown denk dat jullie nog in een droom wereldje leven qwa friezen. maar voor een goede fries met papier en een goede premie en eventueel ster of model betaal je toch echt wel behoorlijk wat geld!


Ik geloof dat het ook wel scheelt in welke provincie je woont, en waar (bij welke fokker) je het paard vandaan haalt?



in friesland zijn ze net zo duur als in zeeland, dat maakt echt geen verschil hoor! sommige mensen vragen belachelijk veel voor een paard. wij hebben een normale prijs betaald en wel helemaal uit zeeland gehaald, geen verschil dus Clown

Niicole__
Berichten: 3242
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:56

Renske Jelsje:
Ziet er mooi uit, maar aangezien ze toch een ''mankementje'' heeft zou ik er € 3000,- voor bieden/geven. Lachen