[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:08

Degene die wat had geschreven en dat is verwijdert was niet van iemand uit dit topic. De persoon in kwestie had ik zich speciaal voor die post aangemeld en dat was ook haar enige post ooit op bokt. Een discussie lijkt mij best mogelijk, maar ik vind het een beetje onzinnig dat iemand dan zomaar je topic binnen komt vallen en daarbij een aan een persoon gericht bericht plaatst die niet sfeerverhogend is. Maar goed... dat was mijn idee toen ik voor dit bericht getemt heb...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:59

Goh het topic begint net en we hebben nu al gezellige binnenvallers :=. Hopelijk gedraagd iedereen zich vanaf nu ;).

Vanmiddag weer lekker naar stal, ziet er koud uit buiten :brr:. Vannochtend lag er nog sneeuw op de auto's maar dat is nu gelukkig wel weer aan het dooien! Gisteravond moest ik ook al door een sneeuwstorm rijden naar de kroeg, vond het echt drie keer niks! Gelukkig bleef het niet liggen! Al heb ik dan weer liever sneeuw dan ijzel, maar dat is het gelukkig ook niet geworden! Misschien gaan we vandaag even kijken of Shaggy ook springtalent bezit :P. De eigenaar van stal zou dat misschien gaan uitproberen ;), leek me verstandiger want dan heeft ie iemand in het zadel die weet hoe je op een sprong af moet enz (is instructrice en springt zelf ook fanatiek). Dus ben benieuwd! Balkjes draven vind ie altijd errug leuk, kijken of ie ook enthousiast wordt van een sprongetje!
Laatst bijgewerkt door evdpanne op 20-02-11 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:08

Aaah het is echt KOUD ja! Heb de hond even snel uitgelaten, maar die vond het ook niks. Vieze wind.

En oooooh spierpijn..... :')

Suelza

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:11

Zooo ik ben net klaar met werken... de spaanse mannen gedaan, nu straks lesgeven en daarna crossen met ons hengstje...

Ik vind het overigens wel meevallen met de kou en ik ben echt de überkoukleum hoor! Maar misschien komt dat ook wel omdat ik al de hele ochtend gereden heb natuurlijk...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:14

Van rijden krijg je het wel warm ja :). Gister had ik het ook zo warm toen ik les had! Lesgeven zal ook wel koud zijn ;). Of is het in de binnebak? Dan heb je in ieder geval geen wind ;).

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:15

evdpanne schreef:
Van rijden krijg je het wel warm ja :). Gister had ik het ook zo warm toen ik les had! Lesgeven zal ook wel koud zijn ;). Of is het in de binnebak? Dan heb je in ieder geval geen wind ;).

Rijden was in de binnenbak, lesgeven is in een buitenbak..

Maar ach, ik sta met lesgeven nooit stil, dus dan krijg je het uiteindelijk ook wel weer warm (hoop ik)...

En anders moeten mijn thermo ondergoed, mijn 2 truien en mijn 2 jassen mij maar gaan redden vandaag :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:28

Hahahaha met zoveel kleding moet het toch wel lukken ;). Ook nog een goede muts en handschoenen en natuurlijk warme schoenen dan moet het toch wel goedkomen :D.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:58

Zo goedemorgen, er is weer lekker gekletst zeg!!
Het is hier ook weer lekker koud buiten.
werd net gebeld dat mijn zoontje een wedstrijd had, waar hij was :?
Ik wist van niets en Frits is er het weekeinde niet.
Dus ik hem gebracht en ik baal want nu kan mijn les niet doorgaan.
Nou dinsdag dan maar weer :9

Esther, spannend, springen!
Ik hou er zelf niet zo van maar het is wel leuk ter afwisseling.

Over Gert van het Hof
Belachelijk!! Je mag toch gewoon je mening over iemand geven, zeker als je bent wezen kijken en daar vragen hebt gesteld!
Ik heb die man nooit in het echt bezig gezien, maar het is zeker niet mijn manier! :n

Limonade, spierpijn? :(:)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:10

Ik ken heel Gert van het Hof niet maar zit net even website te kijken, en dan zie je foto's dat ie aan een paard hangt (wat kennelijk ingereden moet worden) en op een stijgerend paard en dat alles zonder cap.... Weet niet dat staat me toch altijd al tegen :P. Als je voor jezelf rijd is het je eigen verantwoording, maar vind mensen met dat soort banen ook een soort voorbeeldfunctie hebben. En buiten dat vind ik het ook niet echt verstandig als je met jonge paarden werkt en paarden met trauma :=.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:24

borderjay schreef:
Eerlijk gezegd maakt dat websites als deze toch juist interessant? Beetje discuseren?
Ik heb inmiddels al -tig keer mn meningen bijgesteld.Manieren waarvan ik dacht dat het de juiste waren,maar achteraf toch beter heel anders konden....je bent toch nooit te oud om te leren?Of te oud om vragen te stellen?

Daar gaat dit toch helemaal niet om :? Ik weet niet wat jij onder een discussie verstaat, maar als Elise wat zegt (niet eens een heel betoog) en vervolgens knalt er iemand binnen die zegt dat ze een te groot ego heeft, vind ik dat niet echt een discussie :n Naar mijn weten bevat een discussie namelijk altijd onderbouwde argumenten. Dus ik ben blij dat de mod het heeft opgeruimd, want wat draagt het bij aan dit topic, helemaal niks. En uit het verleden vind ik gewoon dat we met z'n alle zo langzamerhand wel moeten hebben geleerd dat je dat het beste kan negeren, want anders blijven ze alleen maar doorgaan ;)

Zo, nu even bijlezen..

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:25

oeps....ik rijd ook niet met cap (ik haat die dingen) :(
ook niet jonge onbeleerde paarden
dat is geheel mijn keuze en mijn verantwoording. :+
en dus ook die van Gert zelf (overigens ben ik het ook niet eens met zijn paard"inbreek" werk)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:33

Even een stukje uit mijn hoofd hoor ;)
Martine, hoe is het met Broek?
Astrid, Oooh, spannende tijden voor je! Ben benieuwd wat de eigenaren beslissen. Fijn dat jij je droompaardje hebt gevonden!
W.b. de discussie, het is zeker leerzaam om daarover te praten, wat borderjay ook al zegt. Alleen als er zomaar mensen dingen gaan roepen die hier niet in het topic komen is dat wat jammer natuurlijk..

Zo, gister leuk feestje gehad, we hadden 30 dec. een optreden waar iedereen aan mee kon doen zo`n beetje die een instrument spelen. Was gezellige boel :D

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:38

soeske schreef:
Even een stukje uit mijn hoofd hoor ;)
Zo, gister leuk feestje gehad, we hadden 30 dec. een optreden waar iedereen aan mee kon doen zo`n beetje die een instrument spelen. Was gezellige boel :D

En het is ook weer erg laat geworden :j _O-

Grtz.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:40

he, bemoei jij je er ff niet mee meneer ;) (leuk bedoeld hoor mensen, ken deze persoon wel, voordat jullie wat denken ;) )

Ooh, en Martine, heb Goya niet meer gereden gister... Leek me geen goed idee, hij was al druk met naar de wei brengen en onbleefd toen ik hem in de stal zette

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:29

Feestjes zijn altijd gezellig :). Gister nog naar de kroeg geweest, was bob.... Heb kennelijk een vriend, althans toen iemand aan een jongen vroeg wie zn vriendin was wijsde die naar mij en zei die zij, vervolgens komt die jongen naar mij toen. Hey leuk je te leren kennen hoe lang hebben jullie al wat dan... Uhm ik weet het zelf ook net pas :P. Maar ja maar even uitgelegd dat ik niks met die jongen heb en dat ik eerlijk gezegd gek van hem wordt :=. Belt me telkens midden in de nacht, al is ie daar gelukkig nu mee gestopt nadat ik hem vriendelijk heb verzocht dat niet meer te doen :). Het is wel een leuke jongen, maar gewoon jammer dat ie niet weet wat ie wil!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:50

Vervelend Esther! als ze nou eens normaal konden doen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:52

Ja inderdaad.... Ach moest er wel om lachen. Had uiteindelijk wel een onwijs leuk gesprek met die andere jongen, maar die bleek homo te zijn :').

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:19

Madelief,mijn reactie over discusseren was niet bedoeld op diegene die het topic kwam vervuilen,maar was een reactie hier op:

Suelza schreef:
Wel vind ik dat ik deze methode best ter discussie mag stellen en hier mijn eigen mening over mag hebben. Daarnaast neem ik nog de moeite om naar Ermelo te rijden om te zien en te horen wat hij te zeggen heeft ipv ongenuanceerd te roepen dat het wel of niets is...

Ik vind het juíst interessant wat mensen te vertellen hebben over bepaalde methodes/technieken enz...
had niks te maken met degene die in het topic postte ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:20

soeske schreef:
W.b. de discussie, het is zeker leerzaam om daarover te praten, wat borderjay ook al zegt. Alleen als er zomaar mensen dingen gaan roepen die hier niet in het topic komen is dat wat jammer natuurlijk..

Dat bedoelde ik...ik verwoorde het alleen wat minder duidelijk :o

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:22

borderjay schreef:
Madelief,mijn reactie over discusseren was niet bedoeld op diegene die het topic kwam vervuilen,maar was een reactie hier op:

Suelza schreef:
Wel vind ik dat ik deze methode best ter discussie mag stellen en hier mijn eigen mening over mag hebben. Daarnaast neem ik nog de moeite om naar Ermelo te rijden om te zien en te horen wat hij te zeggen heeft ipv ongenuanceerd te roepen dat het wel of niets is...

Ik vind het juíst interessant wat mensen te vertellen hebben over bepaalde methodes/technieken enz...
had niks te maken met degene die in het topic postte ;)

Aaaah, dat was echt niet duidelijk nee := Nouja, dan bedoelde we hetzelfde toch?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:41

:j

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:44

Ahhh mijn kind is tweede geworden, hij heeft een medaille gekregen en is er super blij mee.
Ik ben tussen het laatste spel (badminton) en de prijsuitrijking nog heel even langs stal geweest.
Tjee wat was het koud :brr:

Suus, altijd leuk een feestje toch!?

Esther ik denk dat je op YouTube wel wat filmpjes kan vinden van Gert van het Hof.

Morgen weer werken, niet te veel kletsen dames, dan kan ik het tenminste nog een beetje bijhouden. :P

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:07

Mijn nieuwe oplossing voor dit soort actie's is gewoon simpelweg negeren :Y) Kan ik me er ook niet aan ergeren!!

Martine, ik ga met mijn vriend naar Egypte (tsja... was geboekt voor al het gedoe van de afgelopen weken, maar ik verwacht er nu geen problemen meer te hebben :+) en in de meivakantie gaan we met de meiden (iloon, mies mn zus en ik) en de paarden naar de Veluwe!!
Mooi omschrijving van je wandeling in het maanlicht, het klinkt we echt heel gaaf hoor, jullie leven... Rick en ik hebben ook veel gedachtes over immigratie naar een ander land... Maar voorlopig blijven dit gedachtes ;)
En fijn dat het beter gaat :D :D Hopelijk blijft het zo!!

Branka, fijn dat Frio lekker ging!!

Elise, achja, weer wat wijzer geworden!! Goed dat je er heen bent gegaan voor een eigen oordeel. Ik houd me meestal niet zo bezig met andermans manier, bekende personen ed, doe gewoon lekker mijn ding en houd mijn ogen en oren open voor tips en manieren die wel bij me aansluiten :D Leuke foto hoor! Kan je dat Dito niet leren ;) hahahaha *D

Limonade, spannend hoor!!! Heb net in je profiel gespiekt, op zoek naar je naam, en wat een knappe Stafford heb je!!! Zulke prachthonden zijn dat!

Femke, haha je vriend verdwaald :Y) mannen en hun richtingsgevoel ook he ;). Maar klinkt heerlijk, stoer hoor dat je paardje dat alleen aandurft, die van mij is zo rillerig als ie al een klein stukje voorop moet, voorlopig gaan we nog niet alleen :+ En leuke foto's, je hebt een knapperd hoor!!

Malin, zooo fijn dat Suev weer goed gaat nu!! Arme man, al zoveel pech in zn leven, hopelijk houdt t nu op en kunnen jullie weer lekker aan de gang. Ik wil hem eigenlijk nog wel eens in het echt bewonderen!! Als ik weer eens wat meer tijd heb (ooit :D) dan zal ik je een berichtje sturen!

Debby, balen dat Thijs gaat verhuizen! Ben benieuwd naar event. foto's en hoe het is gegaan.
* Jammer, lees nu dat het niet door is gegaan! Wel leuk dat je kind een prijs heeft!

Esther, fijn dat je goed ging met die knappe Shaggy van je!!
Ben benieuwd hoe hij het springen vind!! Dito moet het nog heel erg leren haha, die springt er niet zo makkelijk over heen.

Denise, fijn dat je lekker gelest hebt!!
Ben je nog heel :D ?

Suus
, lekker een leuk feestje :D Is ook belangrijk!!

Hehe, ik lig gedoucht en al onder een dekentje op de bank bij te komen, mijn liefste en ik hebben maar liefst een 3uurs rit in de ochtend gemaakt!!!! In de duinen viel de kou wel mee, maar het stukje wat we door de polder moeten (20 minuutjes) is koud!!!
We zijn helemaal bij het strand gekomen, maar toch net ff verkeerd gereden waardoor we bij een verkeerde duinpan aankwamen, die ging namelijk recht naar beneden! Dus we zijn toch maar lekker op de terugweg gegaan en het strand gelaten voor de volgende keer, die wind was miss ook wel heel koud geweest op het strand.

We hebben echt genoten en de paarden waren best braaf, Bandito ook een stukje voor gehad maar wat een bangerd is het ook haha, dan gaat ie héél voorzichtig lopen en als ie een blaadje ziet wat hem zeer zeker op kan eten gaat ie vol op de rem. Met wat overtuigingskracht hem toch een stukje fatsoenlijk dravend voorop gehad.

Alleen op het end wat minder, een vrouwtje had haar hond op een duinheuvel lopen (los in een aanlijngebied maar goed..) ziet ons aankomen en roept niet even haar hond bij ons, wij dus op het ruiterpad, stormt die hond als een dolle op onze paarden af! Kelt ervandoor, Dito in paniek, en dan vind ik hem altijd zo zielig, hij is dan zo in conflict met zichzelf, hij wilt weg, rennen en gewoon weg bij die hond, maar goed ik wilde niet dat hij ging rennen op zo'n smal paadje en met het risico dat die hond helemaal dol word en achter ons aan gaat rennen, dus ik heb Dito omgedraaid en juist naar die hond toegestuurd, en toen peerde die hond hem gelukkig.

Maar ik vind mijn boefje dan zo sneu, hij lijkt dan echt gevangen tussen de paniek en het vertrouwen in mij dat hij gewoon stil moet blijven staan... En het is dan zo'n kanjer want hij kiest er dan toch voor om naar zijn vrouwtje te luisteren en niet naar zijn instinct.

En sowieso is het een knappe kanjer, zeg nou zelf <3 <3 <3 <3 :

Afbeelding

Puur even voor mezelf om lekker te kwijlen van mijn kanjer....

Edit: kreeg de leuke gedachte om een foto erbij te plaatsen van toen ik Bandito voor de eerste keer zag, nu alweer bijna 3 jaar geleden, toen hij nog een 2jarige was:
Afbeelding

Oh en morgen weer les, heb er weer zo'n zin in *\o/* !!! Nu hij weer wat normaler door de bak gaat haha kunnen we wat meer aan de puntjes werken ipv constant bezig zijn met hem normaal door de bak heen te krijgen :+
Laatst bijgewerkt door Barroco op 20-02-11 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:34

Natasja is de eigenaresse van mijn verzorgpaard Frouke. Op onze stal zijn er naast Nastasja en mij niet zo veel mensen die graag buitenritjes maken. Dat is erg jammer, want aangezien wij Frouke 'delen' kunnen we nooit samen naar buiten.
Maar tijdelijk rij ik niet alleen met Frouke, maar ook met mijn oude liefde Ietsje. Dat was een goede manier om eens samen een buitenritje te kunnen rijden.

Zaterdag stond er hier een ijs en ijskoude oostenwind, maar daar lieten we ons niet door tegenhouden. Twee friese dames opgezadeld en we zijn lekker naar buiten gegaan. De paarden zijn op zich allebei erg braaf. Frouke vindt soms voorwerpen in de berm erg spannend, maar ze is wel rustig. Ietsje is nergens bang voor, maar ze kan zo idioot sterk lopen doen, ze wil het liefste racen.

Natasja met Frouke
Afbeelding
Afbeelding

Ietsje en ik:
Afbeelding
Afbeelding

Frouke (L) en Ietsje (R):
Afbeelding

Weer terug op stal:
Afbeelding

Ietsje:
Afbeelding

Frouke:
Afbeelding
We hebben ongeveer 1,5 uur gereden. Ondanks dat we ook veel gedraafd hebben, waren Natas en ik toch behoorlijk stijf van de kou toen we terug kwamen. Het was heerlijk samen genieten.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:37

Jasmijn wat een kwijlfoto!! :~ :~ :~ :~