[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:44

Wat een knapperds komen hier voorbij! Ik meld me ook graag, altijd leuk om over friesjes te praten! ;)

Dit zijn mijn merrie Klasiena G en haar hengstenveulen Alpha fan Huitema. Deze foto's zijn al iets ouder, Alpha was hier 6 weken. Inmiddels is hij vandaag alweer 3 maanden geworden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:57

Woowww Britt! Wat een toppers zijn jullie zeg!! Gefeliciteerd :):) een debuut waar iedereen van droomt! +:)+

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:04

SCC schreef:
yke_lover schreef:
wauw Captain super mooie foto's en wat een omgeving <3
Ziet er super goed uit Gett!! wat loopt die fijn op de foto te zien :D
Ik dacht dat Sin juist heel braaf was tijdens de dorpsfeest, of lees ik nu dingen helemaal verkeerd? _O-

Vanwege school en werk heb ik aardig druk :( Gelukkig gaat het rijden super goed *\o/* Mijn moeder heeft Cure-mok pillen gekregen van iemand die kent van sporten. nu mag ik lekker elke ochtend om half 7 met de bus naar Yke en haar die pillen geven en dan met de bus naar school :Z :Z moet alleen nog even kijken hoe ik dat 's avonds ga doen, alles voor Yke <3

Hier nog een sexy foto van Yke :D :o

[ [url=m/Oej4BZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

haha sexy paard zo op de foto :')

je leest mijn bericht denk ik een beetje verkeerd.
ik zei dat ze super braaf en rustig is. dat ondanks de feesttent en dorpsfeest.
(ik kan letterlijk mijn instructie niet verstaan omdat de muziek soms zo luid staat of dat de mensen zo hard schreeuwen en juichen) en paardje loopt gewoon rustig op dr gemak haar rondje en geeft geen kik. <3

Oowh op die manier :) fijn dat ze zo braaf is! Daar heb je alle voordelen mee :D

Woow britt!! Dat doe je goed, jullie zijn echt een goede koppel :) Ga zo door!

Welkom Emma ik vind Alpha echt super schattig <3 <3 <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:16

Dankjewel SCC, het Is ook een luxere Fries. Zelf houdt ik daar wel erg van :D

En wat fijn dat joun Fries zo rustig blijft onder die omstandigheden!

Jeetje je hebt het maar druk met Yke, kan je laten weten of die pillen ook echt werken, ben heel benieuwd.

Wat super goed Britt!!! Jullie zijn ook zo'n genot om naar te kijken (en dan heb ik alleen maar foto's gezien) het is jullie gegund!

Welkom Emma, heb het volgtopic van Klasiena haar dracht gevolgd. Hoe gaat het nu met je knappe stel?

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:21

@Gett, ja ik heb het erg druk maar dat heb ik er wel voor over :D Jaa ga ik zeker doen!!

Even een vraagje aan iedereeeen :D
Mijn moeder kreeg als tip te horen van iemand: "Jouw dochter kan beter dressuur rijden in Friesland met haar fries. Daar worden ze meer gewaardeerd."
Dat zet mij nu toch echt aan het denken _O- Zou dat echt zo zijn? dat ik als ik in Friesland ga rijden dat ik meer punten krijg, omdat ze daar meer van friezen houden??
Aan de ene kant wel logisch. De fries paard is daar ontstaan, maar aan de andere kant krijg ik ook best vaak het gevoel dat ik minder punten krijg omdat ik een fries rij.
Wat denken jullie???

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:36

bedankt iedereen! :D

ik heb een filmpje van het wijken die ik vandaag wss op instagram zet, dan zet ik hier wel een linkje neer :D

ykelover ik heb er nog nooit iets van gemerkt. en als ze friezen niet leuk vinden hebben ze pech :o :')

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:15

yke_lover schreef:
@Gett, ja ik heb het erg druk maar dat heb ik er wel voor over :D Jaa ga ik zeker doen!!

Even een vraagje aan iedereeeen :D
Mijn moeder kreeg als tip te horen van iemand: "Jouw dochter kan beter dressuur rijden in Friesland met haar fries. Daar worden ze meer gewaardeerd."
Dat zet mij nu toch echt aan het denken _O- Zou dat echt zo zijn? dat ik als ik in Friesland ga rijden dat ik meer punten krijg, omdat ze daar meer van friezen houden??
Aan de ene kant wel logisch. De fries paard is daar ontstaan, maar aan de andere kant krijg ik ook best vaak het gevoel dat ik minder punten krijg omdat ik een fries rij.
Wat denken jullie???

Nou het stikt hier van de Friezen. Als je gevonden wilt worden, moet je echt zelf iets opvallend aan doen :+

Op wedstrijden zie je hier dus voor de helft Friezen en andere helft kwpn'ers haha

Maar zelf vind ik, als je netjes rijdt en het paard loopt ook echt netjes, dan krijg jij je punten wel.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:17

Gett, het gaat echt super met ze. Ik ben sinds afgelopen week weer begonnen met Klasien te longeren. Mijn zadel past helaas niet meer (te smal), dus voorlopig wil ik haar met longeren weer zoveel mogelijk in conditie en spieren trainen voordat ik mijn zadelmaker laat langskomen.
Alpha doet het ook super, hij vind eigenlijk alles wat je met hem doet wel prima :'). Daarnaast is het echt een praatjesmaker. Als je bij het hek zijn naam roept komt hij keurig in een drafje naar je toe, hij vindt het geweldig om samen iets te doen. Inmiddels is ook alles geregeld voor als hij afgespeend wordt. Hij mag gezellig hier blijven en een grote jongen worden, kan nu al niet meer wachten tot hij drie is :').

Yke_lover, ik hoor het ook vaak en denk wel dat het iets meespeeld. Ik schrijf tijdens mijn werk veel bij verschillende jury's. Ik heb al vaker een jury horen zeggen dat ze niet echt weten hoe ze een Fries nou moeten beoordelen... Lijkt mij dat dit niet anders is dan een kwpn'er of wat voor paard dan ook, maar ja...

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:00

Hmm hier stikt het juist van de kwpner's :') ik ben ook altijd de enigste met een fries. Op Concour loopt Yke ook niet zo mooi als thuis dat komt wss puur door alle zenuwen van mij en ook van anderen (yke is best gevoelig, als iemand anders z'n paard bestraft reageert Yke daar wel eens op)

Ik vind het raar en niet eerlijk om een fries anders te beoordelen dan een kwpner.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:09

hier ook idd ykelover :')

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:11

Wat super om te horen Emma dat het goed met ze gaat.
Ben ook heel benieuwd hoe hij uitgroeit.

Het lijkt mij juist wel leuk om de enige met Fries te zijn, alleen zou dan wel extra mn best doen om paard lief zo goed mogelijk voor te stellen, want je valt dan wel op :+

Maar wat ik wel leuk vind, is dat er ook veel in het Z en hoger lopen. M'n vorige instructeur rijdt nu een hele gave Friese hengst, welke hij op hoog niveau start!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:14

Oh en hier zie je bijna overal mensen die paarden hebben, dat er ook een Fries loopt :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:16

Het is hier nu wel heel druk haha, even wennen.
Zal later wel weer even bijlezen
maar wat een mooie foto's van klasien en alpha

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:54

In 't groen. Nog niet over uit of het hem staat of niet :=
Afbeelding

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:29

Super Hannelover, ziet er ook mooi uit!!

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:49

Afbeelding

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 00:11

Mooi hierboven!

Klasiena is moooie merrie zeg! :)

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of de cure mok pillen helpen bij Yke! Let us know :D

Goed bezig weer Britt!
Gefeliciteerd met je punten :)

Super dat Sin zo braaf was Saskia, altijd fijn als ze nergens van onder de indruk zijn.
Al is dat trouwens niet altijd handig, Wikje is ook nooit ergens van onder de indruk dus ook heel lastig om haar te motiveren _O-

--
Vandaag HE!
Was fantastisch. Heeeeeel veel voer proefverpakkingen gekregen en zelf een emmer met snoep samengesteld, Wikje zal me dankbaar zijn :Y)
Nog nooit zo veel voer op stal gehad van mezelf haha.

En... ik heb een nieuw dekje! Met naam :D

Afbeelding

Ben er heel blij mee!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:01

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:28

@ emma leuk dat je je hier ook meld in het topic.
heb het topic van de geboorte van Alpha gevolgd.Vind zowel moeders als de kleine een mooie uitstraling hebben !

@ KittyDylan ik vind persoonlijk groen geen mooie kleur. Maar op de meeste friese paarden vind ik heb wel mooi omdat het een frisse kleur is. Het staat jouw paardje wel mooi vind ik  ;)

@thalithah mooi plaatje zo !

@ Nynke dat sin braaf is, en niet snel onder de indruk is wel fijn. Maar dat stukje lastig te motiveren wat jij bij Wikje hebt, dat herken ik bij Sin ook wel.
Soms vraag je jezelf wel eens af hoe je haar in vredesnaam actief en gemotiveerd krijgt om wat te gaan doen. (lees: sin staat in de bak en ik zit er op. Maar mevrouw heeft geen zin om harder dan sjok tempo te gaan :+ )
Mooi dekje trouwens ! (ook al via fb gezegd waarschijnlijk )

@hannelover mooi filmpje van het wijken ! snap dat je trots bent op je paard

ik heb gister aan het einde van de middag nog even gereden. gewoon lekker zonder zadel zoals ik graag doe. kan merken dat mevrouw goed is afgevallen want ze past de normale maat longeersingel weer *\o/* (normaal maar Full met extra lange singel. en nu gewone standaard maat singel)

BoRoosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hoi, Ik meld me ook nieuw hier met mijn lieve fries Lopcke. Locke is een merrie van de friese hengst Aan 416 en moeder Jeltsje.Ben benieuwd of er meer friesjes met de zelfde bloedlijn hier op bokt zitten.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:22

Dankje SCC☺️ Wat fijn dat je merkt dat ze afvalt!

Welkom Locke!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:36

Wat een super prestatie hannelover!

En knap beesie heb je locke!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:26

bedankt daisssx :D

BoRoosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 06:48

Bedankt Daisssx :)

BoRoosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 06:49

Bedankt Hannelover. *D