Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:30

mooi paard inderdaad.

ik volg

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:36

Pandora2 schreef:
:oo

Ik was eerst !!!!! :+

Ja, dat is waar.

Bitchfight, bitchfight! :+

We maken er gewoon een race van. *\o/* Life uitzending op Bokt TV...:+

Maureen95

Re: Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:17

Ik ben zoooo benieuwd naar Rider haar verhaal :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:21

Lusitana schreef:
Pandora2 schreef:
:oo

Ik was eerst !!!!! :+

Ja, dat is waar.

_O- _O-

Hoogstwaarschijnlijk is hij wel verpast aan Rider.... :P Benieuwd benieuwd !

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:59

nou ik vind het een knappert hoor, heb nog wel een stalletje over... :D

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:18

Wat lief dat je haar zo helpt Lusitana!
Hoop dat je een heel leuk paard kunt vinden TS.
Deze is ook wel erg knap :~

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:32

Mooi beest! Oogt inderdaad een stuk groter dan dat ie werkelijk is.
Rider, ik ben zo benieuwd naar foto's en keuzes!!! :DDD

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 02:34

Haha, leuk dat iedereen zo enthousiast is! Ik ben nu net terug en een beetje brak, een lange update volgt dus later nog.

Het donkerbruine paard is inderdaad erg leuk, dus ik ben wel een beetje verliefd. <3 Maar ik heb ook een aantal leuke jonkies gezien en een hele leuke ervaren schimmel. Dus ik moet er nog even een nachtje over slapen.

Morgen volgt een uitgebreid verslag en foto's! :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:18

Oké nog even geduld hebben dus.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:44

Uhm het is nu morgen.... VERSLAG PLEASE!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:56

Haha wat een ongeduld :D

Ik ben ook zeer benieuwd naar je verhaal rider

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:03

har166 schreef:
Uhm het is nu morgen.... VERSLAG PLEASE!!

Haar laatste verslagje was vandaag om 2u, wie weet slaapt TS lekker uit tot morgenvroeg :z

Als ik goed lees, zijn er nu al 3 die de bruine ook leuk vinden. Tijd om jullie auto's te pimpen voor de race. *\o/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:30

Dan neem ik het vliegtuig :D Mijn kar is vrijdag afgekeurd op de techn controle... volledig ^)
Kan Lusitana mij oppikken en rondrijden ! O:) :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:03

Haha ik dacht al, wanneer komt iemand op het idee dat een vliegtuig de snelste manier is?

Wel k.u.t van je auto trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:13

Lusitana schreef:
Haha ik dacht al, wanneer komt iemand op het idee dat een vliegtuig de snelste manier is?

Wel k.u.t van je auto trouwens.

Jamaar, met de auto is meer sensatie voor de volgers :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:15

Juist...17jaar trouwe dienst...snap niet dat die lui op de techn controle niet een beetje medelijden hebben met deze arme ziel...maakt mij niks uit dat het karretje wat begint te roesten :+
Moet dan wel op mijn fietsje naar de luchthaven... :=

Edit; :)* Ik kom gewoon met mijn roestkar naar Portugal en blijf daar ! :Y)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:21

Je bent welkom hoor!
(En hier valt een roestkar niet op...)

Rider is trouwens naar collegas voor overleg, kan dus nóg wel even duren, dat verslag...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:33

Lusitana schreef:
Je bent welkom hoor!
(En hier valt een roestkar niet op...)

:') :')

We moeten dus nog even geduld hebben .... :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:56

Lusitana schreef:

}:) -:(- =:)

oh nee…toch niet…ik kan er helemaal geen paard bij hebben. -O-
Je mag hem hebben Pandora :D ;)

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:28

Nog geen verslag.... ;(

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 23:00

Oké, komt ie dan:

Dinsdag ben ik met twee vrienden naar Portugal gereden, nogal een lange rit. Woensdagavond kwamen we aan in Vila do Conde, een heel leuk dorpje. Aldaar lekker gegeten en sangria gedronken en nog even naar het strand geweest, kortom, avondje rustig aan doen voor het paardengeweld weer losbarstte.

Op donderdag gingen we in omgeving Porto voor paardjes kijken, met een kennis van Lusitana die naast Portugees ook Frans spreekt. Mijn Frans is niet zo vloeiend maar één van m'n vrienden sprak een redelijk mondje Frans dus met wat moeite konden we wel communiceren en zelfs wat small-talk proberen.

Op de eerste stal waren drie leuke paardjes, een gave schimmel die redelijk wat kon en nog twee jonkies, een valkje en een zwartje. Mijn vrienden hebben hier foto's van gemaakt ook maar die heb ik nog niet ontvangen, dus die zal ik later nog showen. Ook stond er een gave palomino, te groot voor mij, maar onze gids vroeg of ik daar niet een foto van kon laten zien in Nederland, dus die volgt ook nog. Echt een prachtig paard, dus als iemand nog een gouden palomino Lusitano hengst zoekt, dan moet je maar even aankloppen bij Lusitana, haha.

Het zwartje vond ik van deze drie het leukst, ondanks dat hij nog maar net ohz was, was hij echt een goedsul.

Daarna gingen we naar een grote manege in Porto, daar stond een schimmeltje maar die hebben we niet geprobeerd. De manier van rijden was iets te moderne Engelse dressuur naar mijn smaak en hij was erg iel, en aangezien ik bijna 1.80m ben en graag een klein paard wil, moet ik wel een beetje een bol model hebben zeg maar, haha.

Daarna gingen we naar een andere stal, waar ik minder van gecharmeerd was, aangezien degene die voor ging rijden nogal zat te rukken en te plukken. Ik ben zelf echt wel openminded en probeer anderen niet te veroordelen vanwege hun rijstijl (doe zelf immers ook rare dingen ;) ) maar hier kreeg ik echt een nare smaak van in mijn mond. Heb het paardje nog wel geprobeerd maar hij was ook erg hard in de mind. Ze lieten ook nog een leuk schimmeltje zien, dat vond ik echt een schatje, maar die liep niet helemaal zuiver en had ook een grote schiefel op z'n achterbeen. Hij was wel spotgoedkoop maar ik zag dat niet zitten, moet tenslotte een showpaard hebben dat nog een aantal jaar mee kan draaien. Was wel echt een lieffie, als ik de loterij win zou ik 'm zo gaan halen, kan ie hier lekker komen grasmaaien.

Vervolgens gingen we naar de laatste stal van die dag, volgens mij meer een particulier, had maar een paar paardjes staan. Dit was de stal van de bruine, ik kon me zijn naam niet herinneren en we verstonden die man niet zo goed, dus één van m'n vrienden vond de naam klinken als Extra Mentos dus dat werd een beetje een running gag voor de rest van de reis. :')

Dit paardje was helemaal mijn ding en hij werd ook supernetjes gepresenteerd en voorgereden. Beetje vaquero-achtig, ook met zadel en hoofdstel in Spaanse stijl en alles op één hand, wat wel handig is voor mijn doeleinden. Op de grond ook echt een goedsulletje, tijdens het werken wel temperamentvol, maar niet op een verkeerde manier.

Snoezig hoofdje:

Afbeelding

Hier nog een foto met mij erop, let niet op hoe ik erbij zit, die meneer wilde graag laten zien dat hij goed kon piafferen maar ik had nog nooit een piaffe gedaan dus zat een beetje te stuntelen. :')

Afbeelding

Helemaal leuk, deze stond direct bovenaan mijn lijstje! Maar we hadden nog meer afspraken dus we moesten door. 's avonds nog wat gegeten in vila do Conde (bij hetzelfde restaurant aan de kade, het eten daar was echt awesome!) en daarna doorgereden naar Leiria waar we rond 11 uur 's nachts aankwamen.

De volgende dag werden we opgehaald door een andere kennis van Lusitana, deze meneer sprak een beetje Engels dus met wat handen en voetenwerk konden we er wel uitkomen. We gingen eerst naar een stal met zo ongeveer de meest barokke schimmel die ik ooit gezien had, niet zo groot maar in de breedte echt een tank van een beest. Leuk en lief paard maar niet bijzonder goed gereden dus in vergelijking met Extra Mentos niet heel interessant. Hij was wel heel mak en niet zo heet, dus één van m'n vrienden, die ook rijdt maar nog niet zo ervaren is, wilde wel even een rondje proberen. In stap en draf ging dat wel, maar in de galop was het even wat problematisch, ze gaf iets te enthousiast been... :+ Toch maar weer te zien dat Luso's fantastisch zijn maar dat je ze wel een beetje degelijk moet rijden, haha. Gelukkig kon de vriendin er wel om lachen, was toch een goede eye opener dat ze maar weer eens lessen moest gaan volgen.

Daarna gingen we door naar een andere stal, prachtige omgeving ook weer! De eigenaren daar spraken Engels, dus dat was ook handig!

Daar heb ik een jonge Veiga uitgeprobeerd, super lief paardje ook, nog niet zo lang bereden maar wel superbraaf.

Afbeelding

En daarna nog een luso-arabe, een ex-stierenvechterspaard. Dat was meer voor mijn collega's, Riddershow @ Bokt en haar man, die vorige keer Portugal ook een leuk paard hadden gevonden maar daar bleek het e.e.a aan te mankeren, ze waren erg teleurgesteld dat dat niet doorging. Maar geluk bij een ongeluk, want deze is nog veel leuker. ;)

Met de eigenaar:

Afbeelding

Daarna zijn we direct doorgereden naar Bordeaux, de terugreis wilden we toch in twee etappes doen. We kwamen daar om 3 uur 's nachts aan, hadden wat vertraging opgelopen en waren vergeten dat er een uur tijdverschil was. :o Spanje was wel onprettig, we zijn twee keer gestopt bij een tankstation vlakbij de grens met Frankrijk en daar hing allemaal wazig volk rond. Soort zwervers ofzo, maar wel raar bij tankstations aan de snelweg.

de volgende dag kwamen we helaas terecht in wat de krant omschreef als "een zwarte zaterdag", dus de terugreis duurde behoorlijk lang, met file van Bordeaux tot aan Tours zo ongeveer.

Zo, dat was even een kort overzicht, meer foto's volgen later en ik heb ook nog wat filmpjes.

Zoals het er nu uitziet ga ik toch voor de bruine <3 (sorry, nu stel ik vast de Bokkers teleur die al op het punt stonden om naar Portugal te racen, haha) en gaan mijn collega's voor de luso-arabe. Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang!

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:13

Wat een leuk verslag en fijn dat je er een hebt gevonden! Is wel echt een mooierd!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:16

Echt een gaaf dier die bruine!! Ben benieuwd hoe hij nou echt heet, want Extra Mentos... hahaha.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:24

Wat een plaatje zeg, snap dat je daarvoor bent gevallen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:28

Hij heet Estame....