Groninger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: Groninger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 09:38

leuk paard die Thomas. wat is de afstamming dat hij maar half is?

angel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:07

Hai Nimber

Knipoog Thomas komt af van de hengst Teun van de Wilhelminahoeve, Teun is een Zwartbruine zoon van de hengst TEST uit de keiharde merrie TREES Lijst [ Kartouche x Adonis X Vazal ] van een oud Zeeuwse lijn waaruit meerdere Groninger paarden zijn gekomen.
Thomas moeder Nikorien is een rasechte geldelander.
Cheese! Cheese! Cheese! Cheese!
Teun van de Wilhelminahoeve
Afbeelding

Moeder Nikorien
Afbeelding

Thomas van de Wilheminahoeve
Afbeelding

Thomas Thijs Winston
AfbeeldingAfbeelding

Resente foto`s volgt Groetjes van Brietje Doei!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:27

Gaaf paard die thomas... tja,.. ik heb een zwak voor schimmels Haha!

doei,

angel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:28

[quote="angel1"]Halloooooooooooo
Ik heb zelf een half groninger hij heet thomas het is een ruin van 2 en een half jaar jong in hij heeft echt een supper karakter Haha! voor geen goud wil ik hem kwijt. Groetjes van brietje[[img]http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=YRHA3RHP
[/img]

angel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:38

Hoi Yarrah

Ja Hij is supper he! Ja
En niet getreurd hoor Huilen Thomas is Zwart geboren maar hoe ouder hij
wordt hoe witter dus als hij dadelijk 5 jaar is dan zit hij toch behoorlijk
tegen schimmel aan maar ik hou je op de hoogte .
Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Doei!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 08:58

Nikoriene ken ik al heel lang. Evenals haar volle zus Oriene. Teun v.d. W ken ik ook al een tijdje. Hij is een tijdje bij het I.H.W. goedgekeurd geweest. De merrie Nikoriene is op de merriekeuring in Hapert destijds nog kampioen geworden. Nikoriene is van de hengst Intelligent uit de preferente merrie Ikoriene.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:34

YES! YES!! YES!!!

OLÉÉÉ OLÉ, OLÉ, OLÉ, OLÉÉ!

Hesta is net drachtig gescand van Bartus! Eindelijk hebben we haar dan drachtig. Het heeft even geduurd, maar dan heb je uiteindelijk (hopelijk) ook wat.

10 mei 2006 is onze Molleboon uitgerekend van een babyboontje...

Groetjes

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:14

Heb vandaag een Groninger merrieveulen gekocht .!!
Blij, Blij, Blij!!!

Het is een bruine merrie uit een Alt-oldenburger moeder van Luer I en de vader is Gerlinus.
Ze is op 23.05.05 geboren en was vandaag al tussen de 1.20 en 1.25 groot!
Verder is ze nergens bang voor, zeer bijdehand, maar ook zo verschrikkelijk lief!
Het is dat ze nog even bij dr moeder moet blijven maar anders ...

Ik was eigenlijk van plan om mijn Adios merrie (ook van Legaat) dit jaar door Orbaldo II van Kim te laten dekken, maar helaas bleek mijn merrie niet meer vruchtbaar (ze is nu dus officieel een ouwe bes ).

Afijn, ik was dus nog helemaal niet van plan om dit jaar al voor een veulen te kijken, en heb zelfs nog een uitstapje naar de zware koudbloeden gemaakt... Maar toen ik deze kleine spruit zag was ik verkocht en ja ben dus toch weer bij de zware warmbloeden uitgekomen

Dus heb nu 2 kleindochters van Legaat, en ben daar erg blij mee
Ik zou graag foto's plaatsen, maar dat lukt me helaas niet .

Zucht, zwijmel, kwijl, ben helemaal in de wolken van mijn uk, die ik trouwens Minerva heb gedoopt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:34

Gefeliciteerd met Minerva (uit Harry Potter ) Heb je haar toevallig bij fam. v/d Berg gekocht?

Theun ken ik ook wel idd van het IHW en grp en een lesklantje van me heeft een dochter die ik met een paar weken zadelmak moet gaan maken.

Orbaldo II heeft zijn laatste L2 wedstrijd gehad volgende maand voor het eerst M1!

Marike van harte!met hesta en je hestababyinwording!
Libel is 15 mart uitgeteld en Hinke is als het goed is ook drachtig mar moet nog door de scan heen

Had ik al gezegd dat Orbaldo en ik mee doen in Holten aan de endurace?Samen met Anouk en haar Olympic (v. Orbaldo)
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 04:51

@Nimber; nou nee eigenlijk niet uit Harry Potter (komt daar ook een Minerva in voor dan?? ) Ik heb haar gewoon vernoemd naar de romeinse godin Minerva .
Ik heb haar bij het Clusius college afd. Paardenhouderij te Alkmaar gekocht, haar mams is eigendom van die school.
En toevallig is dat bij mij in de regio dus ik kan elke week even gaan kijken hoe mijn kleine spruit groeit

Leuk dat je een endurance rit gaat doen, is echt een super sport hoor!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:55

Cynderella81 schreef:
Dus heb nu 2 kleindochters van Legaat, en ben daar erg blij mee
Ik zou graag foto's plaatsen, maar dat lukt me helaas niet .

Dan help ik je toch even!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:01

Knap kind zeg !!! Leuk diertje hoor...
Grappig heb ook op Clusius gezeten,maar deze merrie ken ik niet... Hoe heet deze?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:17

wat een schatje zeg! daar wordt je wel verliefd op ja!
De leraar gedaanteverwisselingen en de mentor van harry Potter heet ook Minerva van haar voornaam heb ik ooit een konijn na vernoemd

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:35

He Boldly dank je wel hoor! (altijd handig zo'n stalgenoot op Bokt )
Als je zin hebt...... zou je dan nog een foto erop willen zetten?
(Ik vind die ene waar ze naast mams staat en dr linker beentje optilt erg schattig. Het is die 2e foto van onder op onze eigen site )

@Obelix, de moeder heet Marjolein, is 8 jaar oud. Ik weet eigenlijk niet hoelang ze daar al staat, vorig jaar volgens mij wel al. Ik spreek de contact persoon waarschijnlijk snel weer, ik zal het even navragen.

@Nimber; oké weet ik dat ook weer (toch maar even langs de videotheek..... ben wel nieuwsgierig geworden)

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:00

Cynderella81 schreef:
He Boldly dank je wel hoor! (altijd handig zo'n stalgenoot op Bokt )
Als je zin hebt...... zou je dan nog een foto erop willen zetten?
(Ik vind die ene waar ze naast mams staat en dr linker beentje optilt erg schattig. Het is die 2e foto van onder op onze eigen site )

@Nimber; oké weet ik dat ook weer (toch maar even langs de videotheek..... ben wel nieuwsgierig geworden)

U vraagt, wij draaien :

Afbeelding

Ps, ik heb alle Harry Potters thuis liggen Handig toch he, die stalgenoten!

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 04:55

Thanks Boldly!!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:36

Cynderella81 schreef:
@Nimber; nou nee eigenlijk niet uit Harry Potter (komt daar ook een Minerva in voor dan?? ) Ik heb haar gewoon vernoemd naar de romeinse godin Minerva

Daar is die professor uit HP uiteraard ook naar vernoemd . Lekker toepasselijk (zoals zo vaak bij Rowling), want het is echt zo`n wijs, gecontroleerd en schijnbaar superstreng wijf dat ineens retefanatiek kan worden als 'haar' clubje goed presteert in haar favo sport .

Mythologische namen vind ik sowieso erg leuk voor paarden trouwens, maar onze Hercules (v. Hanno) past met zijn naam ook gewoon in een traditie; het barst van de Apollo`s, Hermessen en ander klassiek grut in die bloedlijn.

Dat jouw kersverse Gerlinus-aankoop onverschrokken, eigenwijs & superlief is, is overigens heel herkenbaar! Onze Gruno v. Gerlinus is nu bijna een jaar (nog vier nachtjes slapen!) en ook zo`n typische 'schattige dondersteen'. Heel anders dan zijn broers en zussen van andere vaders, maar zeer intelligent & leuk!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:04

och ja Ik weet het al... Die merrie is heel best geworden dan zeg,zo van de foto's te zien.... Dat ze bij ons op school kwam,stelde ze niet zoveel voor nml.
ik hoop dat je er veel plezier van hebt ,van het veulen !!

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:55

@Uums, ja weet je wat ook zo grappig is; ze drinkt al uit de automatische drinkbak en ze eet ook al uit mams' dr voerbak. Volgens mij denk ze "ik kan er bij dus dan doe ik dat ook maar".
Maandag nam ze ook al een hap uit de appel die voor dr moeder was bedoeld. En ook helemaal niet eerst snuffelen ofzo, nee hoor meteen een hap Stond toch wel even heel raar te kijken.
Ook geeft ze dr moeder gewoon een trap als ze het ergens niet mee eens is! Brutaaltje!
Verder ben ik inderdaad ook erg blij met haar karakter (voor zover ik tot op heden heb ontdekt tenminste...) Mijn andere merrie is ook niet bepaald saai te noemen, en ik hou wel van karakter paarden.
Dus als ik dit zo van jou hoor denk ik dat het wel helemaal goed komt met Minerva
Ben wel nieuwsgierig naar Gruno, foto's??

@Obelix; nou inderdaad het is echt een tanker van een merrie, heel imposant!
1.70 hoog en veel volume, en ze heeft een hele mooie zelfhouding. Kan ook verschrikkelijk mooi showen (heeft ze ook al aan Minerva doorgegeven ..)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 07:58

viewtopic.php?f=53&t=432954
wat fottootjes van Orbaldo die echt erg gaaf zijn gelukt. Zien jullie er wat Onno in terug? Ik vind hem steeds meet op overgrootopa experiment lijken

gaan er nog mensen naar de IHW merriekeuring 6 augustus in Emmen?

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:11

@Nimber, het lukt me niet om de foto's op t scherm te krijgen (zal wel weer aan mijn pc liggen...)
Nou ben ik natuurlijk niet helemaal objectief (als Orbaldo fan zijnde...)Maar ik geloof graag dat het erg mooie foto's zijn geworden, hoe kan dat ook anders met zo'n knappe vent!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:01

Die foto`s zijn prachtig, Nimber! (Echt iets voor op de kleurenpagina`s in het blad *hint hint* ).

Cynderella: Dit was Gruno rond zijn eerste verjaardag (de kleinste), samen met zijn vriendje (een tweejarige hengst van dhr. Zwarteveen, die vast hoge ogen gaat gooien op de hengstenkeuring).

Afbeelding

Acht witte voetjes in het land...

Afbeelding

En hier komen ze al in beweging. Gruno dichterbij fotograferen was lastig: hij bleef telkens voor mijn neus ronddrentelen .

Gruun is het rankste Groninger-exemplaar tot dusver (kan ook bijna niet anders met zo`n vader). De eerste dagen na zijn geboorte heb ik maar raar tegen hem aangekeken. Hij heeft kwijlgangen , maar was een onwijs brutale etter die continu op z`n achterbeentjes stond wanneer iets hem niet aanstond. We hebben maar meteen de harde aanpak in de strijd gegooid en sindsdien is hij net zo`n wandelend pluchebeest als zijn familieleden .

Dit is trouwens onze twenter Pelgrim (v. Bascal) ten hoeven uit:

Afbeelding

"Zie je ergens je Mens aankomen? Draal dan niet, laat je kudde in de steek en wals desnoods dwars door een blubberslenk heen om je Mens zo rap mogelijk te overladen met aandacht" (vice versa) .

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:01

leuke fotos uums!

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:52

@Uums; leuk hoor die foto's! En die malle Pelgrim! Natuurlijk wel erg leuk/lief dat ze zo enthousiast is, is een goed teken!
Hoe groot is Gruno nu ongeveer? (en hoe groot is zijn mams?)
Ben namelijk wel nieuwsgierig of Minerva een beetje volgens schema gaat...
Ik ga donderdag weer even bij dr op visite, eens kijken hoeveel ze dan weer gegroeid is.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 18:35

Hihi heb heel wat losgemaakt met dit topic geloof ik
Erg leuke foto's allemaal hoor