"Fries x ander ras" is hetzelfde als vloeken in d

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ktink

Re: "Fries x ander ras" is hetzelfde als vloeken in d

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:05

Ik ken zelf 2 fries x kwpn paarden..
En ik vind ze echt GEWELDIG Haha!..
1 is minder mooi.. maar super beest..
En de ander is echt een super gaaf beest Lachen..
Ik ben echt enthousiast over fries kruisingen Lachen
Heeft iemand toevallig een foto van een fries x arabier..
Ik ben zeer benieuwd Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:31

Moderatoropmerking:
Dit topic is oud, dus als je iets wilt toevoeggen, zeg dan iets dat bijdraagt tot de discussie, dus niet: "ik heb een ...x... en ik vind haar...". Dit is een discussie over kruisen, het is dus niet de bedoeling dat je gewoon zegt dat je een kruising hebt.

Icelander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:32

Ik ben 100% voor het kruisen van friesen, want ik heb zelf een dwergfriesje, en echtwaar mensen, dat wil je niet... En dit is gewoon een inteelt verhaal...

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:07

Ik heb wel eens gehoord dat kruizingen van een Fries x Tinker niet zo goed waren. Dit met betrekking met hun karakter. Hoe het precies zit weet ik niet.
Ik heb zelf met 2 van deze kruizingen gewerkt en hun karakters waren erg onvoorspelbaar. Het ene moment lopen ze rustig naast je, het andere moment vliegen ze je op de nek of halen ze naar je uit.
Ik ben bij deze kruizingen altijd extra op mijn hoede, hoe lief het paard ook altijd is.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:28

Ach weet je wat het is, als je gaat kruisen is het vaak maar de vraag wat er uit komt, het kan heel goed uitpakken, maar ook dat een paard het minste van 2 rassen vererft. Als je binnen een ras fokt heb je toch net wat meer zicht op wat er eventueel uit kan komen. Maar aan de andere kant, als je een beetje met beleid kruist, en 2 paarden zoekt die bij elkaar passen, dan kan het heel geslaagd zijn. Ik heb een kruising fries x andalusiër, en dat vind ik toch wel een bijzonder geslaagde kruising die het beste van 2 werelden met elkaar verenigd: viewtopic.php?f=53&t=736278&hilit= . En daarbij komt dat er ook binnen het friese ras een heleboel paarden zijn die ik gewoon niet mooi vind, raszuiver of niet. Fokken blijft gokken, maar met gezond verstand kruisen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.

vrijevogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:58

ik heb 1 kruising fries kwpn en een kruising fries oldenburger!!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:13

Tieneke schreef:
Moderatoropmerking:
Dit topic is oud, dus als je iets wilt toevoeggen, zeg dan iets dat bijdraagt tot de discussie, dus niet: "ik heb een ...x... en ik vind haar...". Dit is een discussie over kruisen, het is dus niet de bedoeling dat je gewoon zegt dat je een kruising hebt.

Omdat het topic inmiddels wel erg oud is, gaat dit topic op slot. Er mag er eventueel een nieuw topic worden geopend.