Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myandalusier

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:53

dali heeft een spaans stamboek :+ bovendien was hij al naar nederland vervoerd voordat hij van ons was. en KWPN is toch geen ras?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:21

Angela schreef:
Het maakt toch niet uit of een pre uit spanje komt, uit nederland of desnoods uit Amerika?

Goedkoop zijn ze inderdaad wel in spanje, er zijn er genoeg, en crisis drukt de prijzen :j

oooeeei, niet met je eens hoor....een goeie en gezonde , en dan ook nog groot? zit je al gauw boven de 10000 euro . Crisis of niet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:32

nombrado schreef:
Angela schreef:
Het maakt toch niet uit of een pre uit spanje komt, uit nederland of desnoods uit Amerika?

Goedkoop zijn ze inderdaad wel in spanje, er zijn er genoeg, en crisis drukt de prijzen :j

oooeeei, niet met je eens hoor....een goeie en gezonde , en dan ook nog groot? zit je al gauw boven de 10000 euro . Crisis of niet.

Oke, ze zijn nog steeds niet "goedkoop" (je moet niet verwachten voor 2000 euro een topper te kopen), ", maar wel goedkoper als 10 jaar terug. De kans dat je voor 5000 nu een aardig leuke PRE gaat vinden is nu aanwezig, tien jaar terug had je daar niets voor.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:15

myandalusier schreef:
dali heeft een spaans stamboek :+ bovendien was hij al naar nederland vervoerd voordat hij van ons was. en KWPN is toch geen ras?

Alle Pre's waar ook ter wereld hebben een Spaans stamboekpapier, alleen in Spanje worden ze geregistreerd. Daarom moet als er hier een veulentje geboren wordt ook alles naar Spanje opgestuurd.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:25

Angela schreef:
Oke, ze zijn nog steeds niet "goedkoop" (je moet niet verwachten voor 2000 euro een topper te kopen), ", maar wel goedkoper als 10 jaar terug. De kans dat je voor 5000 nu een aardig leuke PRE gaat vinden is nu aanwezig, tien jaar terug had je daar niets voor.

Voor 4000 ook niet :+
Maar een leuke (niet al te grote) PRE voor recreatie? ja, die zijn er wel. (en dan wel schimmel)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:00

Nu we het toch even over prijzen hebben en hier mensen zitten die daar verstand van hebben, ben ik benieuwd of mijn 'eisen' voor een PRE haalbaar zijn met mijn budget. :)
Ik zou maximum 7500 euro willen uitgeven aan het paard. Iets hoger kan wel, maar zeker geen 10.000+.

Mijn eisen zijn:
- merrie (ik zou in de toekomst een veulen willen fokken)
- ongeveer 1.60m, iets hoger of lager maakt niet zoveel uit (ik ben zelf 1.70m)
- liefst geen schimmel (ik vind de kleur werkelijk prachtig, maar ik vrees dat ik ze nooit wit kan houden :'))
- het liefst een paard dat al ingereden is, dat er al een stuur en een rem op zit. Op zich kan ik het paard ook altijd wegbrengen om te beleren of dit zelf doen met begeleiding.

De bedoeling is om buitenritten te maken en dressuur (al dan niet wedstrijdgericht, ik ben afhankelijk van anderen voor transport).

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:29

Retjethorse

Voor 7500 kan je een hele leuke merrie vinden hoor! Merries zijn minder duur dan de pre mannen.

Stuur rafiki 8 is een berichtje met wat je zoekt. Is Danielle keymel. Heeft dan wel meestal hengsten. Maar je kan aan haar vragen of ze zoiets voor je kan zoeken. Ze heeft tussenpersonen in Spanje.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:51

Bedankt voor je antwoord!
Zal ik zeker doen als ik effectief op zoek ga. :j Op dit moment ben ik nog niet op zoek. Ik kijk wat rond en probeer zoveel mogelijk informatie te vinden. Sowieso moet er eerst nog een stal bijgebouwd worden op onze weide en moet ik volledig hersteld zijn van mijn knie operatie (nu zo'n kleine 4 weken geleden).
Mijn doel was om volgend jaar een tweede paard te kunnen kopen, maar door mijn knie is de weg die ik wou uitgaan niet meer mogelijk. Dat heeft dus wat veranderingen in mijn plannen en toekomst gebracht helaas.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:03

Retjethorse schreef:
Nu we het toch even over prijzen hebben en hier mensen zitten die daar verstand van hebben, ben ik benieuwd of mijn 'eisen' voor een PRE haalbaar zijn met mijn budget. :)
Ik zou maximum 7500 euro willen uitgeven aan het paard. Iets hoger kan wel, maar zeker geen 10.000+.

Mijn eisen zijn:
- merrie (ik zou in de toekomst een veulen willen fokken)
- ongeveer 1.60m, iets hoger of lager maakt niet zoveel uit (ik ben zelf 1.70m)
- liefst geen schimmel (ik vind de kleur werkelijk prachtig, maar ik vrees dat ik ze nooit wit kan houden :'))
- het liefst een paard dat al ingereden is, dat er al een stuur en een rem op zit. Op zich kan ik het paard ook altijd wegbrengen om te beleren of dit zelf doen met begeleiding.

De bedoeling is om buitenritten te maken en dressuur (al dan niet wedstrijdgericht, ik ben afhankelijk van anderen voor transport).

Ik weet 2 hele leuke merries te koop in Spanje bij een vriend fokker. Beide beleerd , net 4 jaar en iets boven de 1.62. Ene is schimmel (bruin schimmel) andere is heel donkerbruin. (worden nu verder doorgereden) ik heb evt. filmpjes van deze 2 merries.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:15

Filmpjes mogen altijd, ik vind het leuk om rond te kijken. :D
Maar zoals ik in de post hierboven heb vermeld, is het momenteel nog te vroeg om echt uit te kijken naar een PRE met als doel deze te kopen. :) Helaas...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:55

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:25

myandalusier, Salvador komt van mij af, en ik heb van degene die hem uit spanje heeft en hij heeft geen stamboekpapieren

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:56

SandravdB schreef:
myandalusier, Salvador komt van mij af, en ik heb van degene die hem uit spanje heeft en hij heeft geen stamboekpapieren
knap, want heb de spaanse papieren hier

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:59

is geen stamboekpapier, andere groene kaart, ik heb hem salvador genoemd en paspoort staat op mijn naam als het goed is, teminste in de zin dat ik paspoort aan gevraagd heb

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:21

Cyrina schreef:
Ik heb eigenlijk altijd merries te koop. Je kan mijn site in de gaten houden. http://Www.yeguadajuntamente.nl

Dat doe ik hoor. ~~}>
Die valkkleurige merrietjes zien er leuk uit. :D

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:26

Tja, ik heb ook wel een aantal PRE's Alleen ben ik een vreselijke digibeet wat betreft het plaatsen van foto's, laat staan filmpjes. Facebook lukt me nog net. Tja en dat wordt blijkbaar ook al gevaarlijk als je de mensheid moet gaan geloven.

Wat men nu voor geks uit kan gaan spoken met de foto's e.d. van mijn spaase kanjers, weet ik eigenlijk ook niet.

Maar goed, voorlopig moeten jullie het dan maar doen met de mededeling dat ik een 11 jr. bruine PRE hengst heb, een 6 jr. valk PRE hengst, een 5 jr. PERlino en een 8 jr. Palomino andalusier hengst. De laatste is eventueel te koop.

Oja, een nog een " crisis opvang" schimmelruin, in prima doen inmiddels, super verkeersmak, iets te sensibel voor een niet ervaren ruiter. Hij mag alleen naar speciaal adres

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:54

Ben benieuwd barrye! Je kunt ook foto's van je fb hier plaatsen, dan moet je op fb op de foto klikken en dan afbeeldingsurl kopiëren, en die dan hier tussen de img haakjes plaatsen :)

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:14

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:19

Hij doet het! :D
Wauw, mooi dier! :))
Is dat je kerstcadeau?! :') Waarom krijg ik nooit zo'n cadeaus? :P Bofkont! :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:23

Stuk voor stuk prachtige PRE's! :)

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:27

Retjethorse @ kerst kadoo was een grapje, net als de jaguar, dat wordt een speelgoed exemplaar voor op de schoorsteen., Mijn oude sok is nu leeg....

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:28

Niet helemaal zoals ik bedoelde maar ook goed want zo kan iedereen ze ook zien :) had de perlino al in het barokke paard voorbij zien komen, wat is hij prachtig :wow: :~ en de rest ook zeg!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:32

Hoe bedoel jij het dan met je img haakjes, want dat snap ik niet
nu is inderdaad mijn hele profiel voor iedereen zichbaar. ( niet dat dat zo geheim is)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:36

Het zou kunnen dat het een cadeau was. :P Zou wel gaaf zijn. :D

Volgens mij bedoelt Zoe dat je de link tussen [img]zet. Vooraan dus [img], dan de link en dan [/*img] (zonder het sterretje).