Lusitano kopen tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 22:04

Nouvel schreef:
kwestie van zelf erop stappen en evt ervaren ruiter meenemen en laten rijden, en als je serieus interesse hebt gewoon een aantal keren terug gaan om te rijden en niet te snel beslissen...

Dat ben ik inderdaad van plan, eerst maar even een paardje zoeken die in mijn plaatje past :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:09

succes, spannend hoor!

heb je ondertussen ook al wat op het oog?

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 22:15

Nouvel schreef:
succes, spannend hoor!

heb je ondertussen ook al wat op het oog?

Nou ik vind het lastig, want ik heb wel twee leuke merrie's gezien alleen die voldoen niet helemaal aan mijn eisen. Ik ben er niet heel strikt in maar 5cm kleiner dan dat ik eigenlijk wil vind ik iets te veel. En als het goed is krijg ik binnenkort een mail van gaby of ze nog merrie's voor me gevonden heeft. Daar ben ik erg benieuwd naar!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 23:20

juliaka schreef:
Ik zal maar wel even een update geven: Ik wil graag een Lusitano merrie, tussen de 5 en 8 jaar. Liefst rond de 1.60-1.65m. Voorkeur voor kleur heb ik niet, en als je nog wat wilt weten laat maar weten :).

Ik heb geen idee hoe groot of klein jezelf bent, maar ik vond Duna (de cremello) wel erg leuk. Zij is niet de gewenste schofthoogte, maar door haar bouw zul je daar misschien niet wel doorheen kunnen kijken.

Verder weet ik alleen jonge merries en vaak ook niet of nauwelijks onder het zadel. Zitten ook in de hogere prijsklasse. Mocht je verder nog vragen hebben over het ras of over fokker, paarden en eigenaren, dan mag je me pben. Dan houden we het hier on topic. ;)

Succes, veel plezier en houdt ons op de hoogte.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:27

Ik vond die Duna ook een super leuke merrie, maar wat had ze onder en op dr staart?

Anoniem

Re: Lusitano kopen tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:34

Ik denk dat je niet te kritisch hoeft te zijn op stokmaat want sommige lusitano's zijn best wel breed gebouwd :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:50

Ik weet ook nog wel een hele mooie (vind ik) Lusitano merrie. Ook wat kleiner , maar heel mooi rond, die kan best wat lengte hebben.
Afbeelding

Als je interesse hebt, pb me dan even.

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:41

Wauw wat een leuk en interessant topic is dit geworden met als uitgangspunt "op zoek naar een lussie" leuk leuk leuk!

Mijn ervaring was dat het paard mij heeft gevonden, ik was nl op zoek naar een bont paard... en kwam thuis met een lusitano,
het beste wat me ooit is overkomen!! Denk dat je je gevoel moet laten spreken (ok afgezien v medische keuring etc dan) maar aangezien jij niet wil gaan fokken etc. wat ik uit posts begrijp, nou dan is de lussie voor de rest voor v alles en nog wat geschikt, waar hij voor mij het meest geschikt voor is... is mijn hart <3

Succes met je zoektocht en ik hoop dat topic gesloten kan worden met een mooi plaatje van jouw en je paardje *\o/*

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:05

Ik weet in Belgie een paar mooie Lusitano's te koop; o.a. een 2,5 jarige zoon en dochter ( allebei zwart) van onze hengst Ultramar. Ook o.a. nog een ggk schimmelmerrie van 8 jaar oud ( van Naufragu) en een buckskin ( valk) merrie van 4, afstamming moet ik navragen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:28

Op de keuring in België vorige week was een 2 jarige zwarte dochter van jouw hengst ElCid.
Bedoel je die? Want die vond ik heel leuk. En lief was ze ook. ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:21

Ja, die bedoel ik; Gadicia. Prachtige merrie met hetzelfde karakter als Ultramar, dus dat leif kan goed kloppen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:12

O, heeft haar eigenaar besloten om haar te verkopen?
Ik heb er nog bij gestaan (daarom dat ik weet dat ze lief is. :+ ) en de manier waarop haar eigenaar over haar sprak, merkte je dat hij er heel gek mee is.
T'is dat ik zelf al voorzien ben van een jonge merrie. Want ze lijkt mij een heel tof paard. ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:28

Hij had haar in 1e instantie te koop staan, toen besloten haar toch te houden maar nu twijfelt hij weer. Hij heeft vrij veel paarden en moet zo nu en dan toch wat verkopen.
Wij zijn nog steeds heel erg aan het twijfelen om haar halfbroer ( ook van Ultramar en het evenbeeld van zijn vader) te kopen. Hij is uit een merrie die weer een dochter is van Naufragu, die is vroeger ook van mijn man geweest.

Als er dus nog mensen goede Lusitano's zoeken met goede afstamming, goed opgegroeid ( altijd buiten met vriendjes) zijn deze paarden de moeite waard.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 19:56

charmar schreef:
Wauw wat een leuk en interessant topic is dit geworden met als uitgangspunt "op zoek naar een lussie" leuk leuk leuk!

Mijn ervaring was dat het paard mij heeft gevonden, ik was nl op zoek naar een bont paard... en kwam thuis met een lusitano,
het beste wat me ooit is overkomen!! Denk dat je je gevoel moet laten spreken (ok afgezien v medische keuring etc dan) maar aangezien jij niet wil gaan fokken etc. wat ik uit posts begrijp, nou dan is de lussie voor de rest voor v alles en nog wat geschikt, waar hij voor mij het meest geschikt voor is... is mijn hart <3

Succes met je zoektocht en ik hoop dat topic gesloten kan worden met een mooi plaatje van jouw en je paardje *\o/*

Dat zou heeeeeel leuk zijn ja, hoop ik ook!

m_n4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:08

Erg benieuwd of je inmiddels wat paarden hebt bekeken?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:34

m_n4ever , jouw merrie is leuk :D

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:06

Ik heb nog niet gekeken maar al wel wat afspraakjes gemaakt.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:58

kruizing lusitano/arabier , beweegt heel mooi. 5 jarige hengst

Afbeelding

zijn mooie hoofdje

Afbeelding

kreeg de fotos niet groter op bokt |(

LusoPortugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 02:03

onze rescue hier in portugal bied verschillende lusitano's aan. Sommige zijn puur, sommigen zijn cruzado's.

we kopen slacht paarden op, om ze vervolgens een goede thuis te bieden in Duitsland of Engeland etc. Let op : sommige dieren komen recht van de fokker, die ze door de crisis direct naar de slachter stuurt.

Het aanbod is enorm , en de markt is geimplodeerd tot en met. Laat je niet vangen op je bezoekjes met dure prijzen en weet ik veel wat :) Er is een enorm aantal lusitano's nu , een overschot tot en met.
Momenteel hebben ong. 40 paarden in opvang en net gehoord van een kudde van 50 pure luso's dat naar slachter moet want eigenaar is failliet.
Prijzen zijn relatief, en de meeste paarden die we opkopen zijn in perfecte gezondheid.

LusoPortugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 02:04

Jus, mooi hoofdje, maar wat een zwakke rug. Geen idee wat de vraagprijs is, maar toch iets om rekening mee te houden.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:30

LusoPortugal schreef:
onze rescue hier in portugal bied verschillende lusitano's aan. Sommige zijn puur, sommigen zijn cruzado's.

we kopen slacht paarden op, om ze vervolgens een goede thuis te bieden in Duitsland of Engeland etc. Let op : sommige dieren komen recht van de fokker, die ze door de crisis direct naar de slachter stuurt.

Het aanbod is enorm , en de markt is geimplodeerd tot en met. Laat je niet vangen op je bezoekjes met dure prijzen en weet ik veel wat :) Er is een enorm aantal lusitano's nu , een overschot tot en met.
Momenteel hebben ong. 40 paarden in opvang en net gehoord van een kudde van 50 pure luso's dat naar slachter moet want eigenaar is failliet.
Prijzen zijn relatief, en de meeste paarden die we opkopen zijn in perfecte gezondheid.

Ik vind dit soort dingen eigenlijk meer kwaad doen dan goed.
Mensen uit West-Europa willen misschien nog wél een redelijk prijs betalen voor een paard als ze eentje gaan zoeken in Portugal.
Wat voor zo'n fokker een behoorlijk verschil kan maken tussen zijn paarden weer enkele maanden kunnen voeren van dat geld of de hele bende naar de slacht moeten brengen.
Al die paarden dan gaan opvangen en op de West-Europese markt droppen aan bodemprijzen, zorgt er dan net voor dat mensen minder geld willen betalen. Want ze kunnen er toch één vinden voor een habbekrats. Weer een aantal potentiële klanten minder voor zo'n fokker...
Waardoor je die situatie in stand houdt en eigenlijk zelfs een handje helpt. Want het wordt nog moeilijker voor de fokkers daar om paarden aan deftige prijzen te verkopen.
In zulke situaties moet je net "de markt" gaan beschermen anders blijft het een vicieus cirkeltje...

Ok, mooi dat je die paarden wil opvangen. Maar houd ze dan daar. Zorg ter plekke voor een oplossing.
En biedt ze zeker niet aan bodemprijzen aan.
(En nee, ik heb er zelf geen belang bij.)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:48

Raar raar staleigenaar en stierenvechters hier reizen bijna elke maand naar Portugal en helaas zijn goede paarden niet goedkoop (kwaliteitsvolle paarden dan) , paard heeft een hogere croupe geen last van rug dat is wel een verschil. Niemand hier brengt goede paarden naar slacht , ja er zijn goede fokkers (PRE)geweest die merries hebben geslacht maar die zijn niet van de slacht te kopen helaas die willen niet dat ze in verkeerde handel komen. Prijzen zijn iid gezakt mar kadoo krijg je ze niet helaas

Citaat:
Prijzen zijn relatief, en de meeste paarden die we opkopen zijn in perfecte gezondheid

Mail even waar kan ik er naar toe

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:51

Raar raar staleigenaar en stierenvechters hier reizen bijna elke maand naar Portugal en helaas zijn goede paarden niet goedkoop (kwaliteitsvolle paarden dan) , paard heeft een hogere croupe geen last van rug dat is wel een verschil. Niemand hier brengt goede paarden naar slacht , ja er zijn goede fokkers (PRE)geweest die merries hebben geslacht maar die zijn niet van de slacht te kopen helaas die willen niet dat ze in verkeerde handel komen. Prijzen zijn iid gezakt mar kadoo krijg je ze niet helaas

Citaat:
Prijzen zijn relatief, en de meeste paarden die we opkopen zijn in perfecte gezondheid

Mail even waar kan ik er naar toe of tlf eigenaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:52

O, die schimmel is toch wel erg mooi...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:08

zal kijken of ik fotos kan maken met spaanse outfit staat hem zo mooi , we hebben hem op stal om ingereden te worden sinds paar maanden en vorige week voor eerste keer vaquera outfit gezadelt. gaat binnenkort weer terug naar fokker dus hoop nog snel een kiekie te schieten haha