[FOTO] trekpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:37

ik gebruik goed bewegen en op droge dagen doe ik er verder niks tegen , op natte dagen gebruik ik een dikke kwak grand national mok crème (bij veel gebruik schijn de huid dun te worden) .

en ik was/spoel eigenlijk nooit de benen .

myXanimals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:39

ik heb er zelf geen een maar we hebben op de manege waar ik mijn lease-pony heb wel eentje!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:06

hier helaas ook de cpl, oudste haar benen liggen weer volledig open, de jongste heb ik het eerste wondje ook ontdekt, van haar is het al bijna terug dicht.
ik behandel nu met sarnacuran.
Begonnen met 3 X om de 3 dagen (gisteren was tweede maal, dinsdag 3 de maal), dan 3 X om de week, en dan drie maal om de 3 weken, daarna eens per maand als onderhoudsdosis.
Cydectin kost hier 250 euro per liter, als je 100 ml per behandeling nodig heb kan ik mijn twee paarden 5 maal behandelen, terwijl sarnacuran 33 euro per 250 ml kost, maar ik maar 1 cc per liter water nodig heb om te behandelen.
Daarnaast spray ik haar benen dagelijks in met olie (big-o-san), smeer op open wondjes calendulazalf of aloe-vera gel, in de plooien een klodder uiercrem, en over het geheel uiercreme gemengd met groene klei (om af te dekken tegen vliegen)

myXanimals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:17

das erg veel werk toch? maar wel goed...

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 21:30

Bij onze is da ook nu... wassen met betadiene werkt bij ons best goed...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:01

myXanimals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:08

er zit wel verandering in, het ziet er al beter uit.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:17

myXanimals schreef:
er zit wel verandering in, het ziet er al beter uit.

dat is de bedoeling toch :+
Maar dit zijn foto's van de vorige uitbraak, een hele tijd geleden. Deze keer is het stukken erger.

myXanimals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:44

o, dat is minder. op de manege is een KWPN-er vorig jaar bijna 1 uur vast gezeten in het schokdraad! := := := := gelukig overleeft! :o :o

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:16

zo das wel een erge uitbraak en dan nu nog erger .... :wow: :(:)

ik vond het al erg toen mijn pony 3 plekjes van max 1 cm doorsnee had :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:16

paard is nogal fanatiek in het schuren. ALs ze begint dan schuurt ze in een paar uur alles kapot ...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:18

jakkes :( , gelukkig heb ik daar geen last van met kate . O:)

Io_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:20

heey!
wij zijn thuis ook in de trekpaarden hebben er 2 2 vossen zogenaamde palmpaarden
de ene is 15 beleerd in koets zadel en ook op het kordeel ( 1 lijn )zo als de boeren vroeger werken op het veld
de ander is net 2 gewoon bezig met aan de hand wandelen en poetsen stilstaan en voetjes geven

super paarden!

Io_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:21

[quote="Duhelo"]hier helaas ook de cpl, oudste haar benen liggen weer volledig open, de jongste heb ik het eerste wondje ook ontdekt, van haar is het al bijna terug dicht.
ik behandel nu met sarnacuran.
Begonnen met 3 X om de 3 dagen (gisteren was tweede maal, dinsdag 3 de maal), dan 3 X om de week, en dan drie maal om de 3 weken, daarna eens per maand als onderhoudsdosis.
Cydectin kost hier 250 euro per liter, als je 100 ml per behandeling nodig heb kan ik mijn twee paarden 5 maal behandelen, terwijl sarnacuran 33 euro per 250 ml kost, maar ik maar 1 cc per liter water nodig heb om te behandelen.

sarnacuran werkt zeer goed!
spuit je enkel in de benen of zet je in een kuip water?
wij zetten altijd in een kuip water met sarnacuran werkt beter of gewoon spuiten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:44

spuiten, paard geeft haar voeten niet, en is panisch voor ieder straaltje water die in de buurt van haar benen komt. zelfs spuiten is een drama helaas ...
ik denk van ze morgen in te bandageren en het product er tussen te gieten tot de bandages ook helemaal nat zijn, en zo een tijdje te laten zitten.
Mijn jongste zal ik wel eens proberen in een kuip water te zetten, die is braaf.

vang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:58

Duhelo schreef:
spuiten, paard geeft haar voeten niet, en is panisch voor ieder straaltje water die in de buurt van haar benen komt. zelfs spuiten is een drama helaas ...
ik denk van ze morgen in te bandageren en het product er tussen te gieten tot de bandages ook helemaal nat zijn, en zo een tijdje te laten zitten.
Mijn jongste zal ik wel eens proberen in een kuip water te zetten, die is braaf.

Ik heb het product gisterenvoor het eerst gebruikt, en heb een grote spuit (van een dokter) zonder naald genomen om het product op de moeilijk bereikbare plaatsen te spuiten. Werkt ook goed.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:07

spuiten in een spuit zonder naald is ook geen doen, met de sarnacuran moet je de sokken echt doorweken, dus met zon spuitje blijf ik bezig, en moet ik alsnog veel te dicht komen (te dicht komen is op een plaats waar ze me kan raken, paard slaat gericht)

Io_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:41

Duhelo schreef:

ja das niet echt handig...
tuurlijk bij ons ging het regelmatig mis bv de hele kuip water werd omgestoten ofz
maar nu blijft hij al pak beter staan nou ja de onze was ook bang van water maar enkel grote plassen , zee
maar niet bij afspuiten ofz

vang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:00

Duhelo schreef:
spuiten in een spuit zonder naald is ook geen doen, met de sarnacuran moet je de sokken echt doorweken, dus met zon spuitje blijf ik bezig, en moet ik alsnog veel te dicht komen (te dicht komen is op een plaats waar ze me kan raken, paard slaat gericht)

Ja dan is dit inderdaad ook geen optie (of misschien met enkele mensen samen doen, en dan via clickertraining gericht belonen, maar ik weet natuurlijk niet hoe snel je paard stampt ;) )
Mijn paard heeft het probleem maar aan één been, dus enkel aan dit been gebruik ik de spuit om gericht in de probleemzone te spuiten. De rest maak ik met een spons erg nat. Het zou wel handig zijn moest ik haar leren van te blijven staan in een kom water, maar ik moet haar nog zo veel aanleren :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:17

Vind het wel jammer dat dit fototopic in een CPLtopic verandert....
Kunnen we weer ontopic gaan en voor de vragen over behandeling van CPL e.d. een eigen topic aanmaken? Of zeg ik nu iets heel geks?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:50

nee daar heb je wel gelijk in , er is een centraal mok/rasp topic .
daar kan je over dergelijke dingen praten .

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 17:14

ik wou net zeggen, kunnen we weer ontopic gaan?!

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:42

Mijn vriend heeft dinsdag zijn koetsiersbewijs gehaald :D nu gaan we zondag met Panache rijden. Dan zal ik uiteraard foto's maken en plaatsen!!! Ik ben helemaal blij :D :D

nelleke1256

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 03:01

Hee,

Ik heb zelf geen eigen trekpaard maar zou er zo graag een willen.
Ik ben helemaal gek op trekpaarden.
Mischien krijg ik er binnenkort een van mijn vader.
Maar nou heb ik een paar vragen.
Wat eet een trekpaard per dag in de zomer en winter.
Het is dan mijn eerste paard en weet er nie al teveel vanaf.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 08:42

Die van ons krijgen in de zomer alleen maar brok naar het werken. En staan 24/7 op gras. Winter krijgen ze hooi bijgevoerd en krijgen ze allemaal brok. En ze komen heelgoed door. Zijn zelfs wat dik :)