CPL topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DarkoFoitzik

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:19

naast hooi krijgt die van mij vitamin brok (reformin plus van hovelier) en hayster healthy herbs super brok plus. die laatste ben ik af aan het bouwen. dit is ter aanvulling van energie en vitamin uit natuurlijke bron. hij doet het er heel goed op en ziet er fantastisch uit.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:57

@fabster weet je al iets voor de drainage workshop?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:15

Ja, maar ik kom er nog even op terug. Heb een heel druk weekend, dus na het weekend probeer ik even wat op papier te krijgen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:18

Ze wil trouwens wel iets doen, om jullie gerust te stellen en ook onder de 150 euro. Moet alleen even in een ander soort vorm gegoten worden, want anders komt ze in het vaarwater van andere instanties en dat wil ze niet.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:05

Klinkt goed! Ik ben enthousiast.
Wacht geduldig af :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:07

Ik wil hier ook graag mee lezen enzo. In het trekpaardenforum al eens gereageerd, maar wist helemaal niet dat er een apart topic voor geopend was.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:09

Dat is een beter prijsje!Ik ben erg geïnteresseerd!

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:54

Super, Klinkt goed. Helemaal voor die prijs

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:48

Ik heb steeds meegelezen in dit interessante topic, maar nog niet gereageerd. Maar ik wil wel even zeggen dat ik ook wel geïnteresseerd ben in een eventuele cursus!
Ik heb een tinkermerrie waarbij ik al jaren heel bewust bezig ben met voeding vanwege rap. Helaas is het de afgelopen 2 jaar maar heel moeizaam onder controle te houden. Mijten hebben daarin een belangrijke rol gespeeld. Inmiddels heeft ze flinke ribbels in haar kootholtes. Gelukkig blijft het tot nu toe beperkt tot de ribbels en heeft ze (nog) geen wondjes. Ik heb al van alles geprobeerd om het te behandelen. Tot nu toe werkt smeren met MTG eigenlijk het beste. Niet tegen de mijt, daar gebruik ik bymite voor. De MTG houdt de huid soepel en daardoor geneest het weer sneller.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:23

Zo, bijna heel t topic doorgelezen.

Hoop dat we die workshop kunnen gaan doen! Doet namelijk echt wat voor je paard :j
Heb Tych paar keer ermee laten behandelen, maar je zou t iedere week moeten kunnen doen om t echt goed effectief te laten zijn en dat is voor mij niet te betalen.
Ik zal ook eens met de 2 therapeuten die hem behandeld hebben contact leggen om te vragen of zij dat eventueel ook geven, een dag cursus om je eigen paard te kunnen behandelen.
Ik weet dat een ervan dat al doet, bij haar thuis in België.

Tych is momenteel verre van vrij van verdikkingen en de hele mikmak. Maar hij heeft net een flinke dip achter de rug van de verhuizing. We zijn weer aan het opkrabbelen. Hij heeft van de week en vorige week een cranio behandeling gehad en je ziet m opknappen in z'n kop, dus lijf gaat hopelijk snel mee.
Pas geleden ontwormd, dus helaas kan ik de Cydectin nu even niet gebruiken, zou t graag doen nl...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:24

Oh, Annemiek (?) jij vroeg toch om foto's voor bij je blog? Die op de bokt wiki bij CPL zijn van mij, die mag je zo gebruiken hoor

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:29

Helene83 schreef:
Dat greenXL moet ik ook hebben! Dus jij gebruikt het ook op wondjes?

Na het rijden spuit ik 1x op een plekje. That's it!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:59

De Blauwe Hengst zit in Friesland, das mooi dichtbij. Wil daar een keer een afspraak mee maken.

Verder mijn oude merrie ook bepoteld vandaag. Zij heeft dezelfde verdikkingen/ribbels in haar kootholtes. Zijn net als bij Flynn droog en heel. Jessie is 26.... Dat stelt me ergens toch wel gerust! Zij zal eerder ten onder gaan aan haar artrose, dan aan wat anders. Ik hoop zo dat Flynn ook zo oud mag worden :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:11

Jaan81 schreef:
Oh, Annemiek (?) jij vroeg toch om foto's voor bij je blog? Die op de bokt wiki bij CPL zijn van mij, die mag je zo gebruiken hoor

+:)+ Dat is heel fijn, dank je!

Berdien. 26 is inderdaad al een erg mooie leeftijd! Dat halen de meeste trekpaarden al niet helaas. Maar hopelijk worden ze steeds ouder nu dat we toch steeds beter kunnen behandelen..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:12

Als je maar weet wat het is, en ook al preventief aan de gang kunt gaan. Dat scheelt denk ik al een heel stuk. Dat je niet pas wat gaat doen als het al in een ver gevorderd stadium zit :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:14

Zijn fijne mensen van de Blauwe Hengst, heb op Horse Event een hele tijd staan praten, o.a. over de lymfedrainage.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:56

Jaan81 schreef:
Helene83 schreef:
Dat greenXL moet ik ook hebben! Dus jij gebruikt het ook op wondjes?

Na het rijden spuit ik 1x op een plekje. That's it!

Ik heb het vorige week besteld. Ben erg benieuwd hoe dat gaat werken!

Bij Kiwi is enkel aan de voorkant bij het sprong gewricht echt een wond zichtbaar.. wat erg slecht of bijna niet geneest..

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:28

ik merk nu een toename in korsen door de weidegang. helaas nemen de symptomen nu toe. hij heeft geen klachten aangezien hij niet krabt, stampt of ander blijk van ongemak geeft. de korsten behandel ik nu met ballistol en dat werkt goed moet ik zeggen. het houdt de huid soepel en de korsten komen mooi los. ik wil hem ook preventief behandelen tegen mijt. iemand ervaring met olie en frontline? werkt de frontline dan nog wel? ik denk dat ik ook die greenxl eens ga proberen.

heel netjes, 26 jaar en still going strong. hopelijk komt mijn kerel ook aan die leeftijd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:11

Ik zou zelf niet preventief behandelen tegen mijt. Gif is toch weer een aanslag op de huid, en die is al zo kwetsbaar. Je hebt kans dat door preventief er gif op te smeren, de mijt eerder toe kan slaan. Ik zou het goed in de gaten houden, en bij de eerste tekenen behandelen :)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:29

Ik meld me ook met mijn fries.
Ze heeft al heel haar leven plekjes en korstjes op haar benen. Zowel voor als achter.

Ik heb altijd gewassen met neocidol en daarna byemite. Hiermee is het goed onder controle te houden.

Nu heb ik vorige maand evraagd aan de dierenarts voor andere opties, hierop heeft hij haar geent met dectomax. Ik moest het daarna even met rust laten.
Helaas lijkt het nu alleen maar erger. Ze heeft veel enorm veel plekjes en zelfs open wondjes.
Het is wel een chronisch iets, dacht altijd dat het mijt was maar denk nu toch meer richting rasp of zelfs cpl.. Wat denken jullie?

Dus heb vorige week toch weer gewasen met byemite en afgelopen zaterdag haar sokken kort geknipt en in de sudocreme gezet.

Ze staat overigens 24/7 buiten. Nu op de volle wei en s'winters op t zand met alleen hooi.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:20

zijn er ribbels te voelen in en om de kootholte? hoe oud is ze? het gras kan de oorzaak zijn van een plotselinge uitbraak. krijgt ze een vitamin brok?

hoe staat het gras erbij en welke soorten staan op de wei?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:26

Fabster schreef:
Ze wil trouwens wel iets doen, om jullie gerust te stellen en ook onder de 150 euro. Moet alleen even in een ander soort vorm gegoten worden, want anders komt ze in het vaarwater van andere instanties en dat wil ze niet.

hier ook erge interesse in de cursus, heb voor die prijs er wel een tripje nederland voor over!

De blauwe hengst vraagt geloof ik die 500 euro voor de cursus, maar ben het nu even niet zeker

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:28

Ze is nu 9 jaar oud. Haar kootholtes voelen nu vooral korsterig, maar volgens mij nog geen duidelijke ribbels.

Ze krijgt alleen weidegang en na het rijden een klein beetje basisbrok als beloning.

Ze staat in een grote kudde (een stuk of 20 a 25 paarden) op de wei op een pensionstal. Ze heeft altijd in groepsverband buiten gestaan. Welk grassoort weet ik niet dat zou ik aan de pensionstaleigenaar moeten vragen. Wel speciaal voor paarden heeft ie wel eens verteld.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:39

nog welkom trouwens, hmm het zal niet aan de basis brok liggen denk ik omdat het een klein beetje is. je kunt dit eventueel vervangen voor een vitamin brok.

kan ze droog staan buiten?

is het in de winter minder?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:44

Ok, ik heb bet overlegd en ze wil
Het volgende aanbieden:

Omdat ze niet in het vaarwater van de blauwe hengst wil zitten, geeft ze geen workshop. Ze heeft dan ook veel materiaal nodig van die club en dat vindt ze ongepast.

Wat ze wel wil doen is een behandeling geven aan het desbetreffende paard en daarbij uitgebreid laten zien en uitleggen hoe het werkt. Die behandeling bestaat dan uit 2 x een dag(deel). Eerste x wordt alles uitgelegd, tweede x controleert ze wat je zelf aan het doen ben geweest. Want als je het niet goed doet, helpt t niet of werkt het zelfs averechts, blijkbaar. Ze komt op locatie en mensen komen dus met hun eigen paard. Ze kan 2 combinaties per dagdeel behandelen, dus max 4 voor een hele dag. Jullie kunnen er dus voor kiezen om groep te vormen in je eigen omgeving. Ze kan dan naar Zeeland komen en een andere x naar Limburg (mits voldoende deelnemers uiteraard). Of ze ook naar Groningen komt, weet ik niet, maar zou je even moeten overleggen.

Kosten: 137,50 per combinatie, + reiskosten (die dan gedeeld kunnen worden onder de deelnemers). Dat is de totaalprijs voor 2 dagen en ook de prijs van een behandeling bij haar (eerste behandeling 75 euro, tweede behandeling 62,50). De kosten dienen vooraf overgemaakt te worden.

Opgeven kan via haar website:
http://m.paardenbehandelen.com

Lymfendrainage staat daar nog niet op, maar doet ze dus wel al jaren (met succes, kan ik uit ervaring vertellen). Handigst is dus eerst kijken of er groepjes van 2-4 gevormd kunnen worden en een locatie bepalen.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.