Inderdaad wat al eerder is gezegd: Meestal niet perfect wit of met het mooie behang maar deze is echt gelukt

Toch blijf ik het een beetje zonde vinden dat er altijd maar weer door gefokt moet worden..
Maar witte friezen mag dan nog wel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jumpie schreef:achjah als ze allemaal wit waren wou je een zwarte
bethje31 schreef:Mijn bijrijdfries wordt redelijk bruin in de zomer maar haar benen blijven zwart. Ook zitten er heel kleine appeltjes in haar velletje in de zomer, alsof er ergens iets van schimmel inzit. Dus ze is zeker niet puurzwart en zou dat misschien ook niet doorerven.
Denk dat kleur niet perse een ras definieert. Bij de PRE worden tegenwoordig ook mee kleuren toegestaan. Een vos PRE is nog steeds een PRE hoor en raszuiver..
Denk dat het belangrijker is dat het Friese ras gezond blijft...
Fokkers weten toch ook wel dat bepaalde raskenmerken van de Fries van ander rassen komen .... van zoals bijvoorbeel de PRE...wat is er optegen om wat van de hardheid en goede benenwerk van de PRE erin terug te fokken. Het karakter is ook super van de PRE. Ik zou best wel eens het resultaat willen zien van een kruising met PRE.
verography schreef:Ik moet zeggen dat ik een Fries vooral waardeer om zijn exterieur, beenwerk en krachtige, autoritaire uitstraling. In wat voor kleur dan ook. Zwart, wit, stippels od chestnut ik vind het allemaal even mooie.
En persoonlijk heb ik liever een mooi krachtig paard in chestnuts dan een zwarte vaatdoek Fries(waarvan ik er ook heeeel vaak tegen kom op bokt en irl).
Daarnaast zou het voor mij dus een hengst moeten zijn die laat geruind is zodat de body blijft want ik vind vooral dat de merries nogal vaatdoekerig tonen.