@Vertigo, leuk dat je al die rassen zo kunt vergelijken.
@Cambiar, ik hoop dat je een goed plekje kunt vinden voor je paarden. Die hengst van het Haras du Verseau, daar was Moragh ook al nieuwsgierig naar! Enkele post geleden vroeg ze al of iemand deze kende. Een prachtig dier!
@Zitouna: vreselijk jammer dat Azzayani de activiteiten heeft moeten staken. Volgens het boek van Susanne Geipert kunnen veel berbers ook tölten.
Dat Braziliaanse ras lijkt me ook fantastisch, maar ik houd me nu even bij mij berbertje.
En nu dan mijn bijdrage, het resultaat van mijn bezoek in augustus aan het Domaine de Bonnefont in Saint-Martin-de-Fugères. Het mooiste berberveulen van 2012 (en het volle broertje van mijn Briska dus je begrijpt dat ik objectief ben) Corail de Bonnefont!
Met grote passen gaat Corail op onderzoek uit, hij is net zo nieuwsgierig als zijn grote zus en allesbehalve bang.

Corail is veel steviger dan zijn zus - hij is hier pas twee en een halve maand oud - wat dat betreft lijkt hij meer op zijn Algerijnse opa's Ouassal en Lahdjar dan op zijn Tunesische oma's Tasrida en Tadjerouine.

Van moeder Dahran III leerde hij het zwiepen met de staart. Omdat hij de hele tijd samen met zijn halfbroer Caprice de Bonnefont bij Dahran III liep wist ik eerst niet zeker wie nou het veulen van Dahran III was

Maar als die bezoeker weg is, dan gaan we lekker bij moeders drinken en dan is duidelijk wie wie is.

Zijn halfbroer Caprice is overigens een zoon van Malika de la Forêt, een dochter van Hakem uit de merrie Candy Ben Ouassal, op haar beurt een dochter van Ouassal. Behalve halfbroers via hun vader Haidouck zijn Corail en Caprice dus ook nog eens achterneefjes via Ouassal.
Moeder Dahran III is nu 21 jaar, maar nog goed in vorm. Ze is weer gedekt, dus als alles goed gaat heeft Briska volgend jaar een voole broer of zus erbij.