Liekjuh schreef:ster is idd hoger als een premie
Wat bescheiden Kim!!
Post jij foto's van Liekje!? Als je het papier nodig heb, hoor ik het wel..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liekjuh schreef:ster is idd hoger als een premie
heyitsme schreef:
nu mijn
hengst
Naam: Andries
Leeftijd : wordt 6 in april
Papier : veulenboeksterhengst, geen vol papier
Sport : Loopt verdienstelijk in de tuigsport, eerste plaatsen gehaald, 3e op de friese kampioenschappen in de open klasse, in de damesklasse reeds al goede plaatsen behaald.
dressuur momenteel op L niveau, is in training voor het M
1 bemerking, paard heeft lichte hanetred, maakt voor de sport niks uit.
iemand nog ??
Afstamming: Abe * Jakob
omschrijving : Luxe type fries, met veel behang, en beweegt met veel ruimte tact en souplesse.
goudeerlijk karakter, geen last van 'hengst zijn' alleen een beetje macho soms
Barb schreef:Barb schreef:naam: Jaike G.
Geb. datum: 24-2-1995
Afstamming: Sjaard 320 x Doeke
Schofthoogte: 1.56 m
Geslacht: merrie
Papier: Stamboek, 1995 had zij een 2e premie en in 1999 niet geprimeerd.
Gebreken: heeft ze niet
Wedstrijdervaring: L2+4
Fryske schreef:Oke nu mijn merrie:
Beauty van Nieuweroord, geboren in 2000 Vader Jelle 368 moedersvader Rypke, moederlijn moeder stamboek daarna sterren. Zelf Stamboek 3de premie.
Beleerd onder het zadel en voor de wagen. Geen stalgebreken. Behoorlijk pittige leergierige merrie. Geen nakomelingen. Dressuur net gestart in de B.
Foto's:
http://img.photobucket.com/albums/v356/ ... .jpg[/img]
Kom maar op met jullie taxatie.
_Marjolein_ schreef:Naam: Layla (in het stamboek opgenomen als Gerlant van Friduwich)
Ras: Fries
Leeftijd: 11 jaar (in mei 12)
Geslacht: Merrie
Aftekeningen: Geen
Hoogte: 1,70 m
Papieren: Als veulen 2e premie, later als 3 jarige opgenomen in het stamboek.
Afstamming: OltmanxReitse
Layla is beleerd, 100% verkeersmak en kan voor de kar. Ze gaat door het vuur voor je als ze je eenmaal goed kent en als je haar goed en met respect behandeld dan is het een heel fijn paard waar je nog veel mee kan bereiken.
wendely schreef:Dan nu die van mij![]()
Naam: Berber G, fan 't Tsjerkelân
Geslacht: Merrie
Geb. dat.: 09-04-2000
Afstamming: Tsjerk x Piter (komt uit stam 2 een na oudste stam)
Papier: 1a premie als veulen (reserve fokdagkampioen)
3e premie Stamboekopname (gaat komend jaar nogmaals voor Ster opname)
Schofthoogte: 1.64m
Gebreken: Niet en ook geen witaftekeningen
Sportprestaties: B+9 en kent oefeningen uit hogere klasses
6e geworden met de Finale van de Noordelijke Indoor Competitie
Afstammelingen: Remmelt fan 't Tsjerkelân (Tsjalke x Tsjerk) 3e premie op veulenkeuring (verkocht naar Duitsland/Amerika)
Ze loopt dus onder het zadel, ze is zeer leergierig en werkt graag voor je. Verder loopt ze ook voor de kar dit vind ze ook machtig om te doen maar het is meer een dressuurtypje.
Ze is trailer en verkeersmak..
Remmelt fan 't Tsjerkelân
Nou ik ben benieuwd
diewertje schreef:En nu mijn eigen paardjes
Naam: Diewert
Geslacht: ruin
Leeftijd: 12 jaar
Afstamming: Piter X Naen
Bijzonderheden: Z1 + winst dressuur. Diewert is een super voorwaarts paard met een supergalop en een heel lief karakter
http://www.mijnalbum.nl/Foto=K8ULLVGP[/img]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YKBOIU47[/img]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UL46AY3P[/img]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JHJEV8LR[/img]
Naam: Wybrand
Geslacht: ruin
Leeftijd: 6 jaar
Afstamming: Lammert X Oege
Bijzonderheden: M1 startgerechtigd. Heeft een stokmaar van 1.75 m. Heeft manen van ruim een meter en een heel lief karakter.
kimmie261 schreef:
wie weet wat mijn wessel zou opbrengen,2 jaar,hengst,Maiko X Sjaard.
VB niet mee naar een keuring geweest,dus ik weet niet wat voor premie hij zou hebben gekregen als veulen.
http://img358.imageshack.us/img358/5853/221ij.jpg[/img]
http://img363.imageshack.us/img363/6932/117ux.jpg[/img]
kimmie261 schreef:lagere prijsklasse...nou dan mag ie blijven
en zijn moeder Sjaard X Pike 10 jaar oud betuigd en onder het zadel,wel heet met rijden.
Geen aftekeningen 2de premie merrie.heeft licht maanexeem..
dutske schreef:Kalypso Van De Vaartkant
Moeder: Tietske B.
Vader: Adel
op 28 april wordt ze 3 jaar
is licht beleerd voor de kar
is zadelmak (nog niet bereden, accepteerd zonder problemen zadel, bit, bijzet(los) etc, beheerst het longeren)
is verkeersmak, ook sociaal tegenover andere mensen en paarden.
geen stalgebreken, kan meerdere uren na elkaar aangebonden staan zonder problemen (staan snachts aangebonden)
goede sterke hoeven
ongeveer 1m60
op foto ruim 2 jaar
Karoliefje schreef:Ik vind dat hier nogal laag getaxeert word, Friezen zijn in deze periode ontzettend duur, Mijn paard is echt wel meer dan 8500 waard! (buterblom van kooldenhof) ze heeft 2 nakomelingen die ster zijn, een 4 jarige ruin betaal je al gauw met goede papieren 5000 voor, en je kan een paard niet alleen taxeren op uiterlijk. Het gaat ook nog eens om of die papieren heeft, en hoe goed die papieren zijn.
Citaat:blijf het leuke en knappe kerels vinden!
M3isSi3j schreef:heyitsme schreef:@ Romy, echt een super mooie merrie! jammer dat je dr (nog) niet hebt uitgebracht ? kunnen we dat nog verwachten, ik ga ook mee in de prijs van 10.000 a 12.000 euro. heeft ze ook veulens gehad?
dank je wel! Nee ik ga der niet meer uitbrengen ook.. ze heeft iets aan der achterbeen wat nooit meer goed komt.. Ze is volledig afgekeurd, daarom weet ik ook wat ze waard is als ze goed gebleven was en wat ze nu waard is.
We wouden ook de IBOP doen omdat wij denken dat ze modelwaardig is.. Helaas heeft dit ook nooit kunnen plaats vinden. Ze heeft wel een veulen gehad (word dit jaar ook weer gedekt, dit keer door Gjalt)
Ik heb wel mooie foto's van het vuelen, zal ik later neer zetten ok!?
heyitsme schreef:
je kan nog best ibop met dr doen toch, als je een dierenarts verklaring hebt voor dr achterbeen....of zie ik dat verkeerd???
Liekjuh schreef:Merrie
vanaf 4 maanden t/m 2,5 jaar
2500 euro t/m 7000 euro
Dit verschilt qua papier (vol papier) en uitstraling de ene heeft een betere schouder enz.
3 jaar en ouder enkel in stamboek opgenomen met 3e of 2e premie
4000 euro t/m 9000 euro
Dit is dus weer kijken ook naar het papier en extrieur
Stermerrie's
12.000 euro t/m 23.000 euro
Weer kijken naar de bloedlijn en extrieur en evt sportprestaties en maken ze kans op model.
Modelmerrie's
24.000 t/m 40.000
-------------------------------------------------------------------------------------------
Hengsten
4 maanden t/m 2,5 jaar
2000 euro t/m 5000 euro
Sterhengst
8.000 euro t/m 15.000
Een Z of hoger geklasseerde hengsten met een ster predikaat kunnen wel oplopen tot 30.000 euro
-------------------------------------------------------------------------------------------
Ruinen
gewoon ruinenboek
4000 t/m 8.000
Sterruin
7.000 t/m 12.000
Friezen zonder papier
2000 t/m 5000
horseyfries schreef:Liekjuh schreef:Merrie
2500 euro t/m 7000 euro
Dit verschilt qua papier (vol papier) en uitstraling de ene heeft een betere schouder enz.
3 jaar en ouder enkel in stamboek opgenomen met 3e of 2e premie
4000 euro t/m 9000 euro
Stermerrie's
Weer kijken naar de bloedlijn en extrieur en evt sportprestaties en maken ze kans op model.
Modelmerrie's
24.000 t/m 40.000
Hengsten
4 maanden t/m 2,5 jaar
2000 euro t/m 5000 euro
Sterhengst
8.000 euro t/m 15.000
Een Z of hoger geklasseerde hengsten met een ster predikaat kunnen wel oplopen tot 30.000 euro
Ruinen
gewoon ruinenboek
4000 t/m 8.000
Sterruin
7.000 t/m 12.000
Friezen zonder papier
2000 t/m 5000
Paarden enkel in het stamboek opgenomen als driejarig of ouder krijgen nooit een tweede premie hé, dan zijn ze immers ster??
(Dacht dat jij dat wel wist!)
Liekjuh schreef:
Merrie
2500 euro t/m 7000 euro
3 jaar en ouder enkel in stamboek opgenomen met 3e premie
4000 euro t/m 9000 euro
Stermerrie's
Modelmerrie's
24.000 t/m 40.000
Hengsten
4 maanden t/m 2,5 jaar
2000 euro t/m 5000 euro
Sterhengst
8.000 euro t/m 15.000
Ruinen
gewoon ruinenboek
4000 t/m 8.000
Sterruin
7.000 t/m 12.000
Friezen zonder papier
2000 t/m 5000